Konco-konco ku

Friday, May 1, 2015

#BANTAHGST | PAS TOLAK DAP! DAP, PKR TOLAK HUDUD!

PANAS cuaca di Malaysia hari ini. Bukan sahaja kerana cuti 1 Mei sebagai cuti Hari Pekerja tetapi ada dua insiden besar berlaku hari ini.

Di Permatang Pauh, sekumpulan penduduk Permatang Pauh mengadakan himpunan aman membantah PKR,DAP Pulau Pinang yang secara konsisten menghina Hudud yang dicadangkan oleh Pas.

Dengan laungan 'TOLAK DAP' , 'HIDUP ISLAM' para jemaah berkumpul di luar Masjid Permatang Pauh bagi menyatakan bantahan kepada DAP dan seterusnya menolak calon PKR di PRK Permatang Pauh.

Sedangkan di Kuala Lumpur ribuan penyokong PKR, DAP dan sebahagian ahli PasMa serta Pas Liberal turut hadir bagi memberi sokongan kepada para peniaga Cina yang membantah GST.

Namun hakikatnya himpunan #BantahGST bertukar dengan himpunan Bantah HUDUD.

Pelik apabila ada pemimpin tertinggi Pas turut hadir seperti Khalid Samad, Mat Sabu, dan Suhaizan Kayat tetapi tidak melakukan apa-apa terhadap kempen tolak hudud. Umpamanya mereka ini setuju supaya Hadi Awang dan geng ulamak menarik balik pembentengan hukum Hudud di Parlimen dan di Kelantan.

Apa nak dikata. Sekarang Pas pun dalam konflik identiti. Sama ada Pas hendak meneruskan hudud tetapi tidak akan dapat undi daripada kaum bukan Islam atau membantah hudud dan seterusnya membelakangi keputusan MSU dan Presiden Parti.

No comments:

Post a Comment

comment please.....