Konco-konco ku

Sunday, March 31, 2013

LAGI MANGSA LIWAT ANWAR AKAN TAMPIL KE HADAPAN!! KALI INI PROJEK DALAM PENJARA!!

PANAS!! Tak habis lagi cerita yang Anwar meliwat seorang mahasiswa berusia 19tahun di sebuah bilik hotel, bekas pembantu peguam bela Anwar, Yuktes Vijay bakal mendedahkan seorang lagi mangsa liwat Anwar yang dikatakan menjadi mangsa semasa di dalam penjara Sungai Buloh.

Kalau dah dasar peliwat tu kat mana-mana pun jadi. Dikatakan yang Anwar sekarang masih dalam keadaan trauma dengan satu per satu video rakaman didedahkan oleh Papa Gomo. Difahamkan masih ada lagi rakaman yang belum dikeluarkan sepenuhnya.

Selagi Anwar berterusan dengan niatnya untuk menjadi PM selagi itu lah puluhan rakaman video mesra beliau sama ada dengan lelaki mahupun perempuan akan dikeluarkan. Baru-baru ini Anwar telah menarik balik saman RM100juta terhadap Papa Gomo kerana dikatakan takut dengan pendedahan yang bakal dilakukan.

Apa cerita sekarang Anwar? nak tengok video terbaru lagi ke?


KUALA LUMPUR 30 Mac - Bekas pembantu peguam bela Datuk Seri Anwar Ibrahim, Yuktes Vijay berjanji akan mendedahkan identiti pemuda yang disyaki turut menjadi mangsa liwat kepada seorang pemimpin pembangkang. 
Beliau berkata, pemuda berkenaan sepatutnya menjadi saksi kes liwat Mohd. Saiful Bukhari Azlan, namun menarik diri pada saat-saat akhir. 
Pemuda berusia 20-an itu pernah berada dalam satu penjara dengan pemimpin pembangkang tersebut di Penjara Sungai Buloh. 
"Pemuda itu mengaku kepada saya, dia serik dan tidak mahu berjumpa dengan pemimpin itu lagi. 
"Dia kelihatan gelisah ketika berbual mengenai pemimpin itu. Dia kata, dia sudah tidak larat untuk bercakap mengenainya," dakwa Yuktes. 
Beliau membuat pendedahan tersebut kepada Mingguan Malaysia ketika dihubungi di sini hari ini. 
Sikap ditunjukkan oleh pemuda itu kata Yuktes, menyebabkannya mengesyaki pemuda tersebut mungkin menjadi mangsa liwat seperti apa yang dialami Mohd. Saiful Bukhari.
Kata Yuktes, beliau akan membuat pendedahan tersebut sekiranya pemimpin pembangkang terbabit terus berbohong kepada rakyat. 
"Saya mengenali dan mengetahui identiti pemuda itu kerana dia merupakan salah seorang saksi," ujarnya. - MingguanMalaysia

Layan pendedahan terkaman PANAS!!


WAN AZIZAH BAKAL MB SELANGOR BARU JIKA PEMBANGKANG MENANG!! #BN4SELANGOR

PILIHANRAYA hampir tiba, maka bermacam-macam tanggapan dan perspektif yang dimainkan oleh pihak pembangkang untuk menawan Malaysia. Dimasa yang sama mereka bekerja keras untuk mengekalkan kerajaan negeri yang sedia ada telah mereka tawan seperti Selangor, Penang, Kedah dan Kelantan.

Tidak ketinggalan juga beberapa orang pemimpin pembangkang telah meletakkan calon-calon winnable candidate mereka di beberapa kawasan yang mereka yakin boleh menang. Lim Kit Sial di Gelang Patah, Aziz Bari di Sabak Bernam, Rafizi Lembu di Pandan, Nurul Nuha di Permatang Pauh, dan tidak terkecuali Wan Azizah yang dikatakan akan bertanding di salah satu DUN Selangor sebagai memberi mandat kepada beliau untuk menjadi Menteri Besar jika pembangkang menang di Selangor.

Tidak terkejut kerana ini adalah strategi mereka yang mereka yakin akan berhasil. Dan tidak terkejut juga jika menjelang saat-saat akhir ini bakal-bakal calon akan dipecahkan lagi tidak mengikut perancangan. Aku tak akan percaya yang pemimpin pembangkang ini akan terus diletakkan dikerusi-kerusi panas sehinggalah pilihanraya berlaku. Ini strategi mereka, tolong jangan terlalu percaya dan terikut rentak lahnat mereka.

Walaupun Wan Azizah dikatakan bakal mengepalai pentadbiran Selangor jika pembangkang menang, tetapi jangan kita terlupa siapa dibelakang Wan Azizah yang sebenarnya adalah boss kepada Presiden PKR ini. Seperti juga yang telah dialami sendiri oleh Khalid Gagap, begitu jugalah yang akan berlaku kepada Wan Azizah.

Ronnie Liu, Tony Pua, Elizabeth Wong, Teressa Kok, Xavier Jayakumar dan beberapa pemimpin Kristian DAP yang lain akan terus memerhatikan segala gerak langkah bakal MB Selangor ini. Segala keputusan akan ditapis dahulu oleh ahli eksklusif kerajaan negeri ini. Sehinggakan hal ehwal berkenaan agama Islam juga akan diminta pandangan dari barisan ini. Tak percaya?

Kita lihat sahaja satu masa dahulu ketika Hasan Ali merampas arak dari kedai 24jam 7eleven, ketika Hasan Ali menangkap beberapa umat Islam yang sedang diKristiankan di Gereja DUMC, siapa yang melenting lebih? Siapa yang menghalang dari segala tindakan dibuat? Fikirkanlah.

Jika MB Selangor masih dibawah pembangkang, nescaya umat Islam dan bangsa Melayu akan terus terusan dihina dan direndahkan martabatnya. Berfikir sejenak dan kenang kembali ketika saat mula-mula pembangkang memerintah Selangor tahun 2008 dahulu. Ingatlah siapa yang mula-mula mempelopori pemimpin politik berceramah dalam masjid dan surau, siapa yang menggunakan ayat Quran dan hadis untuk menyokong niat politik bangsat mereka, siapa yang menyokong penggunaan kalimah Allah dalam buku bible.

Sedarlah. Selangor perlukan kepimpinan BN yang lebih telus dan menjaga hak semua rakyat nya.

Friday, March 29, 2013

HUTANG PULAU PINANG SEMAKIN MENINGKAT SEJAK DIBAWAH DAP!!

WALAUPUN aku bukan orang Penang tapi boleh kata ramai juga kawan-kawan yang dari Penang datang mengadu dekat aku katanya kalau duduk kat Pulau Pinang, Melayu macam jadi bangsa paling miskin kat pulau tu. Itu sebab ramai Melayu pindah ke Seberang Perai.

Sejak DAP memerintah, semua kos sara hidup di pulau semakin tinggi. Rumah yang dibina oleh kerajaan negeri adalah untuk rumah orang-orang kaya. Kata dulu tol nak mansuh, dah lepas 5 tahun pun masih macam tu jugak. Apa cerita?

Baru-baru ni ada pulak idea nak buat terowong dasar laut nak elak kesesakan di jambatan Pulau Pinang, tapi cek punya cek sekali Guan Eng silap kira. Dia terlebih kira komisen yang akan diberi kepada kroni Cina nya di pulau. 

