Konco-konco ku

Monday, December 31, 2012

MAJLIS DAERAH KUALA LANGAT HALANG SAMBUTAN TAHUN BARU ANJURAN BARISAN NASIONAL!!!

SAKIT hati betul kerajaan negeri Selangor khususnya Majlis Daerah Kuala Langat terhadap sambutan ambang tahun baru yang akan diadakan malam ini. Dikhabarkan oleh sahabat blogger di SINI yang pihak penguatkuasa telah memagar tapak sambutan dengan tape kuning bagi menghalang sambutan itu diadakan.

Sebab kenapa tak boleh diadakan adalah kerana majlis ini menggunakan logo 1Malaysia yang begitu alergic bagi pihak pakatan. Tak kan rakyat Kuala Langat nak sambut tahun baru pun tak boleh??

BIRO TATA NEGARA PEMBELA LADANG PENGKADERAN PENYOKONG TEGAR ANWAR!!


BERITA PECAH BLOG!!! Rupanya ada lagi perosak-perosak kerajaan yang masih senang dengan pangkat dan selesa menghuni kerusi empuk pemberian kerajaan namun masih melakukan kerja-kerja yang lebih menjurus kepada kehancuran kerajaan. Siapa punya angkara?

Ronda-ronda di facebook sebentar tadi terlihat pula satu posting bergambar yang dikeluarkan oleh Apa Sengeh-sengeh (boleh lihat di SINI) yang menunjukkan gambar Ketua Pengarah BTN, Raja Arif dan salinan surat meminta sijil yang dikeluarkan oleh pihak ABIM. ABIM???

Setahu aku, ABIM ni pusat pengkaderan penyokong bontot Anwar sejak dulu lagi. Memandangkan yang Anwar pun pernah jadi kepala ABIM, jadi tidak mustahil ada lagi saki baki pengikutnya dan kemungkinan besar juga yang ABIM masih bersama Anwar untuk menjatuhkan kerajaan dan menentang pentadbiran Najib Razak.

Bukan niat aku nak menjatuhkan agensi kebanggaan negara ini tapi cuma hairan dengan sikap beberapa kepimpinan dalam BTN yang aku lihat lebih cenderung kepada pembangkang sejak kebelakangan ini. Surat di atas menjadi saksi yang BTN menjalin hubungan yang baik dengan ABIM walau dah mengetahui yang organisasi terbabit adalah penyokong kuat kepada Ketua Pembangkang Malaysia.

Minta tolong Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan untuk jelaskan dengan sejelas-jelasnya apakah peranan sebenar BTN dalam menjalinkan kerjasama yang utuh antara ABIM. Minta Ahmad Maslan beritahu kepada rakyat kenapa diluluskan peruntukan sebegitu besar (RM73,000.00) untuk menjalankan lima kursus kepimpinan hanya kepada ABIM Sabah. 

Sedangkan banyak lagi program-program anjuran kelab atau persatuan yang solid menyokong kerajaan tidak diendahkan untuk pemberian dana bagi melakukan program. Tidak tahu mana silapnya tetapi amat berharap sama ada Ahmad Maslan atau Raja Arif menjawab supaya agensi BTN tidak lagi tercalar menjelang pilihanraya ke-13 ini.

Dalang sebenar dalam agenda menjatuhkan kerajaan semakin dikenalpasti. Kami rakyat marhaen tak pandai nak bodek dan tak pandai nak duduk kerusi empuk di atas tapi kami terpaksa jujur untuk mengatakan ada beberapa perkara yang kelihatan fishy yang mana umpama BTN ini membantu kumpulan penyokong Anwar untuk terus menghentam kerajaan Najib yang sedia ada.

Mohon pencerahan...

'LEFTENAN ADNAN MODEN' BAKAL MENENTANG UMNO TEGAKKAN RASUAH NIK AZIZ!!

NAMPAKNYA PAS kini sudah ada hero baru. Jika dulu pelakon ini melakonkan watak wira semasa penentangan Jepun, kini dia berangan-angan nak jadi hero sekali lagi di alam realiti dengan menentang UMNO sebagai wadah perjuangan terbarunya.

Bukan nak memperkecilkan niat murni bekas pelakon Leftenan Adnan ni tetapi sedarlah dan tengoklah dahulu asal usul dan tempat bermula mencari makan. Siapa yang menolong jika bukan kerajaan UMNO. Siapa yang memberi keselesaan dan keharmonian negara jika bukan UMNO??

Dalam ceramah terbarunya di Tasek Gelugor, Pulau Pinang baru-baru ini, dia telah mengumumkan yang beliau akan muncul sebagai 'Leftenan Adnan Moden' dengan matlamat untuk menentang UMNO dan menjatuhkan kerajaan yang sedia ada. Demi mengangkat nama Tok Guru dan Islam PAS, dia sanggup menggigit tangan bekas tuannya sendiri. Inilah yang dinamankan binatang tak sedar dek untung!

Tak salahkan sebilangan artis yang nak jadi hero. Boleh berceramah dipentas politik. Tak ada siapa nak marah. Tetapi kalau nak berceramah tu toleh lah kiri dan kanan. Ingat balik dari ceruk mana kita datang? Dari tangan siapa yang memberi peluang?

Jangan bila lakonan dah tamat dan tak guna lagi, dia jadi mangsa akan dibuang terus dari PAS. Fikirkanlah.

MOGOK LAPAR 100JAM HANYA JILAT AISKRIM AZMIN!!

AIYAAA!!! LU APEK BELI AISKRIM MAA!!!

Lepas dedah beberapa keping gambar yang menyentuh perasaan, kini aku nak korang tengok sendiri gambar yang ditangkap oleh sahabat aku ni di Dataran Merdeka semalam. Bukan sahaja makan di restoran, hotel dan diberi nasi bungkus oleh R. Sivarasa, ada juga peserta demo yang terliur apabila bangla jual aiskrim lalu lalang depan kawasan demo.

Tak tahan beb dengar loceng aiskrim. Setakat minum air kosong je mana kenyang. Boleh pengsan woo kalau tak makan. Dapat beli aiskrim roti pun sodap jugak ni. Apa lagi kasi bedal la.....

Tercapai ke matlamat demo mogok lapar 100jam korang ni?? Apa impact yang diperolehi??

10 NAMA SKANDAL SEKS LUAR TABIEE ANWAR BAKAL RESAHKAN OTAK PELIWAT INI!!


Anwar Ibrahim merangkap Ketua Umum PKR dengarnya setiap kali berkesempatan pulang ke rumah mewahnya yang berharga RM7 juta di Bukit Segambut Dalam, Kuala Lumpur seringkali melabuhkan pandangannya jauh mengelamun ke luar tingkap jendela.

Entah apa yang dimenungkannya sejak akhir-akhir ini sehingga kerap sangat mengelamun sendirian. Barangkali banyak sangat permasalahan yang sedang berkecamuk mengganggu fikirannya dan sukar untuk dirungkaikan.

Disebalik aktivitinya ke sana ke mari berceramah siang dan malam sambil menabur janji dicapati untuk menawan hati pengundi, ingatkan hatinya makin senang, rupanya makin banyak janji ditaburi makin bertambah parah lamunannya.

Patutlah semenjak dua menjak kebelakangan ini wajahnya makin kusam dan kelihatan serabut, bak kata orang tua-tua langsung tak kelihatan nurnya. 

Apapun harapnya laporan berita dari akhbar Utusan Malaysia di muka surat tiga bertarikh 27.12.2012 dengan tajuk "Sebahagian besar pembelaan Nalla dikekalkan" tidak akan menambah celaru fikirannya, harap begitulah.

Secara ringkas kandungan berita itu menyebut ada 10 nama individu telah disenaraikan oleh Datuk S. Nallakaruppan dalam pembelaannya untuk berdepan dengan saman yang dikemukakan oleh Anwar berikutan dakwaan aktiviti biseksual.

10 nama yang disebut oleh Nalla itu yang dikaitkan melakukan aktiviti seks dengan Anwar terdiri daripada tiga orang wanita dan bakinya adalah lelaki yang sebahagian besarnya dikenali rapat dan mempunyai hubungan istimewa dengan Ketua Umum PKR.

Antaranya ialah Shamsidar Tahrin, Norlaila Abdul Majid, Soma Rodrigo @ Anne, Mior Abdul Razak, Sukma Darmawan Sasmitaat Madja, Dr Munawar Ahmad Anees, Azizan Abu Bakar, Ismail Mat Rabi @ Ismail Harun, Hairany Mat Nafees dan Rashid.

Kesemua 10 orang individu-individu yang namanya disebut itu tidak pun akan dipanggil saksi pembelaan bagi pihak Nalla apabila prosiding perbicaraan mahkamah bermula kelak, sebaliknya menjadi kewajipan Anwar untuk memanggil mereka sekiranya mahu membuktikan dakwaan Nalla adalah fitnah.

