Konco-konco ku

Monday, September 30, 2013

GEMPAR!! PENGUNDI HANTU BERADA DI PEMILIHAN CEC DAP!!

JENICE Lee, bekas ADUN Teratai hadir dalam pemilihan CEC semalam. Hairan apabila seorang bekas ahli DAP yang telah dipecat oleh Pengerusi DAP, Karpal Singh hadir bagi mengundi. Jadi apakah sebenarnya taraf keahlian Jenice Lee?? Masih lagi ahli DAP atau bukan??

Mengikut rekod, Jenice Lee telah dipecat oleh Karpal Singh pada 22 April 2013 yang lalu kerana membantah perletakan calon DUN Teratai yang baru, bukan dirinya dan seterusnya mendakwa DAP adalah sebuah parti yang korup dan kroni.

Yang menjadi tanda tanya adakah Jenice Lee layak mengundi selepas beliau di pecat dari parti?? Gambar di atas adalah bukti beliau hadir konon sebagai pemerhati namun sebenarnya mengundi...

Wayang opera Cinabeng apa yang DAP buat ni???

#BBCD 13 RAHSIA BESAR CINABENG RASIS TERHADAP BANGSA MELAYU!!! WAJIB SEBARKAN!!

1.Melayu bodoh dan malas:
Jikalau anda betul-betul bergaul dengan orang cina sejak dari kecil, anda akan tahu tema dimana masyarakat cina suka menggelar orang Melayu adalah bodoh dan malas. Orang cina boleh berbaik atau berkawan dengan orang Melayu kerana sifat orang Melayu yang mudah didekati dan baik, jadi ia tidak mengapa. Tetapi bila orang Melayu menjalankan perniagaan, masyarakat cina pasti menganggap orang Melayu tidak punya apa apa kebolehan berniaga. Masyarakat cina sering mengetawakan orang Melayu tentang bagaimana cara mereka membuat kerja. Masyarakat cina ketawa untuk menunjukkan mereka lebih tahu semua perkara dan untuk mengisi diri mereka dengan rasa dengan keunggulan. Orang cina sering memberitahu diri mereka dan juga pada rakan-rakan bahawa:

"kami bagus, kami bijak, apabila kita besar nanti, kami orang cina akan terbang ke bulan dan orang Melayu masih lagi menanam padi.hahaha"

2.Orang barat juga bodoh dan malas:
Kemudian jika kita pergi negara negara barat, kita akan bertemu orang cina dari pelbagai negara contohnya cina dari China, Hong Kong, Singapura, Taiwan, Malaysia dan kali tema mereka tetap masih sama. Kali ini mereka menggantikan tema malas dan bodoh bukan kepada Melayu, tetapi kepada penduduk tempatan dinegara yang mereka tinggal, iaitu negara barat.Setiap orang cina pasti bertanya soalan yang sama, jika negara Barat sangat hebat, mengapa perkakas mereka gunakan adalah dari China. Orang cina melihat banyak pelajar terbaik di universiti negara barat adalah dari kalangan dari bangsa mereka juga. Mereka juga bertanya, mengapa terlalu banyak orang kulit putih menganggur? Kami terkejut dengan melihat mengapa kerajaan barat banyak menghabiskan duit pada perbelanjaan sosial pada penduduk negara barat? Orang-orang cina merasakan ini membazir dan tindakan bodoh. Kerana mereka secara asasnya adalah sangat kedekut dan berkira setiap sen. 

3.Cina pentingkan diri:
Ramai pengulas politik Malaysia seperti Ridhuan Tee, Khoo kay Kim menggesa bertahun tahun dari dahulu lagi untuk memahami orang Melayu supaya pelbagai kaum di Malaysia boleh melibatkan diri dan bekerja bersama-sama untuk kebaikan bersama. Tetapi apa yang banyak pengulas gagal untuk melihat dan sampaikan adalah pehaman orang cina yang tidak mahu memahami orang Melayu dan tinggalkan budaya mereka sebagai golongan minoriti didalam Malaysia ini. Persefahaman antara kaum mesti datang dari semua pihak bukan hanya dari orang Melayu sahaja. Tanpa usaha yang serius untuk memahami dan mendekatkan diri dengan golongan majoriti di Malaysia, ia akhirnya akan menembak kaki anda sendiri.

4.Cina pandang remeh pada Melayu:
Orang Cina sebenarnya memandang remeh tentang kedudukan Islam dan kedudukan hak istimewa orang Melayu. Mereka sebenarnya tidak ambil peduli tentang status Islam di dalam perlembagaan di peringkat negara. Mereka juga tidak melibatkan diri dengan perayaan orang Melayu, malah meminggirkannya lagi. Cuma orang cina ini akan datang kebiasaanya pada rumah terbuka sahaja kerana makanan adalah percuma dan mereka mahu 'tapau' dibawak balik dalam kuantiti 'tapau' yang sangat banyak.

5.Cina pandang remah pada Islam:
Orang cina ini sebenarnya sudah biasa diterapkan rasis dalam jiwa dan minda mereka. Sebab itu sebenarnya mereka tidak sedar dengan kelakuan perkauman melampau mereka ini. Mereka fikir mereka adalah lebih baik daripada semua orang, lebih lebih lagi mereka selalu ingat bahawa diri mereka lebih bagus dari orang Melayu dan juga orang Islam. Ideologi ini sebenarnya telah membangkit kemaharan umum orang Melayu dan orang Islam. Bagi orang Melayu diMalaysia, Islam adalah di tingkat yang tertinggi dan orang Melayu sanggup mati demi agama mereka. Tetapi orang Cina secara terang terang tidak pernah menunjukkan rasa hormat kepada orang Melayu dan agama Islam. Bagi orang cina, agama hanyalah satu benda yang asing dari kehidupan.

6.Kemahuan orang cina:
Tindakan utama bagi orang Cina adalah kekayaan ekonomi. Semua orang tahu ini. Kekayaan = kuasa dan keselamatan. Setiap ibu bapa Cina memerlukan kekayaan untuk diberi kepada anak-anak mereka. Masyarakat cina ini secara umum mereka tidak mahu hanya menjalani kehidupan yang selesa atau sederhana, mereka sentiasa mahukan kekayaaan yang tiada batasan. Oleh sebab itu, orang cina menafsirkan darjat seseorang itu berdasarkan kekayaannya. Dalam fikiran dan minda mereka, seseorang yang bagus perlulah kaya, tidak ada orang yang kaya melainkan dia bagus. Ini menampakkan semua orang kaya adalah orang yang bagus. Ideologi ini akhirnya disampai, disebar serta diterapkan didalam masyakat orang cina secara keseluruhannya, lebih lebih lagi orang cina di Malaysia.

7.Kesan pada orang cina:
Kehausan orang cina untuk menjadi kaya ini telah menjadikan orang cina kurang akhlak. Inilah punca mengapa orang cina selalu dilabelkan 'kalau tak tipu,bukan cina' 'cina meniaga, suka menipu; Ya dan ini adalah perkara benar. Ketamakkan untuk menjadi kaya sehingga membuatkan mereka boleh menjadi sangat fleksibel. Lihat sahajalah orang cina biasanya boleh berkahwin dengan sesiapa sahaja, mana mana kaum sahaja asalkan dia kaya. 

8.Anti-Umno adalah propaganda:
Dan sebenarnya, orang orang cina yang anti-UMNO ini, sering mengatakan bahawa UMNO adalah jahat, UMNO kaki rasuah tetapi dalam masa yang sama mereka tidak boleh bersembunyi daripada fakta bahawa orang Cinalah peneraju asal dalam menjadikan orang Melayu di Malaysia ini menerima rasuah. Orang orang cinalah sebenarnya memulakan rasuah ini dan sekarang mereka melaung laungkan kerana orang cina mahu kita terjerat dengan permainan duit ini. 

9.Orang cina pentingkan diri:
Orang Cina biasanya tidak peduli jika orang lain turut berjuang sama. Ia adalah realiti ekonomi dimana bagi mereka keperluan orang kaya untuk mengeksploitasi golongan miskin adalah benda yang normal. Dan masyarakat cina biasanya akan menyalahkan golongan miskin dengan alasan mereka bodoh dan malas, sedangkan orang cina lah satu satunya kaum paling sedikit mengulurkan bantuan untuk menolong kaum lain. Mereka hanya akan menjaga bangsa mereka sendiri sahaja.

10.Pendidikan orang cina:
Pendidikan adalah satu keutamaan kepada orang Cina bukan kerana untuk meningkatkan taraf masyarakat tetapi sebenarnya untuk memastikan bagaimana mereka boleh menjadi kaya. Disebabkan itulah anda boleh melihat mengapa masyarakat cina berpusu pusu mengambil jurusan perniagaan, perakaunan, pemasaran dan banyak jurusan di universiti yang boleh membuat kekayaan dengan cara pantas. 

11.Permainan orang cina:
Orang orang cina yang merantau di negara orang tidak sesekali akan memohon maaf atau meminta izin kerana mereka berasal dari luar, malah mereka sebenarnya terus berfikir bagaimana cara untuk mengaut hasil kekayaan ditempat mereka berhijrah itu, lebih lebih lagi dalam sektor awam untuk mendapatkan tender tender kerajaan. Dari sinilah bermula bibit bibit langkah mereka merasuah pegawai. Selepas mereka berjaya merasuah dan mendapat hasil, jika apa apa terjadi, orang cina inilah yang akan menunding jari mengapa pegawai itu menerima rasuah.Masyarkat sentiasa berteriak dengan dasar-dasar kerajaan Malaysia yang mengutamakan Melayu dalam pengambilan sektor awam, tetapi sebenarnya mereka tidak pernah membuat permohonan untuk bekerja di sektor awan. Mereka tahu bahawa bekerja makan gaji disektor awam tidak akan membuat mereka menjadi kaya. Jadi teriakan yang mereka lakukan hanya untuk menyakiti hati orang Melayu dan untuk memuaskan diri sendiri sahaja.