Masihkah ada lagi orang Melayu di Pulau Pinang?


SOMBONGNYA AZIZ BARI PADA PENDUDUK SABAK BERNAM!!

SEPERTI yang kita sedia maklum calon pakatan di Sabak Bernam adalah Dr. Aziz Bari yang juga bekas pensyarah yang dibuang dari UIA. Kerana mahu sangat berpolitik, akhirnya pihak pengurusan universiti telah memecat Aziz Bari dari mengajar di sana. Itu antara kisah silam individu yang berlagak konon boleh menang dalam PRU akan datang.

Satu cerita yang aku dapat dari seorang kawan yang duduk dikampung memberitahu aku yang Aziz Bari kini semakin sombong sejak namanya telah disebut oleh Anwar akan bertanding di kerusi Parlimen Sabak Bernam. Sudah lah sombong berlagak lagi. Tak percaya? Tanya penduduk kampung di Sabak Bernam sendiri la...

Baru-baru ini ada satu jawatankuasa kampung nak buat satu program motivasi kepada budak-budak sekolah menengah sebagai salah satu cara menghadapi SPM tahun ini. Maka, dijemputnya Profesor kangkung tak laku ini untuk memberi ceramah motivasinya, al-maklumlah bekas pensyarah universiti, mestilah power kalau bab bagi motivasi ni. 

Tapi jawatankuasa terbabit kecewa dengan sikap Aziz Bari yang menolak mentah-mentah pelawaan tersebut dengan alasan, bagi motivasi kepada budak sekolah bukanlah standardnya. Ptuihh!! Berlagak nak mampos!! Macam ni punya orang korang nak jadikan wakil rakyat? Boleh pergi mampos!!!

Nak panggil Ketua Cabang PKR Sabak Bernam, Bahalol Amin bagi motivasi kang dibawanya start pukul 3.00pagi. Haru orang kampung nanti.

Thursday, March 28, 2013

SABAK BERNAM BAKAL DIJADIKAN NUKLEUS POINT UNTUK KEKECOHAN PUAK PAKATAN!!

KITA tak terkejut dengan berita yang diterima sejak beberapa hari lalu berkenaan pendedahan satu laporan perancangan rapi PKR untuk membuat kecoh semasa PRU nanti. Ini adalah salah satu taktik jahat yang dirancang telah agak lama dahulu dan terkandung dalam 'Grand Design' pakatan.

Dulu aku ada mengeluarkan satu artikel berkenaan Grand Design ini namun masih tidak ada bukti yang boleh dikaitkan, jadi aku terpaksa menghentikan akibat ada sesetengah pihak yang tidak berapa suka dengan cara aku mendedahkan semua perancangan jahat pakatan.

Inilah sebabnya aku begitu concern dengan perancangan mereka. Ya! Sebab kampung halaman aku telah menjadi salah satu sasaran kekecohan semasa pilihanraya nanti. Sabak Bernam mungkin akan dijadikan nukleus point dan seterusnya akan disebarkan ke dalam media sosial sedia ada supaya kelihatan proses buang undi cacat akibat dari kepincangan SPR. Jadi mereka punya alasan untuk mengatakan yang mereka kalah adalah akibat dari sabotaj SPR dan SPR akan dikaitkan dengan kroni UMNO.

Ini perkara serius yang perlu kita ambil berat. Masa inilah peranan jentera siber tidak kira dari UMB, Nadi Rakyat, Warta Rakyat, dan jentera siber lain harus bertindak dengan segera dan pantas bagi menangkis fitnah pakatan. Kesepakatan perlu buat masa ini, lupakan sengketa dan kita harus bekerjasama antara satu sama lain dalam memastikan kemenangan BN.

Perancangan rapi pakatan telah lama mereka siapkan. Strategi jahat mereka telah lama berjalan. Satu je pesan aku supaya tidak termasuk dalam perangkap jentera siber pakatan. Fokus pada satu isu hingga mereka terdiam dari menjawab.

ALERT!! MENJELANG PRU-13, ANWAR AKAN BERSUMPAH DEPAN KAABAH!!

PEMBONGKARAN taktik-taktik licik Anwar menjelang PRU didedahkan. Pelbagai perancangan yang akan dilakukan Anwar untuk mengaburi mata rakyat bahawa dia lah satu-satunya pemimpin paling suci di dunia. Segala perancangan telah dapat dihidu oleh pasukan penganalisa sebelum Anwar sendiri bertindak.

Mari kita saksikan 13 agenda Anwar untuk memenangi pilihanraya.















Wednesday, March 27, 2013

TERKINI!! CERAMAH PAKATAN DI SEPANG DIHADIRI RIBUAN KERUSI KOSONG!!

MERIAH nya ceramah pakatan malam ni dekat Pulau Meranti, Sepang. Ribuan kerusi kosong memenuhi segenap ruang khemah yang disediakan. Akibat kesesakan yang terlampau-lampau, ada beberapa orang penceramah yang menarik diri dari memberi ceramah fitnah mereka.

Kehadiran yang dijangka boleh mencecah hingga 1,000 orang tidak mencapai target malam ini apabila hanya 1,000 buah kerusi sahaja yang kelihatan. Yang hadir pula sebahagiannya adalah jin dan iblis.

Penceramah yang sepatutnya memberi kata-kata fitnah adalah seperti Mahfuz Omar, Khalid Samad, Hanipa Maidin, Suhaimi Shafie, Abdullah Sani dan Borhan Aman Shah. Tapi yang kelihatan hanyalah Abdullah Sani dan Mahfuz Omar, yang lain masih dalam perjalanan atau tidak hadir langsung akibat malu dengan kehadiran yang diterima.

Sudah nampak gerakan menolak parti pakatan pembangkang di Selangor. Rakyat mula sedar dan tak akan tertipu lagi dengan janji-janji manis yang dilemparkan.


KENAPA NAJIB TAKUT BUBAR PARLIMEN? - KHIR TOYO


Hari ini merupakan hari terakhir Dewan Undangan Negeri Sembilan berfungsi. Mungkin pada hari ini, Menteri Besar Datuk Seri Mohammad Hasan akan mengumumkan pembubaran DUN. DUN juga boleh terbubar sendiri selepas 12 tengah malam ini. Namun saya berharapkan Menteri Besar akan mendapat perkenan DYMM Yang Di Pertuan Negeri untuk membubarkan DUN. Adalah tugas Menteri Besar untuk memohon perkenan membubarkan DUN. Jika tidak, Negeri Sembilan akan menjadi negeri pertama dalam sejarah pilihan raya negara yang terbubar secara sendiri.

Perdana Menteri, Dato' Sri Mohd Najib Tun Razak mempunyai tempoh sehingga 28 April ini untuk membubarkan Parlimen. Namun sebelum tarikh tersebut akan terdapat beberapa negeri akan terbubar dahulu seperti Melaka dan Johor pada 22 April (tarikh sidang DUN pertama ialah pada 21 April 2008). Ini diikuti oleh Selangor pada 23 April (22 April) dan Perak 26 April (25 April). Selain itu, terdapat beberapa negeri yang boleh meneruskan kerajaan sehingga selepas Parlimen dibubarkan. Antaranya ialah Kedah, Sabah, Terengganu dan Pulau Pinang yang memulakan sidang DUN mereka pada bulan Mei 2008.