Tapi Anwar kekal sebagai Anwar, bijak membelit dan ada sahaja ideanya untuk melepaskan diri. Berikutan penyenaraian 10 nama ini, Anwar telah mengemukakan pula permohonan untuk menyingkirkan kesemua 10 individu itu daripada penyataan pembelaan Nalla. 

Maksudnya, Anwar tidak mahu mana-mana individu itu kelak terpaksa dipanggil semasa prosiding dilakukan, jika itu berlaku Anwar bimbang ia akan membuktikan memang wujud aktiviti biseksual yang dilakukan olehnya.

Walhal, jika Anwar benar-benar tidak melakukan sebarang aktiviti seksual sama ada secara normal atau luar tabie dengan mana-mana wanita dan lelaki seperti didakwa oleh Nalla, sepatutnya Anwar perlu berani memanfaatkan prosiding mahkamah dengan memanggil kesemua mereka sebagai saksi bagi dirinya.

Dengan keadaan sekarang yang mana semua 10 individu itu kekal dalam penyataan pembelaan Nalla, mahu tidak mahu Anwar terpaksa menerima hakikat kebenaran semakin hampir. Ini tentu sahaja menambah rumitkan lagi fikirannya yang sudah sedia berkecamuk.

Percaturan Anwar sudah menemui kegagalannya, 10 orang individu yang mempunyai hubungan rapat dan erat dengannya kini umpama duri dalam daging yang bakal menghancurkan nyawa politiknya.

Sunday, December 30, 2012

R.SIVARASA DAPAT TENDER BERI MAKANAN KEPADA PESERTA MOGOK LAPAR 100 JAM!!

NASI BUNGKUS SATU!!!

R. SIVARASA, Ahli Parlimen Subang sedang memberi bekalan nasi bungkus kepada peserta mogok lapar 100jam di Dataran Merdeka. Untung jadi pemimpin pakatan ni rupanya.. Asal ada demo maka tender makan dan tender baju pun turut dibuka dan dibida. 

Dalam gambar di atas menunjukkan yang R. Sivarasa sedang menyerahakn bekalan nasi bungkus kepada peserta demo yang 90% Cina itu bagi membantah pembinaan kilang Lynas di Kuantan. 

Sifat prihatin R. Sivarasa dapat ditunjukkan dengan usaha murni membantu rakyat yang tertindas dengan kerajaan sedia ada. Aduiiii!!! Lawak la korang ni... Kalau nak puasa 100jam buat la cara puasa... Ni siap bagi bekal lagi... Perut dah bergendang dang dung ke???

Pakatan PENIPU!!!!

TERKINI!! PESERTA MOGOK LAPAR MAKAN DI RESTORAN CINA!!

Lawak pun ada bila mana portal mynewshub mendedahkan beberapa keping gambar peserta mogok lapar di dataran merdeka sedang sedang makan di salah sebuah restoran di kawasan dataran tersebut. Konon nak berlapar selama 100 jam tapi sebab tak tahan lapar, terpaksa makan. Cina bodoh!

Tak tau apa yang bersungguh sangat nak protes lynas terus ikut je cakap puak pakatan supaya berdemo sambil berlapar. Mana boleh tahan ye tak kalau ada gastrik tapi nak mogok jugak..hahaha

SEBAB UTAMA KENAPA RAKYAT MALAYSIA HARUS MENOLAK DAP DAN PAKATAN!!!


By: Al-Azharri Siddiq Haji Kamunri.

LEE KUAN YEW walaupun berstatus Ketua Menteri Singapura semasa masih berada di dalam Malaysia, namun semasa melawat negara-negara Eropah pada awal tahun 1960an, mengandaikan dirinya sebagai Perdana Menteri, pegawai-pegawainya diberi gelaran bertaraf Duta. Perkara ini sangat tidak menyenangkan allahyarham Tunku Abdul Rahman. Sudah tentu sebagai sebuah negara berdaulat, tentulah hanya ada seorang sahaja Perdana Menteri Malaysia, iaitu YTM Tunku Abdul Rahman.(Baca di Memoir LKY)

Anak-anak muda mesti membaca seberapa banyak minda Lee Kuan Yew, kerana beliau adalah mentor kepada negara baru Singapura (dahulunya dikenali Temasek milik Kerajaan Johor). Mengapa Lee Kuan Yew? Jawapannya ialah, apabila DAP berjaya membentuk kerajaan DAP di Pulau Pinang, Lee Kuan Yew dan delegasi PAP merupakan pemimpin luar yang paling awal dan paling kerap mengunjungi Ketua Menteri Pulau Pinang, atau sebaliknya.

Semasa Kerajaan Singapura berjaya memenangi Pulau Batu Puteh di Mahkamah ICJ, saya menghubungi salah seorang pemimpin Persatuan Sejarah Johor, Tuan Hj. Kamdi, kebetulan bekas pensyarah saya di Johor Bahru dahulu. Beliau menyatakan, Kerajaan Malaysia mempunyai asas lain yang boleh ditunjukkan untuk membuat Semakan Semula keputusan ICJ itu. Dalam hal ini, saya menyokong kita berusaha mendapatkan semula Pulau Batu Puteh itu. Mahkamah Antarabangsa memberi kita peluang untuk Membuat Semakan keputusan itu dalam masa 10 tahun dari tarikh penghakiman, jika terdapat bukti baru.

Kita harus beringat, Singapura di Selatan merupakan negara ketiga paling sibuk dalam perniagaan perkapalan dunia, mereka menguasai perairan Selat Melaka di selatan. Manakala, Pulau Pinang di Utara turut menggenggam perairan Selat Melaka. Tahukah kamu apa implikasinya dalam dunia politik? Fikirkanlah...

Kesilapan kita ialah kita tidak membangunkan Pelabuhan Tanjung Pelepas yang ideanya dicadangkan oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary. Semasa Tan Sri Syed Mokhtar mencadangkan pembangunan Pelabuhan Tanjung Pelepas kepada Tun Dr. Mahathir Mohamad pada awal tahun 1990an dahulu, Tun Dr. Mahathir pun pada mulanya agak kurang yakin idea ini. Namun, Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary berjaya membuktikannya dan Tun Dr. Mahathir begitu gembira.

Saya sangat yakin, menjelang PRU13 nanti, Singapura akan memainkan peranan penting dalam mencorak pemikiran pengundi, khususnya di seberang tambak dan negeri Johor. Berpuluh ribu pekerja Malaysia yang berulang-alik ke Singapura setiap hari akan didedahkan dengan 'Singaporean Nice" untuk kita melihat, mendengar, membaca, memerhati dan membuat keputusan sama ada akan mengundi BN atau Pakatan Rakyat yang diketuai oleh DAP, sebenarnya.

Kita mesti menghalang Singapura, khususnya Temasek Holding, daripada melaburkan wang mereka tanpa kawalan di Malaysia. Kita mesti mengkaji niat dan tujuan sebenar mereka. Kita harus ingat simpanan Temasek Holding 3 atau 4 kali ganda banyaknya berbanding Khazanah Holding yang semakin berkembang pesat.

Bukankah Thaksin Shinawatra Jatuh dan Dijatuhkan ketika proses Temasek Holding hendak membeli Syarikat Telekomunikasi negara Thailand?

Bukankah Pasukan Bola Sepak Malaysia dikalahkan 0-3 oleh Singapura selepas wajah-wajah asing menghiasi muka-muka pemain Singapura? Bukankah Tun Dr. Mahathir pernah menyatakan dahulu, jika mahu adil, dengan keluasan padang yang sama, saiz badan yang sama, tinggi tubuh badan yang sama, bermain dengan 11 pemain, mungkin Malaysia boleh menang Piala Dunia?

Bukankah Lee Kuan Yew pernah berkata, sepatutnya Singapura membina Litar Lumba Formula 1 sepuluh tahun lebih awal sebelum Malaysia. Walaupun lambat, walaupun mereka tiada litar, mereka berjaya juga menganjurkannya selepas Malaysia hampir 20 tahun menjadi penganjur siri Formula 1.

Jika bank-bank di Malaysia berjaya membeli bank-bank di Indonesia, Temasek Holding tidak akan membiarkan Singapura ketinggalan oleh Malaysia.

Singapura hanya berdiam diri apabila Presiden BJ Habibie berkata, ""Apa itu Singapore, negara yang tidak ada dalam peta dunia!".

Bagaimanakah kita hendak menghentikan semua ini. Jawapannya mudah, ada di tangan anda, iaitu jangan menangkan DAP dan kawan-kawan yang sewaktu dengannya.

NIK AZIZ LULUS 10,526 EKAR TANAH UNTUK PERJUANGAN ISLAM OLEH DAP!!

10,526 ekar tanah Kelantan diberikan kepada dua sepupu Nga dan Ngeh. Malah projek balak Kelantan juga diberikan kepada Upaya Padu Sdn Bhd yang mana antara pengarahnya adalah Nga dan Ngeh. Semasa pemerintah pakatan Perak awal 2008, Nga dan Ngeh kelihatan kerap bersama Nizar (Menteri Besar) ke mana sahaja beliau berada.

