Konco-konco ku

Friday, January 26, 2018

KEMPEN UNDI ROSAK! PUAK BUNGA MENGGELABAH BERUK!

Nampaknya gerakan tersusun anak muda atas pagar yang dikatakan terlalu marah terhadap bekas diktator tua kuyyup akal bana gila dunia semata-mata nak jadi Perdana Menteri semula telah mengakibatkan ada gerakan anak muda yang dipanggil ala-ala bawah tanah, yang anti Mahathir mewujudkan #ProtesUndi #UndiRosak pada pilihanraya akan datang ini.

Dikatakan punca-punca politaik yang membuat perkara yang tidak munasabah malah mengahalalkan cara, sudah tidak diterima orang dikalangan anak muda ala-ala rebel.

Pertanyaan juga, mereka ini anak muda yang minoriti atau majoriti?

Tetapi gerakan mereka ini sudah merisaukan puak Mahafiraun, jadi kesimpulannya gerakan gerila mereka walau nampak biasa, sedikit sebanyak nampak berjayanya.

Apa kata anda?

#ProjekUndiRosak 

1. Sebelum ini kaum cina giat menjalankan kempen #UndiRosak #BoikotGE kerana protes terhadap beberapa keputusan & tindakan pembangkang dalam beberapa isu. 

2. Tindakan mereka ini telah menarik perhatian media & dilaporkan secara berleluasa.

3. Akhirnya kempen kaum cina itu berjangkit kepada orang melayu.

4. Dan mereka secara individu meluahkan perasaan geram & marah dan mahu memboikot dan merosakkan kertas undi kali ini.

5. Terdapat juga troll tentang kempen ini. Siap dengan poster kot. .

6. Sebelum neh KHK ada buat satu poster troll dan ianya viral - ada yang ramai tak setuju dan ada yang setuju juga dengan mesej yang ditunjukkan oleh admin KHK.

7. Bagaimanapun kempen ini bukan picisan apabila ZF Zamir turut menulis satu artikel yang mendorong ke arah rosakkan undi.

8. Terdahulu Lim Hong Siang merayu agar jangan rosakkan undi di Kolum #Malaysiakini & Mariam pula berpendapat jika kumpulan ini tidak mahu mengundi dan #Protes maka janganla merungut selepas ini.

9. Bagaimanapun semalam Ambiga memasuki senarai dengan menyeru agar jangan rosakkan & boikot undi.

10. Ini dipercayai ada kaitan dengan trend dan sentiment yang semakin melebar apabila lebih ramai melayu menyatakan hasrat tidak akan MENGUNDI atau ROSAKKAN KERTAS UNDI. Bagi mereka kini PH & BN bukan lagi satu alternative. 

11. Dan ini adalah antara yang ditemui mengulas tentang #MisiUndiRosak & #MisiBoikotPRU14.

#Begitu takutnya puak PH tentang undi rosak oleh anak muda atas pagar yang menolak Mahathir sebagai PM seterusnya. Lihatlah kebangkitan anak muda menolak PH yang didominasi oleh DAP.

No comments:

Post a Comment

comment please.....