Monday, August 6, 2018

AHLI PARLIMEN SELAYANG LETAK JAWATAN? BERI LALUAN KEPADA ANWAR UNTUK JADI PM

DESAS-desus yang mengatakan Ahli Parlimen Selayang, William Leong Jee Keen bakal meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen atas desakan memberi laluan kepada Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia yang baharu.

Perkara ini sudah mula kedengaran apabila semalam Anwar telah menang tanpa bertanding jawatan Presiden Keadilan.

Seperti sedia maklum bahawa PM sekarang, Tun Dr. Mahathir sudah berjanji sebelum memenangi pilihanraya lalu bahawa beliau hanya akan menjadi Perdana Menteri sementara lebih kurang 2 atau 3 tahun sahaja dan seterusnya akan menyerahkan jawatan nombor satu itu kepada Anwar Ibrahim.

Pemilihan pimpinan pusat Parti Keadilan Rakyat bakal diadakan bulan Ogos dan September ini yang mana memperlihatkan pertandingan demokrasi antara semua calon yang bertanding.

Wan Azizah tidak mempertahankan jawatannya sebagai Presiden kerana memberi laluan kepada suaminya Anwar Ibrahim dan seterusnya akan mengangkat suaminya sebagai Perdana Menteri menggantikan Tun Dr. Mahathir.

Sementara itu, Wan Azizah akan kekal di Parlimen Pandan dan jawatannya sekarang dijangka akan dikekalkan sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Khabar angin bertiup kencang mengatakan selepas pemilihan parti PKR yang bakal diadakan, dijangka mungkin ada sedikit rombakan kepada Menteri Kabinet yang dilantik oleh Perdana Menteri sekarang.

Semalam setelah penghantaran borang ditutup, pertandingan Timbalan Presiden dijangka sengit dengan calon Rafizi Ramli yang dikatakan menyokong Anwar Ibrahim akan berlawan dengan Azmin Ali yang dikatakan menyokong Mahathir Mohamad.

Jika benar seperti didakwa, kemungkinan besar jika Azmin Ali kalah pada pemilihan ini maka akan ada dua lagi Pilihanraya Kecil bagi memberi laluan kepada Rafizi Ramli memegang jawatan sebagai Menteri Kabinet menggantikan Azmin Ali.


11 comments:

  1. Sedikit pembetulan untul artikal diatas, bukan 2 atau 3 tahun, sebenarnya 1 atau 2 tahun untuk Mahathir akan letak jawatan seperti janji dalam statement asal?

    ReplyDelete
  2. Adakah kali ini Mahathir akan digulingkan dengan cara sehina2nya sebagai membalas dendam oleh kem Anwar dan DAP? Anwar seperti diketahui umum sangat bijak menyusun strategi dengan kata2nya yang halus dan memikat dan langkah2nya yg sangat licik? Tengok video suara terbaru pun rakyat dah tahu seolah2 suara dia tapi dinafikannya, adakah ini hanya lakunan empunya diri? Secara teorinya Anwar sudahpun berada dipuncak dikerusi PM kerana partinya mempuyai majoriti terbanyak dalam PH, Mahathir hanya MENUMPANG SAHAJA. Sama2 kita saksikan...

    ReplyDelete
  3. bagusnya kalau Madey di jatuhkan dengan cara yang paling hina sekali bersama puak-puak yang bersekutu dengan dia... tak sabar nak tengok madey laknat tu di maki dan diludah mukanya. Tak tahu malu yang dia menumpang jer padahal cuba kira berapa kerusi yang dimenangi milik PPBM ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi Mahathir sangat pandai berlakun simpati, modal dia air mata, drama atok, dan ziarah kubur2. Modal ini sudah cukup untuk menang besar!

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Kalaulah benar Anwar akan bertanding di Parlimen Selayang, saya yakin BN akan memberi laluan mudah dengan tidak meletakkan calon mereka?

    ReplyDelete
  6. Apakah pandangan anakda Saiful Bahri tentang perkembangan politik tanah air ini. Harap-harap tidak ada "a BIG U-TURN or a BIG ROUND ABOUT" daripada anakda sama ada secara SUKARELA/PAKSA RELA SETELAH "KERTAS CAP AGONG" masuk ke akaun peribadi dsbnya. Macam2 boleh berlaku...Jangan lupa "SUMPAH LAHNAT" yang dibuat di depan KAABAH, proses perbicaraan yang meletihkan dan amat mencabar kewibawaan anda. Sekali air bah pantai pasti berubah. Ya Allah jaohkalah negara Msia dari laknat Mu. Jaohkan negara ini daripada budaya LGBT/TRANSGENDER/LIBERALISMA/PLURALISMA/SHIAH/KADYAN/FAHAMAN ISLAM YANG SONGSANG yang membela puak-puak yang melakukan perkara perkara luar tabii sebagai "hanya dosa mereka dengan Allah" sahaja, mengharamkan yang halal dan sebaliknya.

    ReplyDelete
  7. Kita nak hancurkan puak ni kena satu satu bukan sekali gus... yang oenting mahafitnah dajjal dah nak mampos kepanasan .. punggung panas... elders of eminent Daim pun tunggu masa nak dijahanamkan... kita saksikan sesama mereka menyusun strategi sapa membunuh dan sapa kena bunuh nnti...

    Jom beli popkon boleh masuk tengok wayangggg...!!!

    Karma fitnah dajjal yg dibantu tangan asing sedang menjerut diri sendiri..

    UMNO /PAS hati hati tindakan drastik si tua bangka maha fitnah untuk memyelamatkan anak cucu dan.kroni sedang diancam bahaya ganas...

    ReplyDelete
  8. jom tengok wayang 'hantu kak limah'....lepas ni blh mamat khalid buat filem "hantu mahadir gentayangan bersama setan kroni"pasti boom...

    ReplyDelete
  9. EnglishTHE HACK GEEKS
    Hack Geeks adalah organisasi HACKERS dengan motif untuk membantu individu memahami batasan dalam teknologi.
    Kami menawarkan perkhidmatan dalam:
    * Pengklonan telefon, penggodaman dan pengesanan.
    *Pengaturcaraan komputer
    * Reka bentuk web
    * Serangan siber
    * Peningkatan skor kredit
    * Dokumen menghidu, memotong atau menukar dan banyak lagi.
    Kami memberi anda maklumat mengenai bagaimana kami akan mendapat pekerjaan dan penggodam yang bertanggungjawab terhadap tugas anda.
    Hubungi:
    thehackgeeks@gmail.com
    THE HACK GEEKS.

    ReplyDelete

comment please.....