12.Sikap sebenar orang cina:
Ini adalah realiti tentang masyarakat cina di Malaysia. Amat susah sekali untuk mendapatkan orang cina yang baik hati, ianya akan dapat jika orang cina itu dibesarkan dalam komuniti orang Melayu, barulah mereka orang cina dapat belajar hormat-menghormati satu sama lain tanpa tikam belakang.Tetapi sebagai sebuah masyarakat, orang Cina secara umum sememangnya kelihatan mementingkan diri sendiri, tidak bermoral , mempunyai perkauman yang tinggi dan tamak yang tiada batasan.

13.Masa depan orang cina:
Orang cina juga telah menunjukkan belang mereka baru baru ini untuk menjatuhkan kerajaan Melayu, dimana 97% populasi rakyat seluruh cina telah pun berpihak pada DAP. dan baki 3% itu adalah MCA. MCA juga kini tidak ada suara didalam kabinet kerajaan selamat 5 tahun, kerana kerajaan tidak nampak fungi untuk memberi apa apa jawatan kepada penyokong 3% ini. Tidak ada gunanya lagi untuk mengambil hati, memujuk golongan 3% ini. Ramai orang Melayu percaya bahawa pada PRU14 akan datang, masyarkat cina 100% akan memihak kepada DAP. Orang Melayu kini yang sudah tidak boleh sabar dengan kerenah dan permainan orang Melayu, akhirnya telah menampakkan sedikit kesedaran, terutama parti PAS yang mula mendapat tekanan akibat permainan DAP yang chauvinis serta mengguris hati orang PAS. Admin rasa generasi akan datang mungkin tidak ada harapan untuk orang Melayu berbaik dengan orang cina, kerana orang Melayu telah patah hati dan tidak percaya kepada masyarakat cina di Malaysia ini lagi. 

TERKINI!! JAMAWI JAAFAR, CALON NKP MALAYSIA PENGSAN DI TERENGGANU!!

PERKHABARAN yang kurang enak didengar dari seorang sahabat tentang salah seorang calon Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia ini, Jamawi Jaafar. Beliau dikatakan rebah di Terengganu dalam siri jelajah kempennya.

Dengar cerita Jamawi sudah di kejarkan ke hospital. Mungkin terlalu padat siri kempen yang diatur oleh Jamawi sehingga tidak cukup masa untuk berehat. 

Apa-apa pun harap Jamawi sihat dan kembali aktif seperti sedia kala. Amin...

Sunday, September 29, 2013

NO.41: DATO' TAJUDDIN MAAFKAN SI PENYEBAR FITNAH DIRINYA!!

SEORANG tokoh yang sudah lama berjuang dalam UMNO. Seorang pemimpin yang punyai pengalaman pahit getir dalam menempuh perjalanan politik Melayu. Seorang insan yang punyai visi, misi, tegas untuk menaikkan martabat bangsa Melayu itu sendiri.

Dato' Tajuddin Abdul Rahman, Ahli Parlimen Pasir Salak merangkap Ketua Bahagian Pasir Salak dan juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani merupakan seorang pemimpin berjiwa patriotik. Menyingkap susur perjalanan politik beliau pasti masing-masing akan tergamam.

Namun amat menyedihkan apabila ada seorang pemimpin yang tidak perlu disebut namanya disini telah menggunakan blogger upahannya untuk memfitnah dan menjatuhkan beliau. Namun oleh kerana sifat pemaaf yang ada dalam diri Dato' Tajuddin masih lagi ada, maka dimaafkan individu tersebut kerana beliau faham yang tidak semua tahu kisah disebalik segala kemelut.

Bukanlah niat Dato' Tajuddin untuk bergaduh sesama sendiri dalam satu parti tetapi cuma ketegasan beliau dalam hal ehwal kerja dan politik Melayu serta kepentingan Melayu sering kali di salah ertikan. 

Mengikut sejarah penglibatan beliau dalam politik UMNO. Penuh onak dan ranjau berduri perlu ditempuhi oleh Dato' Tajuddin. Adat berpolitik yang kawan boleh jadi lawan, yang lawan boleh jadi kawan. Yang penting hak dan kepentingan orang Melayu tidak pernah luntur dari semangat dalam diri beliau.

Beliau kenal sangat dengan Anwar Ibrahim kerana pernah sama-sama menuntut di Universiti Malaya yang ketika itu beliau merupakan pemimpin Jawatankuasa Mahasiswa UM manakal Anwar hanya sebagai Pengerusi Persatuan Bahasa Melayu. Sedang Anwar sibuk berdemo, Dato' Tajuddin mengambil tanggungjawab untuk menyatukan mahasiswa UM dalam satu persatuan dengan pelbagai aktiviti agar tidak terjebak dengan ayat manis Anwar Ibrahim. Sejak dari zaman universiti lagi beliau sudah kenal Anwar.

Ditahan bawah akta ISA?? Ya! Memang tidak dinafikan yang beliau memang pernah ditahan di bawah akta ISA yang mengakibatkan 2 bulan beliau meringkuk dalam penjara. Beliau ditahan kerana dituduh mengeluarkan kata-kata 'Bunuh Cina' semasa perhimpunan yang dianjurkan oleh Pemuda UMNO Malaysia ketika itu. Semasa perhimpunan tersebut beliau bertindak sebagai pengerusi majlis (MC) dan ramailah pemimpin Melayu yang ketika itu baru sahaja lepas tragedi 13 Mei berkumpul, antara pemimpin yang memberi ucapan ketika itu adalah Ibrahim Ali. Boleh tanya Presiden Perkasa. Sebab apa perhimpunan itu dibuat?? Sebab memberi amaran kepada Ketua Pemuda MCA ketika itu yang mula mempertikaikan hak Melayu dan Bumiputera. Salahkah tindakan Dato' Tajuddin??

Namun jangan risau kepada si penyebar fitnah berbayar. Dato' Tajuddin dengan senang hati sudah memaafkan mereka. Tetapi ada sedikit rasa kesal dalam hati Dato' Tajuddin kerana serangan terhadap kepimpinan UMNO dilihat lebih hebat dari serangan kepada pemimpin pembangkang. 

Nasihat beliau hanya satu... Berhentilah...

Niat beliau juga hanya satu, untuk mempertahankan parti UMNO dan orang Melayu di Malaysia...


KARPAL SINGH AKAN BERSARA JIKA DAP BERJAYA PERINTAH MALAYSIA!! FAKTA ATAU AUTA??

DALAM pemilihan khas CEC DAP hari ini, Presiden DAP Karpal Singh berkata dalam ucapannya bahawa beliau akan bersara dari dunia politik jika DAP berjaya memerintah negara.

Ayat yang sama seperti kata-kata Nik Aziz 10 tahun dahulu, beliau akan bersara jika Tun Dr. Mahathir bersara dari politik. Hingga sekarang, Nik Aziz masih lagi ADUN PAS di Kelantan.

Fakta atau auta sahaja??

Pemilihan CEC hari ini juga menyaksikan 17 orang calon menarik diri dan dua meletak jawatan menjadikan bilangan yang calon yang bakal dipilih perwakilan berjumlah 47 orang berbanding 66 calon tahun lalu.

Mereka ialah Ganabatirau A/L Veraman, Jagdeep Singh Deo, Kamache A/P Doray Rajoo, Khoo Poay Tiong, Manogaran A/L Marimuthu, Ng Chin Tsai, Ng Wei Aik, Sanisvara Nethaji Rayer A/L Rajaji, Siow Kim Leong, Soh Boon Hong, Tan Lee Koon dan Roseli bin Abdul Gani manakala Dr Hiew King Chew pula telah menghantar surat perletakan jawatan kepada parti kelmarin. Lagi berita di SINI.

RAHMAD ISAHAK KELUAR DAP!! DAP BUKANLAH TEMPAT TERBAIK UNTUK ORANG MELAYU!!!

Presiden Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) Rahmad Isahak hari ini secara rasmi keluar DAP kerana hilang kepercayaan terhadap perjuangan parti itu yang kononnya sebuah parti berbilang kaum.

Beliau berkata, keputusan itu dibuat walaupun sebelum ini menerima surat pemecatan pada 24 April lepas, kerana menganggap ia tidak sah kerana ketika itu anggota Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) tidak diiktiraf Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Ahli cawangan Bayan Baru sejak 8 Jun 2012 itu memotong kad keahlian sebagai simbolik tindakannya meninggalkan DAP sehari sebelum pemilihan semula CEC yang dijadualkan esok.

"Saya cabar rakan perwakilan yang akan mengundi esok supaya mengguna kuasa, hak dan maruah untuk memilih pemimpin berwibawa untuk kembalikan DAP ke landasan yang betul dan menolak konsep parti keluarga dalam DAP," katanya kepada pemberita di sini.

Rahmad mendakwa DAP bukanlah tempat bagi orang Melayu berlindung tetapi dipergunakan secara senyap dan halus bagi memuaskan hawa nafsu politik pemimpin mereka yang berselindung di sebalik istilah ’berbilang kaum’.

"Walaupun DAP mempunyai 19 kerusi DUN di Pulau Pinang kenapa tidak ada seorang pun wakil Melayu diberikan peluang?," tanya beliau.

