Konco-konco ku

Sunday, September 30, 2012

SURAT CINTA ANWAR DARI PENJARA TERPALIT AIR MANI SI PEMBOHONG!!


LELONG... LELONG!! Budaya tradisi PAS sekian lama ada gunanya. Tapi kali ini lebih 'unik'. Satu tawar menawar atau lelongan barang2 Pimpinan Pakatan Pembangkang dijual kepada rakan pimpinan sendiri sebagai derma menampung Kempen PRU13 kelak.

Pelbagai 'juadah' barangan dijual termasuklah Presiden PAS sendiri yang menawarkan harga RM17 Ribu untuk potret dirinya sendiri.

Tapi yang lebih mengaibkan, Surat Cinta Anwar Ibrahim kepada Wan Azizah turut menjadi wang pertaruhan. Nilai mencecah RM50 Ribu. Cinta ini digadai dengan jumlah wang tersebut untuk dana PRU13 kelak.
Apa yang pasti, nilai barang2 tersebut yang ditawar dengan harga puluhan ribu mencerminkan aset Pimpinan Pembangkang. Tidak hairanlah wang besar boleh dibayar Anwar untuk menaiki Jet bersama2 kroni2 nya.

Sejauhmana ketelusan mereka menggunakan wang tersebut sebagai dana PRU13? - SUMBER

BLOGGER PAKATAN SENDIRI DEDAHKAN SKANDAL LIM GUAN ENG!!

PANAS!! BLOGGER UMNO DEDAHKAN GAMBAR SKANDAL VVIP PULAU PINANG!!

KAH3!!

Apa punya banganglah pencacai pakatan haram ni. Dah kena masuk perangkap rupanya. Tak lah bijak mana rupanya otak udang mereka ni. Dah nama pun pencacai kan. Memang kesian lah aku tengok.

Blogger hamlau ni yang dedahkan siapa VVIP Pulau Pinang bersama dengan ChinaDoll tersebut tau. Bukan blogger UMNO. Kena ingat selalu. Itu fakta.

Seperti yang ditulis oleh Semut Hitam, blogger bangang dari pakatan ni cuba mengorek rahsia yang diutarakan oleh blogger MPP dan tup-tup terkena kat ketua agama Pulau Pinang ni.

Memang sah lah yang Lim Guan Eng punya skandal dengan ChinaDoll ni. Erm....Betty Chew tak marah ke? Kali ni mesti Betty pakai seksi atau buat operate muka supaya comel macam ChinaDoll sebelah laki dia ni kan...

KANTOI!!!!

KHALID GAGAP PENING KEPALA LAGI!! 1300 ORANG FAIL SAMAN!!


Firma Guaman Kamaruddin & Partners, hari ini telah dilantik seramai 1300 pengguna air di negeri Selangor untuk menfailkan tuntutan di Mahkamah Tinggi Shah Alam terhadap kerajaan negeri Selangor, Menteri Besar Selangor dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) bagi mendapatkan tunggakan subsidi air di bawah Skim Air Percuma yang dijanjikan dalam manifesto pakatan PKR dan PAS Selangor pada pilihanraya umum ke-12 yang lalu.

Peguam , Kamarudin Ahmad berkata, tuntutan oleh kumpulan pengguna air hari ini merupakan kumpulan ketiga dari kawasan penduduk Kinrara Puchong, Bukit Mahkota Cheras dan penduduk Seksyen 18, Shah Alam.

“Pihak plaintif yang menghuni flat kos rendah sangat kecewa dengan dasar diskriminasi yang diamalkan oleh kerajaan negeri Selangor ke atas plaintif dalam pemberian air percuma kepada pengguna air dalam negeri Selangor. Kerajaan negeri Selangor telah mengutamakan penduduk rumah teres dan bangle dari golongan kelas menengah dan atasan dalam pemberian skim air percuma ini.

Berita lanjut di SINI.

Saturday, September 29, 2012

BAJET PAKATAN HARAM YANG TAK AKAN KELUAR KAT TV3 DAN UTUSAN!!


Setiap kali pembentangan bajet oleh kerajaan, setiap kali itulah puak pembangkang mengemukakan belajawannya sendiri.

Perkara ini berlaku sejak 2008 apabila pembangkang yang menjenamakan diri mereka Pakatan Rakyat berjaya menafikan Barisan Nasional majoriti dua pertiga di Dewan Rakyat.

Pembangkang berasa amat teruja, gah malah timbul riak dan sombong sambil mendabik dada seperti dalam filem King Kong bahawa merekalah juara rakyat.

Malangnya mimpi mereka untuk menduduki Putrajaya tidak tercapai kerana rakyat masih mempercayai dan meletakkan keyakinan kepada BN dan Umno sebagai tunjang utama pemerintahan negara.

Pelbagai taktik digunakan oleh pembangkang untuk menunjukkan rakyat mereka adalah lebih baik daripada BN.

Apatah lagi apabila Anwar Ibrahim memasukki semula Parlimen sebagai Ketua Pembangkang pada Ogos 2008, bertambah rancaklah adegan dan lakonan mereka di bawah bekas banduan Penjara Sg Buloh itu sebagai sutradara.

Antara pementasan tahunan Anwar ialah membentangkan "Bajet Pembangkang" yang akan dilakukan sehari dua sebelum Perdana Menteri membentangkan belanjawan negara bagi tahun 2013.

Tahun ini pembangkang berbuat demikian pada hari Rabu 27 September iaitu dua hari sebelum Datuk Seri Najib Tun Razak berucap di Parlimen.

Inilah taktik Anwar setiap tahun kerana sekiranya ada sedikit persamaan Bajet 2013 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri dengan belanjawan olok-olokan pembangkang, maka senanglah beliau menuduh bahawa BN menciplak ide-ide tersebut daripada Pakatan Rakyat.

Tahun ini tidak ada bezanya dengan tahun-tahun sebelumnya.

Walaupun dilabel gagal menjalankan tugas sebagai Penasihat Ekonomi Negeri Selangor, namun Anwar tetap mahu membuktikan pengalamannya sebagai Menteri Kewangan selama lapan tahun masih bersinar dan menyengat.

Hakikatnya senario kewangan dunia dan ekonomi global sudah jauh berubah meninggalkan Anwar yang masih terkongkong dalam kepompong pemikiran pengurusan ekonomi yang lapuk dan usang.

Bagi beliau, jika harga minyak petrol semasa di dakwa tinggi, jawapannya ialah ia perlu diturunkan.

Jika kini pelajar meminjam daripada PTPTN untuk membiayai pendidikan di kolej atau universiti, Anwar mencadangkan pula untuk menghapuskan tabung pembiayaan itu dan mahu pendidikan diberi secara percuma.

Hairan pula semasa berkuasa penuh sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, tidak pula timbul dari benaknya untuk berjuang bagi kepentingan golongan pelajar.

Mungkin Anwar lupa ide penubuhan PTPTN itu sendiri datangnya dari beliau dan kini sudah bertukar tempo untuk menjadi hero golongan pelajar pula.

Begitulah halnya dengan tindak tanduk Anwar membentangkan "Bajet Pembangkang" dalam Parlimen.

Perbuatan tersebut hanya menyerlahkan kebodohan tahap gaban puak pembangkang yang tidak mengerti konsep demokrasi.

