Konco-konco ku

Wednesday, February 1, 2012

PANAS!! TARIAN SINGA DI DEPAN MASJID???

PAS sekarang sudah semakin liberal dan sudah jauh menyimpang dari norma Islam sebenar. Semenjak bersekongkol dengan Pakatan Haram, puak ini nampaknya semakin berani menyentuh sensiviti agama yang amat dijaga oleh orang Islam di Malaysia. Memang kita hidup di Malaysia ini majmuk, dan tidak dinafikan undi orang Cina juga penting untuk pemilihan pemimpin tapi janganlah melampau sangat sampai Islam ditolak ketepi. PAS perlis telah menjemput singa hijau untuk menari dihadapan masjid bagi menyambut perayaan Tahun Baru Cina. Masjid tempat untuk menunaikan solat atau tempat berhibur?

Ini satu lagi badigol so'od PAS. Pengerusi PAS Bahagian Mersing, Rosalan Mamat, dengan selamba pergi masuk ke pasar basah menjual daging babi. Bukan tak boleh nak tarik undi orang cina tapi berpada-padalah. Tempat yang kotor lagi najis mughallazah. Cuba tengok betul-betul dalam bulatan tu, JawaBernam rasa dia punya seluar dah kena daging babi segar tu. Lepas tu pergilah masjid pulak kan. Elok. Entah sedar atau tak yang seluar dia kena najis tu. Subhanallah. Jangan kerana undi, agama tergadai.

6 comments:

  1. aku dok nampak sebab politik ni agama kita nanti jadi perkakas puak agama pas nie...

    pejuang hamas...

    ReplyDelete
  2. org makin lama makin cerdik. tp satu puak ni makin lama makin goblok...

    ReplyDelete
  3. dorang nak semai 1malaysia....lebih advance nampaknyer...bila nak buat kenduri doa selamat atau majlis maulidur rasul kat depan kuil atau tokong pulak????? pasti vogue punyalah!!!!

    ReplyDelete
  4. Tarian singa tu luar mesjid, bukan dalam mesjid. Banyak benda lain yang lebih buruk dan busuk orang Pas lakukan dalam mesjid, maki orang, cerca orang, fitnah orang dan macam-macam lagi. Tarian singa cuma kebudayaan Cina saja, juga kebudayaan orang Cina yang memeluk Islam, atau memang Islam sejak lahir.
    Tang babi tu, babi tetap babi. Kalau babi dipakaikan kopiah, diletak tanda bulan dan dicat hijau seluruh badan, orang tak kata itu PAS, orang akan kata itu babi juga.

    Ya Allah, selamatkan kami dari kejahatan mereka yang zalim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya sokong pendapat penyokongketuanan, melayu skarang dah haru biru, agama digadaikan kerana gila kuasa

      Delete
  5. inilah akibat bila politik dan agama dicarca-marbakan..

    ReplyDelete

comment please.....