Friday, September 27, 2013

MAT SABU MARAH DENGAN PERANGAI AHLI PAS YANG KAITKAN BELIAU DENGAN SYIAH!!!

Jarang benar boleh tengok Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu melatah dan merungut dengan apa sahaja masalah dan keburukan yang melanda partinya sebab kerap kali yang dia nampak dan selalu bising ialah mengenai BN lebih-lebih lagi UMNO.

Pendek kata sekelumit zarah pun pada Mat sabu tiada yang baik berkaitan UMNO, asal naik pentas ceramah dan pegang saja microphone dari ayat awal hingga penyudah isi ceramahnya tak lain tak bukan duk maki UMNO, hamun BN, londeh pemimpin UMNO dan kritik dasar BN tanpa kira betul atau salah.

Tapi entah apa ke mimpinya pula tak semena-mena semasa diwawancara oleh portal Malaysia Insider semalam Timbalan Presiden PAS yang sedang di ambang kejatuhan ini terpaksa mengeluh sakan sambil menghentam dan mengkritik parti sendiri sampai terlondeh habis luar dalam.

Mat Sabu buat pertama kalinya mengakui dewasa ini sedang berlaku perubahan mendadak yang baru disedarinya betapa buruk reformasi minda yang sedang menjajah pemikiran ahli dan pemimpin PAS.

Katanya, “Sepanjang 35 tahun saya berada dalam PAS iaitu sejak 1978, inilah kempen paling teruk pernah saya lihat. Saya terkejut dan hairan dengan perubahan minda ahli PAS terhadap muktamar dan kepimpinan parti.”

Selama ini asyik duk sibuk selak cari koyak kain orang lain, nah sekarang seluar dalam sendiri compang-camping koyak sana bertompok sini baru nak perasan.

Diungkitnya juga tindakan ahli dan penyokong PAS yang melakukan serangan secara terbuka terhadap pemimpin PAS melalui laman sosial seperti FB, blog serta tak kurang juga melalui SMS. Satu senario teruk dan buruk yang tak pernah terfikir dalam kepalanya akan menjangkiti PAS.

Paling dikesalkan Mat Sabu bila mana wujud penyakit label-melabel di mana ada pemimpin PAS dipanggil sebagai geng Syiah dan liberal semata-mata untuk menjatuhkan seseorang pemimpin PAS sempena menjelangnya pemilihan di Muktamar PAS Ke-59 November tahun ini.

Siapa yang dimaksudkan geng liberal kita tahulah ia merujuk pada puak Anwarinas, tang tu tidaklah begitu terguris jiwa raga Mat Sabu. Yang bikin panas hati Mat Sabu tentulah tang label Syiah, kerana label itu sering dikaitkan dengan Mat Sabu dan gerombolan yang memujanya.

Apa pun, setelah 35 tahun Mat Sabu dibuai mimpi indah mengenai PAS dan selama ini hanya fokus memburukkan UMNO dan BN, kini baru sedar penyakit buruk perangai sedang membusuk dalam PAS disebabkan pemimpinya gila kuasa berebut jawatan.

Cuma dalam rungutan panjang lebarnya itu, Mat Sabu terlupa menyebut satu perkara bahawasanya diri dia sendiri pun terlebih-lebih buruk perangainya terutama sekali selepas menjadikan Khomeini Latnatullah sebagai idola yang membentuk pemikirannya. - MyKMU

ANTARA ZIARAH PEMIMPIN ISLAM DAN PENCACAI DAP!! DI MANAKAH ANWAR IBRAHIM??

KELIHATAN mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir bin Mohamad yang turut hadir dalam majlis pengebumian mantan Menteri Besar Kedah, Allahyarham Tan Sri Azizan bin Razak. Menjadi tanda tanya dimanakah barisan pemimpin daripada PKR? Di manakah Anwar? Di manakah Izzah?

Nampaknya Anwar dan geng-geng PKR yang lain lebih menyayangi Teoh Beng Hock yang membunuh diri kerana mahu menyimpan rahsia besar DAP. Anwar dan Azmin sepertinya tidak punya perasaan mahu melawat teman seperjuangannya satu masa dahulu. Tidak dihiraukannya lagi pejuang Islam yang bertahan dengan segala macam dugaan ke atas beliau semasa menjadi MB Kedah.

Itulah perangai sebenar Anwar dan puak pakatan lain. Ternyata pemimpin PAS hanyalah orang suruhan mereka. Mereka ketua, mereka berkuasa. Jika ada yang terkorban biarkan. Lebih baik jaga hati Cinabeng dari jaga hati Melayu.

ADUN DAP SABAH KELUAR PARTI SOKONG BARISAN NASIONAL!!!

BARU beberapa bulan selepas pilihanraya, sudah ada ADUN DAP yang melompat parti. ADUN Luyang, Sabah hari ini mengisytiharkan keluar parti DAP kerana didakwa janji-janji pakatan untuk membangunkan dan memerintah negara tidak kesampaian. Surat perletakan jawatannya akan diserahkan pada hari ini juga.

Sedia maklum, Hiew King Cheu memang terang-terang ditentang oleh pemimpin DAP yang lain kerana menyokong Lajim Ukin sebagai Ketua Pembangkang Sabah sedangkan barisan kepimpinan DAP yang lain telah sebulat suara untuk menyokong Alfred Bumburing dari Angkatan Perubahan Sabah (APS).

Malah ugutan dari dalam juga dapat dikesan yang mana memang ada gerakan untuk menjatuhkan bekas Ahli Parlimen Kota Kinabalu ini. Kerana sikap Hiew King Cheu yang dilihat menongkah arus dan tidak menyokong calon pilihan DAP, maka riwayat karier politik beliau bakal terkubur hanya sebagai ADUN Luyang.

Sejak dari bulan Ogos yang lalu lagi khabar angin ini telah tersebar namun atas nasihat dan sokongan dari para pengikutnya hari ini beliau terpaksa menyatakan pendirian untuk keluar dari parti yang dilihat rasis dan pentingkan diri untuk berjuang berseorangan malah belum menyatakan pendirian untuk menyokong BN ataupun tidak.

#TESTEDTEAM4UMNO BUKTI UMNO BUKAN SEMAKIN LEMAH PADA PRU13!!!

KEPUTUSAN pada PRU13 yang lalu membuktikan yang parti Melayu UMNO ini bukanlah sebuah parti yang lemah. Berdasarkan kiraan kerusi parlimen yang dimenangi oleh UMNO pada PRU12 pada 2008 yang lalu sebanyak 79 kerusi, manakala pada PRU13 kali ini UMNO menunjukkan yang parti ini masih lagi mendapat kepercayaan rakyat Malaysia terutama orang Melayu dengan 88 kerusi parlimen.

Jumlah 88 kerusi parlimen yang dimenangi UMNO sebagai sebuah parti tunggal, hampir menyamai dengan 89 kerusi parlimen yang dimenangi oleh pakatan dalam gabungan tiga buah parti (DAP, PKR, PAS).

Jadi dimanakah yang memperlihatkan yang UMNO itu dilihat semakin lemah dan dikatakan semakin ditolak rakyat? PAS sendiri dalam akhbar mereka mengakui yang parti konon Islam mereka itu tidak mendapat sokongan orang muda Melayu. Malah, bilangan kerusi mereka juga merosot dengan amat teruk dari 73 (PRU12) kepada hanya 52 kerusi parlimen sahaja pada PRU13 Mei yang lalu.

#TestedTeam4UMNO

Selepas selesai PRU12 pada 2008, Perdana Menteri DS Najib Tun Razak telah meletakkan calon-calon yang memang dilihat punyai aura untuk membantu rakyat atas kemenangan mereka dalam pilihanraya malah dalam pemilihan agong UMNO. Dengan meletakkan Timbalan Presiden parti beserta dengan 3 orang Naib Presiden parti dilihat semakin mengukuhkan keadaan yang masa itu berlaku tsunami dimana BN telah kehilangan 5 buah negeri (Pulau Pinang, Kedah, Perak, Selangor, Kelantan) dan merupakan keadaan paling kritikal dan genting saat itu. Mujurlah 3 orang pemimpin pakatan dari Perak keluar parti dan menyokong kerajaan, maka tertubuhlah kerajaan BN negeri Perak selepas 11 bulan dibawah pemerintahan PAS.

Najib, Muhyiddin, Zahid, Shafie, Hisham - Mereka inilah 'tested team' dalam UMNO yang cuba dirangka oleh Perdana Menteri. Bayangkan dalam saat genting 2008, mereka masih lagi boleh berdiri teguh membina semula empayar kekuasaan Melayu dengan hanya berlandaskan majoriti bukan 2/3 semasa zaman Tun Mahathir. Lagipun Najib hanya sekadar menyambung tugas Tun Abdullah Ahmad Badawi pada 3 April 2009 dengan keadaan parti dan negara yang sedikit kucar-kacir selepas pembebasan Anwar Ibrahim.

Kenapa harus dipersalahkan DS Najib dalam kekecohan negara sehingga hari ini? Adakah team transformasi yang digubal DS Najib tidak meninggalkan apa-apa kesan?

Cuba dilihat dan direnung dari sudut pandang positif. Apa yang telah 'tested team' ini lakukan sejak dari tahun 2009 lagi. DS Dr. Zahid Hamidi sebagai Menteri Pertahanan, DS Hishamuddin sebagai Menteri Dalam Negeri, DS Shafie Apdal sebagai Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah telah menunjukkan kerja mereka dengan cukup tersusun. Walaupun ada beberapa perkara yang masih menjadi perbualan sehingga menjadi sejarah hitam kepada Naib-naib Presiden ini, namun itulah onak dan ranjau dalam perjuangan.

