Konco-konco ku

Monday, May 21, 2012

KERAJAAN PERPADUAN ISLAM-MELAYU DI MALAYSIA!!!

Sejuk mata memandang, orang no.2 UMNO kunjungi majlis bekas orang no.2 PAS, Ustaz Nasharudin, Alhamdulillah... Yang lain tu, kalau baru nak duduk semeja dengan kawan sesyahadah untuk selesai masalah ummat pun bersyarat-syarat, belum perkara lain, nak tahu juga apa syarat-syarat bersatu dengan DAP... 

Syaratnya UMNO perlu buang dasar kebangsaan dan buat dasar Islam, buat Nk Aziz, dasar UMNO telah menetapkan Islam sebagai keutamaan tidak seperti PKR dan DAP, Fasal 3.3 Asas dan Tujuan - 3.3 Menegak, mempertahan dan mengembangkan Islam, agama rasmi negara serta menghormati prinsip kebangsaan beragama. 

Mengenai label Melayu yang mahu digugurkan, ketahuilah orang Melayu adalah tonggak dan majoriti orang islam di negara ini, lebih baik saya memetik kata Mantan YDP PAS “Biarlah saya mengambil peluang mengingatkan lagi kepada bangsa-bangsa di dunia ini bahawa Melayu itu adalah nama satu bangsa yang mempunyai kebudayaan dan tanah airnya sendiri. Menghapuskan nama rupa bangsa Melayu adalah satu pengkhianatan politik kepada bangsa Melayu.” - Dr. Burhanuddin al-Hilmy, Yang Dipertua PAS ketiga, kongres Parti Islam Se-Malaya, 1964.

1 comment:

  1. Nik Aziz minta UMNO buat dasar Islam tapi PAS sendiri sudah buang Islam. Nik Aziz sudah nyanyok...

    ReplyDelete

comment please.....