Konco-konco ku

Monday, October 29, 2012

ISU SELANGOR: CELENG SEKINCHAN BAKAR LINE PETANI TANJONG KARANG!!

PAGI tadi bertempat di Kilang Pembenihan Padi, Parit 2, Sungai Burong, Tanjong Karang, sekumpulan petani yang diketuai oleh YB Celeng Sekinchan, Ng Suee Lim mengadakan demonstrasi membantah pengeluaran benih padi yang dikatakan tidak berkualiti oleh MOA.

Kumpulan seramai lebih kurang 50orang itu diimport khas dari Sekinchan dan bukannya penduduk tempatan Tanjong Karang. 

Dikatakannya semua padi yang hendak dijadikan benih dihantar ke kilang syarikat HMN dan syarikat Seri Merbok yang dikatakan oleh Ng Suee sebagai syarikat kroni Noh Omar. 

Untuk makluman Ng Suee sebenarnya nak suruh para petani dan syarikat BERNAS supaya menghantar padi kepada syarikat kroninya iaitu syarikat Beras Jati di Sekinchan. 

Sebab apa dia betul-betul mendesak supaya menghalang petani menghantar benih padi kepada dua syarikat yang dikatakan kroni Noh Omar tersebut? Sebab dua syarikat itu adalah syarikat Bumiputra. Manakala syarikat Beras Jati adalah milik rakan karibnya.

Fikirkan dengan teliti permainan puak DAP ini untuk menjatuhkan perusahaan Melayu. Dan yang lebih hairan ada juga beberapa orang Melayu yang suka melihat perniagaan Melayu sendiri jatuh demi untuk menyokong perniagaan bangsa lain yang belum tentu membantu mereka ketika susah. Renungkan...

No comments:

Post a Comment

comment please.....