Itul adalah sedikit rentetan kisah rasuah yang diberikan oleh Nik Aziz kepada Nga dan Ngeh (DAP) supaya Menteri Besar Perak dipilih dari kalangan pemimpin PAS negeri. Lalu terus mencalonkan Nizar kerana ada pertalian darah dengan Nga dan Ngeh. 

Tapi apa yang nak dikecohkan sangat. Memang parti DAP itu kuat rasuahnya dan juga pandai menyorokkan segala kes rasuah. Untuk menjaga imej bersih kata Presiden DAP, Karpal Singh. Sejauh mana kebersihan yang DAP dapat sapu? Sampai bila rakyat nak diperbodohkan dengan kebersihan DAP?

PAS rupanya hanya menjadi penutup tong najis kepada DAP. Segala kesalahan rasuah dan penyelewengan diberikan kepada PAS dan PKR yang tidak tahu apa-apa. Tetapi tidak mengapa, demi menuju Putrajaya dan menawan Malaysia, PAS lebih sanggup berdiam diri dari terkeluar dari kumpulan pakatan.

Maka secara tidak langsung apa yang dilakukan oleh DAP adalah halal. Apa yang dilakukan oleh DAP mendapat restu Nik Aziz dan dijamin masuk syurga. Apa lagi yang kita boleh lakukan jika pemimpin yang konon memperjuangkan Islam sanggup mengkafirkan sesama umat Islam dan menganggap saudara kepada yang bukan Islam. Itulah perjuangan PAS sebenar...

Saturday, December 29, 2012

HADI AWANG DIBERI PELUANG BERI PENJELASAN DI RTM


Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan diberi peluang memberi penjelasan mengenai amanatnya yang mengkafirkan Umno pada 1981, di Radio dan Televisyen Malaysia (RTM). 

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata Abdul Hadi perlu memohon kepada kementerian mengenai saluran yang dipilihnya untuk memberi penjelasan itu. 

"Pihak RTM boleh siarkan kenyataannya sekiranya kandungannya sesuai dan ada nilai berita. Tetapi pada masa yang sama, Abdul Hadi perlu memberi peluang kepada pihak lain memberi pandangan mereka kerana amanatnya ini telah dibuat pada 1981," katanya. 

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menyaksikan raptai sambutan Rumah Terbuka Malaysia Krismas dan sambutan Tahun Baru 2013 di Dataran Merdeka di sini, Sabtu. Sambutan itu dijadual diadakan pada 31 Dis. 

Rais berkata pandangan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan mufti perlu diambil kira untuk mengetahui status amanat itu yang mengkafirkan Umno daripada sudut akidah. 

Presiden PAS itu Sabtu berkata beliau sedia menjelaskan isu amanatnya pada 1981 sekiranya beliau diberi peluang untuk berbuat demikian menerusi siaran langsung di stesen televisyen tempatan. 

Ditanya mengenai masalah masalah talian telefon mudah alih yang tiba-tiba terputus akibat masalah teknikal, Rais berkata ia bukan kesalahan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM). 

Katanya syarikat telekomunikasi harus memberi penjelasan lengkap kepada pengguna mengenai masalah itu dan menyatakan jumlah talian terputus dialami pengguna telefon bimbit pada setiap bulan. 

Berhubung cadangan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin supaya kerajaan tidak meletakkan had pada harga telefon pintar 3G bagi membolehkan orang ramai mendapatkan rebat sebanyak RM200, Rais berkata beliau akan membawa perkara itu ke Kabinet pada 2 Jan depan. 

Mengenai persiapan Rumah Terbuka Malaysia Krismas dan sambutan Tahun Baru 2013 di Dataran Merdeka, Rais berkata beliau berpuas hati dengan raptai yang lancar. 

Beliau berkata Dataran Merdeka dipilih untuk majlis Rumah Terbuka Malaysia Krismas, sambutan Tahun Baru 2013 serta acara Larian Tahun Baru 1Malaysia pada 31 Dis ini kerana ia adalah lokasi bersejarah untuk negara. 

"Sambutan Rumah Terbuka Krismas dan Tahun Baru diadakan serentak kali ini untuk memberi kelainan dan menyemarakkan semangat perpaduan semua kaum di Malaysia selari dengan gagasan 1Malaysia," katanya. 

Beliau berkata Ketua Paderi Tan Sri Murphy Nicholas Xavier Pakiam turut dijemput untuk mewakili masyarakat Kristian pada rumah terbuka itu. 

KUALA LUMPUR, 29 Dis 2012

BIAR MATI ANAK JANGAN MATI ADAT DEMO PAKATAN!!

SAYU hati aku ni tengok anak kecil yang tak mengerti apa-apa dilibatkan sekali dalam demo bodoh anjuran pakatan ni. Mak bapak mana yang tak sayang anak aku pun tak tau la. Anak-anak lain selesa hidup dan bermain di rumah mereka, selesa tidur di katil empuk mereka tetapi tidak kepada mak bapak berhati pakatan yang sanggup membiarkan anak kecilnya berembun sejuk di dataran.

Masih ada akalkah ibubapa sebegini? Tidak kasihankah kepada anak kecil ini yang tidak tahu apa-apa berkenaan politik bodoh mereka? 

Hairan melihat perilaku sebilangan ibubapa yang mempergunakan anak mereka untuk kepentingan politik peribadi mereka yang kian tercemar. Sampai bila mereka-mereka ini hendak sedar dari terus ditipu?

Fikirkanlah wahai rakyat Malaysia. Negara dah aman dan harmoni. Boleh hidup selesa lagi. Janganlah jadikan anak mangsa politik kotor yang haprak ni. Mana sifat kemanusiaan kalian?

ISA SAMAD DISALIB BAGAIKAN SEJARAH JESUS (NABI ISA) DISALIB!! ADA PERSAMAAN??


INILAH yang dikatakan pluralisme agama yang dipelopori golongan PAS baru-baru ini. Mana tidaknya patung Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad telah di salib dalam perhimpunan oren semalam sambil diarak sepanjang jalan Semarak, KL.

PAS konon menghalang penggunaan kalimah Allah digunakan dalam bible tapi dari segi perilaku yang ditunjukkan dalam setiap demo yang dianjurkan, ada sahaja perkara yang menyerupai penganut agama kristian itu seperti memegang lilin dan baru ini di salib pula Isa Samad.

Benarlah kita sudah hampir pada akhir zaman. Apabila ada yang mengaku ulama Islam tetapi menghalalkan cara mereka demi politik (duniawi), maka tidak lama la bangsa itu. 

Kes Isa Samad di salib dan diarak. Sama seperti mana masa Isaac (Nabi Isa) di salib suatu masa dulu. Kebetulan atau dirancang? Wallahua'alam...

Friday, December 28, 2012

ALAMAK!! MANA GAMBAR AZIZ BARI CALON PARLIMEN SABAK BERNAM??

BIKIN panas la puak pakatan Sabak Bernam ni.. Korang ni nak kena saman ke nak kena liwat dengan Anwar Ibrahim ni? Sampai hati korang tak letak sekali gambar Aziz Bari calon Parlimen Sabak Bernam lantikan Anwar Ibrahim tu.. Mesti tengah kecewa, sebak, sakit hati tengok banner ni..

Badrul Amin Ostad Pukul 3pagi tu buat apa letak kat banner? Bikin malu orang Sabak Bernam je.. Konon bersongkok, berjanggut nampak alim sangat la.. Tapi harammm... Jenis main dengan bini orang jugak..

Banner yang memaparkan janji-janji pakatan haram di Selangor yang dikatakan telah ditunaikan merupakan retorik terhadap rakyat. Mana dia TAWAS? MAWAS? SMUE? HADIAH IPTA? HADIAH KAHWIN MUDA? TURUN CUKAI PINTU? Harammm...

Setakat buat kain rentang, billboards, banner, buntings, dah boleh cakap janji sudah tertunai. Berapa kerat sangat yang dapat semua janji tu? Kalau tak keluarga sendiri, mesti kroni pakatan je yang dapat.. Mana yang kata adil sangat tu? Ptuihhh...

MANIFESTO BUKAN JANJI KEPADA RAKYAT SELANGOR!! KHALID TERUS GAGAP!!

KISAH sedih seorang rakyat Selangor :-

Bekalan Air Percuma bagi 20 meter padu?? Beb! Gua duduk rumah flat/pangsapuri kat Shah Alam ni. Dah lebih 2 tahun duduk sini sampai sekarang tak dapat pun air free.... Yang kaya, yang duduk rumah banglo semua dapat air free... Aku ni keje kilang pulak yang tak dapat! Adil sungguh kerajaan Selangor!!!

Skim Usia Emas (SMUE). Nun kat rumah aku tu, aku jaga nenek aku yang dah sarat sangat ke hujung nyawa. Umur aku rasa ada dekat 80tahun macam tu. Pernah juga minta siap datang SUK, dah jenuh isi borang macam-macam tapi sampai sekarang ni tak dapat apa-apa jawapan dari kerajaan negeri. Mesranya kerajaan Selangor!!!