Bajet sesebuah negara hanya dibentangkan oleh Perdana Menteri yang mewakili parti yang berkuasa ketika itu.

Tidak pernah berlaku di mana-mana negara Komanwel hatta negara-negara serantau pun, pihak pembangkang sibuk memperkenalkan bajet versi mereka sebelum kerajaan yang memerintah berpeluang berbuat demikian.

Perkara tersebut hanya berlaku di Malaysia di mana pembangkang tidak dapat menerima hakikat bahawa PKR, DAP dan PAS bukanlah parti pemerintah di peringkat Pusat.

Jadi apa perlunya mereka bersusah payah mencengkang mata untuk menerbitkan dokumen belanjawan selain yang dibentang oleh Perdana Menteri?

Inilah yang dikatakan oleh pepatah Melayu, pandai tidak terikut, bodoh tidak terajar!

Siapa peduli "Bajet Pembangkang" kerana rakyat tahu mereka tidak memiliki kuasa atau otoriti untuk melaksanakan walaupun satu titik noktah daripada bajet palsu itu.

Jadi tidak perlu langsung untuk memperkatakan, membincangkan atau pun membahaskan sesuatu yang hanya wujud dalam dunia fantasi pembangkang sebab ia semata-mata gimik politik.

Pihak yang mampu melaksanakan segala apa yang terkandung dalam ucapan Belanjawan 2013 oleh Perdana Menteri ialah BN sebab BN yang memerintah dan BN yang mempunyai kuasa penuh untuk menunaikan setiap janji yang dibuat olehnya.

Kalau dalam bahasa mahkamah, perbuatan pembangkang mengeluarkan cadangan bajet tersendiri disebut sebagai perkara enteng atau frivolous dan tidak salah dikatakan membuang masa dan juga satu tindakan yang amat tidak produktif. 

Mungkin juga ada eloknya Pakatan Rakyat menunjukkan sikap bodoh sombong mereka kerana lebih senang rakyat membuat pilihan pada PRU 13 nanti.

NIK AZIZ JUAL TONGKAT RM12,000!! TERESA COCK JUAL TEDDY BEAR RM10,000!!


(teddy bear yang dilelong Teresa Kok berharga RM10k)
Malam tadi telah berlangsungnya majlis makan malam perdana untuk melelong barang-barang lusuh dan tak berguna untuk mendapatkan dana pilihanraya bagi pakatan.

Antara yang dilelong dalam majlis malam tadi adalah tongkat hikmat tok guru, teddy bear teresa cock, foto singh is king, pen kilometriko guan eng, surat cinta berahi anwar kepada jijah dan banyak lagi.

Tongkat hikmat tok guru berjaya dijual dengan harga tidak masuk akal iaitu RM12k dan beberapa lagi barangan yang kebanyakannya adalah barang buangan dijual kepada tetamu dengan harga gila.

Dan yang paling mahal adalah surat berahi anwar dari penjara yang mencecah RM50k. Gila BABI!! 

Ingat pemimpin pakatan ni star sangat ke sampai nak jual barang mahal-mahal. Mampos! tu pun nasib baiklah ada yang nak beli tapi yang beli pun tetap orang sendiri.

Atau pun dah dirancang untuk beli itu ini dalam majlis lelong tu. Walhal duit dah standby dari negeri Selangor dan Penang. Taktik lapok!

p/s: Kalau jual Nurul Izzah confirm ramai nak bid lagi tinggi. Try la.....

ORANG KATA BAJET NI MENYUSAHKAN RAKYAT, BETUL KE??

Orang kata bajet ni menyusahkan rakyat. Orang kata rakyat semakin sengsara sebab harga gula naik kerana dalam bajet semalam Najib tarik balik subsidi gula 20sen.

Aku mula tergelak terbahak-bahak dalam hati kalau ada yang cakap macam tu. Disebabkan gula ramai orang akan undi PR. hahahahahaha

Mung gilo! Baguslah harga gula naik. Tak ada rakyat Malaysia kena banyak penyakit. Tak ada lah Puteri tempat aku berisiko akibat gula. Ops! hahahahaha

Aku rasa dah menyeluruh Najib bentang bajet semalam. Semua orang dapat. Tak kira yang kerja gomen atau bukan. Tak kira suri rumah atau petani. Tak kira tua atau muda. Tak kira yang sempurna atau OKU.

Nak apa lagi? BR1M, KR1M, 1M4U, PR1MA, TR1M dan macam-macam lagilah semua akan terus mendapat nikmat.

Otak tu jangan kasi sempit boleh tak? Ustaz aku kata dulu jangan kufur nikmat nanti hidup tak berkat. Kalau nak kaya kena berusaha. Kerajaan tak boleh buat kome jadi kaya yop.

Terima kasih PM atas bajet yang begitu menarik. Undilah BN undi terus mendapat nikmat.

GUAN ENG JUGA KAKI CHINADOLL?? AJARAN GURU ANWAR JUBURI!!

Pendedahan blogger dari Penang semakin menghimpit Ketua Menterinya apabila sekeping gambar beliau bersama seorang ChinaDoll di salah satu kelab malam di Penang disebarkan semalam.

Betapa hebatnya seorang pemimpin yang berpura-pura dihadapan rakyatnya. Mengikut telunjuk Anwar yang suka bermain ChinaDoll, maka ilmu itu diturunkan pula kepada Guan Eng.

Kurang pasti adakah ada pemimpin Penang ini video aksi ranjangnya bersama ChinaDoll kita sama-sama tunggu pendedahan yang dibuat selanjutnya.

Pemimpin pakatan memang kaki ChinaDoll. Rakyat tertipu dengan pembohongan mereka.

Friday, September 28, 2012

@ANWARIBRAHIM BAGAI CACING KEPANASAN DENGAR BAJET 2013 @NAJIBRAZAK


Pada petang tadi berlangsungnya bajet2013 yang disampaikan oleh DS Najib Tun Razak dan bajet pada kali ini nampaknya jelas menunjukkan keperihatinan kerajaan Barisan Nasional pada masaalah Rakyat nampak gayanya bertambah pening la Al-juburi nak auta Rakyat dengan bajet bayangan menipunya yang akan disampaikannya pada hari isnin ni.

Al-juburi ni betul2 tak malu kiiikiikii janji dulu satu pun susah nak buat lagi nak menipu lagipada penyokong anu...war pembohong ni jangan lah terlalu bodoh mudah ditipu Pakatan Rakyat apa masa sekolah dulu korang tak pernah dengar ker cerita tauladan tentang seorang penipu menjerit2 meminta tolong org kampung kononnya ada harimau menyerangnya apabila orang kampung datang rupa2nya pemuda itu menipunya apabila harimau betul2 datang pemuda itu menjerit meminta tolong orang kampung sangka itu satu penipuan lagi lalu matilah kaki pembohong itu dibaham harimau.itulah akibat kaki pembohong begitu jua dengan anuar ni jangan sesekali kita percaya pada dia ni belum jadi PM dah bermegah2 menghabiskan duit rakyat dengan menyewa jet sampai sekali pakai 96,0000ringgit dihabiskannya dah lah macam tu pembohong kata orang belanja kiikiikiikii betapa bodohnya orang yang percaya pada pengkhianat AGAMA,BANGSA,NEGARA ini

disini serba sedikit rangkuman bajet yang begitu memberangsangkan oleh Kerajaan Barisan Nasional mari kita lihat keperihatinan kerajaan berjanji dan menunaikan janji mereka bukan macam pembangkang berjanji tapi tidak pernah menunaikan janji termasuklah NIK AZIZ,kalau tuan2 masih ingat beliau berjanji jika Tun Mahadhir letak jawatan hari ini besuk dia kata akan letak jawatan itu lah kalau tak boleh tetapi janji jgn berjanji.