Kemungkinan besar Perdana Menteri tidak akan membubarkan Parlimen dalam minggu ini. Ini menjadikan kerajaan Negeri Sembilan akan berada di bawah kerajaan sementara untuk tempoh yang agak panjang. Baca lagi di SINI.

KEBEBASAN BERSUARA ALA PAKATAN BANGSAT!!

SEBENARNYA tak nak komen apa-apa pasal kertas yang melarang media TV3 dan Utusan Malaysia ni masuk ke dalam Dewan Keadilan tapi hati ni macam nak bercerita jugak. Cerita nya panjang tapi aku bagi pendek la ye. Takut ramai yang boring.

INI KE KEBEBASAN BERSUARA YANG PAKATAN PERJUANGKAN??

sekian.

KETAKSUBAN PENYOKONG PEMBANGKANG KEPADA KETUANYA MELEBIHI TUHAN!!

KADANG-kadang tak paham jugak dengan perangai sesetengah penyokong pembangkang yang hebat dok gantung gambar para pemimpin senget mereka dalam rumah masing-masing. Kalau setakat letak gambar dalam pejabat rasmi tu biasa, tapi ni semakin banyak pulak yang bagai terasuk menjadikan gambar pemimpin mereka umpama hiasan wajib dalam setiap rumah penyokongnya.

Jika sebelum ini kita dah biasa tengok gambar Nik Aziz yang dikatakan ulama' walhal hanyalah seorang guru agama KEMAS digantung dalam rumah di Kelantan, tapi baru-baru ini aku sempat memasuki rumah penyokong Anwar Jubri pulak. Memang sah penyokong mereka ini terlalu taksub dengan Anwar Jubri.

Tak tau apa yang diagongkan sangat pasal individu anugerah SYAITAN ni tapi gambar-gambar seperti inilah yang banyak didapati dalam rumah penjilat mereka. Rasa nak bakar je tapi sebab kesian, rumah pun dah uzur dan usang tapi masih nak sokong Anwar. Katanya kalau Anwar jadi PM mereka hidup senang.

Assalamualaikum Mak Cik! Anwar boleh menang kalau dia bertanding kat Singapura je.....


KHALID BUAT U-TURN MENJELANG PILIHANRAYA!! GULA-GULA RAKYAT!!


SEBELUM ini kerajaan pusat sudah berkali-kali memberitahu pihak pentadbiran kerajaan negeri Selangor terutama kepada Khalid Gagap berkenaan krisis air yang bakal berlaku jika tiada sebarang tindakan drastik yang dilakukan oleh Menteri Besar ini. Pelbagai perancangan terpaksa dibuat oleh Kementerian Pusat untuk membantu rakyat Selangor yang akan tersepit kerana ketiadaan air menjelang tahun 2014.

Pada hujung minggu yang lepas Khalid telah menyatakan projek naik taraf Loji Rawatan Air Sungai Selangor Fasa 1 di Kuala Selangor dijangka akan siap sepenuhnya pada 31 Mac ini dengan bekalan air bersih akan bertambah.

Dalam kenyataan Khalid di www.selangorku.com turut mengesahkan yang kawasan Klang tidak akan lagi mengalami gangguan bekalan air selepas ini. Laaa... Pusing lagi ke Khalid ni? Dulu bukan dia sendiri yang cakap ke negeri Selangor tiada masalah air. Kalau ada gangguan air je ini semua fitnah dari UMNO. Tak kan kejap sangat nak buat U-turn kot. Mana satu yang betul ni? Kat Selangor sebenarnya ada masalah air ke tidak? Itu belum lagi aku nak sentuh pasal gangguan air kat Ampang dan Pandan.

Menurut laporan media pakatan Selangor itu lagi, projek yang menelan belanja hingga RM50juta itu dijalankan kerana loji tersebut tak dapat mengeluarkan air terawat dalam kadar yang tinggi. Minta maaf Khalid, aku nak mencelah. Bukan ke sejak dari tahun 2010 lagi SYABAS dah bising pasal benda ni?

Khalid cakap “loji ini sepatutnya mampu mengeluarkan 950 JLH sehari tetapi hanya mengeluarkan 760 JLH sekaligus menyebabkan kekurangan bekalan air”. Patutlah orang-orang kat Klang ada gangguan air. Apasal dari dulu tak cakap terang-terang yang air tak cukup untuk semua orang tapi terus menyalahkan Syabas?

Ternyata Khalid tidak mengkaji terlebih dahulu tentang bidang tugas SYABAS serta syarikat konsesi air yang lain di Selangor. Asal ada masalah salahkan SYABAS. Asal ada masalah dengan SYABAS mulalah disalahkan UMNO pulak.

Untuk makluman Khalid Gagap bin Ibrahim, meh aku nak ajar sikit pasal industri air ni sikit. Jangan terus menuding jari kepada SYABAS jika terdapat masalah tak cukup air di Selangor. SYABAS hanyalah dipertanggungjawabkan untuk menyalurkan air yang telah dirawat kepada rakyat Selangor dan Lembah Klang. Paham tak Khalid sampai sini? Kalau air tu dah tak cukup untuk semua orang, Syabas nak salur ape? Tak faham jangan segan silu untuk bertanya.

Dalam kerisauan rakyat Selangor tentang krisis air yang berlaku, Khalid terus mengeluarkan idea bodoh dengan cadangan untuk membangunkan 'Hybrid Off River Augmentation System' (HORAS) dan 'River Bank Filteration'. Rasanya sejak 2010 lagi cadangan-cadangan ini telah dinyatakan dan telah pun disuarakan dalam sidang DUN, tapi hingga ke saat ini tiada lagi pelaksanaan yang telah dibuat. Satu pun belum beb! Kalau betul Khalid serius nak buat semua ini, dah lama dah siap dan kerajaan pusat tak akan campur tangan dalam isu air ini. Kenapa baru sekarang ditimbulkan semula? Dah tu baru nak buat kajian pulak. Sepatutnya masa sekarang ini adalah pelaksanaan, bukan lagi masa nak buat kajian.

Khalid meneruskan bodoh sombongnya dengan tidak meluluskan pembinaan loji Langat 2 sebab nak buat benda ni lah. Tapi cadangan yang masih dalam tahap kajian Khalid ini semua adalah bersifat pelan jangka pendek. Tak kira lah gunakan HORAS ke, River Bank Filteration ke, semua ini masih menggunakan sumber air mentah yang sama. Tidak menyeluruh dan sumber air Selangor mungkin akan habis dengan cepat dari yang kita jangkakan.HORAS masih gunakan air sungai Selangor, begitu juga dengan River Bank Filteration masih juga menggunakan air sungai Selangor untuk pengaliran. Nanti cepat kering air sungai ni. Mana sumber yang baru??

Itu sebab lah kita mendesak supaya kerajaan negeri Selangor dibawah pentadbiran Khalid meluluskan pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 yang bersumberkan dari air sungai Pahang. Ini bukanlah sebab PM duduk sana, maka Selangor kena ambil air dari sana. Ini kerana air sungai Selangor memang dah nak kering totally. Berapa juta rakyat pulak kan yang gunakan air kat Selangor dan Lembah Klang ni. Ingat Khalid, rakyat makin hari makin bertambah. Kita perlukan sumber air yang baru untuk meneruskan kelangsungan hidup. Maka sumber air dari Pahang adalah paling sesuai dan bersifat jangka panjang.