Tabung Warisan Anak Selangor. TAWAS ke MAWAS?? Dah dua orang lahir masa kerajaan Khalid ni perintah tapi tak ada dapat apa pun. Tanya bila boleh dapat kad TAWAS, pegawai tu kata "tunggu, sedang diproses." sampai bila nak tunggu? Sampai PRU baru nak bagi? Ptuihhh!!!!

PAS PULAU PINANG MENGAMUK GUAN ENG TIMBULKAN ISU KALIMAH ALLAH!!


LEBIH 200 ahli PAS Pulau Pinang telah berhimpun di Masjid Simpang 6 bagi membantah amanat Guan Eng sempena Hari Krismas yang lepas berkenaan desakan supaya membenarkan penganut agama Kristian menggunakan kalimah Allah di dalam urusan agama mereka.

Bangga dengan PAS yang telah mula sedar dengan permainan jahat DAP yang memang anti Melayu dan Islam sejak dahulu lagi. Jika dahulu bapanya Kit Siang menghalau Melayu dari Tanah Melayu dalam tragedi 13 Mei 1969, kini anaknya Guan Eng mula berani menunjukkan taringnya.

Itu pun masih ada lagi pemimpin PAS yang tidak sedar dengan agenda jahat DAP. Tapi apa boleh buat sebab mata hati mereka telah digelapkan dengan ganjaran duniawi. Putrajaya milik pakatan jika PAS terus bekerjasama memecahkan undi UMNO dalam pilihanraya akan datang.

Sedarlah sikit wahai Nik Aziz, wahai Hadi Awang. Melayu perlu bersatu untuk menjaga agama, bangsa dan negara kita. Jangan kita terus bertelagah sehingga tercicir matlamat menegakkan kebenaran. Fikirkanlah.

ANTI-LYNAS PERGUNAKAN BUDAK SEKOLAH UNTUK BERDEMO DI DATARAN!!

KESIAN tengok budak-budak kurang kasih sayang ni. Konon nak berkasih sayang pasal alam sekitar tapi minta bantah dulu lah kilang Lynas kat China tu. Tempat nenek moyang korang. Bukan aku tak tau sebab apa korang yang memang anti-Melayu ni beriya-iya nak tutup kilang Lynas kat Kuantaun nun...

Kilang Lynas kat China tu lagi besar rasanya. Ada saudara mara korang kat sana jadi cacat seumur hidup ke? Ada kena radioaktif ke? Jadi mutant ke? Atau dah jadi ninja turtle!!

Aku tak marah kalau korang nak berhimpun 1000hari pun tak apa. Tapi jangan libatkan budak sekolah boleh tak? Dasar otak pencacai pakatan haram!! Korang tau kan budak-budak ni nak sekolah, sepatutnya ajarlah benda-benda baik yang tak merosakkan minda mereka... Ini nak turunkan ilmu bangang korang kat budak-budak ni.. Kesian...

Kesian budak-budak ni dapat mak bapak yang kurang ajar dan kurang ilmu keibubapaan. Bawak pergi balik rumah, ajar pasal rukun negara lagi baik. Ke memang kerja korang nak rosak kan minda anak-anak korang ni? Cer kabo sikit!!

NGA & NGEH MENGAKU BERI IMBUHAN PADA NIK AZIZ ATAS PROJEK BALAK KELANTAN!!


Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham mengaku beliau dan sepupunya, Nga Kor Ming yang juga Setiausaha DAP negeri itu, melabur dalam syarikat Upaya Padu Sdn Bhd yang mendapat projek pembalakan di Kelantan.

ADUN Sitiawan dan Ahli Parlimen Beruas itu berkata, mereka menyertai perniagaan berkenaan selepas diajak oleh anak guam mereka untuk melabur.

“Kami adalah sebahagian daripada pelabur dan semua transaksi diketahui oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN). Saya sudah tulis surat kepada LHDN,” katanya pada sidang media di sini semalam.

Beliau mengulas dakwaan blog Pisau.net sebelum ini yang mendakwa mereka melalui Upaya Padu diberi tanah balak lebih 4,000 hektar di Gua Musang, Kelantan sebagai balasan membenarkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, menjadi Menteri Besar selepas Pilihan Raya Umum 2008.

Kelmarin, EXCO Kanan Kerajaan Perak, Datuk Hamidah Osman, berkata carian di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mengesahkan Koo Ham dan Kor Ming adalah dua daripada enam ahli lembaga pengarah syarikat berkenaan.

Ditanya mengenai pendedahan dokumen dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) bahawa beliau mengeluarkan jutaan ringgit untuk projek berkenaan, Koo Ham berkata:
“Ini dibuat sekumpulan pelabur, apa yang dia (Hamidah) ada hanya satu dokumen saja. Sebagai seorang peguam, saya tidak boleh beri (dedahkan) semua transaksi.”

Kor Ming yang juga Ahli Parlimen Taiping dan ADUN Pantai Remis, enggan mengulas lanjut isu itu untuk melindungi anak guam mereka mengikut Akta Profesion Undang-undang 1956.

Koo Ham turut mengugut akan membuat laporan polis mengikut Seksyen 8A Akta Mesin Percetakan dan Seksyen 499 Kanun Keseksaan, selain saman sivil terhadap media yang memfitnah mereka berkaitan isu berkenaan.

Beliau juga mengedarkan kenyataan media Setiausaha Akhbar Menteri Besar Kelantan, Ahmad Fadhli Shaari yang menjelaskan tanah berkenaan adalah milik Yayasan Islam Kelantan (YIK) dan syarikat terbabit diberi pajakan selama 50 tahun. -AntaraPos

Thursday, December 27, 2012

GEMPAR!! BUKTI NGA & NGEH EMPUNYA SYARIKAT BALAK KELANTAN!!

APA lagi nak disorok oleh dua orang DAP ni. Dasar perompak rakyat. Perkara ni bukan sikit anak beb, boleh terus disiasat SPRM tapi biar dulu... Aku suka nak bermain dengan api ni... Dokumen satu-satu terdedah.. Biar rakyat nampak dan nilai sendiri sejauh mana BERSIH nya DAP ni..

Pendedahan terbaru yang baru diterima Nga & Ngeh merupakan DIRECTOR dalam syarikat UpayaPadu Plantation yang mendapat tender balak dari Kerajaan Negeri Kelantan melalui Nik Aziz. Ia merupakan satu usaha timbal balik kerana telah menaikkan YB PAS iaitu Nizar sebagai Menteri Besar Perak tahun 2008.

Kalau puak pakatan tanya kenapa tak nak report SPRM, korang boleh guna ayat aku ni... Kalau report SPRM maka akan jadi kes SPRM dan kita tak boleh dedah siapa lagi dalang yang terlibat di belakang RASUAH DAP TERHADAP NIK AZIZ ni. Kes akan disenyapkan dan kita dah boleh nak menyibuk.

Maka lebih elok jika bongkar dahulu segala bukti yang ada berkaitan sebelum serahkan semuanya kepada SPRM. Senang sikit kerja SPRM tak payah nak geledah sana-sini cari dokumen berkaitan.

Siapa cakap DAP bersih?? Bersih sebab tak ada siapa yang berani nak bongkar!!

AZWAN ALI BAKAL SAMAN JOHAN ATAS PERSEMBAHAN MAHARAJA LAWAK!!

Jika anda sempat menonton program lawak terbitan Astro, Maharaja Lawak Mega 2012 pada Minggu 6 yang lalu, pasti anda tidak ketinggalan untuk menyaksikan giliran kumpulan Jozan membuat persembahan. Pada ketika itu, Jozan yang dianggoti oleh Johan dan Zizan telah membuat persembahan bertemakan rancangan TV iaitu 'Propaganjil' (Propaganza).

Pada babak itu, Johan turut melakonkan watak Azwan Ali dengan menggelarkan dirinya Azwan Awie Ali (Triple A).

Padah kerana melakonkan watak itu, Johan telah diserang oleh empunya nama melalui panggilan telefon di konti radio ERA.FM. Pada perbualan itu, Azwan Ali mengatakan akan mengambil tindakan saman terhadap Johan yang juga turut memegang watak 'Mak Jemah' pada JoHaRa Pagi ERA itu.

Tetapi jangan risau, perbualan telefon itu hanyalah gurauan semata-mata antara kedua belah pihak. Jika tidak percaya, anda boleh dengar sendiri audio sound yang disediakan di bawah. tq mychannels


SURAT ARAHAN HADIR HIMPUNAN OREN DIDEDAHKAN!!

WOOO!!! Panas la PAS buat kerja sekarang ni. Sebab takut tak ada rakyat yang turun, maka surat ARAHAN kepada semua bahagian PAS telah dikeluarkan. Tak ada berkecuali...

