Konco-konco ku

Thursday, February 26, 2015

PAS SUNGAI BESAR, TANJONG KARANG SETUJU TOLAK HADI AWANG SEBAGAI PRESIDEN

ANGIN perpecahan dalam Pas semakin runcing semenjak Pasma ditubuhkan. Mungkin ini salah satu strategi Mat Sabu untuk meletakkan dirinya sebagai Presiden Pas yang baru menggantikan Hadi Awang yang dilihat lebih selesa bekerjasama dengan Umno berbanding DAP.

Baru-baru ini Mat Sabu telah datang menemui Pas Sungai Besar dan Tanjong Karang dalam usaha untuk mendapat sokongan daripada perwakilan Pas kawasan tersebut untuk menang pemilihan Presiden yang akan berlangsung tidak lama lagi.

Dalam rakaman suara tersebut Mat Sabu secara terang mengarahkan Pas Sungai Besar dan Tanjong Karang untuk memburuk-burukkan Presiden Hadi Awang supaya beliau tidak akan terpilih lagi pada pemilihan akan datang.

Malah arahan Mat Sabu untuk menolak 50 orang pemimpin Pas yang dilihat lebih cederung kepada Hadi Awang supaya dirosakkan kredibiliti dan jangan ada publisiti untuk mereka.

Adakah Mat Sabu bakal menguasai Pas pada pemilihan akan datang???

Jom kita dengar rakaman suara apa yang diucapkan oleh Mat Sabu....



Monday, February 23, 2015

MAPUS PASMA MENIPU TAK SUDAH!! SIAPA YANG MAPUS TELEFON??

LAWAK antarabangsa apabila siang tadi, Mapus yang juga Ketua Penerangan PAS memperbodohkan diri sendiri di hadapan puluhan wartawan daripada pelbagai media ingin membuat pendedahan tentang kes pembunuhan Altantuya yang dikaitkan dengan Najib Razak.

Yang menjadi lawak apabila Mapus masih ketinggalan zaman apabila menggunakan tele-conference cara lama sedangkan teknologi terkini Skype dan beberapa aplikasi lain boleh digunakan.

Tak ada LINE?? Tak angkat CALL??

Atau Sirul sedang bersenang lenang di Australia sebagai TAHANAN??

Menjadi kemusykilan apabila selepas semua wartawan media pulang, tiba-tiba Mapus dapat pulak call Sirul dengan bersaksikan wartawan MalaysiaKini yang masih belum pulang.

Pelik! Kenapa hanya MalaysiaKini yang dapat rakaman perbualan antara Mapus dengan Sirul sedangkan puluhan wartawan yang menunggu sejak dari mula, pulang hampa.

Dasar penipu punya Mapus!!

Tak cukup dengan itu, ditunjukkannya pula sms daripada yang dikatakan Sirul.

Cuma persoalan yang timbul.

Betulkah yang bercakap dengan Mapus itu SIRUL?

Betulkah yang menghantar pesanan ringkas itu SIRUL?

Sedangkan VIDEO Anwar dengan Stopa Ali pun PAS tak percaya inikan pula sms...

Wakakakakakaka.....

PASMA KELUARKAN 50 NAMA TEAM HADI AWANG UNTUK DISINGKIRKAN MUKTAMAR DEPAN

PASMA telah mengeluarkan senarai 50 penceramah/ustaz yang dituduh sebagai berselindung disebalik jubah dan serban ulamak tetapi suka sangat memecahbelahkan parti dan anti Pakatan Rakyat. Mereka ini diminta singkirkan dalam Muktmar akan datang.

Dalam arahan sulit, mereka yang tersenarai tidak akan diberikan publisiti dan mana-mana kawasan yang didominasi oleh PASMA agar mereka tidak diundang. Manakala imej mereka ini diburukkan dalam media sosial agar kredibiti mereka dipersoalkan.