Masing-masing punya kelebihan, masing-masing punya kekurangan. Manusia tidak pernah dilahirkan sesempurna ciptaan. Kerana itulah dalam kerja sepasukan harus punyai ramai orang yang punyai pelbagai kemahiran agar setiap lompang dapat ditampung tanpa meniggalkan kesan.

Cuba renungkan. Cuba fikirkan.

RTM TAK KENAL MENTERI SENDIRI!!! #TESTEDTEAM4UMNO

GILA BETUL!!! Radio Televisyen Malaysia (RTM) yang juga merupakan sebuah jabatan penyiaran di bawah Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia (KKMM) membuat kesilapan berturut-turut.

Jika sebelum ini kes ubah logo Polis Di Raja Malaysia (PDRM) kepada Polis Raja Di Malaysia yang mengakibatkan pereka grafik RTM dibuang kerja, kali ini lebih teruk apabila Menteri sendiri tidak kenal.

Sepatutnya kesilapan seperti ini tidak berlaku. Hairan dengan pengurusan RTM sekarang ini. Umpamanya dalam RTM sendiri ada dalang pakatan yang cuba memburukkan kerajaan. Salah siapa??

Sungguh berbeza rupa DS Ismail Sabri Yaakob dengan DS Ahmad Shabery Cheek.

Apa motif RTM berbuat demikian?????????

Thursday, September 26, 2013

AL-FATIHAH!! USTAZ AZIZAN RAZAK, MANTAN MB KEDAH MENINGGAL DUNIA!!

Berita yang kami baru terima. Sejak malam tadi dilaporkan kritikal. Dan pagi ini dipanggil mengadap Sang Pencipta. Alfatihah. Semoga ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan beramal soleh. Ustaz Azizan dah selamat, kita pula sedang menanti masa..

Ustaz Azizan meninggal dunia jam 11.10 pagi di ICU Sultanah Bahiyah, Alor Setar, Kedah.

Wednesday, September 25, 2013

PEMUDA PAS ANGGAP PILIHAN ANTARA BOLA DAN MASJID OLEH KHALID, BODOH!!

MARAH betul Pemuda PAS Selangor yang mula mempertikaikan kecekapan Khalid Gagap dalam mengendalikan negeri Selangor. Ditanya pasal perkembangan bola sepak negeri yang dilihat semakin merudum dan ramai pemain berbakat dari Selangor sudah berpindah, mulalah Khalid memberi pilihan kepada Pemuda PAS terbabit sama ada mahu memilih pembangunan Masjid ataupun Bola Sepak.

Hebat Khalid Gagap ni. Boleh pulak nak samakan antara masjid dengan bola sepak. Padahal dua-dua perkara ini boleh dianggap penting. Satu untuk pembangunan insaniah, satu lagi untuk pembangunan rohaniah. Apa masalahnya?

Khalid dakwa simpanan negeri Selangor bernilai berbilion-bilion ringgit. Tapi adakah untuk disimpan??

Kenapa Khalid terlalu jaga sangat DUIT RAKYAT!!

Duit kerajaan negeri Selangor juga adalah duit rakyat!! Jadi, Khalid harus bijak sikit lah nak bahagi-bahagikan duit rakyat Selangor. Kami juga bayar cukai. Kami juga mahukan pembangunan masjid mahupun bola sepak.

Kalau setakat pergi Bangkok bawa exco untuk bermesyuarat di sana boleh pulak. Tapi kenapa apabila rakyat mahukan dana yang berbillion itu disalurkan kepada bola sepak negeri amat berat?? Adakah wang rakyat Selangor hanya untuk kepentingan para exconya sahaja???


Tuesday, September 24, 2013

DATUK SERI ISMAIL SABRI YAAKOB KECEWA BEKAS SETPOL SANGGUP CABAR BELIAU!!

DITANYA wartawan AgendaDaily siang tadi berkenaan pertandingan jawatan Ketua UMNO Bahagian Bera antara penyandang Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dengan Datuk Azizan Che Omar yang juga bekas Setiausaha Politik beliau, Ismail Sabri berkata beliau amat kecewa dengan tindakan bekas Ketua Pemudanya itu kerana ia boleh diibaratkan anak lawan bapak.

Itulah antara rentetan corat-coret pemilihan UMNO pada kali ini. Lawan boleh jadi kawan. Kawan boleh jadi lawan. Pada saat inilah baru kita semua dapat menilai dan melihat siapa lawan, siapa kawan. 

Adat dalam pertandingan, ada menang ada kalah. Tetapi jika yang menjadi pencabar punyai masalah besar dan berani pula hendak melawan bekas boss nya sendiri, sendiri mahu ingat lah derrr.....

Sebagai salah seorang pemimpin politik yang sudah lama bergiat dalam politik, sepatutnya beliau tiada yang berani mencabar waima di peringkat bahagian. Tetapi mungkin kerana dendam Azizan terhadap Ismail Sabri menyaksikan umpama pertandingan ini bagaikan pertandingan membalas dendam.

Mungkin Azizan lupa dengan jasa dan bakti Ismail Sabri yang pernah menyelamatkan beliau dari dikenakan tindakan oleh Majlis Peguam atas kesalahan menggelapkan wang anak guam beliau. Mungkin juga ada dendam kesumat yang masih belum terlunas dek kerana Melayu ini memang sejajarnya penuh sifat hasad dan dengki.

Jadi yang menjadi kemusykilan apa motif Azizan menentang Ismail Sabri??

BILA ADA POLIS YANG MENINGGAL, SEMUA SENYAP!! CUBA ADA PENJENAYAH MATI!!!

SALAM takziah kepada keluarga Allahyarham Koperal Zal-Azri Abdul Somad yang telah meninggal dunia semasa cuba menangkap si pencuri besi. Tugas sebagai anggota polis ini memang berisiko dan merupakan tugas yang berat kerana melibatkan nyawa. Namun demi menjaga keamanan dan keharmonian negara mereka tolak tepi semua itu demi negara.

Pelik! Pelik dengan perangai barisan peguam yang dahulunya boleh mempertahankan penjenayah dari dikenakan apa-apa tindakan oleh PDRM. Namun yang lebih pelik apabila masing-masing hanya memekakkan telinga, membutakan mata bila ada anggota polis yang meninggal dunia kerana perbuatan penjenayah.

Jika sebelum-sebelum ini barisan peguam seperti Lateefa Koya, Karpal Singh, Gobind Singh boleh turun naik mahkamah bagi membela anak guam mereka yang mati sama ada dalam tahanan lokap ataupun ditembak mati oleh PDRM, namun kenapa apabila ada anggota PDRM yang meninggal dunia kerana dibunuh penjenayah masing-masing membisu??

Adakah nyawa seorang penjenayah yang terang-terang melakukan jenayah lebih bernilai dari seorang anggota PDRM?? Hairan.....

Ternyata barisan peguam dari pakatan haram hanya membela penjenayah. Dan ini juga terbukti bahawa di dalam pakatan sendiri punyai pemimpin penjenayah atau pemberi sumber kewangan kepada para penjenayah untuk melakukan jenayah.

MELAKA 23 Sept. - Dalam melaksanakan tugas menjaga keselamatan negara, anggota polis sering berhadapan dengan cabaran termasuk kehilangan nyawa. 
Itulah yang menimpa seorang anggota polis apabila dia menemui ajal akibat diserang dengan objek keras dipercayai batu oleh seorang penjenayah yang cuba melarikan diri dalam serbuan Ops Lejang di sebuah kilang besi buruk di Taman Teknologi Cheng, di sini hari ini. 
Dalam kejadian pukul 8.30 pagi itu, mangsa, Koperal Zal-Azri Abdul Somad, 31, maut di tempat kejadian setelah muka dan kepalanya dipercayai dihentak dengan batu oleh penjenayah berkenaan. 
Mangsa sebelum itu bersama sepasukan anggota dari Bahagian Risikan Jenayah (D4), Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri menyerbu kilang tersebut ekoran maklumat mengenai kegiatan curi oleh tiga penjenayah di premis berkenaan. 
Ketua Polis Melaka, Datuk Chuah Ghee Lye berkata, dalam serbuan itu, polis berjaya menahan ketiga-tiga suspek berusia antara 17 dan 23 tahun. 
Namun, kata beliau, salah seorang daripada suspek yang berusia 17 tahun cuba melarikan diri tetapi dikejar oleh Zal-Azri sehingga keluar dari kawasan premis berkenaan. 
"Selepas hampir 15 minit, mangsa bagaimanapun tidak kembali ke kilang itu menyebabkan anggota polis lain berusaha mencari dan menemui mangsa yang sudah meninggal dunia dengan kesan cedera di muka dan kepala tidak jauh dari kilang itu," katanya ketika ditemui di Hospital Melaka hari ini. 
Menurut Ghee Lye, mangsa mengalami kecederaan teruk di muka dan kepala kerana dipukul dengan objek keras namun tiada sebarang senjata ditemui di tempat kejadian. 
"Siasatan lanjut sedang dijalankan dan keputusannya akan diperolehi selepas selesai bedah siasat," tambahnya. 
Menurut beliau lagi, susulan kejadian itu polis berjaya menahan suspek yang sedang bersembunyi di rumah datuknya di Taman Seri Krubong kira-kira pukul 10.50 pagi. 
"Suspek tidak bekerja dan disyaki mengambil dadah jenis syabu semasa ditangkap. Dia kini ditahan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh manakala dua lagi rakannya disiasat mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan kerana mencuri," ujarnya. 
Allahyarham Zal-Azri yang sudah 10 tahun menjadi anggota polis sebelum ini berkhidmat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah dan baru dua bulan ditukarkan ke Bahagian D4 IPK sebagai detektif. 
Dalam pada itu, suasana pilu menyelubungi pekarangan bilik mayat Hospital Melaka ketika ahli keluarga mangsa datang untuk menuntut jenazah anggota polis itu. 
Adik tiri Allahyarham, Hartini Rashid, 27, berkata, arwah merupakan anak kedua daripada lima beradik amat pendiam namun bersifat pemurah dan sering membantu mereka yang meminta pertolongan. 
"Saya dan suami sering menumpang di rumahnya jika berkunjung ke Melaka sebelum ini malah rapat dengan isteri serta anak-anak arwah," katanya sambil memberitahu Allahyarham meninggalkan isteri, Atiqah Mohd. Rosdi, 29, serta dua anak lelaki berusia empat bulan dan empat tahun. 
Atiqah bagaimanapun enggan ditemu bual pemberita kerana terlalu bersedih dengan kejadian yang menimpa suaminya. -UM


KEDUDUKAN DINASTI LIM TERGUGAT KERANA LIMA HARIMAU DAP!! PERWAKILAN INDIA PUN TOLAK LIM!!