Mana-mana ahli PAS yang tidak turun atau ikut serta maka akan TERTAKLIK LAH CERAI TERHADAP ISTERINYA. Kira dah masuk dalam perjanjian bai'ah la ni... Sesiapa yang menderhaka dan tidak mengikut arahan dari ulama' Nik Aziz maka akan dicampak ke NERAKA.

Mungkin nak buat rusuhan kot. Sengaja nak mencabar pihak polis atau pihak tentera kerana kem tentera ada di Jalan Semarak. 

Aduhhh.... Jem lagi KL kalau macam ni...

NAJIB HARUS BERWASPADA DENGAN ANGGOTA KABINETNYA!!!


KITA setuju dengan pendekatan dan juga sikap  PM Najib yang tidak menggemari cerita-cerita kurang menarik anggota kabinetnya, Menteri-Menteri Besar ataupun Ketua Menteri ataupun  kepimpinan di peringkat Bahagian disampaikan kepadanya dan sikap ini boleh kita puji tetapi PM Najib tidak boleh menolak mentah-mentah apa yang disampaikan kepada beliau oleh sesorang yang mungkin berniat baik supaya Najib tidak terpedaya ataupun diperalatkan oleh orang-orang yang berkepentingan.

Malah kita amat yakin sebagai Perdana Menteri PM boleh mengakseskan segala maklumat yang beliau terima untuk diserahkan kepada pihak berwajib bagi menyiasat segala laporan atauun cerita-cerita peribadi orang-orang sekeliling beliau bagi mencari kebenaran dan tidak boleh menganggap segala laporan itu ringan ataupun bertujuan untuk menjejaskan keperibadian seseorang itu.

Sebagai Perdana Menteri dan Presiden parti,tugas dan tanggungjawab beliau amat berat dan dalam kesibukan beliau menguruskan Negara serta parti,kebimbangan yang dilahirkan oleh pihak-pihak tertentu adalah  khuatir PM Najib terlepas pandang beberapa perkara yang boleh menjejaskan imej beliau. Baca SINI.

PANAS!! LIM KIT SIANG KOMUNIS DAKWA MELAYU UMNO BODOH DAN BANGANG??

PANAS bila terbaca kenyataan Lim Kit Siang yang mendakwa ahli UMNO yang seramai 3.335juta orang di seluruh Malaysia ini sebagai FOOLS AND MORONS!!

Siapa yang tak panas bila salah seorang bekas komunis yang pernah menjajah dan menzalimi nenek moyang kita dahulu telah bertindak berani sekali lagi dengan mengatakan Melayu itu BODOH!!

Pencetus tragedi 13 Mei 1969 nampaknya semakin biadap dengan setiap perkataan yang dikeluarkan langsung berbaur perkauman melampau. Jika sebelum ini anak nya Lim Guan Eng mengeluarkan isu penggunaan kalimah Allah di dalam urusan keagamaan Kristian, kini bapanya kembali memainkan peranan.

Isu yang cukup memualkan dan minta kena bambu. Seperti sudah ada perancangan untuk terus mengkucar-kacirkan orang Melayu dan Islam di Tanah Melayu ini.

Apakah tindakan yang diambil oleh PAS terutamanya untuk menyekat mulut jahat puak DAP RASIS ini?

Adakah sudah terkunci mulut semata-mata mahu ke PUTRAJAYA??

FATHUL BARI DESAK PAS KELUAR PAKATAN DEMI KESTABILAN ISLAM DI MALAYSIA!!


Pas dinasihatkan keluar daripada Pakatan Rakyat (PR) supaya parti itu lebih dihormati dan dimuliakan kerana prinsipnya walaupun menjadi parti minoriti.

Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya berkata, Pas hari ini dilihat menggadaikan prinsip dan pendiriannya serta tidak selantang dahulu dalam mengemukakan isu.

“Kita nasihatkan Pas keluar PR, walaupun akan menjadi minoriti tetapi dia (Pas) akan lebih dimuliakan kerana prinsipnya.

“Suatu ketika dahulu Pas lantang bersuara bahkan sampai ke tahap mengkafirkan kelompok tidak sealiran dan sependapat dengannya.

"Hari ini Pas hanya diam dan tidak membangkitkan lagi isu hudud, negara Islam dan pendirian-pendirian lain yang pernah dilaungkan,” katanya ketika sidang media di Bangunan Umno Selangor, semalam.

Fathul mendakwa, hanya kerana kuasa dan Putrajaya prinsip dan pendirian Pas selama ini tergadai begitu sahaja.

Beliau berkata, kerjasama Pas dengan DAP dan PKR pada hari ini disifatkannya menggadai pegangan-pegangan asal parti itu.

"Mungkin kerana Putrajaya atau kelemahan mereka serta kuasa membuatkan mereka jatuh ke tahap ini.

“Tidak dapat dinafikan manusia jatuh kerana pangkat, kuasa dan harta. Ini juga satu muhasabah kepada Umno sendiri, jika berlaku perselisihan pendapat, jangan kerana kuasa semata-mata kita gadaikan pendirian dan prinsip kita tentang agama,” katanya.

Dalam pada itu, Fathul berkata, belum PR menawan Putrajaya, telah timbul pelbagai kontradiksi dalam pakatan pembangkang berkenaan dan dijangka akan lebih parah sekiranya mendapat kuasa itu.

Katanya, dalam PR, tiada agenda Islam, yang ada hanya mempertahankan perlembagaan sedia ada termasuk Islam sebagai agama persekutuan dan hak-hak keistimewaan orang Melayu.

“Tapi agenda Islam secara jelas seperti mempertahankan akidah Islam, hukum Islam yang Pas laungkan puluhan tahun lalu sudah tiada.

“Pas dalam bab ini menyebut bahawa negara berkebajikan disebut adalah manifesto itulah negara Islam sebenar, tetapi saya katakan pada mereka, kenyataan itu salah kenyataan kerana DAP sendiri memaklumkan negara berkebajikan dalam manifesto

PR bukan negara Islam sebaliknya negara sekular,” katanya.

Beliau turut mempersoalkan pertembungan dan percanggahan dalam pakatan ini dan tidak relevan untuk diberi mandat untuk memerintah.

“Pas nak bawa objektif dia, DAP kata tak boleh dah janji dah. Lim Guan Eng kata dah jelas kepada Pas dan juga PKR pelaksanaan hudud tak dibenarkan kecuali dengan persetujuan DAP," katanya.

Wednesday, December 26, 2012

TIGA EKOR BINATANG YANG SEMAKIN MEMBUSUK BAKAL DITENDANG DAP!!

MALU... Itulah yang dirasai oleh Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng melihat kes besar yang dipelopori dua orang beruk DAP di Perak, Nga dan Ngeh bersama sepupu mereka Nizar Lambai. Mana tak nya, konon Karpal nak pertahankan integriti dalam parti DAP yang dikatakan bersih dari sebarang rasuah dan masalah namun hujungnya begini pulak.

Mana Karpal nak letak muka? Baru kata hari tu pemimpin DAP yang sedang berkhidmat tidak sepatutnya menerima pingat Datuk dari Raja Melayu kerana tidak mahu tunduk dan jadi hamba abdi Melayu, tapi hari ini kes songlap tanah Kelantan dan projek balak di Kelantan sedikit mencalarkan rekod DAP yang konon suci murni.

Nizar yang dijadikan kambing hitam pula turut terpalit najis yang dilempar kepada Nga dan Ngeh. Nik Aziz hingga kini senyap sunyi. Dah di gam mulut orang tua tu agakanya dengan peluru hidup dari samseng DAP. Takut tak dapat hidup lama dan bertanding jadi Menteri Besar lagi maka terpaksa la diam terkaku.

Berbanggalah ahli DAP kerana punya dua ekor beruk yang dapat melonjakkan nama dan label DAP di pentas media hampir-hampir pilihanraya ini. 

Kesian orang Kelantan... Tok Guru lebih mementingkan orang luar dari rakyat sendiri.. Rakyat Kelantan nak minta tanah tanam sayur tak dibaginya... Cina DAP dua ekor ni minta 10,500 ekar tanah Kelantan terus dibagi sebagai ganti Nizar jadi Menteri Besar Perak....

DUIT CUKAI PINTU SELANGOR ADALAH UNTUK DANA PRU PKR!!

APA nak kecoh sangat pasal cukai pintu yang dinaikkan oleh puak PKR kendalian Khalid kat Selangor ni. Padanlah muka siapa yang nak sangat tukar kerajaan dulu. Baru memerintah sepenggal dah macam-macam keuntungan dibuat semata-mata nak isi tabung dana PRU.

Serius tak tak pangkah PKR masa 2008. Siapa yang rasa pernah pangkah tu sila muhasabah diri balik. Konon mengharapkan selepas tukar kerajaan semua boleh dapat free, hidup senang. Beb! Kat dunia ni mana ada yang free. Kalau nak kaya kena usaha. Kalau nak senang kena usaha.

