Konco-konco ku

Wednesday, April 18, 2018

"TUNGGU SAYA DIBUNUH BARU POLIS, TENTERA NAK SEDAR?" - TUN M

Apabila calon Perdana Menteri Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir membuat dakwaan terdapat cubaan untuk membunuhnya, ramai yang mengambil ringan apa yang diucapkan oleh beliau. Ini memandangkan pada fikiran logik, tidak mungkin ada sesiapa yang sanggup untuk mencederakan apatah lagi untuk membunuh seorang warga platinum yang berusia 92 tahun.

Teringat pada satu kes dalam tahun 2009, baca di sini, di mana kes cubaan bunuh Presiden Taiwan, Chen Shui-Bian pada 2004 telah dibuka kembali. Ini berikutan dakwaan bahawa Chen Shui-Bian telah melakonkan adengan cubaan tembak menembak untuk meraih undi. Chen Shui-Bian telah memenangi pilihanraya berkenaan dengan peratusan kecil dan kini sedang merengkok di dalam penjara akibat pertuduhan rasuah.

Apakah dakwaan Tun Dr Mahathir, di dalam Malaysiakini, baca di sini, bahawa "Tunggu saya dibunuh baru polis, tentera nak sedar?" mempunyai motif untuk mendapatkan simpati pilihanraya seperti Mantan Presiden Taiwan berkenaan? Adakah Tun Dr Mahathir berkemungkinan berlakon diserang sakit jantung seminggu sebelum Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU14) atau beliau merancang cubaan pembunuhan terhadapnya?

No comments:

Post a Comment

comment please.....