Konco-konco ku

Monday, April 18, 2011

DI MANA ANWAR?? MISI JOE JAMBUL...KIH3...


Tahniah kepada Jentera Barisan Nasional di Sarawak yang berjaya mengekalkan kemenangan 2/3 undi Sarawak. Maka termaktub lah Sarawak sebagai kubu kuat Barisan Nasional yang mendokong dan meneruskan aspirasi rakyat Sarawak. Walaupun tidak berapa mengikuti PRN tersebut namun Yong tetap ambil tahu tentang semua perkara yang terjadi di sana. 

Yong dengar2 parti PAS tidak menang mana-mana kerusi yang bertanding. Tak pe lah PAS, ini semua dugaan, jangan di salahkan takdir. Mungkin rakyat Sarawak tak nampak lagi keikhlasan hati PAS yang ingin mengubah Malaysia ke arah negara yang membangun bersama Islam. 

Tahniah juga kepada PKR yang walaupun menang 3 kerusi tetapi tetap hebat di mata rakyat Sarawak. Parti yang boleh dikatakan paling muda berjaya mengambil hati rakyat Sarawak dengan entah janji-janji palsu apa entah lagi. Yong agak berbangga juga sebenarnya dengan usaha gigih mereka yang meyakinkan orang Sarawak supaya mengundi mereka.

Bagaimana dengan DAP? Rupanya inilah parti paling berpengaruh dalam Pakatan Rakyat. Sepatutnya PR dipimpin oleh DAP, bukan PKR. Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng yang lebih layak menduduki tampuk kerusi Ketua Pembangkang Negara. Kita sendiri dah nampak betapa hebatnya DAP menambat hati pengundi-pengundi dari kaum Cina sehingga berjaya memenangi pilihanraya Sarawak yang lepas. Mengapa perlu Anwar yang penuh dengan masalah? Syabas DAP.

Anwar di mana??? Yong dengar dari informer Yong yang beliau telah keluar negara kononnya ada urusan penting bertemu dengan pemimpin dunia yang lain untuk membincangkan masalah Malaysia dan mencari jalan penyelesaian supaya Malaysia dapat dikuasai oleh beliau. Tinggi sungguh cita-cita beliau. Kita tunggu dan lihat sahajalah manusia yang penuh dengan kontroversi ini.

~WaKd0b~

4 comments:

  1. Nasib TV3/RTM/Astro mai kempen di swk.. Pemimpin Umno ( Ok lah ) dan parti cina lain dari semenanjung ( sori ada pun ceramahnya lembab tak ada aura macam cramah dibilik kuliah aja) jika tidak bungkus BN swk...tambahan d sini ramai yg buta komputer..atau tak baca Blog dan sebagainya.. ada tempat tak baca akbar atau tengok berita ditv.. program hiburan menjadi saluran utama meka...sori itu fakta..BN buat apa pun Kuam DAP tak akan sokong so bantulah bangsa bumi...yg kontrek ali baba tu hapuskan...kita tau lesen disewakan oleh kaum bumi . yg kaya meka UNDI tidak jugak..

    ReplyDelete
  2. kita sebagai orang melayu dan bumiputera amat marah ketika tian chua dan seorang lagi pemimpin DAP menggunakan rasis untuk meraih undi. ini mungkin boleh menyebabkan 13 mei kembali dan berdarah di bumi sarawak. jika kita tau sejarah.. pencetus peperangan saudara adalah parti DAP. itu adalah FAKTA. kita patut hapuskan pemikiran RASIS dan KOMUNIS ini dari negara tercinta. orang melayu dan bumiputera patut bangkit dari tidor.. bersatulah demi bangsa.

    ReplyDelete
  3. Kah kah kah...
    Konon nak perangkap Anwar Ibrahim, tapi Trio 'T' bakal didakwa atas tuduhan mengedar blue-film. ( Tapi betul2 ke ni pihak polis oi? Atau cuma acah2 saja - cuma nak jaga hati pembangkang, lepas ni senyap sepi saja....macam biasa2 tu lah....Taktik...he he he )

    Ini baru betul ikut undang2 negara - pengedar filem lucah, walau apa alasannya perlu ditangkap dan didakwa dibawah undang2 anti-lucah.....sama macam kes2 diluar negara tu.
    Barulah betul2 konsep Najib kata - 1Malaysia!
    Tak kira pembangkang atau BN/UMNO - semua kena dakwa sama jika langgar undang2 negara - undang2 negara mesti adil....1Malaysia katakan.

    ReplyDelete
  4. anon 9:50pm, sejak dulu lagi kerajaan tidak berkompromi dengan mana2 pihak pun. tak kira la orang tu dari parti mana sekali pun, salah tetap salah. tengok sahajalah timb. ksu kbs yg kene tangkap khalwat. tapi kalau tu pun pembangkang nak tuduh kerajaan BN tak balance tak tau la. Kerajaan sekarang prihatin, adil dan saksama. cuma ada segelintir pemimpin tak kira kerajaan atau pembangkang yang buat onar di Malaysia ni.

    ReplyDelete

comment please.....