*Bonus satu bulan setengah gaji untuk penjawat awam.

*Bonus RM500 untuk pesara kerajaan.

*Belia dengan pendapatan bulanan RM3000 ke bawah akan menerima rebat RM200 untuk pembelian telefon pintar 3G.

*100 Pusat Internet 1 Malaysia akan diwujudkan di kawasan yang sesuai.

*Pencen minimum pesara kerajaan yang berkhidmat 25 tahun ke atas dinaikkan kepada RM820 sebulan.

*RM50 juta untuk mencari emas Olimpik di Rio.

*Diskaun 50% tambang KTMB bagi semua rakyat yang berpendapatan RM3000 ke bawah.

*Semua pekerja berumur 45-55 tahun akan diberikan pemeriksaan kesihatan percuma di klinik2 yang akan diluluskan Perkeso.

*Kerajaan akan bina 21000 buah rumah mesra rakyat.

*Kerajaan memperuntukkan RM100 juta untuk memulihkan 30 projek rumah terbengkalai.

*Pencarum KWSP beragama Islam dibenarkan menggunakan simpanan dari akaun 2 untuk mencukupkan simpanan Tabung Haji tidak melebihi RM3000.

*57 buah Kedai Rakyat 1 Malaysia ditambah di Sabah dan Sarawak.

*Perluasan 5 RTC dan mini RTC di seluruh negara.
.
*Pelajar dari tahun 1 sehingga tingkatan 5 akan menerima bantuan persekolahan RM100.

*Pelajar universiti dan tingkatan 1 akan menerima Baucer Buku 1 Malaysia bernilai RM250.

*Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 diteruskan untuk isi rumah berpendapatan bawah RM3000 sebulan. BR1M juga diperluaskan kepada individu bujang berumur 21 tahun ke atas dengan pendapatan kurang RM2000 sebulan.

*Sebanyak 70 buah klinik 1 Malaysia lagi akan dibina di seluruh negara.

*Sesiapa yang membayar balik pinjaman PTPTN sepenuhnya dalam tempoh setahun mulai hari ini akan diberikan diskaun sebanyak 20%.

*Perlepasan cukai untuk anak2 yang belajar dari RM4000-6000.


POPULASI BABI DI MALAYSIA LEBIH DARI RAKYATNYA


Mengikut kajian seorang saintis dari Amerika Selatan.... Menunjukkan bahawa bilangan populasi babi-babi  melebihi bilangan manusia yang ada di Malaysia! Mengikut fakta yang dikatakan beliau.... Jumlah bilangan babi di Malaysia kebanyakannya melebihi jumlah yang ada di negara lain....

Spesis babi yang dikira itu dicampur dengan semua jenis spesis yang ada.... Dan spesis Babi di Malaysia selalu meningkat seolah-olah seperti ada berlaku sedikit mutasi..... Inilah sedutan kata-kata dari saintis terkenal itu....

"Jumlah babi di Malaysia sangat banyak, sehinggakan menjangkau bilangan yang melebihi bilangan penduduk... Sepanjang kajian saya... babi boleh dijumpai di mana-mana sahaja.... Sehinggakan ada sesetengah spesis babi di Malaysia nie sudah berlaku proses evolusi yang melampau!"

Bila diajukan soalan yang seterusnya oleh wartawan-wartawan dari Malaysia...

Wartawan: Boleh anda terangkan bagaimana contohnya babi yang sudah berevolusi itu?

Saintis: Begini....semasa saya membuat kajian...tetiba rakan saya menjawab telefon... Kemudian saya terdengar sesuatu yang mengejutkan saya....... "Oi Babi!! Mana ko babi!?" Saya terkejut!! Dia sedang bercakap dengan seekor babi! OMG!!!"

Wartawan: ..............................................(diikuti dengan bunyi cengkerik)

Saintis: Cuba anda bayangkan.... Banyak mana babi-babi di Malaysia nie yang sudah berevolusi.... Saya tanya kepada kawan itu.... Anda sedang bercakap dengan seekor babi? Dia menjawab...."YA!!! Babi betol!".... Can u believe it?"

Wartawan:.................................. (cengkerik lagi)

Saintis: So...saya membuat kesimpulan....populasi babi lebih dari bilangan manusia di Malaysia nie...

Wartawan: ..................... (pengsan....diikuti bunyi cengkerik....)

Kesimpulannya..... Sama macam dekat TV discovery....Semuanya bukan boleh percaya pun... he he he (TETIBE)

P/S: Cerita ini rekaan semata-mata....hehehe Dan jangan menyumpah guna BABI! nanti ada mat saleh salah buat fakta...:D

***************
JB: Populasi babi-babi di Malaysia termasuklah manusia yang berlagak jadi babi seperti orang DAP yang lebih babi dari babi. Fikirkan.

KOPI OLDTOWN TAK HALAL, ADA CAMPURAN YANG MERAGUKAN!! WAJIB SEBARKAN!!

Sebenarnya benda ni sedia maklum dah lama dah pasal pengasas dan pemilik OldTown White Coffee yang tidak mementingkan sijil halal ke atas makanan dan minuman yang dijual.

Memang benar ada bahan yang meragukan dalam pembuatan kopi kesukaan ramai itu. Kopi itu diimport dari negara China jadi faham-faham lah bahan apa yang selalu dicampurkan untuk membuatkannya sedap lemak berkrim.

Blog brother Armand Azha adalah mendedahkan tentang sebahagian kenapa OldTown tiada sijil halal di SINI.

Nampak sangat yang tokey OldTown ni tak faham tentang hukum halal haram di Malaysia. Boleh pulak bandingkan dengan negara lain yang bukan negara Islam. Maknanya PAS tak habis tarbiyah lagi.

"Pertama kali saya dengar minum kopi mesti ada label halal. Manusia jgn tambah syarat, membebankan. Tuhan membebaskan."

Dahsyat Ngeh sampai boleh keluarkan fatwa halal dan haram dalam kes kopi keluaran kedainya.

Tarbiyah jenis macam mana yang PAS terapkan kat Pengerusi DAP Perak ni??

CERAMAH PAS DIHIBURKAN DENGAN NYANYIAN SYAITAN!!


Makin menarik ceramah PAS.

Dalam ceramah PAS kini sudah bertambah "berwarna-warni" apabila pengisian ceramah bukan sekadar untuk memaki-hamun lain, menghina orang lain dan riak terhadap kelebihan diri, malah penyanyi yang pernah popular Semakin Rindu Semakin Sayang, Dayangku Intan kini cuba membawa pembaharuan dengan menyelitkan unsur-unsur hiburan termasuk nyanyian ke dalam ceramah yang dihadiri "lebai-lebai" dan golongan "agamawan".

"Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka. Ada yang bertanya kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?" Baginda menjawab; "Apabila telah bermaharajalela bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi-penyanyi wanita" (Riwayat Ibnu Majah)

"Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga." (Riwayat Ahmad dan Hakim)

Tahniah diucapkan kepada kepimpinan PAS kerana menjadikan parti itu benar-benar "Islam". Nampaknya gerakan menjadikan PAS sebagai sebuah parti yang memperjuangkan Islam Liberal semakin berjaya.

Bravo, bravo Anwarista!


MP KAPAR MIKE MAKI KHALID GAGAP MB PALING BERMASALAH!!


MB Selangor Khalid Ibrahim adalah MB yang bermasalah.

Kenyataan ini bukan dibuat oleh orang BN, tapi oleh MP PKR Kapar S. Manickavasagam ak.a Mike.

Seperkara yang buat Mike naik angin, bila Khalid cuma memperuntukkan 3 minit untuk pertemuan dan perbincangan antara mereka berdua. Takkah Khalid memang sengaja buat Mike umpama pariah?

Dengar luahan dan kecaman Mike keatas Khalid Ibrahim dalam video di bawah:-


Thursday, September 27, 2012

PAKATAN SELANGOR TERAPKAN POLITIK JANJI BUKAN MANIFESTO KEPADA MURID SEKOLAH


Ceh! Setakat gambar Najib kat buku latihan budak sekolah biasalah, nama pun Perdana Menteri Malaysia tak salah rasanya kalau nak letak gambar kat mana sekali pun.

Tapi yang pelik kerajaan Selangor buat buku sekolah rendah siap bagi manifesto pru12 yang tertunai. Ni apa motif pulak letak manifesto belakang buku budak sekolah? orang lain dah tak mau baca ke sebab tu bagi budak sekolah baca. Bengong.

Paku dulang paku sepih, ngata orang dia yang melebih.

Hasil Negeri Untuk Rakyat konon. MANIFESTO BUKAN JANJI PAKATAN.

Tak dapat kencing atas kepala rakyat Selangor, kencing budak sekolah pun jadilah.

PEKERJA MUSLIM RAMAI BERHENTI KERJA DARI OLDTOWN WHITE COFFEE

Berita yang baru aku dapat malam tadi secara tak sengaja kawan seorang ini bercerita pasal kawan dia dan beberapa pekerja Old Town menghantar surat berhenti kerja kerana tindakan Ngeh Koo Ham yang menghina Islam baru-baru ini.

Terkejut juga aku bila dapat tahu sebab setahu aku anak-anak muda Melayu Islam yang kerja kat kedai kopi Cina tu selalu buat tak kisah atau buat bodoh je sebab tak menjejaskan mereka langsung.

Tapi ni lain pula jadinya. Seperti sudah tersedar dari lena yang panjang tentang rasisnya seorang pemimpin DAP.

Apa-apa pun tahniah kepada yang sudah berhenti kerja dari kedai kopi Cina yang memang tidak halal tu. Kepada yang belum berhenti bila lagi?

Banyak lagi kedai kopi yang korang boleh kerja beb. Cina rasis tu bukanlah yang menentukan rezeki korang.

GEMPAR!! PEGAWAI KHAS ADUN JOHOR DI UGUT BUNUH!!

Puak pakatan semakin terdesak untuk meneruskan agenda merampas Malaysia.

Akibat dari desakan itu, seorang pegawai khas kepada adun di Johor telah menerima satu panggilan ugutan bunuh dari seorang lelaki. Semakin ganas nampaknya puak ni.

Mungkin terpengaruh dengan adegan mengacukan pistol oleh pengawal Anwar baru-baru ini, maka mereka seperti telah mendapat lesen besar untuk membuat ugutan bunuh kepada sesiapa yang menyokong kerajaan.

****************

JOHOR BAHARU - Seorang pegawai khas kepada seorang Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) membuat laporan polis selepas mendakwa menerima ugutan bunuh daripada seorang individu, semalam.

Anthony Lee Kim Kwang, 51, membuat laporan berkenaan petang semalam di Balai Polis Taman Johor Jaya, di sini selepas menerima ugutan menerusi panggilan telefon pada 11.17 pagi semalam. 
"Panggilan itu diterima ketika saya sedang mengikuti satu program lawatan di Rumah Pangsa Laman Tasik Pandan, di sini.  Ia adalah suara lelaki yang menjerit nama saya iaitu 'Lee Kim Kwang' sebelum panggilan itu kemudian terputus," katanya kepada pemberita pada pertemuan yang diatur MCA Cawangan Permas Selatan, di sini hari ini.
Lee berkata dia kemudian bertindak menghubungi semula nombor terbabit dan suara lelaki yang sama kemudian bertutur dalam loghat Hokkien dengan mengugut mengatakan akan mencari dan menembaknya. 
Beliau berkata lelaki terbabit mendakwa dia mewakili seorang rakannya yang tersinggung dengan percakapan Lee pada program tinjauan masalah perparitan di Bandar Permas Jaya, di sini beberapa hari lepas.
   
Lee yang berasa sangat gusar dan bimbang keselamatannya terancam terus memaklumkannya kepada beberapa rakan dan Adun berkenaan sebelum kemudian dinasihati membuat laporan polis. 
Katanya ugutan seumpama itu merupakan kali pertama diterimanya sejak berkhidmat sebagai pegawai khas sejak empat tahun lepas. 
Sementara itu, Pengerusi MCA Cawangan Permas Selatan Shium Chan Teck pula berharap pihak berkuasa menjalankan siasatan segera bagi mengenal pasti individu yang terlibat dengan jenayah terbabit. 
"Kita percaya negara ini ada undang-undang dan kita serahkan kes ini kepada pihak polis," tegasnya.- Bernama

SAH!! ANWAR MENABUNG SEJAK KELUAR PENJARA SEWA JET PERIBADI!!

Kontroversi tambang jet mewah RM96,000, Anwar akui menabung sejak bebas dari penjara walaupun bergaji RM1.

Dahsyat.

Wednesday, September 26, 2012

KEMENANGAN PRO ASPIRASI DI KEBANYAKAN IPTA PETANDA PENGUNDI MUDA BERSAMA KERAJAAN

Siapa yang cakap anak muda atau pengundi muda bersama pakatan? Merujuk kepada keputusan Pilihanraya Kampus di 16 daripada 20 IPTA hari ini menyaksikan kemenangan besar bagi kumpulan Pro-Aspirasi.

Retorik pakatan semakin merapu apabila dikatakan anak muda akan mengundi pakatan dalam PRU akan datang. Tapi mana kebenaran dan buktinya?

Owh! Sebelum aku terlepas pandang. Anak muda yang dimaksudkan yang akan mengundi pakatan mungkin dari golongan tercicir seperti Adam Adli dan Safwan Anang yang membuta tuli menyokong pakatan hingga disingkirkan dari IPT masing-masing.

Kesian. Pakatan hanyalah bermimpi mendapat undi anak muda.

Adakah mahasiswa sudah pandai memilih siapa yang patut dipilih? Kita nantikan PRU akan datang.

TERKINI!! 'RAKAN' ANWAR YANG SPONSOR JET PERIBADI DARI SARAWAK??

Semakin menarik pula kes jet peribadi yang disewa oleh Anwar ni. JB rasa terpanggil untuk mengolah dengan lebih detail berkenaan siapakah penaja utama penyewaan jet peribadi Anwar ke Labuan, Sabah.