Berdasarkan perlembagaan DAP Kongres Kebangsaan untuk memilih CEC diadakan setiap tiga tahun sekali. 

Pada tahun 2012 jumlah cawangan DAP seluruh Malaysia yang mempunyai Sijil A sebanyak 865 cawangan dan cawangan Sijil B pula 150 cawangan. Manakala cawangan penaja pula 70 cawangan. Hanya cawangan Sijil A sahaja yang boleh menghantar perwakilan bagi memilih CEC. 

Kesemua 865 cawangan Sijil A telah selesai mengadakan mesyuarat mereka pada awal tahun 2012 untuk memilih perwakilan ke Kongres Kebangsaan seterusnya mengundi untuk memilih 20 orang anggota CEC. 

Jumlah perwakilan bagi setiap cawangan bergantung kepada jumlah keahlian.

15-25 ahli – Seorang perwakilan 
26-50 ahli – Dua orang perwakilan tambahan 
51-100 ahli – Seorang perwakilan tambahan 

Cawangan-cawangan yang selesai bermesyuarat akan menghantar senarai nama perwakilan ke pejabat Setiausaha Agung. Jumlah perwakilan untuk 865 cawangan adalah 2576 orang. 

Apabila senarai perwakilan sampai ke tangan Lim Guan Eng, beliau dan bapanya akan membuat semakan terlebih dahulu untuk mengenal pasti perwakilan-perwakilan yang pro mereka dan yang pasti akan memberi undi kepada mereka. 

Lim Guan Eng mahu memastikan bapanya mendapat undi terbanyak dan beliau undi kedua terbanyak. Beliau tidak mahu berada jauh dari kedudukan bapanya. 

Semakan yang dilakukannya mendapati mereka dua beranak akan berada di tangga yang lebih bawah daripada calon-calon lain. Lim Guan Eng menangguh untuk memanggil Kongres Kebangsaan dan meminta dua orang suruhannya iaitu Anthony Loke dan Tony Pua melakukan kajian lanjut ke atas perwakilan bagi mengetahui tahap sokongan mereka terhadap Lim Guan Eng, Lim Kit Siang dan kumpulan Lima Harimau. 

Keputusan kajian yang dilakukan oleh Anthony Loke dan Tony Pua mendapati Lim Kit Siang mampu memperolehi 1060 undi dan berada di tangga ke 11. Lim Guan Eng pula hanya mampu meraih 1029 undi dan berada di tangga ke 13. Manakala kumpulan Lima Harimau menduduki tangga lima teratas. 

Teng Chang Kim - 1905 undi 
Nga Kor Ming – 1828 undi 
Chow Kon Yeow – 1739 undi 
Boo Cheng Hau – 1711 undi 
Ngeh Koo Ham – 1577 undi 

Antara sebab perwakilan tidak mahu mengundi Dinasti Lim kerana sikap bodoh sombong serta angkuh Lim Guan Eng. Manakala perwakilan kaum india pula marah kerana isu Kampung Buah Pala. 

Lim Guan Eng terpaksa menangguhkan lagi untuk memanggil Kongres Kebangsaan kerana sebab-sebab ini. Dia meminta Tony Pua dan Anthony Loke melakukan sesuatu bagi memastikan bapa dia berada di tangga pertama, dia di tangga kedua, Karpal Singh di tangga ketiga dan dua lagi orangnya berada tangga lima teratas menerima undi terbanyak. 

Tahun 2012 semakin hampir ke penghujungnya. Kongres Kebangsaan untuk memilih CEC perlu diadakan sebelum berakhirnya tahun 2012. Sekali lagi Lim Guan Eng mengarahkan Anthony Loke dan Tony Pua melakukan taktik kotor untuk memastikan Dinasti Lim terus menguasai DAP. 

Perlembagaan DAP menetapkan notis untuk memanggil Kongres Kebangsaan perlu diberikan kepada perwakilan dalam tempoh 10 minggu sebelum tarikh kongres. 

Kongres Kebangsaan telah diadakan pada 15 dan 16 Disember 2012 di PISA Pulau Pinang. 

Antara taktik kotor yang digunakan Lim Guan Eng, Anthony Loke dan Tony Pua seperti berikut. 

1.Mengeluarkan notis kepada perwakilan untuk memanggil Kongres Kebangsaan dalam tempoh kurang dari 10 hari. Ianya dilakukan secara senyap supaya tidak menarik perhatian orang dalam dan luar parti. 

2.Notis hanya diberikan kepada 1726 orang perwakilan dari cawangan Sijil A yang telah dikenal pasti sebagai orangnya. Jumlah keseluruhan perwakilan adalah 2576 orang. Sebanyak 1300 perwakilan yang dikenal pasti menentangnya tidak diberikan notis. 

3.Notis turut diberi kepada 547 orang perwakilan haram yang dipilih oleh Anthony Loke dan Tony Pua yang mana 547 orang itu adalah orang-orang yang boleh mengikuti arahan mereka. 

4. Perwakilan tidak dibekalkan senarai 2576 orang yang layak mengundi pada hari berkenaan. Sedangkan perlembagaan menetapkan setiap perwakilan perlu diberikan senarai perwakilan-perwakilan yang layak mengundi untuk memilih CEC. 

5.Lim Guan Eng melantik pembantu setia bapanya, Pooi Weng Keong sebagai pegawai pengurus pemilihan. 

6.Tempat mengundi dan kotak undi berasingan untuk 547 perwakilan haram yang dipilih oleh Anthony Loke dan Tony Pua. Satu laluan khusus telah disediakan untuk perwakilan haram ke tempat pengundian supaya tidak disedari oleh perwakilan lain dan kumpulan Lima Harimau. 

7.Perwakilan haram hanya diminta mengundi enam nama sahaja, sepatutnya mereka perlu mengundi 20 nama untuk mengisi CEC. Mereka hanya diminta untuk mengundi Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Karpal Singh, Chong Chieng Jin, Anthony Loke dan Vincent Wu. Selebihnya 14 nama lagi akan ditandakan oleh pasukan yang diketuai Anthony Loke dan Tony Pua. 

Kebiasaanya keputusan pemilihan CEC yang sebelum itu akan diumumkan sekitar jam 5 atau 6 petang. Bagaimanapun untuk CEC ke 16 ianya berlaku kelewatan yang ketara. Ini disebabkan pasukan Anthony Loke dan Tony Pua memerlukan masa yang panjang untuk membahagi-bahagikan 7658 undi yang dikosongkan oleh 547 perwakilan haram supaya ianya nampak logik dan tidak dipertikaikan oleh perwakilan yang sah. 

Akhirnya keputusan CEC diumumkan menjelang jam 9 malam. Keputusannya sama seperti yang dirancangkan oleh Lim Guan Eng, Anthony Loke dan Tony Pua. 

Lim Kit Siang – 1607 undi 
Lim Guan Eng – 1576 undi 
Karpal Singh – 1411 undi 
Chong Chieng Jin – 1211 undi 
Anthony Loke – 1202 undi 
Vincent Wu – 1202 undi 
Tan Kok Wai – 1199 undi 
Gobind Singh – 1197 undi 
Tony Pua – 1162 undi 
Teng Chang Kim – 1152 undi 
Fong Kui Lun – 1137 undi 
Nga Kor Ming – 1075 undi 
Chong Eng – 1006 undi 
Chow Kon Yeow – 986 undi 
Liew Chin Tong – 984 undi 
M. Kulasegaran – 984 undi 
Boo Cheng Hau – 958 undi 
Teresa Kok – 925 undi 
Teo Nie Ching – 903 undi 
Ngeh Koo Ham – 824 undi 

Apabila keputusan diumumkan, ahli senior DAP,Dr Tan Seng Giaw menjadi marah dan membuat kecaman secara terbuka bahawa terdapat penipuan dan manipulasi undi. Ramai perwakilan dan calon-calon CEC terkejut bagaimana Anthony Loke, Vincent Wu dan Tony Pua mendapat undi yang begitu tinggi mengatasi mereka yang lebih senior dan mempunyai penyokong yang ramai seperti Teng Chang Kim, Boo Cheng Hau dan Chow Kon Yeow. Mereka merasakan ini satu keputusan yang tidak masuk akal. 

Monday, September 23, 2013

AKHBAR PALING RASIS TERHADAP MELAYU BERI MESEJ JELAS KEPADA RAKYAT MALAYSIA!!!