Kalau dulu Khalid syorkan ambil air dari Terengganu dan lepas tu dari Perak. Tapi bila minggu lepas apabila Negeri Sembilan mengulangi kesediaan untuk memberi bantuan bagi mengatasi masalah air terawat di Selangor, Kerajaan Selangor menolak mentah-mentah tawaran tersebut.

“Selangor boleh jaga diri sendiri, oleh itu Negeri Sembilan tidak perlulah susah-susah. Selangor sudah lama bersedia untuk menghadapi sebarang krisis air seperti yang dijangka itu.”

Kata air di Selangor cukup , sekarang u-turn lah pulak cakap dah lama bersedia untuk menghadapi sebarang krisis air. Kalau semua perancangan masih di peringkat cakap-cakap jer, rasanya persediaan apa yang telah dibuat? Lori tangki air dan baldi???

Khalid tolong jangan terlalu ego dalam mentadbir. Kadang-kadang Menteri Besar ni bukan semuanya pandai dalam semua perkara. Minta nasihat pakar air, kalau setakat minta nasihat Faekah si penjual air liur baik lupakan. Pergi bagi taklimat air tapi yang keluar ceramah politik haprak!

Sampai bila rakyat Selangor nak dihantui oleh krisis air 2014? Sampai kiamat???

Tuesday, March 26, 2013

SELEPAS VIDEO ANWAR LIWAT, KINI VIDEO SKANDAL IZZAH BAKAL DIDEDAH KUMPULAN KIRI PAKATAN!!

KECOH hari ini apabila Saifuddin Nasution mendedahkan ada rakaman video skandal seks anak kepada Anwar, Nurul Izzah. Hebat di blog-blog pembangkang yang menyatakan rakaman video itu bakal didedahkan oleh blogger BN.

Apa ke bodohnya puak pembangkang ni? Kami tak ada pun menyentuh atau terniat sedikit pun nak dedahkan kegiatan tidak bermoral Izzah. Cukuplah dengan perlakuan sumbang bapanya, Anwar. Dah cukup geli geleman aku tengok Anwar dok usap 'anu' mangsa liwatnya tu. Itu pun masih tak percaya yang lelaki dalam rakaman itu adalah Anwar.

Banyak lagi la isu yang boleh kami mainkan. Tentang penjualan aset kerajaan negeri Selangor, Kedah, Penang dan Kelantang. Tentang rasuah yang berlaku dalam pejabat Menteri Besar, terutama projek yang melibatkan direct nego. Tentang skandal seks pemimpin pembangkang pun tak habis nak main lagi ni. Ish! Tak ada kerja lah nak main isu bodoh pasal Anwar ni. Bukan cun sangat pun.

So, puak terdesak pembangkang janganlah lepas ni fitnah kami pulak yang keluarkan rakaman Nurul Izzah tu. Ternyata yang Saifuddin Nasution ada niat nak hebahkan rakaman tersebut. Belum keluar lagi Saifuddin yang sibuk pertahankan Nurul Izzah. Mesti di dah tengok dulu ni.

Apa kata puak haram pembangkang??

KENAPA JAMALUL KIRAM PENGGANAS LAHAD DATU LANTIK PADERI JADI PENASIHAT??


Sebelum terjadinya insiden pencerobohan bersenjata di Sabah oleh sekumpulan pengganas Sulu, rakyat Malaysia tidak pernah ambil tahu siapa Pastor 'Boy' Saycon kerana nama itu tidak pun wujud dalam kamus kehidupan rakyat negara ini.

Hanya sekarang baru kita ketahui nama Pastor 'Boy' Saycon itu rupanya milik seorang paderi Kristian warganegara Filipina yang juga adalah penasihat kepada Jamalul Kiram III sejak 12 tahun lalu khususnya melibatkan hubungan asing, ekonomi dan kebudayaan.

Malah paderi ini 'Boy' Saycon juga turut terlibat secara langsung selaku penasihat utama semasa Jamalul Kiram mengemukakan tuntutan ke atas Sabah melalui saluran pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) tidak berapa lama dulu.

Lelaki berbadan gempal bercermin mata dan berkulit putih itu juga dikenali sebagai political strategist dan masih memegang jawatan sebagai Setiausaha Agung Majlis Untuk Hal-Ehwal Filipina (COPA).

Dalam pada itu, ramai rakyat Malaysia sebenarnya tertanya-tanya kenapa Jamalul Kiram sebagai seorang yang beragama Islam boleh mengambil seorang paderi sebagai penasihat? 

Mungkinkah disebabkan kepandaiannya dalam bidang ekonomi dan mahir merencanakan hubungan dengan pihak luar untuk kepentingan Jamalul Kiram misalnya mendapatkan bantuan kewangan untuk pembelian senjata dan sebagainya?

Baru-baru ini Biro Penyiasatan Nasional Filipina (NBI) telah memulakan siasatan terhadap paderi terbabit bagi mengetahui sejauh mana keterlibatannya dengan perancangan Jamalul Kiram dalam menceroboh Sabah.

Sebagai penasihat tentu sahaja wujud peranannya, lagi pun paderi itu sendiri pernah mengakui telah menasihati Jamalul Kiram supaya membatalkan empat perancangan awal untuk menyerang Sabah oleh kumpulan pengganas Sulu yang di ketuai Agbimuddin Kiram, adik kepada Jamalul Kiram.

Salah satunya melibatkan perancangan serangan pada bulan Ogos 2012, iaitu selepas dua kali Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim bertemu dengan bekas pemimpin utama MNLF, Nur Misuari.

Jika sebelumnya paderi itu mengetahui butir-butir perancangan serangan, mustahil pencerobohan yang terjadi di Lahad Datu tempohari langsung tiada dalam pengetahuannya, bukan begitu?

Monday, March 25, 2013

BAHALOL AMIN UCAP SELAMAT HARI POLIS DENGAN CARA PALING HINA!!

HARI ini adalah sambutan hari polis yang ke 206 bagi seluruh Malaysia. Ribuan anggota polis disambut dengan meriah di setiap IPD seluruh negara sebagai tanda menghargai segala perit jerih anggota polis yang banyak berkorban demi agama, bangsa dan negara.

Namun tidak bagi Bahalol Amin yang terus mempertikaikan dan menghina anggota polis kita dengan gelaran yang paling hina. ANJING!!!

Individu seperti inikah yang selayaknya bergelar Ahli Majlid Tertinggi PKR?? Perangai serupa orang tak ada tamadun. Serupa tak ada akidah.

Terpulanglah pada rakyat sendiri yang menilai. Bukti semua dah ada depan mata. Percaya atau tidak begitulah perangai sebenar pemimpin pakatan yang korang puja-puja tu. Fikirkanlah.

p/s: SELAMAT HARI POLIS KE-206.

PEMINAT ABBY MULA MENJAUHKAN DIRI KERANA SKANDAL RM50RIBU NYA DI LONDON!!!

PADA petang Sabtu yang lepas, Abby Abody telah dijemput oleh kepimpinan Keadilan dan DAP Ijok bagi mengadakan satu program sepetang bersama Abby. Mungkin selepas ini ada program 'se-malam bersama Abby'.

Menurut rakan JB yang berada disana mengatakan kehadiran yang datang pada petang tersebut tidak begitu memberangsangkan. Program Abby selama ini hangat mendapat sambutan tidak kurang dari 2,000 orang lelaki hadir semasa berceramah agama walau dimana sekalipun. Tetapi tidak bagi program ini.

