Konco-konco ku

Friday, November 16, 2012

AZIZ BARI AKAN MENJADI AHLI PAS MENJELANG PRU-13

AZIZ Bari nak jadi ahli PAS pulak dah. Kenapa? Badrul Amin tak nak mengaku prof kangkung ni jadi ahli PKR Cabang Sabak Bernam ke? Semua cerita dalam kain sedikit demi sedikit kian terselak. 

Akibat dari kecaman hebat yang diterima daripada ahli PKR Cabang Sabak Bernam yang diketuai oleh Ostad Pukul 3 Pagi, Bahalol Amin yang membantah sekeras-kerasnya pencalonan yang diumumkan oleh Anwar sendiri kepada Aziz Bari bagi bertanding kerusi Parlimen Sabak Bernam.

PKR Sabak Bernam kini semakin tegang dengan perbalahan antara Bahalol Amin dan Anwar. Terkesan dari tindakan berani Bahalol Amin menemui Anwar untuk menyuarakan bantahan, Aziz Basi kini sudah kurang kelihatan di kawasan yang ingin ditandinginya kerana ahli PKR sendiri tidak menyokongnya.

Dan terbaru berita yang baru diterima dua hari lepas. Aziz Basi kemungkinan besar akan bertanding atas tiket PAS Sabak Bernam dan mengenepikan calon lama, Salehin Mukhyi. Ini kerana ahli PAS lebih ramai dari PKR dan tidak menyesal jika tinggalkan PKR sekarang kerana yang penting Aziz Basi tetap bertanding atas tiket Pakatan Harami.

Bakal calon yang tidak mesra rakyat dan jarang-jarang pulang ke kampung, namun semenjak namanya disebut Anwar untuk bertanding di kampung halamannya, sanggup untuk letak jawatan sebagai pensyarah di UIA semata-mata mahu menjadi ahli politik haprak sepenuh masa.

Apa lagi yang boleh dikatakan. Aziz Basi ditolak ahli PKR sendiri. Bahalol Amin ditolak Anwar. Terpaksa menagih simpati kepada PAS. Kesian.

No comments:

Post a Comment

comment please.....