Konco-konco ku

Thursday, November 24, 2011

PRU 13: GELOMBANG MERAH VS GELOMBANG BIRU

Gelombang Merah (KELANTAN)

VS

Gelombang Biru (KEDAH)
Sudah semakin rancak nampaknya pemimpin-pemimpin tertinggi Barisan Nasional turun padang ke negeri-negeri "panas". TS Muhyiddin Yassin sudah pun mengatur gerak supaya rakyat akan beralih undi ke BN pada PRU13 akan datang. InsyaAllah Selangor, Kelantan, Kedah, Pulau Pinang akan kembali kepada kerajaan BN jika semua pemimpin tempatan memainkan peranan disaat-saat genting ini.

Pembentang bajet 2012 sudah diluluskan, perhimpunan agung UMNO tidak lama lagi, nampak gayanya semakin berdebarlah semua rakyat Malaysia menunggu ketibaan PRU yang ramai mendakwa PRU kali ini adalah PRU penunjuk aras kestabilan politik dan keberkesanan media baru (Blogger,Facebooker,Twitter). Juga penentuan bakal-bakal 'winnable candidate' yang kerap dicanangkan. Mungkin kita akan lihat transformasi PM dengan mengemukakan muka-muka baru dan mengenepikan calon-calon yang bermasalah.

p/s: Kelantan ada GELOMBANG MERAH,
      Kedah ada GELOMBANG BIRU,
      Selangor?????
GELOMBANG KUNING (BEER-SHIT)

1 comment:

  1. PRU13 NIE AGAK AGAK PAKATAN BOLEH MENANG DAK DI KEDAH?JAWAB NYA RAKYAK KEDAH SAJA YANG DAPAT JAWAB, INI BERGANTUNG PENUH DGN PRESTASI YANG PAKATAN DAH BUAT DI KEDAH.

    ReplyDelete

comment please.....