Program petang Sabtu lepas hanya berjaya mengumpulkan kurang dari 50 orang penduduk Ijok yang majoritinya adalah berbangsa India. RAMAINYAAAA!!!!!

Sepatutnya program tersebut diadakan di Dewan Taman Cempaka Sari, Ijok namun terpaksa ditukar saat akhir kerana telah mendapat berita yang Muslimat PAS tidak akan hadir dalam program kerana sudah tidak percaya pada Abby yang didakwa telah menjual body di London dan mendapat upah RM50ribu.

Maka ditukarnya tempat yang kecil sedikit supaya nampak ramai iaitu di perkarangan balairaya JKKK Ijok. Apabila tempat kecil, walau kehadiran hanya 20 orang pun masih nampak penuh. Taktik puak pakatan dalam penipuan kehadiran.

Nampaknya rakyat dah mula celik dan sedar siapa pakatan sebenar. Hanya pandai berjanji dan menjual agama serta diri demi kepentingan peribadi. InsyaAllah pada PRU13 ni rakyat Selangor akan pulangkan kembali Selangor kepada Barisan Nasional yang menunaikan janji.

RAMLI SARIP BUAT HAL DALAM SHOWCASE ANAK MUDA SELANGOR!!

TAHNIAH dan syabas diucapkan kepada barisan kepimpinan Majlis Belia Selangor yang telah berjaya menganjurkan satu majlis gilang gemilang yang julung-julung kali diadakan di sebuah pekan kecil di Sungai Besar ini. 

Tak sangka walaupun berada dikawasan perkampungan namun Majlis Belia Selangor masih prihatin terhadap anak muda yang ada di kampung ini. Terima kasih kepada Saudara Budiman Zohdi, Pengerusi Majlis Belia Daerah Sabak Bernam yang telah membawa satu perubahan mood kepada anak muda Sabak Bernam.

Progam Showcase Anak Muda yang diadakan di Stadium Sungai Besar bermula dari pagi tadi dengan pelbagai acara yang menarik dan diakhiri pada malam tadi dengan menampilkan Ebby Yus sebagai pengacara (bukan Abby Abody) serta penampilan khas Papa Rock Malaysia, Ramli Sarip berjaya menghiburkan lebih 3,000 anak muda di daerah Sabak Bernam.

Syabas! Di lain masa harap masih ada lagi lah program-program seperti ini. Jangan biarkan stadium tu kosong je. Hidup BN!




Saturday, March 23, 2013

DISEBALIK TABIR!! DAP MAHU TUNJUK KUASA PADA PAP!!

ANGIN bertiup cukup kencang menjelang pilihanraya yang bakal berlangsung entah bila. Kecoh di sana-sini perletakan calon-calon sama ada dari BN atau PR. Mereka mula menyusun calon-calon yang boleh menang ditempat-tempat yang kononnya mereka yakin menang.

Tapi ada seperkara yang memusykilkan aku apabila melihat situasi politik semasa sekarang ini. Apabila baru-baru ini beberapa pemimpin besar seperti Anwar dan Lim Kit Siang telah diumumkan tidak akan lagi mempertahankan kawasan masing-masing iaitu Permatang Pauh dan Ipoh Timur.

Anwar mungkin akan diletakkan di Selangor, Kit Siang pula akan bertanding di Gelang Patah, Johor. Motif?

Lupakan Anwar yang akan kalah teruk. Tumpukan Kit Siang yang tiba-tiba bersemangat untuk mendapatkan kerusi di Johor iaitu kubu kuat UMNO. Kenapa di Johor? Kenapa tidak di Penang?

Itu persoalan yang wajib kita kaji semula. Kenapa.. Kenapa.. Kenapa..

Cerita sebenar akan aku kupas di lain hari....

18SX: 3GP VIDEO OF ANWAR IBRAHIM'S SODOMY (MALAYSIA OPPOSITION LEADER)

RAKAMAN aksi hangat Anwar Ibrahim mula tersebar luas. Gambar-gambar dan video tentang Anwar Ibrahim berasmara dana bersama pasangan gay nya telah dikeluarkan. Adakah Anwar mengaku?


Friday, March 22, 2013

GEMPAR!! ANWAR HANTAR BODYGUARD FILIPINA CEDERAKAN PAPA GOMO!!

HARI ini kecoh disemua laman media sosial tentang kisah Papa Gomo yang dipukul oleh pengawal keselamatan Anwar Ibrahim akibat dari pendedahan berani mati beliau. (boleh lihat di SINI) Semalam, dalam laman blog Papa Gomo ada menyiarkan satu rakaman video tentang kisah sisi gelap Anwar.

Kali ini bersama seorang MAHASISWA yang dipercayai cuba dipujuk oleh Anwar untuk adegan liwat.

Namun hingga kini Anwar masih menafikan perkara tersebut. 

Tapi harus diingat! Papa Gomo ada lagi rakaman adegan hangat Anwar bersama mangsa lain! Satu per satu sifat sebenar Anwar bakal di dedahkan.

Thursday, March 21, 2013

PANAS!! DETIK RAKAMAN ANWAR LIWAT MAHASISWA BAKAL TIBA!! VIDEO MUKADDIMAH LIWAT!!

JAM sedang semakin hampir menunjukkan tempoh 48jam sebelum Papa Gomo mengeluarkan satu rakaman eksklusif pendedahan Anwar meliwat seorang mahasiswa satu masa dulu. Perkara ini aku percaya dah lama Papa Gomo simpan dan mungkin ada sebilangan rakan yang telah melihat.

Beranikah Anwar menafikan lagi rakaman kali ini? Dikhabarkan rakaman kali ini berada dalam keadaan terang dan berwarna. Lebih jelas lebih kelihatan seperti Anwar. Tiada dakwa dakwi lagi.

Namun jika penyokong Anwar masih menafikan lagi, aku tak tau nak kata apa la. Dah dasar minda penyokong Anwar ni dah rosak totally tak dapat nak baiki lagi.

Adakah Anwar benar seorang HOMOSEKSUAL??


Wednesday, March 20, 2013

SKANDAL RM50 RIBU DI LONDON BAKAL MALUKAN ABBY ABABI!! @abby_abadi112


Bekas pelakon ini boleh dikategorikan antara wanita nakal,bermulut jahat,merelakan dirinya jadi alat untuk memecahbelahkan indsutri dunia hiburan tanahair dan janda Norman Hakim ini perlu diajar supaya tidak menjadi telunjuk lurus tetapi kelingking berkait dan kalau mahu bertaubat sekalipun taubatlah sepenuhnya dan jangan berlakon sebagai orang baik-baik sedangkan hakikatnya Abby bagaikan menyembunyikan `kejalangannya’ baik dari tutur kata serta perbuatannya.

Saya ingin memberikan peringataan kepada Abby Abadi bahawa saya tahu apa yang berlaku di London baru-baru ini dan dengan siapa Abby ke sana.Siapa VVIP yang menaja segala perbelanjaan.Abby  ke London yang pada mulanya hanya berbekalkan satu beg tetapi pulangnya ke Malaysia dengan enam beg  dan beg-begnya dibawa oleh private jet balik ke Malaysia.Dan apa kerja yang Abby lakukan hingga dapat bayaran RM50,000 selama seminggu?Takkan menyanyi ataupun berceramah di London hingga dapat bayaran sedemikan besar jumlahnya.