Datuk Mohd Taufik Omar menafikan ada hubungan istimewa dengan Anwar dan tidak pernah berhubung dengan beliau mengenai penyewaan jet itu sebaliknya salah seorang 'rakan' Anwar yang dikhabarkan dari Sarawak yang menguruskan semua itu secara profesional.

Kos sewa jet tu untuk 2 hari adalah RM96,000 dan siapakah 'rakan' Anwar dari Sarawak yang sanggup melabur sebesar itu untuk Anwar dan rakan sekutunya ke Labuan?

Tolong sampaikan kat Anwar, siapakah 'rakan' beliau yang begitu murah hati? Atau adakah hanya sebagai proksi Yahudi yang berlindung di Sarawak? Atau orang Najib sendiri yang bersedia untuk menikam PM bila-bila masa dari sekarang?

Jawablah Anwar sebelum pendedahan seterusnya dibuat....

@ZED_ZAIDI , @SHILAAMZAH , @ATILIACLPT , @ANARAFFALI ANTARA ARTIS YANG AKAN TURUN MENGUNDI


Pilihan raya Umum (PRU-13) merupakan detik yang ditunggu-tunggu oleh segenap masyarakat di Malaysia baik parti kerajaan mahupun pembangkang.

Malah ada desas-desus yang mengatakan PRU-13 mungkin diadakan pada tahun ini.

Kini, pelbagai medium digunakan termasuk media cetak dan elektronik dalam menggesa rakyat untuk mengundi.

Begitu juga di kalangan selebriti, mereka juga harus menjalankan tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia dengan membuang undi.

Jom kita tinjau, siapakah di antara selebriti kesayangan ramai ini yang turut menyahut seruan kerajaan untuk mengundi...

"Memandangkan ini adalah tahun pertama saya mengundi, saya akan membuat pilihan yang terbaik dalam memilih calon yang berhak. Insya-Allah, jika tiada sebarang aral melintang, saya akan turun mengundi di peti pos, Lembah Keramat." -Ana Raffali-

"Tahun ini adalah tahun kedua saya turun mengundi. Sebelum ini, saya membuang undi di peti pos, Jalan Klang Lama. Kini, saya sudah berpindah alamat dan lokasi buang undi masih belum diketahui. Saya akan cek semula lokasi tersebut apabila tarikh PRU-13 diumumkan nanti." -Attilia-

"Sama seperti empat tahun lalu, saya akan membuang undi di peti pos, Keramat AU2, Gombak mengikut alamat yang telah ditetapkan. Tahun ini adalah tahun kedua untuk saya menentukan pilihan yang terbaik dalam memastikan keamanan dan kesejahteraan rakyat. Saya turut berharap agar kesemua artis dan penggiat seni turut membuang undi dan menentukan pilihan yang tepat. Setiap undian anda berupaya mengubah segalanya" -Zed Zaidi-

“Tahun ini adalah kali pertama saya layak mengundi. Namun, undi saya adalah rahsia dan keluarga saya amat menitik beratkan hal ini kerana satu undi mampu mengubah segalanya. Sebagai selebriti, kita harus menjadi penggerak kepada masyarakat. Tidak salah sekiranya golongan artis terlibat dalam politik kerana ia adalah hak asasi sebagai seorang warganegara, terpulang kepada individu itu sendiri." -Shila Amzah-

NASHA DESAK GUAN ENG MOHON MAAF PERTIKAI HUDUD

Nasharudun Mat Isa mendesak supaya Guan Eng memohon maaf kepada PAS kerana mempertikaikan hukum hudud yang dibawa oleh PAS.

Sebelum ini Karpal campurtangan dalam matlamat PAS menegakkan hukum hudud turut dikecam oleh Nasha, kali ini Guan Eng pula cuba mempertahankan kenyataan Pengerusinya. Apa nak hairan, memang DAP tak pernah faham makna hudud yang dibawa oleh PAS.

PAS pun dilihat terlalu berlembut dengan DAP yang sudah dianggap abang besar mereka. Jangan semata-mata kerana hendak ke Putrajaya, hilang arah tujuan asal.

PAS pusat juga sekarang ni tengah pening kepala nak terangkan kepada rakyat hasrat undang-undang Islam yang ingin dibawa jika berjaya memerintah Putrajaya. Hanya Nasha yang dilihat semakin lantang menyuarakan dan menerangkan erti hukum Islam itu kepada DAP.

DAP tak ada hak nak masuk campur dalam hala tuju PAS. Jadi, biarlah PAS yang selesaikan masalah mereka.

DAP ternyata ANTI-ISLAM.

PEMUDA PAS KANTOI BERKHALWAT DENGAN WANITA INDON!!

Semalam blog Media Permatang Pauh memaparkan seorang Pemuda PAS Pulau Pinang telah dipukul hingga masuk hospital kerana kantoi berkhalwat dengan wanita Indon.

Kejadian berlaku pukul 4pagi di Taman Pauh itu mendapati Pemuda PAS itu sedang asyik bercengkarama sebelum diserbu penduduk kampung yang sudah lama memerhatikan kelibat pemuda itu keluar masuk ke dalam rumah wanita tersebut.

Punya besar gambar Nik Aziz dan lambang PKR kat belakang kereta pemuda tu. Sah-sah ahli syurga yang mendapat perkenan Nik Aziz. Buatlah dosa macam mana sekali pun, masih tetap diampunkan oleh Nik Aziz.

Konspirasi UMNO? Fitnah UMNO? Diperangkap? Dah tak laku lah ayat tu sekarang.

Kalau dah salah tu mengaku je kan senang, jangan nak salahkan orang lain dan menuding jari kat orang sekeliling yang menangkap. Ada otak pakai, jangan malukan mak bapak.

Sokong PAS, semua tak berdosa.....

RUMAH KELING HINA ISLAM DI SERANG!! ITU BARU SIKIT BRO...

Malam tadi dikhabarkan rumah Gopinatang di Klang telah didatangi oleh sekumpulan golongan pendesak untuk memberi sedikit pengajaran kepada Gopinatang kerana telah menghina Islam sehingga menimbulkan kemarahan umat Islam di Malaysia.

Jangan tanya aku kenapa rumah kau kena pecah dan bagai. Berani buat berani tanggung la.

Konon minta maaf kat facebook dan cakap bukan ko yang buat. Siapa nak percaya beb? Ko tu memang jenis putar alam. Lepas minta maaf ko cakap merapu lagi. Tak kan kena hack lagi sekali?



Tuesday, September 25, 2012

SUDAH-SUDAH LAH MENIPU AHLI SENDIRI.. PAKATAN TAK PERNAH SEBULAT SUARA!!

"GUAN ENG SOMBONG! GUAN ENG ANGKUH! GUAN ENG TOKONG!"

Itulah antara kata-kata Mansor Othman terhadap boss nya Guan Eng selepas didedahkan oleh Buletin Utama malam tadi. Bukti rakaman percakapan Mansor turut didengarkan yang memang benar beliau mengeluarkan perkataan itu namun dinafikan oleh beliau sebelum ini.

Hang nak tipu apa lagi? Nampak sangatlah yang pakatan ni buat drama depan rakyat. Konon bersatu, berpadu, belakang kutuk sama sendiri. Fikirlah..

