Konco-konco ku

Friday, February 22, 2013

KRISIS AIR SEMAKIN MERUNCING AKIBAT KEEGOAN KHALID GAGAP!!


Selangor ohh Selangor, lepas air bermasalah, kali ni letrik pulak. Macam mana Khalid jaga Selangor ni? Habis semua bermasalah. Kalau air takdak, letrik takdak, nanti Selangor serupa kembali ke zaman batu la nampaknya.

Entah kenapa PKR Selangor menghalang pembinaan pencawang letrik tersebut. Mungkin mereka merancang untuk mensabotaj Loji Langat 2 bila siap nanti. Sebab Loji Langat 2 akan memerlukan tenaga letrik yang banyak.

Bila tidak cukup bekalan letrik, Loji Langat 2 gagal untuk berfungsi dengan baik. Begitu busuk dan jijiknya perangai PKR Selangor ni. Biar pun ianya akan menyusahkan rakyat, janji kepentingan mereka untuk menghalang pembinaan Langat 2 tercapai.

PKR Selangor menghalang TNB dari membina pencawang baru. Pencawang tersebut hanya membabitkan laluan sejauh satu kilometer sahaja di Rawang bagi mengalirkan 1,000 megawatt (MW) tenaga elektrik dari stesen janakuasa baharu di Manjung, Perak ke Lembah Klang.

Mengikut Naib Presiden (Penghantaran) TNB, Datuk Rozimi Remeli, "Jika pencawang tersebut gagal dibina, ini bukan sahaja menyebabkan krisis tenaga tetapi menjejaskan operasi bekalan air Loji Langat 2.

"Ini kerana bekalan tenaga elektrik dari Manjung itu akan dihantar ke projek talian TNB Mahkota Cheras sebelum diagihkan kepada beberapa kawasan lain termasuk membekalkan elektrik bagi membolehkan Loji Langat 2 beroperasi kelak," katanya.

Malah TNB memberitahu, Kerajaan Negeri Selangor juga gagal memberi kerjasama dengan baik dalam mencari tempat untuk TNB menambahkan pencawangnya di kawasan yang memerlukan.

Jika berlaku sesuatu yang melibatkan kekurangan tenaga untuk menyalurkan bekalan letrik, pasti Kerajaan Negeri Selangor akan menyalahkan TNB dan meminta TNB bertanggung jawab, sedangkan semua punca masalah ini adalah kegagalan Kerajaan Negeri menyediakan tempat untuk TNB menambah pencawangnya.

Baca lagi di SINI.

2 comments:

  1. Mohon pautkan blog baru saya bro....http://tegurkeranasayang.blogspot.com

    Thanks...

    ReplyDelete
  2. ko tak bersyukur pula dapat air percuma. sebelum cakap pakai otak

    ReplyDelete

comment please.....