Konco-konco ku

Monday, February 6, 2012

KENAPA KERAJAAN SELANGOR GELABAH TAK TENTU PASAL???

SHAH ALAM - Kerajaan Negeri Selangor mengambil berat spekulasi tidak berasas susulan laporan penahanan seorang lelaki oleh pihak berkuasa Indonesia, yang dikaitkan dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Exco Kerajaan Negeri, Elizabeth Wong.

Kenyataan media dikeluarkan Sekretariat Akhbar Pejabat Menteri Besar Selangor hari ini berkata, Kerajaan Negeri akan meneliti laporan yang dibangkitkan media dan akan membuat tindakan susulan jika ia memberi implikasi ke atas kerajaan, pemimpin serta pentadbiran Negeri Selangor.

Perkara itu juga akan dibawa ke Mesyuarat Biro Politik PKR pada Rabu ini dan sebarang keputusan akan diumumkan kepada rakyat dengan kadar segera.

Wong, wakil rakyat penggal pertama, pernah berhadapan dengan isu yang sama tiga tahun lalu dan memutuskan untuk meletakkan jawatan sebagai Exco Kerajaan Negeri.

"Kerajaan Negeri berpendirian bahawa adalah tidak beretika jika terdapat sebarang cubaan daripada pihak-pihak tertentu untuk menyalahgunakan isu ini bagi mempertikaikan kredibiliti seseorang individu," menurut kenyataan itu.

Kerajaan Negeri menyeru rakyat supaya tidak mengizinkan politik kotor dan serangan peribadi digunakan untuk mengalih pandangan terhadap agenda utama Kerajaan Negeri yang mentadbir Negeri Selangor secara telus, berkesan dan efektif yang diterapkan dalam program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES).

Kenyataan itu dikeluarkan susulan laporan media dari Indonesia dan beberapa blog tempatan mendakwa seorang lelaki ditangkap oleh Imigresen Indonesia atas dakwaan memiliki pengenalan diri palsu dan tinggal melebihi masa yang dibenarkan.

Ketua Imigresen Batam, Gindo Ginting berkata, lelaki itu ditahan kerana berkelakuan mencurigakan ketika sedang membuat urusan passport di pejabat Imigresen, Jumaat lalu.

"Pemeriksaan mendapati, dia memiliki pasport Indonesia, kad pengenalan dan kad keluarga palsu yang dikeluarkan Jabatan Imigresen Batam. Suspek juga memiliki passport Malaysia.

"Dia menggunakan nama Azmin Heli dan berasal dari Kuala Lumpur dengan alamat terakhirnya Jalan 4H, Ampang dan dilahirkan pada 27 Mei 1975," katanya yang dipetik dari portal Detiknews.com, hari ini.

Menurutnya, lelaki berkenaan memasuki Indonesia melalui pelabuhan Tanjung Balai Karimun pada 15 Februari 2009.

"Setelah disoal siasat, Helmi didapati tinggal lebih dari jangka masa yang dibenarkan menggunakan visa sementara. Dia juga mengaku menetap di beberapa buah bandar di Indonesia termasuk di Pekanbaru, Jakarta malah di beberapa daerah seperti Cengkareng, Cingkawang dan Pondok Kelapa," katanya.

Gindo berkata, suspek memberitahu dia dinasihatkan tinggal sementara di Indonesia oleh keluarga dan pimpinan PKR kerana didakwa diancam kerajaan Malaysia.

Katanya, selama dia melarikan diri ke Indonesia perbelanjaannya ditanggung parti itu dan keluarganya. - SINARHAIRAN

Pelakon terhebat abad ini Eli Wong mungkin akan menerima kritikan yang maha dahsyat kali ini apabila bekas kekasih gelap nya sudah ditemui kembali di Indonesia. Tetapi yang membuat JawaBernam pelik kenapa PKR sanggup membiayai segala perbelanjaan Mr. H di Indonesia walhal ahli PKR ini tidak lah mempunyai apa-apa kepentingan dalam parti seperti Anwar Juburi. Dia hanyalah seorang pemuda penyedap Eli Wong Bogel. Fikirkan.

5 comments:

  1. bro...ape beza Jawa Ber6 (Bernam) dengan Jawa Indon.....Tuka nama la dulu bro....baru sedap I nak baca u punya cerita...Aku kalau Dr Fadhilah ceramah.pon...cakap "bangga dengan Jawa nya"....terus tutup yop...!!!!!
    Cakap nak sokong Melayu..UMNO...PAS..PKR...
    ....tapi bangga dengan Kejawaan....oooggghhh......!!

    ReplyDelete
  2. anon 06:38am
    lu atas sekali, sakit ati dgn jawa apsal? ada jawa dh jentik telur lu ke? dia nk letak jawa ke, banjar ke, melayu ke, mendeleng ke ada jejas telur lu ke? walaupun dia jawa, dia tetap rakyat malaysia. lu je yg tak habis baca sejarah malaysia..

    ReplyDelete
  3. ntah nyer... anon plg atas tu....suke ati ler nak letak nama blog tu aperpun...ko tu nak bukak blog silakan...tak sape larang...nama blog lu, orang gelak apamacam?

    isu di utarakan ....MB tengah berkira-kira nak
    terkambus diri atau menyelamatkkan diri tu...

    selama ini si eli selamat..kerna si helmi dibiaya utk larikan diri...kini si helmi telah dijumpai....si eli dan MB bertambahlah demam tak kebah....ayuh khalid...buat pilihan!!!

    ReplyDelete
  4. layan orang bongok macam ni la jadinya..bodoh nak mampos suma ni..sialllllll punya jawa!!!

    ReplyDelete
  5. bak kata umno "umno terus maju" apa kata rakyat yang dah nmpk? apabila dah terkena terus maju.style undi nak mengumpan..hahaha

    ReplyDelete

comment please.....