APA yang kita dapat lihat? Apa yang boleh kita tafsirkan jika melihat dari gambar di atas? Benarlah orang kata, satu gambar mampu memberitahu segala-galanya. Itulah juga mesej yang cuba disampaikan oleh editor malah pemilik akhbar bukan Melayu nombor satu di Malaysia. Mungkin ramai yang dapat mengagak.

Mereka sudah berani untuk bermain api. Mereka sedikit demi sedikit mencurah minyak ke dalam api. Belum pun reda isu-isu perkauman yang ditimbulkan oleh si Cinabeng, kali ini mereka semakin berani dengan mendedahkan mesej tersirat mereka kepada umum.

Perkataan 'MALAYSIA' yang mana huruf 'A' nya tersorok dilitup rambut gadis ini yang juga ditafsirkan sebagai, 'MALAYSI' atau 'MALAY-SI' yang dalam bahasa Cina Hokkien bermaksud 'MELAYU MATI'.

Berapa ramai agaknya orang Melayu yang membaca akhbar berbahasa Inggeris ini? Dan berapa ramai pula yang orang Cinabeng yang membacanya? Faham kenapa gambar ini diletakkan di akhbar tersebut?

Ya! Untuk memberi mesej kepada orang Cinabeng ini bahawa orang Melayu akan MATI. Memberitahu kepada komuniti tak sedar diri ini bahawa sekarang Malaysia, Cinabeng yang punya.

RASIS?? Ya! Jika Cinabeng boleh RASIS kenapa aku tidak???

APABILA BEKAS SETPOL MENTERI MELAWAN BEKAS BOSSNYA SENDIRI!!! TAK MENGENANG BUDIKAH??

KEMERIAHAN pemilihan UMNO nampaknya semakin hari semakin panas dengan para pemimpin dalam UMNO sendiri yang saling cabar mencabar walaupun satu ketika dahulu merupakan sahabat baik yang tak pernah renggang walau sesaat pun. Itulah hakikat pemilihan kali ini yang banyak melihatkan rupanya ramai Melayu yang tidak sedar diri bagai melukut ditepi gantang walaupun sudah mengetahui yang dirinya bakal tersingkir namun demi kerana harta dan kuasa mereka sanggup mengenepikan semua itu untuk kepuasan diri sendiri.

Sikap dengki, tidak senang lihat orang senang memang telah lama wujud dalam sikap orang Melayu ini namun yang lebih menghairankan, ada pula bekas Setiausaha Politik kepada seorang Menteri ini yang berani mencabar bosnya sendiri. Bagaikan anjing tersepit dipersimpangan, nak ditentang boss sendiri, nak berundur takut malu sendiri. 

Itulah yang terjadi kepada calon Ketua Bahagian Bera Datuk Azizan Che Omar yang menentang bekas boss nya Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani. Sedih apabila ada orang seperti ini yang menentang tanpa mengukur baju dibadan sendiri terlebih dahulu. Sudahlah pernah menumpang naik bersama bekas boss nya, kini dia pula yang menentang.

Merupakan seorang peguam yang telah pun dilucutkan (lesen) dari menjadi peguam kerana pecah amanah. Malah, duit anak guamnya yang telah diamanahkan kepada beliau selaku stakeholder juga telah disalahgunakan. Mengikut maklumat yang diterima Majlis Peguam juga telah membuat laporan polis (cbt) terhadap beliau tetapi Datuk Seri Ismail Sabri sempat membantu Azizan supaya tidak didakwa kerana mengenangkan beliau punyai empat orang anak yang masih kecil ketika itu.

Dari risik-risik orang bersembang tentang manusia tidak mengenang untung ini juga ada bercerita, isterinya, Datin Norawinda Hamzah pernah membuat laporan polis terhadap Azizan pada tahun 2006 kerana mendakwa Azizan sering memukul dan membelasah beliau. Norawinda juga telah membuktikan dakwaannya dengan mengemukakan laporan perubatan yang mengesahkan beliau mengalami kecederaan tulang belakang akibat sering menjadi mangsa panas baran Azizan.

Oleh kerana tidak tahan dipukul dan dimaki hampir setiap hari, Norawinda bertindak keluar dari rumah pada tahun 2006. Manusia berhati apa pun tak tahu sampai sanggup nak pukul bini sendiri. Na'uzubillah... Minta dijauhkanlah....

Harap Azizan kenang kembali lah perbuatan sendiri. Bukan kita tak mahukan transformasi perubahan kepimpinan tapi kalau yang nak menggantikan kepimpinan teruk habis lah UMNO. Mungki orang-orang di Bahagian Bera tahu la kot bagaimana sikap sebenar Azizan ini yang juga pernah menjadi Ketua Pemuda UMNO bahagian tersebut.

Tidak mahu buka terlalu banyak pekung, tetapi cuma menasihati mana yang termampu. masih berbaki kurang 36jam lagi untuk Azizan menarik balik pencalonan. Sudah-sudahlah membadutkan diri sendiri.

Bukan apa, takut cerita di rumah Puchong terkeluar... Hati-hati.. Sekarang dinding pun boleh bercakap...

Saturday, September 21, 2013

IDEOLOGI KOMUNIS TURUT SUBUR DALAM MCA!! CINA MEMANG CINA!!

RAMAI pemimpin daripada DAP yang mahukan abu mayat Chin Peng dibawa pulang ke Malaysia bagi memenuhi tuntutan semasa hayatnya untuk disemadikan di Malaysia, di kampung halamannya Sitiawan, Perak namun sehingga meninggal beliau tidak pernah menjejakkan kaki ke Malaysia.

Kita ingatkan hanya pemimpin daripada DAP yang beriya mahu abu mayat pengkhianat itu dibawa pulang, namun ternyata meleset apabila sebilangan pemimpin dari parti komponen dalam BN sendiri bagai duri dalam daging turut mendesak kerajaan di bawah UMNO membenarkan abu mayat Chin Peng disemadikan di sini.

Ketua Publisiti MCA, Heng Sia Kee baru-baru ini menyelar tindakan Perdana Menteri dalam isu menghalang abu mayat Chin Peng dibawa masuk ke Malaysia. Beliau yang merupakan orang penting dalam MCA turut mendesak supaya Najib Razak berlaku adil dan tidak menghalang abu mayat penghkhianat itu untuk tatapan masyarakat Cina di Malaysia.

DURI DALAM DAGING. GUNTING DALAM LIPATAN.

Relevan lagikah MCA buat masa ini?????

Friday, September 20, 2013

GEMPAR!! LIMA ANJING JENIS 'GERMAN SHEPERD' DAP BAKAL HANCURKAN KELUARGA LIM!!!

Hari ini adalah hari ketiga saya berblog. Walaupun masih baru blog ini telah mendapat sambutan yang menggalakkan dari rakyat Malaysia. Ada pemimpin DAP yang pro Dinasti Lim sudah mula kepanasan. Anthony Loke telah menghalang twitter DAP Insider dari mengkutinya. Malah akaun twitter DAP Insider telah disekat. Lim Guan Eng dan Anthony Loke kini menuduh bekas Pengerusi Kebangsaan DAP, Chen Man Hin sebagai batu api sehingga wujudnya blog ini.

Seperti yang dijanjikan,hari ini saya ingin mendedahkan kisah Lima Harimau.  Kumpulan ini sangat menakutkan Dinasti Lim. Orang-orang ini mampu mendatang ancaman kepada perjalanan politik Lim Guan Eng. Walaupun mereka kelihatan jinak tetapi bila-bila masa sahaja mereka mampu menerkam Lim Guan Eng. Mereka ialah;
Teng Chang Kim – Selangor
Chow Kon Yeow – Pulau Pinang
Boo Cheng Hau – Johor
Nga Kor Ming – Perak
Ngeh Koo Ham – Perak

Kesemua lima diatas adalah musuh Lim Guan Eng yang perlu dibunuh oleh Dinasti Lim sebelum Lim Kit Siang meninggalkan DAP.

Teng Chang Kim adalah satu-satunya Adun DAP yang paling senior di Selangor. Beliau menang sejak beberapa pilihanraya yang lepas termasuk di bawah pemerintahan BN.

Apabila Pakatan Rakyat membentuk kerajaan di Selangor pada tahun 2008, Teng Chang Kim telah dinafikan haknya untuk dilantik sebagai Exco yang mewakili DAP. Sebaliknya Dinasti Lim lebih rela memilih budak hingusan, Ean Yong Hian Wah. Juga melantik Ronnie Liu sebagai exco. Ini kerana kedua-dua orang ini adalah orang suruhan Dinasti Lim untuk mereka mencari wang di Selangor.

Akhirnya kita menyaksikan bagaimana Teoh Beng Hock yang bertugas sebagai Setiausaha Politik kepada Ean Yong Hian Wah membunuh diri kerana mahu melindungi kegiatan rasuah majikannya. Sedangkan kegiatan rasuah majikannya dilakukan atas arahan Dinasti Lim.

Ronnie Liu diarahkan oleh Dinasti Lim agar mencari wang sebanyak mungkin dari kegiatan haram  di Selangor untuk kegunaan DAP Pusat. Sehingga Ronnie dilabel sebagai bapa kepada kegiatan haram. Perkara itu memang benar. Namun ianya dilakukan atas arahan Dinasti Lim. Akhirnya nama Ronnie rosak dan kalah dalam pemilihan CEC 2012. Ronnie juga tidak dicalonkan semula dalam pilihanraya umum ke 13 kerana kata Dinasti Lim ianya boleh menyebabkan nama DAP tercemar dalam usaha mereka untuk membentuk Kerajaan Persekutuan bersama PKR dan PAS.