Layan pendedahan bervideo pulak...

MENTERI KDN NAK DIAM LAGI KE BENDA NI? SAMPAI BILA ISLAM AKAN TERUS DIHINA?

See..Aku dah kabo dari awal lagi. Selagi Menteri KDN tak bertindak kepada individu yang menghina agama Islam dan Melayu, selagi itu lah muncul muka-muka ANJING baru untuk menghina dan memburukkan agam Allah.

Tak larat dah aku nak cakap pasal KDN atau what so ever pasal kementerian ni. Dah jadi menteri, dah tua tapi tak paham bahasa juga. Mana pegangan orang-orang tua ni pun aku tak tau. Yang aku tau semua tak berani nak bersuara sebab takut hilang undi dan tak jadi menteri lepas ni.

Guna undang-undang yang sedia ada, jangan nak bacul sangat, jangan nak berlembut sangat dengan lahanat-lahanat ni semua. Tak tergugatlah undi kalau setakat nak tahan dua tiga budak yang kurang ajar. Tak luak pun suara tu bagi amaran keras kat malaun sood ni.

Kalau KDN nak senyap juga berkenaan isu ini. Jangan tanya apa pulak yang aku boleh buat. INGAT!!

CELENG SEKINCHAN MENIPU LAGI!! 46,000 PENGUSAHA BURUNG WALIT TAK PERNAH DAFTAR!!


PUTRAJAYA - Hampir 46,000 daripada 50,000 pengusaha sarang burung walet didapati enggan berdaftar dengan Jabatan Perkhidmatan Veterinar (JPV), sekali gus menyebabkan mereka tidak layak mendapat sijil untuk mengeksport produk mereka ke China.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar berkata, maklumat yang diperoleh mendapati keadaan itu disebabkan pelbagai faktor termasuk pengusaha cuba mengelak pembayaran cukai pendapatan serta kemungkinan terlibat dengan kegiatan penyeludupan dari negara jiran.

PUCHONG PUSAT MANDI BUIH TERKENAL DI SELANGOR!! WELCOME TO SELANGOR!!

Bangganyalah JB jadi orang Selangor sekarang ni. Hampir setiap hari ada je berita pasal tempat maksiat baru yang muncul di dada akhbar tempatan. Malah lebih kagum apabila Menteri Besar Selangor sendiri buat tak reti je dengan masalah sosial yang semakin melampau ni.

Lesen terus jugak diberi kepada pengusaha-pengusaha premis hiburan sebab atas desakan Ronnie Liu dan Teressa Kok. Dah siap bagi lesen, bukak pula premis maksiat ni tanpa kawalan siap ada servis baik punya macam mandi buih.

Untunglah Exco Agama tak kacau sebab Khalid je yang jadi Exconya. Kena gertak sikit tergagap lagi terus cakap ok. Yang tegas macam Hasan Ali dah kena tendang macam anjing sebab nak tegakkan Islam di Selangor. 

Berkawanlah Khalid dengan kafir harbi yang 1000 kali ganda jahatnya dari Yahudi. Atau lebih tepat lagi sama je dengan Yahudi Israel yang membunuh jutaan umat Islam diseluruh dunia.

Biarkan pakatan menang lagi sepenggal kalau nak tengok azab Allah tu datang. Kalau nak tengok bumi Selangor dibadai Tsunami, diberi gempa bumi, atau lagi dahsyat diterbalikkan tanah bumi.

Cubalah kalau berani...


@WARDINASAFIYYAH JATUHKAN HUKUM HARAM TENGOK SPANAR JAYA


Kenyataan Twitter Wardina Safiyyah pagi ini berkaitan tayangan semula sitkom Spanar Jaya di NTV7 .

Sebenarnya Spanar Jaya sudah kembali ke televisyen sejak beberapa minggu lalu dan peminat mula prihatin dengan imej lama Wardina Safiyyah dalam sitkom tersebut. 

"Okay. Spanar Jaya is airing again. I don’t have a TV. Yes, that was lama dulu. Hendak dapat dosa tengoklah, kalau ada rasa segan jangan tengok," tulis beliau hari ini. 

Wardina Safiyyah kemudian mengatakan yang beliau kini dan yang dahulu jauh berbeza dan disudut hati beliau tahu yang Tuhan sudah pun memaafkan kesilapan beliau dahulu. Menyatakan yang sebenarnya beliau tidak kisah dengan penyiaran semula Spanar Jaya, Wardina Safiyyah juga berkata beliau tidak mempunyai hak untuk menghalang siaran di TV.


MANA SATU YANG BETUL NI NUAR?? SEWA KE PINJAM??


Seorang ahli perniagaan, Datuk Mohd. Taufik Omar mengaku menyewakan sebuah jet eksekutif milik syarikatnya kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, namun enggan mengulas berhubung kos sewaan jet tersebut.

Beliau yang merupakan Pengerusi TJets Sdn. Bhd. juga menolak dakwaan memiliki jet tersebut.

Begitupun, beliau mengesahkan syarikatnya bertanggungjawab menguruskan jet yang digunakan oleh Anwar selama dua hari ke Labuan, Sabah.

"Kami hanya menguruskan jet ini untuk seseorang. Ia adalah sebuah jet peribadi, maka, saya rasa perkara berkaitan jet ini juga peribadi," katanya.
*****************************
Apa putar alam sangat Anwar Jubri ni? Dia kata jet tu diberi pinjam oleh 'rakan' nya. Tapi ni kenyataan yang diperolehi dari Dato' tu sendiri yang mengaku jet itu disewa oleh Anwar Jubri. 

Kalau betul 'rakan' nya itu memberi sewa, duit dari mana pulak yang Anwar cekau buat bayar sewa jet tu?

CERAMAH AGAMA @ABBY_ABADI112 DAPAT SAMBUTAN HANGAT!!


Tak percaya ke ??? anda lihat gambar ceramah Abby di bawah.ini bukan photoshop dari Bernama atau NST ataupun meloyakini.ini benar-benar kejadian tau Ceramah oleh Ostazah Abby di Kampung Ara Payong di Batu Gajah Perak semalam telah mendapat sambutan yang amat luar biasa.Diberitakan oleh sumber.jalan penuh sesak sejauh 10 kilometer sehingga memaksa orang ramai berjalan kaki ke tempat ceramah..Dan dilaporkan, hampir 1000 orang dari unit amal Pas terpaksa dikerahkan untuk menjaga lalulintas dan kawasan sekitar ceramah. Menurut pengacara Majlis,kehadiran penduduk sekitar Perak pada ceramah tersebut mencecah 10 ribu orang.Itu belum dicampur lagi dengan hadirin yang terpaksa menyaksikan ceramah Abby tersebut dari atas pokok kelapa berhampiran dan juga dari atas bumbung rumah penduduk. - BadutRakyat

KANTOI!! JET PERIBADI 'RAKAN' ANWAR SUDAH TERDEDAH!! WAJIB TAHU!!



1. Dassault Mystere Falcon 900
2. No Pendaftaran N990BB
3. Didaftarkan atas nama Wells Fargo Bank Northwest sebagai trustee (sebuah syarikat berpengkalan di Amerika Syarikat)
4. Mula beroperasi di Subang sejak Februari 2012.
5. 'Pemilik' - 'Ajen Tempatan' - 'Operator' : Dato Mohamad Taufik bin Haji Omar, Pengerusi LD Sports Sdn Bhd, Presiden Malaysian Judo Association.
___________________________

Berikut di atas adalah antara butiran lengkap berkenaan 'rakan' Anwar yang terlalu sukar untuk disebutkan dari mulut Anwar sendiri. Ada yang nak nafikan lagi ke?