Mereka ialah:-

1. Ustaz Nor Azli Musa (Perak)
2. Ust Fadhli Ibrahim (Phg)
3. Us Tuan Ibrahim Tuan Man (Phg)
4. Ust Nik Abduh (Kelantan)
5. Dr Khairudin Takiri (Trg)
6. Ust Nasarudin Tantawi (Phg)
7. Ust Idris Ahmad (Perak)
8. Dato Dr Mahfuz Mohamad (Jhr)
9. Ustaz Zaharudin Mohamad (Trg)
10. Ustaz Ahmad Yahya (Kedah)
11. Ustaz Hanafi (Trg)
12. Dr Azhar Yaakob (Wilayah)
13. Ust Mohd Nor Hamzah (Trg)
14. Ust Zulkifli Ismail (Melaka)
15. Ust Mokhtar Senik (Phg)
16. Dr Riduan Mohd Nor (Wilayah)
17. Kamaruzaman Mohd (Wilayah)
18. Hj Razman Zakaria (Perak)
19. Ust Fauzi  (Kedah)
20. Ust Hafez Sobri (Perak)
21. Ust Kamarudin sidek (Melaka)
22. Ust Hazmi Dibok (Pahang)
23. Ust Rosli Jabar (Pahang)
24. Ust Aris Hazlan (Pahang)
25. Ust Yusaini (Perlis)
26. Ust Ahmad Dasuki (Selangor)
27. Ust Sallehin Mokhyi (Selangor)
28. Ust Kamal Saari (Selangor)
29. Dr Daeng Sanusi (Johor)
30. Ustazah Wan Hasrina (Sel)
31. Ustazah Nuridah (Wilayah)
32. Hj Mohd Nor (Wilayah)
33. Hj Khairil (Wilayah)
34. Ust Khairul Azmi (Pahang)
35. Ust Shahril Azman (Pahang)
36. Ust Zamri Mantop (Selangor)
37. Ust Fadhli Saari (Kelantan)
38. Ust Afnan Taib Azamudin (Png)
39. Ust Yusuf Embong (Pahang)
40. Ust Nik Zawawi (Trg)
41. Dato Nik Amar (Kelantan)
42. Dato Ahmad Yaakob (Kelantan)
43. Ust Hashim Jasin (Perlis)
44. Ust Azman Syafawi (Trg)
45. Ust Syarhan (Selangor)
46. Ust Asri Daud (Kelantan)
47. Ust Kamaruzaman (Trg)
48. Ust Syed Abdul Kader (Sel)
49. Ust Najmi Karim (Selangor)
50. Dr Zuhdi Marzuki (Selangor)

Selain daripada itu mereka yang tersenarai telah arahkan supaya mereka jangan dicalonkan sebaga AJK PAS Pusat. 

Kerja yang dibuat oleh PASMA sangat buruk dan ini sangat bahaya untuk Jamaah PAS kerana mereka telah memberikan imej buruk terhadap PAS sehingga PAS menjadi tidak lagi dominan dalam Pakatan Rakyat. 

Monday, February 9, 2015

PAS SEMAKIN RAPUH!! PENYOKONG PAS MAKI PEMIMPIN PASMA!!

KU sangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan ditengahari. Itulah antara perumpamaan yang sewajarnya diberikan kepada Pas yang kini sedang hebat dilanda perpecahan antara ahlinya.

Semenjak kemunculan Pasma yang mahu menggantikan Pas dalam pakatan, penyokong golongan liberal dalam Pas mula menggerakkan jentera mereka untuk menyingkirkan Presiden, Hadi Awang daripada Pas kerana dianggap sudah tidak relevan dalam situasi sekarang.

Perbincangan antara Hatta Ramli dan beberapa ahli Pasma dalam satu group Whatsapp didedahkan sehingga satu ugutan untuk membunuh Hadi Awang terkeluar.

Namun itu semua tidak mustahil apabila melihatkan situasi yang berlaku sekarang yang mana Pas tidak sebulu dengan Dap yang mahu melaksanakan pilihanraya PBT.

Malah, Dap juga tidak senang dengan cadangan Pas untuk membentangkan hukum hudud di parlimen akan datang.

Oleh kerana percakaran dalam pakatan, tahaluf siyasi yang dicanang sebelum ini nampaknya semakin berat untuk diteruskan.

Apa-apa pun kita bakal menyaksikan Pas bakal keluar daripada pakatan.

Sunday, February 8, 2015

PAK SAMAD MINTA HADI & PAS KELUAR DARIPADA PAKATAN!!