Diharapkan PRU akan datang ni pilihlah dengan bijak. Pakai akal sikit. Jangan tertipu lagi dengan janji yang confirm tak pernah ditunaikan. Khalid sendiri yang mengaku MANIFESTO BUKAN JANJI!!


TANAH BALAK KELANTAN HADIAH IKHLAS DARI TOK GURU - NGEH KOO HAM

10,500 ekar tanah yang diberikan kepada Nga Kor Ming dan Ngeh Koo Ham sebagai hadiah ganti rugi bagi menaikkan Nizar sebagai Menteri Besar Kelantan. Perkara ini di akui sendiri oleh Ngeh dalam wawancaranya bersama Haramkah keluaran PAS.

Dokumen telah pun didedahkan oleh blogger pro-UMNO dan telah mendapat liputan meluas media-media cetak dan elektronik. Malah Pegawai Khas kepada Menteri Besar Kelantan itu juga mengatakan yang memang Nik Aziz ada memberi tanah di Kelantan kepada pasangan sepupu dari Perak itu dan itu bukan lagi rahsia.

Dikatakan lagi yang surat penyerahan tanah terbabit telah diketahui oleh Menteri Kewangan Malaysia dan Menteri Komoditi pada tahun 2005 dan sepatutnya tiada masalah yang timbul. 

Rakyat Kelantan susah cari rezeki hingga ke negeri orang, Nik Aziz senang beri tanah pada Cina DAP ni. Sampai bila Melayu Kelantan penganut PAS nak tertipu dengan permainan Nik Aziz??

TARIAN BERAHI DARI SEORANG NENEK!! GELEK INUL BEB!!


VIDEO NENEK TUA BERDISKO DANSA DAN BERDANGDUT | Power gila nenek ni! Menari mengikut rentak irama mengalahkan wanita muda. Siapa sangka nenek yang lanjut usia begini mampu menari begitu lama dan kelihatannya beliau sangat menikmati tariannya.

Sebab beliau mampu menari sebegini lincah mungkin disebabkan meminum susu Anlene. HAHAHAHA!

#WHATEVER!

Jom saksiakan!


Tuesday, December 25, 2012

BEKAS PENGERUSI SPR DITAWARKAN BERTANDING PRU13


Di sebalik 'kehangatan' cakap-cakap politik bekas pesara perkhidmatan awam menyertai parti politik menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahmad juga ada ditawarkan peluang bertanding kali ini.

Dalam satu temu bual bersama Sinar Harian Online baru-baru ini, Abdul Rashid mengesahkan ada parti yang mendampingi beliau agar bertanding pada PRU13.

Katanya, tempat yang boleh ditandingi juga dinamakan oleh parti terbabit.

Bagaimanapun beliau enggan berkongsi butiran mengenai kerusi dan parti yang menawarkan peluang itu.

"Ada, sebut pun nama-nama tempat (yang saya boleh tanding), tapi saya hanya mahu beri sumbangan kepada pembangunan negara," kata beliau ketika ditanya mengenai parti politik yang mempelawanya tanding.

Abdul Rashid yang kini terlibat dalam bidang perniagaan sekadar berkata, "itu saya tak payah sebut. Tapi saya akan terus berikan perkhidmatan."

Beliau yang menyandang jawatan Setiausaha SPR selama 17 tahun dan Pengerusinya antara 1998 dan 2008 secara berseloroh berkata, "saya nak tanding? Tak bolehlah. Sudah tidak ada tenaga."

Dipercayai buat kali pertama begitu ramai bekas pegawai kanan kerajaan ditawar dan dipelawa oleh parti-parti politik agar bertanding pilihan raya umum.

NGA & NGEH BERI RASUAH PADA NIK AZIZ UNTUK TANAH BALAK KELANTAN!!

SEMAKIN panas nampaknya kes integriti Nga & Ngeh ni. Kerana mahu menaikkan sepupunya Nizar menjadi Menteri Besar Perak dahulu, mereka meminta rasuah berupa tanah di Kelantan untuk timbal balik wakil PAS menjadi Menteri Besar.

Kalau dengar dari aku pun tak berapa nak best. Jom kita baca apa pula kata Helen Ang di SINI.

BUKTI TERKINI!! NGA DAN NGEH PERNAH BERI NIK AZIZ 'HADIAH' DALAM SURAU!!


Foto di atas mungkin gambar biasa.

Cuma yang memusykilkan ialah sebuah bag berwarna hitam dan kelihatan sendat di depan 3N (Ngeh/Ngah/Nik).

Kalau berisi dokumen, apa perlu diangkut sampai ke dalam masjid. Tentu ia amat bernilai. Jangan-jangan dalamnya berisi wang RM1.5 juta (?).

Penglibatan Ngeh & Nga dalam isu tanah balak di Kelantan begitu dikhuatiri oleh Anwar Ibrahim. Blog Gelagat Anwar menulis,

Anwar sempat memberitahu Dr Md Nur Manuty:- 

‘They (DAP leaders) are trying hard to portray as if they are the cleanest party of us all. Now? Voters will surely compare Ngeh Koo Ham’ case to Shahrizat. Mind you, she RESIGNED!’ 
Anwar bersungguh menyampaikan hasrat kepada Karpal agar ‘pressure’ DAP supaya mengambil TINDAKAN DISIPLIN segera dalam isu Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming. Anwar tidak risau dengan PAS – sebab PAS boleh ada ayat quran untuk tenangkan hati pengundi Melayu. DAP? Integriti dan kebolehpercayaan adalah segalanya untuk DAP. Kalau terbukti bahawa mereka terlibat – DAP is gone. 

Anwar sangat khuatir jika kes Ngeh/Nga ini MEREBAK sampai ke pengundi di Sabah dan Sarawak. Budaya ‘kickbacks’ ini tak sepatutnya jadi budaya Pakatan Rakyat.

Sememangnya, telah timbul persepsi bahawa Ngeh & Nga dilihat agresif dalam membina nama mereka sebagai pemain dalam industri pembalakan dan perkayuan.

Kelantan, Kedah, Perak, Sabah dan Sarawak merupakan negeri banyak hutan. Bila Ngeh & Ngah mengambilalih Upayapadu Plantations Sdn Bhd, ia merupakan strategi untuk mencabul hutan di negeri-negeri berkenaan. [Baca SINI].

DEMI PUTRAJAYA GUAN ENG SANGGUP TIUP API PERBALAHAN ANTARA AGAMA!!

BIJAK betul Guan Eng bermain dengan api persengketaan. Jika dahulu kita lihat Tanah Melayu bermandi darah dengan pergaduhan antara kaum yang dicetuskan oleh Lim Kit Siang & Lee Kuan Yew, kini sekali lagi dinasti Lim mahu memulakan rusuhan tetapi antara agama pula dengan memainkan isu sensitif penggunaan kalimah Allah kepada Kristian.

Inilah cita-cita proksi Yahudi yang terus bermaharajalela di Tanah Melayu. Tidak akan aman dan tenang selagi bangsa Melayu menjadi pemerintah tertinggi Malaysia. Tidak akan senang selagi agama Islam menjadi agama rasmi Malaysia. Tidak akan senang selagi Raja Melayu menjadi pemerintah teragong Malaysia.

Selagi boleh dan mampu, melalui jentera dan balacinya iaitu PAS dan PKR yang kini menunggu arahan, DAP akan terus bermain isu yang menjurus kepada pergaduhan rakyat untuk mengembalikan 13 Mei seperti zaman bapanya, tahun 1969.

Hairan apabila hanya Lim Guan Eng sahaja yang bercakap berkenaan penggunaan kalimah Allah yang sepatutnya menjadi hak eksklusif Muslim. Kerana mahu menarik undi Bumiputra Sabah Sarawak bersempena dengan Hari Natal, maka terus Guan Eng bermain isu yang sungguh sensitif terhadap penganut agama Islam dan Kristian ini.

Sedangkan Paderi Australia sendiri mengakui yang kalimah Allah adalah hanya untuk umat Islam tapi Paderi Malaysia, Guan Eng terus bermain isu ini semata-mata demi undi. Yang menjadi lebih pelik adalah sikap ulama' yang ada dalam PAS yang konon memperjuangkan Islam tapi sehingga kini tiada sebarang seruan atau kenyataan yang dirakam. Tolong bersuara wahai Nik Aziz & Hadi Awang!

AMANAT HADI: HARAM DAGING SEMBELIHAN ORANG UMNO!! HALAL BABI YANG DISEMBELIH OLEH DAP!!


ANTARA Amanat Haji Hadi kepada ahli PAS adalah "HARAM MAKAN DAGING SEMBELIHAN ORANG UMNO, KERANA UMNO TELAH MURTAD DAN KAFIR". Itul adalah antara 8 amanat Haji Hadi yang disampaikan dan akan terus segar di kepala ahli-ahli PAS yang taksub dengan parti Islam itu.

Dan sehingga ke hari ini apabila ada kenduri kendara dan jamuan makan yang dianjurkan oleh orang UMNO maka ahli PAS tegar tidak akan hadir bersama kerana takut makanan yang dimasak oleh orang UMNO ini tidak halal dan mendatangkan mudarat kepada mereka.