Akhirnya Teng Chang Kim dipilih oleh Dinasti Lim sebagai exco yang mewakili DAP selepas Pakatan Rakyat berjaya pertahankan Selangor dalam pilihanraya umum ke 13. Dinasti Lim tahu jika Teng Chang Kim tidak dipilih huru hara pasti akan timbul. Dinasti Lim meletakkan Teng Chang Kim sebagai exco bukan dengan ikhlas hati. Ianya tidak lebih sebagai opera cina sahaja. Dinasti Lim dengan bantuan anggota war room mereka, Anthony Loke dan Tony Pua sedang merangka jalan yang paling halus untuk menyingkirkan Teng Chang Kim serta Empat Harimau lagi daripada DAP. Saya akan dedahkan kepada anda nanti apa rancangan halus mereka.

Chow Kon Yeow pula sebagai Pengerusi DAP Pulau Pinang sepatutnya dipilih sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang apabila DAP Berjaya menubuhkan kerajaan di negeri itu pada 2008. Bagaimanapun haknya telah dinafikan oleh Lim Kit Siang apabila dia melantik anaknya sebagai Ketua Menteri.

Boo Cheng Hau pula selaku Pengerusi DAP Johor telah dinafikan haknya untuk mencadangkan calon-calon DAP dalam pilihanraya umum ke 13. Semuanya diputuskan oleh Dinasti Lim demi untuk memastikan Boo Cheng Hau hilang pengaruh di Johor.

Dua sepupu dari Perak, Nga Kor Ming dan Ngeh Koo Ham sedang bergaduh besar dengan proksi Dinasti Lim di Perak, M.Kulasegaran.

Masalah kekalutan berhubung pemilihan CEC tahun 2012 menjadi peluang terbaik untuk untuk Dinasti Lim menyingkirkan Lima Harimau di atas.

Rancangan yang sedang dilakukan oleh Dinasti Lim umpama satu batu yang berjaya bunuh tiga ekor burung.

Bagaimana caranya dan adakah Dinasti Lim akan berjaya akan kami dedahkan dalam episod akan datang.

SEKOLAH BANTUAN PENUH KERAJAAN MARTABATKAN BAHASA CINA DALAM SURAT RASMI!!!

SEJAK kebelakangan ini aku pun naik hairan. Rasanya semua Cina yang mengaku rakyat Malaysia namun tak pernah mengiktiraf bahasa Malaysia sudah mula bermain api. Sedikit demi sedikit isu perkauman ditimbulkan oleh mereka yang tidak pernah hendak menghayati bahasa kebangsaan sendiri.

Satu pendedahan dari blog JejariKami mengatakan yang salah sebuah sekolah di Kepong telah menghantar surat kepada ibubapa pelajar yang juga surat rasmi dari sekolah dalam dwi bahasa. Jika dwibahasa itu terdiri dari bahasa Malaysia dan bahasa Inggeris tidak berapa nak hairan, namun jika bahasa Mandarin yang digunapakai bukankah itu pelik namanya.

Sejak bila pula Kementerian Pendidikan yang menggazetkan tulisan dan bahasa Mandarin boleh digunakan untuk urusan rasmi?? Adakah Malaysia ini sudah bertukar pemerintah kepada Perdana Menteri Cina??

Sedangkan Singapura pun menggunakan bahasa Inggeris dalam setiap surat untuk urusan rasmi inikan Malaysia yang terang-terang punyai Perdana Menteri dari kaum Melayu. 

Melampau!! Memang agak melampau puak-puak RASIS Cinabeng ni... Hampir semuanya nak ditukar kepada bahasa ibunda mereka. Mengagungkan Tanah Besar China. Agak-agak kalau tak nak guna bahasa Malaysia boleh lah rasanya bertukar warganegara dan mengajar di negara asal. 

Tak perlu nak buat perkara pelik-pelik. Ini lah salah satu sebab kenapa kaum Cina tak boleh bertutur bahasa Melayu dan lebih teruk tidak faham pun bahasa Melayu walau telah tinggal di Malaysia lebih setengah abad. Apa tindakan????

JOM SERBU IPD SABAK BERNAM SABTU INI!! @PDRMSIA

Program Amanita Crime Awareness Day (peranan wanita mencegah jenayah) 

Tarikh : 21 Sept 2013
Tempat : Padang Ibu pejabat Polis Daerah Sabak Bernam, Sg. Besar.
Jam : 8.00 am - 5.00 pm.

Semua dijemput hadir.

* Pendaftaran 8.00 pagi untuk dapatkan kupon cabutan bertuah. 
*9.00 pagi Forum AMANITA Crime Awareness yang akan disampaikan oleh 5 pegawai wanita daripada Bukit Aman. 
*11.00 pagi perasmian oleh Ketua Polis Negara dan persembahan Payung Terjun / Para Glide, Pancaragam, T Baton dan Kuda. 
*1230 t/hari demo masakan oleh Chef Reiz (anak Chef Wan) 
*2.00 petang ceramah oleh Pengerusi Rukun Tetangga Gasing Indah, Petaling Jaya berkaitan kes jenayah dan bagaiman wanita menangani dan demo teknik mempertahankan diri. 

Makan / minum disediakan sepanjang program ini dijalankan. Jom datang bersama mencegah jenayah.

Thursday, September 19, 2013

MUKHRIZ MAHATHIR DENGAN RASMI TAWAR DIRI BERTANDING NAIB PRESIDEN UMNO!! #M4VP

ALOR SETAR 19 Sept. - Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir hari ini secara rasmi menawarkan diri untuk bertanding jawatan Naib Presiden UMN0 pada pemilihan parti bulan depan.

Pengumuman itu dibuat semasa beliau berucap pada majlis pengenalan calon-calon pemimpin UMNO dari Kedah yang menawarkan diri untuk bertanding pada pemilihan parti nanti. - UTUSAN ONLINE

SKRIP LAMA DIULANG KEMBALI!! LEPAS HINA, MINTA MAAF!! DASAR CINABENG

BERUNTUNG jadi orang Cinabeng di Malaysia. Apa sahaja yang mereka semua lakukan tidak kira menghina dan mencaci maki bangsa lain terutama pemimpin dan Melayu pasti akan dimaafkan. Paling tidak sebelum diambil tindakan oleh pihak berkuasa, pasti akan ada ucapan MAAF keluar dari mereka.

Jika tidak pun pasti ada pemimpin DAP yang chauvanis Cinabeng akan mempertahankan anak muda Cinabeng ini. Ya! Ungkapan MAAF kebelakangan ini amat mudah didengari dari mulut Cinabeng berbanding dahulu. Adakah mereka sudah lembut hati? Adakah mereka sudah kurang RASISnya?

Tidak! Sedikit pun tidak. Ungkapan MAAF yang keluar dari mulut busuk Cinabeng ini hanyalah untuk menyelamatkan diri sendiri dan bangsa mereka sebelum dicaci orang lain. Melayu ini penuh sifat pemaaf, jadi kalau nak hina, caci, maki orang Melayu boleh namun secepat yang mungkin haruslah ada ucapan MAAF dari mereka. Senangkan??

MAAF, MAAF kalian tak dapat diMAAFkan!!

CEC DAP: DINASTI LIM TAK PERNAH TERNIAT HENDAK LEPASKAN JAWATAN!!

Seperti yang saya tuliskan semalam, hari ini saya kembali dengan kisah penipuan Dinasti Lim dalam DAP. Mulai hari ini saya akan kongsikan dengan anda bagaimana Dinasti Lim memanipulasi perlembagaan DAP untuk memastikan mereka terus berkuasa.

Sejak 1968 DAP sentiasa dikawal oleh Lim Kit Siang yang memegang jawatan Setiausaha Agung atau Pengerusi Kebangsaan. Dalam organisasi DAP Setiausaha Agung paling berkuasa. Konsep ini sama seperti yang diamalkan oleh Parti Komunis Malaya yang mana jawatan Setiausaha Parti Komunis Malaya dipegang oleh Chin Peng.

Berikut adalah salah satu cara yang dimanipulasi oleh Lim Kit Siang untuk memastikan dia dan disnatinya terus berkuasa.

Parti DAP tidak mempunyai bahagian disetiap parlimen sepertimana yang diamalkan parti-parti lain. Mereka hanya mempunyai cawangan sahaja.

Cawangan-cawangan parti DAP pula dibahagikan kepada dua kumpulan.

i)              Cawangan sijil A
ii)             Cawangan sijil B

Penentuan samada sesebuah cawangan layak mendapat sijil A atau sijil B dibawah kuasa Setiausaha Agung.

Ahli-ahli cawangan sijil A layak untuk hadir ke Kongres Kebangsaan DAP dan layak mengundi untuk memilih CEC.

Ahli-ahli cawangan sijil B hanya layak hadir ke Kongres Kebangsaan DAP sebagai pemerhati sahaja dan TIDAK dibenarkan mengundi.

Cawangan yang dikenal pasti menyokong Dinasti Lim akan diberi sijil A untuk membolehkan mereka mengundi. Mana-mana cawangan yang...baca lagi di SINI.

Wednesday, September 18, 2013

TERKINI!! ANWAR CUCUK BOTOX KERANA NAK GODA PELAJAR MALAYSIA DI NEW YORK!!!

GAMBAR terbaru Anwar Ibrahim setelah lama menghilangkan diri akhirnya muncul dengan perubahan jelas terlihat pada raut wajahnya. Anwar yang sekarang bukan yang dulu. Itulah yang terjadi selepas kekalahan pada PRU13 yang lepas yang merentap jiwa dan cita-cita Anwar untuk bergelar Perdana Menteri.

