Konco-konco ku

Friday, June 22, 2012

PANAS!! PAKATAN MASAK BABI DAN AYAM DALAM KUALI YANG SAMA!!

RM500/table (non halal) = Daging Babi
RM300/table (halal) = Daging Ayam

Di dalam dapur yang sama dan kemungkinan besar menggunakan periuk yang sama. Tetapi menu hidangan yang berbeza. Malah lebih sadis adalah Jamuan Makan Malam ini dibuat di 88 Restaurant Guo Tai yang JB yakin Majlis Agam Islam tidak memberikan sijil halal kepada premis ini.

Betapa jijiknya politik kotor pakatan sehingga bab makanan halal dan haram pun boleh dicampur adukkan demi mendapatkan satu undi dan lebih penting demi mencapai cita-cita menawan Putrajaya pada PRU-13 akan datang.

Adakah PAS tidak peka dengan perkara ini? Pelik juga apabila wakil dari PAS iaitu Suhaizan Kalat, Ketua Pemuda PAS Johor turut hadir bagi memberi ceramah. Tidakkah ditegurnya urusetia acara ini yang terang-terangan membeza-bezakan makanan halal dan tidak halal.

Sebelah meja makan babi dan minum bir, sebelah meja lagi makan ayam dan minum air tembikai. Mana rasionalnya pemikiran PAS yang menghalalkan yang haram, dan mengharamkan yang halal. Mereka seperti sudah lali dengan apa yang mereka makan sekarang. Hati yang hitam datangnya dari makanan yang haram.

Fikirkan wahai Ahli PAS! Mana suara tegas kalian untuk menegakkan apa yang halal dan apa yang haram. Janganlah dicampur adukkan agama dan politik kerana kelak akan merosakkan agama itu sendiri.

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Pkr kata makanan banyak pas..dap bukannya se..dap. SelePAS makan DAP kata u pas shut up...makan aje...i m the chef n the boss now...if u dont believe ask parti kelentong rakyat....

    ReplyDelete
  3. Pas dah songsang... semuanya dah dihalalkan oleh Pas

    ReplyDelete
  4. apa yg dihairankn smua yg dlm PR mmg dh samsu haram..

    ReplyDelete

comment please.....