Kerja gila apakah ini? Aku pun tak faham dan aku agak musykil dengan hukum yang diusulkan oleh Haji Hadi. Walau perkara ini dah lama tapi oleh kerana amanat tersebutlah ahli PAS tidak dapat menerima dan mengkafirkan orang UMNO walaupun sesama Islam.

Jadi aku buat kesimpulan kat sini bahawa orang PAS tegar ini lebih sanggup makan daging BABI yang disembelih oleh orang kafir DAP dari makan daging lembu sembelihan umat Islam yang berideologikan politik UMNO. 

Bak kata Mat Sabu juga, beliau lebih rela makan babi bersama DAP dari makan ayam bersama dengan Najib. Sekarang perkara ini dah berbalik kepada PAS sendiri. Apa yang diucap dan didoakan telah kembali kepada si pelaku iaitu PAS. PAS kini semakin sesat!!

Monday, December 24, 2012

PERUTUSAN KRISMAS: PAS SETUJU KALIMAH ALLAH DIGUNAKAN KRISTIAN!!

BERSEMPENA dengan Hari Natal pada esok hari, Guan Eng yang kononnya mewakili penganut agama Kristian ini telah bertindak dengan sewenangnya sekali lagi bagi mencetuskan kembali perkara sensitif terhadap umat Islam.

Aku tau sebab utama Guan Eng buat macam tu kerana nak tarik undi dari kepulauan Borneo yang kebanyakan mereka adalah beragama Kristian. Serius benda ni tak ada kena mengena langsung dengan agama sebab penganut Kristian sendiri sebenar tidak berniat pun nak gunakan kalimah Allah dalam agama beliau.

Perkara ni dah dipolitikkan secara total oleh Guan Eng dan DAP. Mereka sudah mulakan serangan terhadap Melayu dan Islam tapi PAS yang kononnya parti Islam terus senyap membisu. Tiada kata sanggahan dari pemimpin mereka. Adakah sudah dibisukan mulut dan dibutakan hati pemimpin Islam dalam pakatan ni??

Tolonglah beri kenyataan yang memihak kepada Islam wahai Nik Aziz dan Hadi Awang! Jangan biarkan Islam tergadai kerana keangkuhan kalian yang lebih mengutamakan Putrajaya!

KARPAL BIADAP!! ANUGERAH 'DATUK' UMPAMA MENJADI HAMBA ABDI MELAYU!!

BIADAP!! Itu sahaja yang layak bagi Karpal buat masa ni. Aku memang ada sikap rasis tapi rasis aku tak melampau macam pemimpin DAP yang begitu berani mempertikaikan penganugerahan gelaran Datuk kepada pemimpin mereka.

Tak paham kenapa perlu terima kalau betul Pengerusi DAP tak benarkan? Dah terima gelaran Datuk siap suruh pulangkan lagi. Karpal berkata yang sesiapa pemimpin DAP yang menerima gelaran Datuk harap dipulangkan kembali kerana DAP tidak akan tunduk dan menjadi hamba abdi Sultan Melayu!

Nampak permainan rasis tahap chauvanist yang disemai dalam DAP? Masih ada lagi ke Melayu DAP yang nak derhaka dan murka kepada Sultan sendiri?

Datuk Teng Chang Kim yang menerima gelaran Datuk baru-baru ini dari Sultan Selangor dan Datuk Ngeh Koo Ham terima dari Sultan Perak hari ini diarahkan oleh Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh supaya menyerahkan kembali gelaran tersebut kerana tidak mahu dilihat DAP tunduk kepada Sultan Melayu.

Punya celaka statement Karpal yang terlalu rasis melebihi Cina Chauvanist!!!

NG SUEE LIM JUAL TANAH TOKONG!! HANYA HEBAT DI PENTAS CERAMAH!!

NG SUEE LIM atau Celeng Sekinchan yang cukup popular di Sekinchan kerana billboard gambar mukanya yang bersepah di kawasan kerusi nya di Sekinchan. YB dari DAP ini begitu disukai oleh rakyat di kawasan ini bukan kerana sumbangan nya terhadap penduduk setempat, tetapi kerana fasih dalam berbahasa jawa.

JB pun kurang pasti asal usul Celeng Sekinchan ini namun yang pasti dia ni bukan orang tempatan. Tiada pembangunan apa pun yang ada di sekinchan selain dari rumah urut yang bersepah bak cendawan dan rumah burung yang semakin banyak.

RASIS!! Itulah satu sikap yang ada pada semua pemimpin DAP tidak kira berada di bandar atau kampung. Sikap rasis terhadap bangsa lain begitu ketara dengan penganjuran program yang hanya lebih tertumpu pada bangsa Cina sahaja. 

Selepas pendedahan yang dibuat oleh Pengerusi SERANG, Budiman Zohdi berkenaan penjualan pangsapuri Damai Sekinchan yang mendapat liputan meluas suatu masa dulu, kini penduduk Sekinchan digemparkan pula dengan PENJUALAN TANAH TOKONG yang didalangi oleh YB Sekinchan ini.

Dikatakan tanah tokong yang sepatutnya dibina rumah ibadat Buddha itu pada zaman pemerintahan BN telah diluluskan oleh kerajaan negeri Selangor di bawah pentadbiran Dr. Khir Toyo selaku Menteri Besar dan penduduk Cina di sekitar Sekinchan juga telah bersetuju dengan cadangan pembinaan tersebut.

Tetapi setelah pakatan memerintah negeri pada 2008, segala geran dan perancangan yang dibuat terpaksa ditangguhkan kerana dikatakan tidak mempunyai peruntukan yang mencukupi. Tanah yang berada di Taman Aman Sekinchan itu juga dikatakan telah digantikan nama pemilik dengan nama salah seorang kroni Celeng Sekinchan.

Walau pelbagai program yang dijalankan oleh DAP Sekinchan namun penduduk setempat masih marah dengan tindakan Ng Suee Lim yang langsung tidak ada apa-apa penyelesaian yang dilakukan oleh beliau. Umpama mencurahkan air ke daun keladi, begitulah perumpamaan yang wajar disamakan kerana telah beribu aduan dan permohonan untuk meneruskan projek tersebut namun sehingga kini masih tidak ada jawapan dari ADUN Sekinchan mahupun Kerajaan Negeri Selangor.

Jadi apakah sumbangan sebenar Celeng Sekinchan ini terhadap rakyat sekitar? Haprak! Ini baru cerita pasal masalah tokong Cina... Akan datang JB akan dedah pula cerita Sekolah Rendah Agama Sri Harmoni yang dibatalkan pembinaannya pada tahun 2008.

ZIZAN RAJA LAWAK KETUAI DEMO BANTAH MAZIDUL DAN TV3


Semalam lebih kurang 200 penunggang motosikal berkuasa tinggi Superbikers berkumpul di hadapan Sri Pentas TV3 untuk menyerahkan memorandum mendesak pengacara Mazidul Akmal Sidek memohon maaf secara terbuka.

Mereka ni semua tak nak mengaku menjadi "syaitan jalanan" dan taknak digelar sedemikian kerana mereka ni semuanya biasa menunggang SuperBike mereka ke Masjid-masjid dan Surau-surau saja. 

Oleh kerana itu lah dengan perasaan bongkak mereka menunjuk perasaan depan TV3 untuk menyerahkan memo kepada Mazidul dan TV3 agar memohon maaf kepada mereka kerana telah mengelar para superBikers sedemikian.

Para SuperBikers ni agaknya selalu bawa motor berkuasa tinggi mereka dengan kelajuan 60km sejam saja malah para SuperBikers ni selalunya membiarkan saja motor cup seperti HONDA EX-5, KRISS, YAMAHA sport 100cc memotong mereka dan sebab itulah mereka tidak mahu digelar sedemikian.

Baca di SINI.

AHLI POLITIK TERLIBAT PESTA SEKS DI PORT DICKSON??


PORT DICKSON  23 Dis. - Penganjuran Pesta Seks yang dirancang sekumpulan remaja di sini gagal diteruskan setelah diberkas pihak polis malam tadi.

Pesta Moon Soon Beach Party yang dilengkapi dengan pentas dan sistem pembesar suara dihidangkan dengan minuman keras dijangka disambut 100 remaja dari ibu Negara.

Pihak penganjur yang menawarkan tiket kepada setiap pengunjung dengan harga RM165 seorang telah menggunakan nama tema Tourism Malaysia dan sebuah Hotel terkenal sebagai daya tarikan pesta berkenaan.

Malah pihak pengunjung disaran berbikini dan berseluar pendek sebagai tema pakaian pada malam penganjuran tersebut.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah, Superitendan Abd Wahab Harun dalam satu kenyataan yang turut disiarkan menerusi akhbar Sinar Harian esok menjelaskan, satu siasatan bakal dijalankan bagi mengenalpasti tujuan Pesta tersebut dianjurkan.