Ramai yang membuat spekulasi tentang wajah terkini Anwar yang dilihat agak montok, tegang tanpa kelihatan lagi kedut di wajahnya. Krim pencuci apa agaknya yang digunakan? Adakah berkat air wudhu' beliau? Atau adakah sudah sampai masanya beliau melaram mencari mangsa baru untuk diliwat???

Semua itu hanya sekadar tanda tanya tanpa dapat memberi jawapan yang sahih!!

Lain pula khabar beritanya yang aku perolehi dari salah seorang sahabat kepada adik aku yang sedang belajar di New York. Mengikut jemputan khas kepada para pelajar Malaysia yang sedang menuntut di United State of America, Anwar Ibrahim bakal mengadakan lawatan ke sana pada Ahad ini untuk berjumpa dan memberi pendedahan keburukan Malaysia di mata para pelajar yang majoritinya mendapat biasiswa JPA ataupun MARA.


Bertempat di Roone Alredge Auditorium, Lerner Hall, Columbia University, dialog antara Anwar Ibrahim dan pelajar Malaysia akan diadakan pada Ahad ini, 22 September 2013 jam 7.00 pm - 9.30 pm. Tempat untuk diadakan perjumpaan juga di SPONSOR oleh Columbia University Southern Asian League.

Bukan tujuan aku nak promosikan perkara ini tetapi aku nak kerajaan lihat dan ambil tindakan tegas terhadap mana-mana pelajar Malaysia yang belajar menggunakan biaya duit rakyat. Adakah mereka belajar untuk berpolitik dan bergurukan Anwar Ibrahim??

Mohon MARA dan JPA ambil perhatian.

Tuesday, September 17, 2013

KOMUNITI CINA MINTA PERDANA MENTERI BERSIKAP ADIL!! ADILKAH CINA SEKARANG??

DALAM satu akhbar berbahasa Inggeris hari ini pemimpin komuniti Cina di Malaysia meminta supaya Najib Razak selaku Perdana Menteri Malaysia bersikap adil kepada semua bangsa termasuk Cina. Ini berikutan pemberian dana besar-besar kepada kaum Bumiputera yang dilancarkan oleh Najib pada Sabtu lalu di UiTM Shah Alam dalam Majlis Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera.

Ada betulnya juga... Najib haruslah adil kepada semua kaum kerana beliau merupakan PM kepada semua kaum di Malaysia. Najib sepatutnya memikirkan juga kehendak kaum lain selain Bumiputera TETAPI bukan hanya fikirkan kehendak kaum Cina sahaja.

Mereka bercakap soal ADIL!! Rasa nak tercabut usus besar dengan medula oblongata aku bila baca statement mereka. Apa erti ADIL pada mereka ek???

Tidak cukup adilkah Najib memberi bermacam-macam peruntukan yang mencecah billion ringgit kepada komuniti Cina? Tidak cukup lagikah segala macam apa yang diberi oleh kerajaan pimpinan Najib kepada komuniti Cina? Peluang bagaimana lagi yang komuniti Cina mahukan selepas ekonomi negara di dalam genggaman mereka? Apa lagi yang masih Cina mahukan???

Bercakap soal adil, Najib rasanya boleh sahaja nak memberi keadilan kepada semua kaum. Sebelum-sebelum ini juga Najib dilihat terlalu adil dengan lebih mementingkan kaum lain berbanding kaum Melayu sendiri. Apa lagi adil yang Cina mahukan???

Komuniti Cina sekarang ini boleh ke bersikap adil dengan Melayu dan juga kerajaan Melayu? Boleh ke Cina ini semua beri sokongan penuh kepada kerajaan pimpinan Najib? Jawapannya sudah tentu tidak jika berdasarkan keputusan PRU13 yang menunjukkan sokongan orang Cina kepada Barisan Nasional merosot hampir 98%!!! Cina TOLAK kerajaan pimpinan Najib Razak. Ini fakta!!

Jadi, apa definisi ADIL yang komuniti Cina laungkan sangat ini? Adakah hanya mengharapkan Najib berlaku adil kepada mereka sedangkan mereka terang-terang menolak kerajaan Barisan Nasional??

Terangkanlah. Tidak kira komuniti Cina ini datang dari parti MCA, GERAKAN, DAP, mahupun parti-parti picisan jelaskanlah kepada Najib, apa makna ADIL bagi mereka??

PRESIDEN INDONESIA MENANGIS KEHILANGAN SEORANG ULAMA' MUDA

Ribuan umat Islam termasuk Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono menziarahi jenazah ulama masyhur Indonesia Habib Munzir Al Musawwa di Jakarta Selatan pada Isnin dan menyembahyangkan jenazahnya sebelum dikebumikan selepas Zohor.

Habib Munzir, 40, pemimpin Majlis Rasulullah, sebuah majlis zikir terbesar di Jakarta, meninggal dunia di sebuah hospital di sini pada Ahad setelah terjatuh di bilik air di rumahnya. Beliau sebelum ini dilaporkan mederita beberapa penyakit.

Jenazahnya dikebumikan di Kompleks Makam Habib Kuncung, Kalibata, Jakarta Selatan.

Majlis Rasulullah menghimpunkan sejumlah umat Islam pada hari Selasa setiap minggu untuk berzikir.

Yudhoyono dalam ucapan belasungkawanya berkata Habib Munzir merupakan ulama muda yang penuh dengan teladan kepada umat Islam Indonesia.

“Saya sering bersama beliau. Beliau sangat mendambakan Indonesia yang beragama, Islami dan rakyatnya sejahtera,” katanya. Baca lagi di SINI.

Monday, September 16, 2013

KONSPIRASI: KEMATIAN CHING PENG PADA HARI MALAYSIA SUDAH DIRANCANG!!!

SEJAK dari pagi tadi heboh di media sama ada konvensional, elektronik mahupun media sosial tentang kematian seorang pengganas komunis zaman dahulu yang juga General Secretary Parti Komunis Malaya, Chin Peng.

Diberitakan yang Chin Peng telah menghembuskan nafasnya di Hospital Bangkok, Thailand pada jam 6.20 pagi. Yang menariknya adalah dia meninggal pada kita semua sedang menyambut Hari Merdeka.

Adakah ini suatu konspirasi???

Mengikut maklumat yang disampaikan oleh seorang teman yang mengikuti perkembangan Chin Peng, bekas pemimpin komunis ini sebenarnya telah 6 bulan berada di hospital berkenaan. 

Khabarnya Chin Peng telah berada dalam keadaan 'technically dead' sejak sekian lama dan hanya bergantung kepada mesin untuk terus hidup. Sememangnya perkara ini telah dirancang. Pagi 16 September, 'life support machine' telah dicabut atas arahan orang berkepentingan. Persoalannya siapa yang merancang??

Chin Peng mati hari ini yang juga Hari Malaysia. Hari ini juga merupakan hari kelahiran Lee Kuan Yew, pengganas komunis dari Singapura.

Suratan atau kebetulan??

Nampaknya konspirasi kematian Chin Peng seolahnya dirancang supaya hari kematiannya senang diingati oleh para pencinta komunis. Para komrad yang masih di dalam DAP dan PKR pasti akan meraikan 16 September. Tetapi bukan kerana hari gabungan Semenanjung Malaya dan Kepulauan Borneo, tetapi sambutan bagi memperingati tarikh kematian Chin Peng sebagai bapa komunis.

Nescaya pada tahun hadapan para komrad komunis pasti akan mengadakan sambutan besar-besaran dengan mengangkat sepanduk dan membawa lilin di sekitar Kuala Lumpur. 

Perkara ini sebenarnya telah dirancang. Perkara inilah yang ditunggu-tunggu oleh Yahudi dalam PKR supaya ada satu 'turning point' supaya rakyat tidak terus bersama dengan Najib Razak. Rancangan jahat Yahudi dengan berproksikan Anwar Ibrahim semakin menular di Malaysia.

Inilah yang dipanggil 'New Agenda of The Hidden Hand'.

LIM KIT SIANG, TONY PUA AKAN DESAK KERAJAAN SUPAYA CHIN PENG DIKEBUMIKAN DI MALAYSIA!!

CHIN Peng mati di Hospital Bangkok jam 6.20 pagi tadi. Maka berpusu-pusulah ucapan selamat jalan kepada mendiang yang juga pengganas dan pemenggal kepala orang Melayu semasa penjajahan komunis satu masa dulu. Melayu tak akan pernah lupa kekejaman komunis bintang tiga ini.

Dalam masa terdekat ini aku percaya pasti ada pemimpin Malaysia terutama dari kalangan DAP dan PKR dan seterusnya disokong oleh PAS akan membuat memorandum khas kepada Perdana Menteri Malaysia suapaya jasad Chin Peng dibenarkan dibawa pulang dan dikebumikan di Malaysia.

Dalam satu kenyataan juga beberapa pemimpin pakatan haram mempelawa sesiapa juga yang ingin menziarahi dan memberi penghormatan terakhir kepada bekas Setiausaha Agung Komunis ini di Bangkok. 

Suratan atau kebetulan Allah nak cabut nyawa Chin Peng pada Hari Malaysia ini.

Penuh bersejarah rupanya Hari Malaysia 16 September ini. Selain Hari Malaysia yang disambut oleh semua rakyat Malaysia, hari ini juga merupakan ulangtahun mimpi Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri ke-7. Kini, hari ini juga bakal diingati oleh pengkhianat komunis terutama yang berada di dalam DAP dan PKR kerana kematian 'God-Father' komunis mereka, Chin Peng.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...