Ini peringatan kepada Abby,Jika beliau tidak menghentikan  keceluparannya mempermainkan agama,mengadu domba serta memberikan tafsiran agama yang bukan-bukan,saya akan menelanjangi satu persatu topeng-topeng munafik yang sedang dipakai oleh Abby ketika ini. Baca lagi di SINI.

GEMPAR!! 4 ORANG KOMANDO TELAH TIBA DI MANILA!!

JAMALUL Kiram III nampaknya semakin ketakutan apabila media filipina mengatakan yang Malaysia telah menghantar 4 orang komando ke Manila dalam usaha memburu kepada beliau serta penasihatnya. Perkara ini didedahkan ekoran dari penemuan syiling 50 sen baru milik Malaysia diluar kediaman Jamalul Kiram III baru-baru ini.

Owh...tahu takut jugak Kiram ni rupanya. Korang sedap dok bunuh anggota keselamatan Malaysia dan korbankan puluhan askar sulu yang tak berdosa takpe pulak ye? Korang ni memang wajib dibunuh. Minta tolong bawak kepala Kiram tu ke Malaysia.

Bak kata orang dulu-dulu. Kalau takut dilambung ombak, jangan berumah ditepian pantai. Kalau takut mati, jangan cuba-cuba nak kacau negara orang.

Tapi kalau media filipina yang bagitau macam tu, aku percaya. Sebab rekod dari komando kita sendiri yang boleh masuk hingga ke base pertahanan singapura siap letak bendera Malaysia atas meja ketuanya dan tampal setem Malaysia kat peluru berpadu mereka. Tak mustahil dan tak pelik.

Jangan cabar orang Melayu Malaysia. Gila Melayu Pinoy tak cukup lagi. Gila Melayu Tanah Melayu hanya tuhan mampu menghalang. Tak percaya? Cubalah.

BN SELANGOR SANDARKAN HARAPAN PADA 80% MUKA BARU!!


SHAH ALAM - Barisan Nasional (BN) Selangor akan menampilkan kira-kira 80 peratus calon muka-muka baru pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), lapor The Star Online.

Pakatan Rakyat juga dijangka akan menurunkan muka baru di 56 DUN tetapi tidak seramai yang dilakukan BN kerana kebanyakan calon mereka merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) penggal pertama.

Sumber BN berkata: "Kami akan menurunkan kebanyakan calon bertenaga."

Difahamkan calon baru BN termasuk Timbalan Ketua Umno Klang, Nazarrudin M.Zin, Ketua Pemuda Umno Sungai Besar, Budiman Mohd Zohdi, Presiden Gerakan Anti-Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin, Ketua MCA Sepang Ng Chok Sin dan Ketua Beliawanis MCA Tee Hooi Ling.

Selain daripada itu parti Gerakan, yang bertanding empat kerusi negeri dan parlimen di Puchong, bersedia untuk membariskan calon baru di semua kawasan, kata seorang pegawai kanan parti.

"Tiga calon (untuk kerusi negeri) adalah di bawah 40, manakala orang lain adalah di bawah 50," katanya.

Gerakan yang kehilangan semua kerusi yang ditandinginya di Selangor mungkin akan membariskan ketua negeri, Senator A. Kohilan Pillay di Puchong, yang kini disandang oleh DAP Gobind Singh Deo, yang pernah menewaskan Lau Yeng Peng dengan majoriti 12,593 undi pada 2008.

Pakatan telah mengumumkan dua nama besar sebagai calon seperti bekas profesor undang-undang Dr Aziz Bari bagi Sabak Bernam dan PKR pengarah strategi Rafizi Ramli untuk Pandan. - SAR

Tuesday, March 19, 2013

PUAK PAKATAN SEMAKIN HILANG IDENTITI ISLAM DAN MELAYU!! #PengkhianatNegara

PELIK dengan segelintir penyokong-penyokong pembangkang yang dilihat semakin hilang pedoman dan akidah semata-mata mahu memenangkan ketua songsang mereka, Anwar Ibrahim. Hairan bin Ajaib apabila mereka kini sudah tidak mementingkan akidah Islam yang telah diterap sejak sekian lama.

Apakah maksudnya ini? Adakah sudah hilang nilai-nilai murni yang diterapkan dalam Islam. Memilih pemimpin biarlah dari keturunan yang elok agamanya, sifatnya dan perwatakannya. Janganlah kita lupa yang jika kita berketuakan seorang pemimpin, tegurlah dengan berhemah bukan mengikut sahaja sehingga kita sekali terjerumus ke lembah kehinaan.

Baru-baru ini, keluar video terbaru Anwar meliwat seorang lelaki dalam sebuah bilik hotel. Perkara ini telah tersebar sejak hari Sabtu lalu. Maka kecohlah satu Malaysia tentang video terbaru pemimpin suci pakatan tersebut. 

Semua penyokong pakatan mula mengatakan berkenaan video tersebut. Ada yang percaya dan tidak mustahil ada yang tidak percaya malah ada yang menafikan terus dengan semua ini sehingga sanggup memfitnah UMNO. 

Apa ingat UMNO dah terdesak sangat ke nak upah orang menyamar sebagai Anwar untuk meliwat? Dulu kata perut Anwar tak buncit, kini kata tak setegap begitu. Inilah yang memusykilkan. Logiknya bagi menutup kes ChinaDoll dahulu, Anwar terpaksa memakai bengkong kemana-mana supaya tidak kelihatan buncit. Selepas itu tidak mustahil yang perut Anwar kelihatan tegap hasil dari pemakaian bengkong.

Spin jangan tak spin. Kebenaran pasti terserlah. Anwar memang peliwat tegar.

BUDAK UiTM HALAU ANJING-ANJING PAKATAN DARI DATARAN CENDEKIA!! #UiTMDiHatiKu

SEMALAM, di UiTM Shah Alam telah berlaku nya sedikit kekecohan akibat tindakan kumpulan pelajar luar yang dibawa masuk untuk berceramah di Dataran Cendekia. Puak pakatan nampaknya dah main busuk dengan menghantar mahasewel mereka untuk menghasut pelajar membenci kerajaan.

Kesian...Mereka semua di halau macam anjing kurap. Apabila dihalau, mula lah mereka menyalahkan kononnya UMNO telah menghantar orang untuk menghalau mereka. 

Untuk makluman puak mahasewel sekalian, UMNO tak pernah hantar orang halau anjing macam korang. Yang halau tu semua pelajar UiTM yang tak mahukan politik kotor dari pakatan. Universiti adalah tempat belajar bukan tempat untuk berpolitik. 

Sebagai salah seorang bekas pelajar UiTM, aku nasihatkan korang cermin dulu muka tu. Pergi belajar kasi habis dulu, jangan nak berpolitik sangat sampai diri sendiri terkandas.

UiTM Di Hatiku!!



JAMALUL KIRAM ARAH PENCEROBOH SULU MATI SYAHID DI MALAYSIA!!


Individu yang menabalkan dirinya Sultan Sulu, Jamalul Kiram III kelmarin mengarahkan tentera dan penyokongnya di Sabah melancarkan perang gerila terhadap pasukan keselamatan Malaysia.

Beliau turut menarik balik arahan gencatan senjata sebelah pihak seperti yang diumumkan sebelum ini.

Dalam satu laporan yang dikeluarkan oleh The Phillipine Star, Jamalul bertegas bahawa pengunduran  atau menyerah diri tenteranya dari Sabah bukan satu pilihan kerana katanya Sabah adalah tanah air mereka.

