Konco-konco ku

Saturday, February 7, 2015

#LIWAT2 : PAS BOIKOT HIMPUNAN SOKONG ANWAR!!

PANAS!! Mustafa Ali dalam ucapannya kepada sidang media mengesahkan yang Pas tidak akan menyertai himpunan atau demonstrasi yang dianjurkan oleh PKR untuk menyokong Anwar berikutan keputusan kes LIWAT nya pada 10 Februari depan.

Pas juga menggesa semua ahli-ahli dan penyokong Pas supaya tidak hadir bagi memberi sokongan kepada Anwar dan biarlah mahkamah memutuskan sama ada Anwar meliwat atau tidak.

Jika benar apa yang bakal terjadi pada Selasa ini, maka rakyat juga sudah boleh nampak bahawa perpecahan dalam pakatan semakin teruk dan hampir berkecai.

Sebelum ini DAP membantah pembentangan hukum hudud di Parlimen oleh Pas. Selepas itu Pas pula tidak bersetuju dengan cadangan DAP untuk mengadakan pilihanraya PBT di kawasan-kawasan bandar.

Baru-baru ini pula, Hadi Awang terus dihina oleh DAP kerana ketidakhadirannya dalam Mesyuarat Pakatan Haram yang didakwa kerap ponteng dan tidak memberikan komitmen kepada politik bersama.

Perpecahan demi perpecahan semakin ketara apabila masing-masing mahu menjadi ketua dan semua perlu mengikut kata mereka.

Namun hakikatnya sehingga sekarang, Pas masih lagi menjadi kuda tunggangan DAP.

2 comments:

  1. dengar boleh..percaya? lu pikirlah sendiri
    DAP ugut sikit...turunlah beramai2

    ReplyDelete
  2. Mat Sabun kata itu pandangan peribadi stopha je..PAS sedia turun demi Anwar

    ReplyDelete

comment please.....