PAS perlu keluar daripada Pakatan Rakyat jika presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang terus berkeras enggan hadir pada mesyuarat Majlis Pimpinan pakatan Rakyat (MPPR) esok.

Sasterawan Negara, Datuk A. Samad Said berkata, jika Hadi sudah tidak mahu memberi komitmen pada gabungan itu, PAS wajar 'angkat kaki' dan membiarkan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa), menggantikan parti itu dalam pakatan. 

Tidak mustahil PAS akan ada anak gantinya. PasMa boleh menyelamatkan dengan bergabung bersama PKR dan DAP. PAS sendiri akan pecah dua.

“Pasma boleh besar. Ia bukan dikira ramai orangnya tetapi mutu orang yang tahu apa yang diinginkan Malaysia dan orang yang mahu asas gabungan ini tumbuh dengan sihat,” katanya kepada sebuah portal berita.

PasMa sebelum ini berkali-kali memberitahu NGO tidak bercadang untuk menjadi sebuah parti politik. Namun sokongan demi sokongan terhadapnya akhir-akhir ini tidak menjamin PasMa kekal sebagai NGO.

PAS terus melancar perang kepada DAP dan terbaru Hadi bertindak membidas Guan Eng sebagai 'tidak berhak memaksa beliau hadir ke mesyuarat Pakatan Rakyat, pada Ahad.

"Dia (Lim) tidak berhak menentukan saya hadir atau tidak hadir. Terpulang kepada saya hadir ke, tidak hadir. Saya bukan anak murid sekolah, kita tengok dululah.

“Tengok hari mesyuarat inilah, saya hadir ke tidak hadir. Saya tidak bergantung dengan sesiapa saya nak hadir,” katanya.

Tindakan Hadi itu mengundang kritikan daripada A. Samad.

“Kamu mahu bergabung tetapi tak nak hadir. Apakah ertinya gabungan itu? Mesti ada rasa rendah diri dan sedikit rasa tolak ansur,” katanya.

“Kalau tidak mahu ikut, jangan masuk. Duduk di luar saja. Saya fikir kadang-kadang pemimpin ini bermain di celah-celah akhbar. Dengan begitu, dia rasa agak terapung kuasanya.

“Yang jadi masalah Hadi sahaja. Hadi kata ‘jangan dipaksa saya hadir’. Itu bukan paksa, itu tanggungjawab.” - IsuTerkini

ZALIM!! SURAU DIROBOHKAN OLEH KERAJAAN SELANGOR!!

BIAR gambar berbicara...

Terbuktilah yang Selangor ini memang sudah hilang pertimbangan untuk mempertahankan agama Islam.

Selangor dibawah pentadbiran Azmin membuatkan agama Islam bagaikan permainan.

Jika sebelum ini kuil dirobohkan, kini surau pula dirobohkan.

Hanya dengan alasan dibina di tanah milik kerajaan negeri Selangor. Tetapi kenapa semasa zaman Khalid semua ini tidak terjadi? Kenapa semasa zaman UMNO memerintah Selangor, surau dibenarkan dibina di atas tanah kerajaan? Fikirkan....

Ini bukan RASIS tetapi HAK kebebasan bersuara dan beragama.

Saturday, February 7, 2015

#LIWAT2 : PAS BOIKOT HIMPUNAN SOKONG ANWAR!!

PANAS!! Mustafa Ali dalam ucapannya kepada sidang media mengesahkan yang Pas tidak akan menyertai himpunan atau demonstrasi yang dianjurkan oleh PKR untuk menyokong Anwar berikutan keputusan kes LIWAT nya pada 10 Februari depan.

Pas juga menggesa semua ahli-ahli dan penyokong Pas supaya tidak hadir bagi memberi sokongan kepada Anwar dan biarlah mahkamah memutuskan sama ada Anwar meliwat atau tidak.

Jika benar apa yang bakal terjadi pada Selasa ini, maka rakyat juga sudah boleh nampak bahawa perpecahan dalam pakatan semakin teruk dan hampir berkecai.

Sebelum ini DAP membantah pembentangan hukum hudud di Parlimen oleh Pas. Selepas itu Pas pula tidak bersetuju dengan cadangan DAP untuk mengadakan pilihanraya PBT di kawasan-kawasan bandar.