“Mereka sudahpun berada di tanah air mereka, mengapa perlu pulang semula?” kata Jamalul kepada wartawan di kediamannya di Bandar Taguig, Manila.

Sementara itu, jurucakap kepada Jamalul, Abraham Idjirani berkata, penentangan di Sabah akan diteruskan.

Beliau berkata, arahan gencatan senjata yang ditawarkan oleh kesultanan telah ditarik balik dan tentera Kiram diarahkan untuk menjalankan operasi ‘serang dan lari’ ke atas pasukan keselamatan Malaysia.

Jamalul juga mengakui adiknya, Azzimudie Kiram masih lagi berada di Sabah, berbeza dengan laporan daripada pihak berkuasa Malaysia yang mengatakan ketua militan itu telah melarikan diri ke Selatan Filipina.

Idjirani dilaporkan telah bercakap dengan Azzimudie pada malam Sabtu lalu dan diberitahu bahawa kumpulan mereka masih kuat.

Menurut akhbar Filipina, Idjirani berkata, pengikut kesultanan yang berjumlah 170 orang berpecah kepada tiga kumpulan untuk mengelak daripada dijejaki pesawat pengintip Malaysia yang berlegar-legar di udara sekitar Lahad Datu.

Selain itu, media Filipina melaporkan melalui sumber kerajaan mengatakan bahawa Azzimudie tiba di Kepulauan Sulu bersama pengiring terdiri dari pejuang Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF).

Sumber itu menyebut Azzimudie kemungkinan berjaya melepasi kepungan tentera melalui Lahad Datu ke Sandakan sebelum tiba di Pulau Sibutu dan Sitangkai.

Baru-baru ini, pihak berkuasa Filipina telah memintas dua bot membawa 35 pengikut Sulu bersenjata berhampiran di Kepulauan Taganak dan menempatkan mereka di pangkalan tentera laut di Bato-bato, Panglima Sugala. Kumpulan ini dipercayai tiba dari Sabah.

Sejak 1 Mac lalu, 10 anggota keselamatan negara terbunuh dan 62 militan Kiram berjaya ditembak mati.

Malaysia melancarkan Op Daulat sejak 5 Mac lalu bagi menghapuskan kira-kira 200 pengikut Jamalul Kiram yang menuntut Sabah dari Malaysia atas alasan wilayah tersebut ‘disewa’ kepada negara. - SH

Monday, March 18, 2013

SELANGOR TERKINI!! Krisis Air Selangor Buktikan Khalid Gagal Sebagai MB


MENJELANG tahun 2014, bilangan pengguna air di Selangor akan meningkat dari hari ke hari. Dengan kemajuan pesat yang kian membangun, dengan taman-taman perumahan yang semakin bersepah, dan kilang-kilang perindustrian yang tumbuh bak cendawan di Selangor tidak dapat lagi membuka mata Menteri Besar Selangor, Khalid Gagap untuk mencari jalan penyelesaian yang realistik bagi membendung krisis air yang bakal berlaku.

Perkara ini juga amat terkesan kepada rakyat. Negeri Selangor adalah sebuah negeri yang paling maju dan kebetulan berada di kawasan Lembah Klang iaitu kawasan elite bagi pelabur-pelabur besar Malaysia. Cuba bayangkan jika krisis air seperti tahun 1998 terjadi, adakah pelabur-pelabur ini semua akan meneruskan pelaburan mereka yang mencecah jutaan ringgit di Selangor? Cuba bayangkan juga apa akan terjadi kepada rakyat Selangor yang rata-rata hanya berpendapatan sederhana jika air tidak dapat disalurkan ke rumah-rumah pangsapuri mereka?

Kali ini Khalid bermain wayang lebih dahsyat dari sebelum ini. Jika sebelum ini pelbagai cadangan dari panel pemikir Khalid dikalangan YB DAP menyarankan untuk menggunakan teknologi membran dan 'Hybrid Off River Augmentation System' (HORAS), namun sehingga kini tiada satu pun usaha yang ditunjukkan oleh kerajaan Khalid untuk mencegah krisis air di Selangor. Jika benar Khalid mahu membantu rakyat, kenapa baru sekarang dia sibuk untuk membeli pula syarikat SYABAS? Kenapa baru sekarang? Kenapa selepas 5 tahun memerintah Selangor dan pelbagai aset negeri telah tergadai, kenapa baru sekarang berdegar-degar nak gerakkan untuk membeli kesemua syarikat konsesi air di Selangor?

Sebagai rakyat Selangor, kita telah menyaksikan beberapa kawasan yang terganggu sumber air mereka seperti di Pandan dan Ampang. Kita juga sedia maklum yang Khalid tidak langsung menangani kekurangan air bagi pihak kerajaan negeri. Yang diarahkan untuk membantu hanyalah SYABAS yang mana sekarang ini mahu pula dibelinya syarikat ini sedangkan Khalid lupa hutang kerajaan negeri kepada SYABAS belum lagi terlangsai, belum lagi terbayar kerana memberi air percuma kepada rakyat. Manifesto bukan janji.

Rakyat Selangor sebenarnya dah mula sedar dengan segala pembohongan dan penipuan Khalid terhadap mereka. Rakyat Selangor sudah mula celik dengan strategi kerajaan pakatan Selangor yang hanyalah mahu menambat hati rakyat untuk undi mereka sedangkan tiada satu jalan penyelesaian pun yang pernah dicadangkan oleh kerajaan pakatan negeri untuk mengatasi masalah air ini. Seronok sangat dapat air percuma sehingga rakyat terlupa yang sebenarnya mereka semua ini akan menyebabkan krisis air yang lebih teruk jika tiada tindakan progresif dari kerajaan negeri yang memerintah sekarang.

Kita masih menunggu dan menanti apa perancangan Khalid dalam menangani isu air ini. Kita sudah tidak punya banyak masa. Jika tiada jalan penyelesaian yang diambil, maka dengan penuh yakinnya Selangor akan mengalami krisis air maha dahsyat. Ini bukan main-main dan ini bukan cobaan.

Bagi mempositifkan persepsi rakyat Selangor terhadap pentadbiran Khalid tentang isu air maka diarahkan Setiausaha Politiknya, Faekah Husin untuk menjelajah serata Selangor untuk memberi penjelasan kononnya dan sekaligus menyalahkan SYABAS sebagai kroni UMNO dan entiti yang sepatutnya bertanggungjawab dalam menguruskan masalah air di Selangor. Apa sudah tidak ada pakar air ke kat Selangor ni? Kenapa Faekah yang dihantar? Kenapa tidak wakil dari SYABAS yang secara jelas boleh merungkai permasalahan air di Selangor ini?

Khalid ni tahu ke tak yang lebih 100 buah kilang di Selangor tidak dapat dibina kerana masalah air ni? Tahu kah Khalid yang lebih 10 buah kilang yang telah lama bertapak di Selangor tidak dapat beroperasi kerana masalah air? SYABAS tidak dapat menyalurkan air ke kilang-kilang industri ini kerana risau rakyat akan terjejas. Selagi Khalid berdegil untuk tidak meluluskan pembinaan loji air Langat 2, selagi itu jugalah kerajaan negeri Selangor akan kerugian berbillion ringgit dari cukai ke atas kilang-kilang terbabit.

