Konco-konco ku

Monday, February 18, 2013

RAJA-RAJA MELAYU SEMUANYA LANUN!! - KIT SIANG

BAPAK BOREK, ANAK RINTIK. Itulah pepatah Melayu yang sesuai digunakan oleh puak DAP sekarang ini. Apabila pemimpinnya sudah tidak menghormati institusi Raja Melayu maka tidak mustahil pencacainya akan turut serta menyanggah dan menghina Raja serta Permaisuri Agong kita.

Perkara dibuktikan lagi dengan kes terbaru iaitu seorang anak muda berideologikan DAP tergamak menghina dan mencarut kepada Permaisuri Agong di Pulau Pinang. Pemuda yang bertunjangkan kepada fahaman komunis yang diajar oleh DAP sanggup menunjukkan isyarat lucah kepada Permaisuri Agong dan mengherdik pegawai polis yang menegurnya.

Pulau Pinang Cina punya, Melayu tak ada hak di sini! Itulah antara bait kata-kata berunsur perkauman yang terang-terang rasis tidak bertempat. Mungkin dia lupa yang Pulau Pinang masih di dalam Tanah Melayu dan mungkin juga sudah terlalu taksud dengan mind-control yang dikawal oleh DAP Pulau Pinang.

Tak mahu hendak menimbulkan sikap RASIS di sini tetapi salahkah kiranya kita sebagai Melayu menunjukkan sikap RASIS kita kepada mereka? Kenapa apabila mereka (puak DAP) mengatakan sesuatu yang RASIS akan dikatakan HAK mereka, namun apabila kita Melayu mengatakan HAK kita sudah dianggap RASIS dan juga ditegur oleh banyak pihak.

Mana keadilan dalam Malaysia ini? Adakah kita sudah dibisukan dengan sikap sopan santun dan beradab bangsa Melayu? Fikirkan.

2 comments:

  1. Cina laknat dan pengkhianat ini, bila BN menang besar pd PRU 13 ni, cina2 jenis ini perlu dibuang terus dari negara ini campak ke negeri cina atau ke singapura.

    ReplyDelete
  2. cina kafir ni... balik cina la... lu pengkhianat.. hati kominis...

    ReplyDelete

comment please.....