Baru-baru ini pula, Hadi Awang terus dihina oleh DAP kerana ketidakhadirannya dalam Mesyuarat Pakatan Haram yang didakwa kerap ponteng dan tidak memberikan komitmen kepada politik bersama.

Perpecahan demi perpecahan semakin ketara apabila masing-masing mahu menjadi ketua dan semua perlu mengikut kata mereka.

Namun hakikatnya sehingga sekarang, Pas masih lagi menjadi kuda tunggangan DAP.

Wednesday, February 4, 2015

SIAK MASJID KANTOI TENGOK CERITA PORNO DALAM MASJID DILANTIK JADI AHLI MAJLIS??

BOLEH kena sakit jantung apabila mendapat perkhabaran yang bekas siak masjid Makmuriah, Sungai Besar yang dipecat kerana kantoi dengan cerita porno hingga keluar pada skrin besar dalam masjid dilantik menjadi Ahli Majlis.

Tertanya-tanya, apa sudah tiada orang lain ke nak dilantik menjadi pemimpin?

Tapi memang sudah dasar pakatan haram di Malaysia ni memang perangai sama je semua. Sedangkan Ketua Umumnya peliwat pun masih dilantik menjadi Ketua Pembangkang, inikan pula anak buah atau ikan bilis di kampung.

Mendapat perkhabaran seperti itulah oleh salah seorang rakan dalam Majlis Daerah Sabak Bernam sendiri. Dikatanya tidak selesa dengan salah seorang ahli majlis sorang ni...

Kerja satu apa pun tak buat tapi melalak, melolong kata ini semua sepatutnya kerajaan pusat yang buat.

Setakat kalau nak salahkan orang lain walau dah diberi jawatan baik buang je jawatan tu. Pergi melalak.

Isu longkang tersumbat, parit tidak dibersihkan, rumput tidak dipotong hingga menjadi habitat binatang berbisa. Apa kerja ahli majlis sebenarnya?

Adakah hanya dengan menerima elaun setiap bulan dan mendapat projek mega setiap tahun sudah cukup tugas sebagai ahli majlis?

Jahanam Selangor kalau orang macam ni masih lagi disimpan.....

Monday, February 2, 2015

NIK NAZMI SEPENDAPAT DENGAN PAS. TOLAK PILIHANRAYA PBT CIPTAAN DAP!!

WALAUPUN mendapat asakan dan tentangan hebat daripada Pas terutama daripada Presiden Pas, Hadi Awang, namun DAP masih mahu meneruskan pilihanraya PBT kerana mereka merasakan sudah tiba masanya rakyat di peringkat akar umbi memilih sendiri siapa yang mereka mahukan sebagai pemimpin setempat.

Pilihanraya PBT ini adalah untuk memilih siapa yang rakyat suka sebagai Ahli Majlis PBT khususnya di kawasan bandar.

DAP begitu yakin bahawa pemimpin dari kaum Cina pasti akan menang di semua PBT kawasan bandar kerana mereka telah berjaya menguasai kawasan bandar dan pasca bandar.

Sebelum ini Pas menolak pilihanraya PBT kerana dikatakan tidak adil kepada kaum Melayu yang menjadi minoriti dalam kawasan bandar.

Saranan Hadi Awang bukanlah pendapat peribadi malah keputusan parti Pas untuk menolak pilihanraya PBT apabila Nik Abduh juga menolak pilihanraya berat sebelah ini.

Beberapa hari lepas pula, Nik Nazmi yang juga Ketua AMK Pusat menolak pilihanraya PBT cadangan DAP ini.

Keputusan Nik Nazmi senada dengan Pas yang mahukan DAP menilai semula cadangan tersebut yang ternyata lebih memihak kepada DAP semata-mata dan bakal meminggirkan pemimpin Melayu di dalam Pas dan PKR yang berada dalam kawasan terbabit.

Nik Nazmi juga mengutarakan cadangan supaya DAP perlu bersikap lebih patriotik dan memikirkan kehadiran bangsa lain dalam satu-satu kawasan kerana Malaysia merupakan sebuah negara majmuk dan demokrasi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...