Barangkali juga Khalid terlupa yang kerajaan pimpinan dia sendiri yang telah membantutkan pelan jangka panjang penyaluran air SYABAS kepada rakyat Selangor dengan membekukan modal (CAPEX) SYABAS sejak dari tahun 2008 lagi. Modal CAPEX ini bukan disedekahkan kepada kroni seperti kerajaan negeri Selangor, modal yang diterima adalah bagi tujuan untuk membaik pulih loji-loji yang telah terlalu uzur demi untuk kebaikan rakyat Selangor. Syukur Alhamdulillah kerajaan persekutuan dapat membantu rakyat Selangor dengan pemberian peruntukan bernilai RM606 juta bagi melaksanakan pelan mitigasi dan dana tambahan bernilai RM120 juta bagi membaiki infrastruktur air yang bermasalah. Mana duit kerajaan Selangor yang dikatakan Khalid mempunyai simpanan bernilai RM2billion itu??

Cakap berdekah-dekah atas pentas ceramah, bangga dengan aset dan wang tunai kerajaan negeri Selangor yang mempunyai keuntungan berbillion ringgit. Tapi sayang, duit rakyat Selangor terus disimpan Khalid sebagai petanda kerajaan Selangor tidak pernah rugi sejak bertukar tampuk pemerintahan. Ya! Memang kerajaan Selangor tak rugi tapi yang rugi adalah rakyat kerana mengundi pakatan. Mengharapkan kerajaan pakatan Selangor akan membantu dan menunaikan semua manifesto menjelang pilihanraya namun sehingga kini tidak nampak bayang. Hanya berbekalkan air percuma kepada rakyat Selangor, maka Khalid sudah boleh berpuas hati dengan pencapaian kerajaan negeri sekarang.

Biarlah kerajaan negeri tidak punya simpanan pun asalkan hidup rakyat terbela. Jangan hanya pandai berjanji sahaja sedangkan rakyat menderita.

Baru-baru ini juga terbit satu video klip parody yang mengisahkan krisis air di Selangor. (klik SINI). Kelakar tapi yang penting matlamat atau isu utama yang ingin disampaikan oleh pembikin video tersebut kepada kerajaan Khalid Gagap tentang krisis air. Nampaknya lebih ramai rakyat yang sudah mula sedar dengan permainan politik haprak pakatan. Dalam video parody tersebut juga telah menunjukkan dengan jelas yang pemimpin pakatan memang telah berpakat untuk menyusahkan rakyat Selangor dengan sikap ego pemimpin pakatan yang tidak menghiraukan nasib rakyat Selangor.

Tengok dan hayati setiap bait-bait lirik yang terkandung dalam video parody tersebut. Ada maksud tersurat yang ingin disampaikan, tetapi bagi yang terang hati sahajalah. Kepada pencacai pakatan confirm kata ini semua KONSPIRASI UMNO!! Fikirkan.

Sunday, March 17, 2013

INSIDEN LAHAD DATU!! ANTARA ANWAR, BALA, DAN AZLAN LAZIM!!

AWAL bulan Mac Malaysia telah dikejutkan dengan satu insiden berdarah yang membabitkan 10 nyawa anggota keselamatan Malaysia telah terkorban demi mempertahankan tanah air. Dikatakan yang Anwar telah mengarahkan beratus-ratus tentera kesultanan sulu dengan kerjasama Nur Misuari untuk mengkucar-kacirkan Sabah kerana pakatan yakin Sabah akan menjadi milik pakatan PRU13 akan datang.

Perancangan licik Anwar tidak bawa kemana kerana tuhan telah tunjukkan perangai sebenar Anwar. Rupanya sebelum kejadian Lahad Datu lagi, Anwar dan Misuari telah mengadakan beberapa kali pertemuan di luar Malaysia bagi membincangkan strategi untuk meyerang Sabah dan menggugat keamanan negara.

Tapi sayang, ada juga yang bodoh (Tian Chua) yang mengatakan insiden Lahad Datu adalah konspirasi UMNO. Memang dasar Cina Rasis!! Baru hari pertama askar kita terkorban, Keadilan Daily sudah terus menyalahkan UMNO dalam insiden tersebut sedangkan pihak kepimpinan UMNO sendiri pun kurang pasti siapa dalang sebenarnya.

Bagi mengalih isu yang melibatkan Anwar, maka dipanggilnya pula PI Bala, penyiasat persendirian untuk mendedahkan Najib punya kaitan dengan pembunuhan Altantuya walhal perkara ini sudah jelas. Anwar didakwa membayar PI Bala RM 700 ribu untuk bersumpah akan mendedahkan siapa pembunuh Altantuya. Tapi kesian, nyawa tidak panjang. Sama ada PI Bala dibunuh oleh Anwar atau terkena sumpah nya sendiri, itu tidak pasti. Tapi yang pasti adalah hari pertama Bala mati sahaja, ada penjilat tegar pakatan (Khalid Syiah) terus menuduh Najib yang bunuh! WTF Men!!! Mayat tak dihantar ke hospital lagi dah boleh tuduh suka-suka?? Akal ada ka???

Nampaknya kes Lahad Datu tidak selesai lagi. Rakyat masih memandang Anwar sebagai dalang. Maka dibayarnya bapa Saiful Bukhari, Azlan Lazim dengan jumlah RM 1juta untuk membuat kenyataan media yang UMNO telah memfitnah Anwar tentang kes liwat 2. Jika benar Azlan Lazim berkata yang ini semua kerja UMNO apa kata dia pergi bersumpah laknat seperti Saiful lakukan dahulu. Berani kerana benar.

Sandiwara Anwar tidak berhenti disitu. Ada segelintir penyokong PAS yang kurang senang dengan Anwar untuk menjadi PM, maka mereka dengan sendirinya telah mendedahkan sejumlah gambar dari rakaman cctv yang dipasang di sebuah hotel berkenaan Anwar terlibat dengan kes liwat 3. Kali ini mangsa baru yang sepertinya mangsanya kali ini adalah Deepak. Itu mengikut kajian yang dibuat oleh rakan-rakan. Kepastian belum ada lagi. Masih dalam usaha menjejak si mangsa liwat Anwar.

Itu pun Anwar masih menuduh UMNO. Bila ditanya tentang gambar tersebut, terus Anwar mengatakan yang ini semua adalah kerja jijik UMNO dalam menghadapi pilihanraya. Sambli menambah, Anwar berkata kepada wartawan;

"U ULANG, I SAMAN U!!!"

Saturday, March 16, 2013

TERKINI LAHAD DATU!! KETUA LARI, PENGGANAS TERKONTANG-KANTING!!


Kabinet telah bersetuju untuk membolehkan agensi berita asing terutamanya dari Filipina mendapatkan gambaran sebenar berkenaan tindakan pasukan keselamatan terhadap militan Sulu di Sabah.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, media asing kini boleh  meletakkan petugas mereka di pusat media di Felda Sahabat.

"Anggota keselamatan ini juga boleh mengiringi wartawan asing ke Ground Zero bagi mereka untuk mendapatkan gambaran yang lebih baik mengenai operasi yang berterusan," katanya kepada pada sidang akhbar di bangunan Umno Bagan Datoh di sini hari ini.

Ahmad Zahid berkata, pengganas yang masih berkurung di Sabah didapati berada dalam keadaan kelaparan.

Beliau menambah bahawa semangat mereka juga semakin rendah berikutan ketua mereka meninggalkan Sabah. - SH
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...