Antara siasatan yang bakal dijalankan termasuklah mendapatkan maklumat orang awam yang mengetahui akan aktiviti tersebut.-KLPos

Sunday, December 23, 2012

NAJIB TAKUT UMUM NAMA CALON ATAU ANWAR YANG HILANG TELUR NAK PILIH CALON??

BAHANG pilihanraya 13 kembali dirasai selepas DS Najib Razak baru-baru ini telah bersoloroh dalam media bahawa PRU-13 akan diadakan dalam bulan Februari atau sebelum Tahun Baru Cina atau mana-mana tarikh yang dianggarkan sesuai.

Puak pakatan terus berdolak dalih berkenaan dengan calon yang ingin dibawanya. Maka untuk menutup malu sendiri, Anwar dan sekutunya DAP telah mengarahkan cybertroopers pakatan supaya mencabar Najib untuk mengumumkan nama calon BN secepat mungkin.

Sorry Anwar dan DAP, Najib tak sebodoh Nik Aziz yang terus ditipu walau akar umbi PAS tidak menyokong kepimpinan pusat PAS. Najib lebih bijak dari Nik Aziz dengan membawa nama-nama calon BN ke SPRM terlebih dahulu supaya calon yang dibawanya betul-betul 'winnable-candidate'.

Secara tak langsung, Anwar dan DAP sudah mula terkencing dalam seluar. Jika Najib akan hantar nama ke SPRM sudah tentu calon yang dibawa oleh Anwar dan DAP perlu dihantar ke SPRM juga untuk pembersihan. Ada berani ke Anwar dan DAP??

Sudah tentu semua calon yang akan dibawa Anwar dan DAP akan tersangkut dan tidak boleh jadi calon kerana kebanyakan mereka memang ada harta yang melampau walau baru memerintah 4tahun. Kita ambil contoh mudah; Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Mak Lampir yang dahulu hanya ada kereta Myvi sebuah, kini setelah bergelar Yang Berhormat kenderaan yang ada telah bertambah sebanyak 4 buah kenderaan mewah. Ada berani ke??

Jelas yang sebenarnya bukan Najib yang takut nak adakan pilihanraya. Sebenarnya Anwar dan DAP yang tak ada telur nak hantar nama kat SPRM. Nama calon dari BN telah siap untuk didedahkan namun hanya tunggu puak pakatan yang sehingga kini masih belum mencalonkan calon-calon yang layak.

DAP CEMARKAN SURAU DEMI TOLAK HUDUD!!

Dunia dah berubah? Biasanya tempat2 begini dihiasi dengan bulan. Sedar tak sedar PAS akan jadi bahan sejarah. 

Nak jadi PM dah terlepas, mau tak mau sokong la apa saja walau pun menggadai ugama dan bangsa sendiri demi dendam kesumat. 

Sana sini ceramah tegak ISLAM tegak Hudud tiada keiklasan kepada Hudud dan Negara Islam.

Penipuan dan pembohongan demi kuasa politik dalam PAS yang jadi korban orang kampung yang percaya bulat2.

BANJIR DATANG LAGI!! KHALID GAGAP MENYOROK DALAM SELUT!!

SUDAH lebih 4 tahun puak pakatan memerintah negeri Selangor dan selama itu jugalah tiada penyelesaian yang diambil oleh kerajaan negeri dalam menangani masalah banjir yang semakin teruk. Apa yang dibuat oleh kerajaan di bawah kepimpinan Khalid Gagap dan kroni DAP nya?

Kalau dulu semasa kerajaan BN memerintah Selangor, setiap kali banjir datang dikatakan bala dari tuhan supaya rakyat memilih kerajaan pilihan Allah iaitu pakatan. Tapi kini apa dah jadi? Apabila banjir datang masa pemerintahan pakatan mereka kata banjir ini adalah rahmat dari Allah.

Cakap, bangkang, bantah memang senang tapi sistem kerja untuk membangunkan negeri tak semudah yang disangka. Menguruskan negeri bukan semudah bercakap fitnah maki hamun di atas pentas. Rakyat sudah muak dengan ceramah hasutan pakatan walaupun telah menjadi kerajaan.

Selangor, Kedah, Kelantan, Pulau Pinang telah berjaya diambil alih namun tiada sebarang perubahan yang baik berlaku. Para pemimpin pakatan berterusan menebar benih fitnah kepada BN bagaikan BN ini tiada pernah melakukan kebaikan. 

TUKAR KERAJAAN!! RAMPAS PUTRAJAYA!!

Tapi sedarkah pemimpin pakatan yang bersuara? Mengurus pentadbiran kerajaan tak semudah bercakap di atas pentas. Cakap sepatah, sorak selangkah! 

Kerajaan apakah ini jika tak tau nak menyelesaikan masalah? Harta telah dirampas. Manifesto 2008 bukan lagi janji. Kebajikan rakyat terus diabaikan.....

TAK SANGGUP CERAI ISTERI PUNCA FAUZI SHAARI KELUAR PAS!!

BARU 7 bulan berkecimpung dalam politik PAS, ke hulur dan ke hilir diusung untuk menyampaikan ceramah mengutuk kerajaan, tapi kini Bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman terpaksa mengaku yang beliau sudah tidak sanggup lagi bersama parti konon Islam itu.

Semata-mata mahu menjadi calon di Larut, Perak, Datuk Fauzi Shaari tidak sampai hati hendak melafazkan cerai terhadap isteri kesayangannya jika terpaksa keluar PAS suatu hari nanti. Ini bukan mainan tetapi betul-betul.

Sudah banyak mangsa yang terdiri dari ahli PAS yang tidak sanggup mengorbankan isteri semata-mata kerana politik sempit dan kuno PAS yang menyusahkan ahli-ahlinya.

Aku pun tak nak mengulas panjang sebab tak pernah masuk PAS macam Fauzi Shaari. Tapi kalau nak tanya pengalaman boleh sebab ramai bekas ahli PAS yang dok cerita pasal kes bai'ah ni. Kalau tak percaya lagi? Boleh tanya pada Hasan Ali, Akhil Hayy, Zul Nordin dan sebilangan pemimpin PAS yang pernah bersama Hadi Awang yang mengkafirkan UMNO.

Saturday, December 22, 2012

TERKINI DARI PENJARA KAJANG!! SAFWAN ANANG & @ABBY_ABADI112 TERUS BERKUMPUL!!


Sekumpulan mahasiswa dan aktivis berkhemah di luar kompleks Penjara Kajang, Kajang malam ini bagi menuntut keadilan ekoran keputusan mahkamah menjatuhkan hukuman penjara sebulan ke atas seorang aktivis Occupy Dataran, Umar Muhammad Azmi hari ini.

Kumpulan itu memasang lima khemah di kawasan pintu masuk ke penjara sekitar jam 10.30 malam tadi.

Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Safwan Anang mendakwa matlamat mereka berkhemah bukan bermaksud untuk memprotes, tetapi bagi memaklumkan kepada umum bahawa hukuman yang dikenakan ke atas sahabat mereka adalah tidak munasabah.

"Saya dan rakan-rakan akan berkhemah malam ini sehingga hari Isnin iaitu hari sama Umar akan dibawa ke Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur untuk mengemukakan rayuan.

“Kami sebagai sahabat Umar turut bersolidariti bersamanya walaupun berada di luar penjara,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online hari ini.

Umar, 23, dihukum penjara sebulan dan denda RM1,000 oleh Mahkamah Majistret Kuala Lumpur berhubung kesalahan menghalang tugas penguat kuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), lapan bulan lalu.

Majistret Zaki Asyraf Zubir menjatuhkan hukuman itu ke atas Umar yang juga merupakan pelajar tahun akhir sebuah kolej swasta dan hukuman penjara selama sebulan sekiranya dia gagal menjelaskan denda berkenaan.

Dalam penghakimannya, Zaki Asyraf berkata, tertuduh tidak sepatutnya berada terlalu dekat dengan rakannya, Mohd Fahmi Reza untuk mengambil gambar sehingga menghalang penguat kuasa DBKL menjalankan tugas.

Umar Muhammad didakwa dengan sengaja menghalang seorang penjawat awam iaitu pegawai penguat kuasa DBKL, Mohd Masran Mamat, 34, daripada menjalankan tugas menangkap dan mengiringi Mohd Fahmi Reza Mohd Zarin, 35, di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur, pada jam 8.05 pagi, 22 April lalu.

Kesalahan didakwa mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda RM10,000 atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Safwan menambah, Adam Adli dan Abby Abadi merupakan antara beberapa individu yang hadir memberikan sokongan.

"Sokongan Abby yang susah payah datang benar-benar buat kami terharu.

"Kami benar-benar tidak menyangka terharu orang ramai termasuk beberapa ahli PSM yang prihatin sudi bersama kami dalam perjuangan ini," katanya lagi.

Sehingga jam 10.45 malam tadi, jumlah orang yang hadir beri sokongan telah meningkat 100 orang, ujar Safwan.-SH
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...