Konco-konco ku

Thursday, June 28, 2012

CINA MEMANG ALWAYS BABI!! KENAPA @anwaribrahim DAN @khalidsamad DIAM JER!!!

CINA ALWAYS THE BABI HABITS!!
KALAU BUKAN PEMAKAN BABI BUKAN CINA NAMANYA!!
Cina didalam gambar ini adalah penyokong kuat DAP yang tinggal di Kopisan dalam daerah Gopeng, dia ini sanggup datang dari jauh semata-mata untuk menghalang pembinaan Sekolah Agama Rakyat di Taman Pegoh Aman/Desa Aman.

Mereka ini kalau dalam Islam sudah berjihad dan sanggup mati demi untuk menghalang pembinaan sebuah institusi Islam. Jika tidak meraka tidak sanggup datang sejauh itu.

Bukan itu sahaja mereka berani mencabar umat Islam terutamanya orang Melayu kerana mereka tahu orang Melayu tidak akan dapat bersatu semula walau apa alasan sekalipun.

Ini jelas apabila isu Sekolah Agama Rakyat ini dimainkan oleh Lee Bon Chye kita boleh lihat siapa yang menyokong beliau dibelakangnya sedangkan yang jadi mangsa adalah anak-anak umat Islam yang masih kecil yang tidak tahu apa-apa tentang politik.

Mereka sengaja menjadikan isu Sekolah Agama Rakyat sebagai isu politik sedangkan matlamat mereka hanyalah untuk mengurangkan pembinaan institusi Agama Islam sendiri.

Sebagai umat Islam apa yang patut kita lakukan, adakah membiarkan Lee Bon Chye dan Radhi Zainon mempolitikkannya.

Mana perginya pertubuhan-pertubuhan yang pro-Islam di negeri Perak?
Mana perginya pertubuhan dakwah Islamiah(Pekida)?
Mana perginya pertubuhan-pertubuhan Seni Silat?
Mana perginya persatuan Ibubapa dan guru-guru Sekolah Agama Rakyat?

Setakat sekarang ini saya boleh katakan semuanya hanya mengambil jalan tunggu dan lihat sahaja tentang perkembangan itu tetapi pada pihak kafir harbi yang menentang pembinaan itu sentiasa mencari peluang untuk memburuk-burukkan sekolah Agama Rakyat. Malah amat buruk lagi apabila parti Pas pun bersama-sama dengan kafir harbi dalam membantah pembinaan ini.

Jadi sebagai umat Islam sampai bila kita harus tunggu dan lihat sahaja apakah kita mahu membiarkan isu itu berlalu begitu saha ja tanpa rasa sensitiviti sebagai seorang Islam.

Jika itulah langkah yang diambil oleh orang Islam bermakna bersedialah kita, Malaysia bakal jadi seperti Bosnia.

4 comments:

  1. cina ni mmg celaka....cina mkn babi....kita halang mereka bina tokong...ha;ang mereka sambut taun baru cina...baru padan muka...

    ReplyDelete
  2. Sebenarnya bukan CINA tu yang celaka...mereka dilahirkan begitu dan minda mereka mungkin sudah tertutup TETAPI ISLAM dan MELAYU yang menyokong dan menjadi teras itu yang lebih celaka kerana mereka menghalang untuk menegakkan dan memertabakan Islam...kpd sebangsa ku yg menyokong kafir, siaplah kamu semua untuk menjawab diakhirat nanti... OOOOPSS TERLUPA mereka dijanjikan syurga oleh Nik Azizzzz zzzzzz zzzz snore snore....

    ReplyDelete
  3. Melayu tidak celaka
    yang claka babi kurap ialah Pas PKR.
    Dua jenama parti makan babi

    ReplyDelete
  4. why malaysian chinese against muslim religious schools?

    ReplyDelete

comment please.....