JB tak kisah pun sebenarnya siapa punya jet cuma rakyat nak tahu siapakah 'rakan' Anwar yang bermurah hati untuk meminjamkan jetnya kepada Anwar supaya mereka senang berkempen di Sabah dan Sarawak.

Apa nak ditakutkan? Dah bagitau kan senang. Presiden Malaysian Judo Association, Dato' Mohamad Taufik bin Haji Omar rupanya 'rakan' Anwar yang begitu bersungguh Anwar sorokkan kan identitinya.

Betul-betul kaya lah Dato' ni. Pemurah pulak tu siap boleh bagi pinjam tanpa mengharap balasan apa-apa. Untuk makluman, kalau Anwar nak sewa jet tu harganya USD 9700 (RM35,000) Sejam tau. Beruntung Anwar dapat 'kawan' baik yang sanggup bergolok bergadai bagi pinjam jet peribadinya.

Rakyat dah mula sedar yang Drama-King Anwar sudah tidak relevan lagi. Anwar akan jatuh tersungkur...

Monday, September 24, 2012

ALAMAK ADA TROJAN HORSE DALAM AGENSI BTN???

Punya hebat perempuan ini berlakon menjadi salah seorang staff dalam jabatan kerajaan. JB pun tak pasti yang dia ni betul-betul staff BTN atau pun hanya propa untuk mengelirukan pihak kerajaan.

Hanisya Abdul Hamid, itulah nama perempuan dalam gambar ini yang jika dilihat dalam profil facebooknya adalah salah seorang penyokong tegar pakatan yang berselindung disebalik BTN. Mohon pencerahan dari pihak BTN ada atau tidak manusia bertopengkan syaitan ini.

Bertindaklah sebelum terlambat...

CALON PRO-M UKM DI UGUT BUNUH?? ADA ANASIR LUAR CAMPUR TANGAN!!

Melihat senario Pilihanraya Kampus yang akan melabuhkan tirainya esok (25 September) dengan pembuangan undi oleh pelajar, nampaknya pelajar kita sudah diajar dengan taktik jahat yang dipercayai telah diajar oleh individu yang mempunyai kepentingan di luar kampus.

Calon Pro-Mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dikatakan telah diugut bunuh oleh individu yang tidak mahu mereka terus bertanding dalam PRK esok. Ugutan itu diterima oleh ibubapa masing-masing dan laporan polis juga dikatakan telah di buat di Penang dan Kedah.

Majalah lawak No.1 Malaysia, MalaysiaKini semacam beriya sungguh untuk mengenengahkan cerita panas ini. Tapi JB percaya yang mereka ini telah diberikan skrip yang sama seperti kes PRK tahun lepas yang mana menyaksikan Mastura Abu Bakar (Calon Pro-M UM) dikhabarkan telah hilang dan diculik semata-mata mahu menagih undi simpati kepada Pro-M.

Nampaknya pelajar kita yang masih belajar di IPTA lebih advance dari ahli politik sebenar. Dan yang lebih membimbangkan kita adalah budaya politik kotor yang cuba diterapkan ke dalam IPTA kemungkinan besar akan terbawa-bawa hingga keluar.

Cukup lah Anwar seorang yang jadi Drama-King. Kalau ramai yang nak jadi artis tempelan dalam politik letihlah kami nak melayannya. Belajar dulu ye adik-adik..Ingat masa depan, ingat makbapak..Jangan syok sangat nak berpolitik hingga lupa tujuan asal masuk IPT.

MISTERI PEMILIK JET PERIBADI ANWAR DI DEDAHKAN

Walaupun bergaji hanya RM1 sebulan sebagai Penasihat Ekonomi Selangor, Anwar berjaya membuktikan kepada rakyat yang walaupun hanya dibayar RM1 beliau mampu memiliki bas, lori, kereta mewah dan jet peribadi sendiri. Siapa kata rakyat Malaysia hidup susah??

Anwar terus menafikan yang beliau bukanlah pemilik jet tersebut. Tapi tidak semua orang akan terus tertipu dengan permainan politik kotor Anwar. Rakyat dah mula sedar siapa Anwar dan siapa pula yang selalu memberi dana yang cukup besar kepada parti ciptaannya itu.


The private jet is operated by Bresnan International Aviation of White Plains, New York.
It’s an aircraft charter outfit and is the only aircraft they operate. 
The aircraft owner is registered under Wells Fargo Bank Northwest, Salt Lake City. 
Either this Dassault Falcon 900 with the registration N990BB belongs to an American friend of Anwar Ibrahim or some rich fat cat is paying for the rental. more
Mengikut dari pendedahan dan kaji selidik yang dibuat, JB percaya 'rakan' yang dimaksudkan oleh Anwar itu bukanlah rakyat Malaysia. Kemungkinan besar 'rakan' baik beliau sendiri dari New York atau Amerika atau Israel dan tidak mustahil dari 'rakan' baiknya sendiri George Soros.

Jika betul Anwar mendapat keizinan untuk menggunakan jet peribadi 'rakan'nya ini, kenapa begitu sukar untuk memberitahu kepada umum supaya tidak mendatangkan syak wasangka kepada beliau.

Persoalan yang perlu dijawab oleh Anwar dengan kadar segera. 

ISTERI ORANG DITANGKAP BERSETUBUH DENGAN WARGA PAKISTAN??


KAPAR: Berang dengan seorang wanita yang berkhalwat dengan seorang lelaki warga Pakistan, seorang penduduk bertindak menumbuk muka wanita terbabit selepas mencekup pasangan itu di sebuah rumah di Taman Sri Kerayong, tengah malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah malam itu, penduduk terbabit dipercayai geram dengan wanita berusia 30-an itu yang sebelum ini beberapa kali berjaya meloloskan diri.

Difahamkan, wanita yang juga isteri orang itu sanggup memandu dari rumahnya di Sungai Besar semata-mata untuk memadu kasih bersama kekasih gelapnya itu.

Seorang penduduk yang enggan dikenali berkata, wanita itu dilihat beberapa kali melakukan maksiat di kawasan perumahan itu sejak dua bulan lalu. (HARIAN METRO)

p/s: Aduh! Malu bebeno rasa diri ni bila tahu yang wanita yang juga isteri orang berasal dari Sungai Besar kampung halaman JB. Sanggup datang sejauh ke Kapar untuk memadu kasih berahi warga Pakistan. Masalah sosial tidak mengira umur. Kalau dah dapat yang sedap, yang lama sanggup diketepikan. 

Dunia..Dunia..Seribu macam hal..

PAHANG BATAL PERJANJIAN KONSESI AIR PENYALURAN KE SELANGOR


BENTONG 24 Sept. - Kerajaan Negeri Pahang akan mengkaji dari segi peruntukan undang-undang untuk membatalkan perjanjian konsesi penyaluran dan pembekalan air mentah ke Selangor sekiranya kerajaan Selangor masih berdegil dan tidak membenarkan projek Loji Air Langat 2 diteruskan.

Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob berkata ini kerana Kerajaan Negeri Selangor tidak menghormati perjanjian yang ditandatangani antara kerajaan Pahang dan Selangor ketika itu.

Beliau berkata walaupun kerajaan Selangor kini bertukar, Menteri Besar Selangor sekarang, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sepatutnya menghormati perjanjian bekalan air itu.

"Saya berharap kerajaan Selangor tidak menjadikan bekalan air itu sebagai isu politik.

"Kalau beliau (Abdul Khalid) masih terus berdegil, kerajaan Pahang akan mendapatkan pandangan daripada Penasihat Undang-Undang Negeri mengenai projek itu dan akan membatalkan perjanjian itu," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mini Maha 2012 dan Jelajah Kesihatan Peringkat Parlimen Bentong di Dataran Bentong di sini, hari ini.
   
Turut hadir Menteri Pertanian Industri dan Asas Tani Datuk Seri Noh Omar dan Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai yang juga Anggota Parlimen Bentong.

Adnan berkata jika perjanjian itu terbatal dan kerajaan Selangor ingin membuat perjanjian baharu dengan Pahang, pihaknya akan menyemak semula harga dan mungkin caj yang dikenakan lebih tinggi berbanding perjanjian sebelum ini.

Pada 22 Nov 2007, Pahang dan kerajaan negeri Selangor yang ketika itu di bawah pimpinan kerajaan Barisan Nasional menandatangani perjanjian konsesi penyaluran dan pembekalan air mentah pada harga 10 sen bagi setiap meter padu.

Kerja pembinaan terowong bagi menyalurkan air mentah ke Selangor dari Pahang dijangka selesai pada tahun 2015.

Penyaluran air Pahang-Selangor merupakan projek kerajaan persekutuan yang dicadangkan sejak tahun 2000 dan dijangka menelan belanja RM2.9 bilion.

Adnan berkata setakat ini pembinaan terowong air di empangan Klau yang terlibat dalam projek berkenaan berada pada fasa terakhir.-KLPos

@NGEHKOOHAM TURUT DIBELASAH PERWAKILAN DAP PERAK!!


IPOH 23 Sept. - Konvensyen DAP Perak Ke-17 yang berlangsung hari ini 'panas' apabila beberapa perwakilan secara terbuka mengkritik cara kepimpinan Pengerusi DAP negeri, Datuk Ngeh Koo Ham yang didakwa mencetuskan perpecahan yang serius dalam parti itu.

Perjalanan konvensyen yang mulanya tenang bertukar tegang apabila beberapa perwakilan bangkit mengkritik kepimpinan Koo Ham termasuk mempertikaikan tindakan pemimpin itu mempersoalkan protes umat Islam terhadap filem Innocence of Muslims baru-baru ini.

Suasana panas bermula apabila Pengerusi Cawangan Lumut, Kong Ying Hwabangkit dan mendakwa Koo Ham menggunakan akhbar bahasa Cina untuk mengkritik ahli parti itu.

Koo Ham yang dilihat terkejut dengan keadaan itu sekali lagi menerima tamparan apabila Pengerusi Cawangan Desa Manjung, Solaiman O. P. Syed Ibrahim pula bangkit mempersoalkan kepimpinannya yang didakwa menggunakan media untuk kepentingan politik.- UM

p/s: Ceh! Setakat sound depan-depan tak ada tindakan dari DAP sendiri baik tak payah nak melalak macam ANJING! Buat la undi tak percaya kat Pengerusi DAP Perak tu. Bagi sedar sikit. Demokrasi konon, demokrasi taik ANJING!

TERKINI!! KETUA PEMUDA UMNO KEPONG PARAH DITIKAM!!

Datuk Norizan Ali (Bersongkok)

Ketua Pemuda Umno Kepong, Datuk Norizan Ali cedera parah di bahagian perut dan jari tangan dipercayai terputus akibat ditikam di depan rumahnya di Ampang, Selangor awal pagi ini.

Beliau sedang menjalani pembedahan di Hospital Ampang, kata isterinya Datin Roslinda Kamaruddin kepada Sinar Harian Online.

"Datuk kena tikam di kawasan depan rumah, sekitar 3.30 pagi. Keadaan serius, cedera teruk di perut, jari terputus.

"Sedang dibedah (di Hospital Ampang), doktor masih periksa keadaan, nak lihat kecederaan lain," kata beliau sebentar tadi.

Motif Norizan, awal 40-an dan seorang ahli perniagaan, diserang belum diketahui.

"Saya tidak tahu mengapa Datuk diserang. Tetapi barang-barang tak hilang, jadi hendak kata samun, saya tak tahu," kata beliau yang dalam perjalanan ke rumah mereka di Taman Dagang dari hospital.

"Saya sedang balik ke rumah, polis hendak jalankan siasatan," katanya. - SH

Sunday, September 23, 2012

PKR AND RAFIZI IS BACK AGAIN…WITH THEIR ‘BELIEVABLE PROMISES’


PKR is up to it again…making promises that attracts even the children who know nothing…but until today the party along with its allies DAP and PAS have yet to make good any of the promises.

In 2008, the three parties promised free water which until today is not fulfilled and now the matter is in the courts, prudent spending and transparent governance but never practiced as can be seen in Selangor where even MB Khalid Ibrahim has been delaying with excuses in tabling the white paper on Talam issue.

In fact, PKR through its new ‘intellect’ strategy director Rafizi Ramli, has been responding to demands made by groups to the government with positive proposals, solutions to the many problems raised by the people no matter how big they are.

From free water to free tolls, reduction of car prices to now affordable houses – meaning cheap houses or reduction in prices of houses – PKR has always the answer and the party is generous too.

Just recently in Kuching and Kota Kinabalu, the party promises 20 percent oil royalty and treating both states equal status, autonomy and whatever the people there wanted.

PKR and Rafizi seem to be very good in selling ideas to the extent that he would have make a good salesman as the way he goes, he could even sell fridges to eskimos!

So PKR and Rafizi have made themselves the ‘problem solver’ for Malaysians and thus, voters should vote them for the government as they can solve every problem with the click of the finger anytime.

To PKR and Rafizi, problems faced by voters are no problem to them so long as the voters can be pacified through ‘believable promises’ like they did in the 2008 general election.

So anything the voters want, just highlight them and PKR and Rafizi will come with solutions – of course the solutions can be made good if…that is... if…the voters elect them to Putrajaya.

Ha ha ha…that is the catch…just like in 2008…and until today, the opposition alliance of Pakatan Rakyat (PR) have not even make good or fulfilled any of their promises.

Like in Selangor with matters in the courts and lots of debate on other unfulfilled promises, PKR and Rafizi attempts more lies through their ‘make believe promises’ given the background that they are facing erosion of confidence and support.

Now they called on the ruling BN to contest on policies as exsposing scandals have backfired with the latest issue where its propaganda vehicle Suaram being investigated for taking foreign funds to bring down the government and would be charged in court soon.

With ‘the skeletons in the cupboard’ exposed, PKR now uses Rafizi with ‘believable promises’ to divert voters’ focus away from their ‘evil ways’ in the attempt to pave the way to Putrajaya.

They may continue trying but the scenario at present seems to be negative for them as the winds of political tsunami of 2008 has change direction…and this is real…not a make believe waves.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...