Konco-konco ku

Tuesday, July 31, 2012

"..NEGERI KAYA TAPI KAYA JOHOR DENGAN RASUAH...." - DAYANGKU INTAN


“Saya tak sangka negeri yang terkenal sebagai sebuah negeri yang kaya-raya, pesat membangun rupa-rupanya indah khabar dari rupa,” ujar artis Dayangku Intan kepada HaraMkah.

Dayangku Intan kini berada di Johor sejak tiga minggu lalu bersama PKR negeri itu untuk menyampaikan sumbangan kepada golongan miskin di negeri itu.

Katanya, rakyat negeri itu walaupun kawasan bandar hidup mereka begitu dhaif, lebih miskin dari masyarakat Kelantan.

“Saya heran media dan pemimpin BN dok kutuk Kelantan kononnya negeri itu dikatakan miskin, rakyat susah, tetapi sepanjang tiga minggu Intan di beberapa kawasan di negeri ini, sebenarnya indah khabar dari rupa.

“Negeri kaya, kaya dengan rasuah nak buat apa, tentu tak berkat,”ujarnya.

Menurutnya, dengan pendapatan RM150 sebulan sumbangan kerajaan negeri, mana mencukupi untuk mereka menyara hidup sebulan, apa lagi dengan harga barangan keperluan semakin tinggi.

Sambungnya, berlainan Kelantan negeri miskin tetapi rakyatnya kaya raya kerana keberkatan pemimpinnya yang berlandaskan Islam disamping menjaga harta rakyat. 

WOOO!! AWEK NI KE YANG YB KUALA LANGAT GILA SANGAT TU??


Kalau ikut raut wajah dan bentuk tubuh lelaki mana yang taknak kan? Kalau bagi Bahalol Amin sure dia kebas pukul 3 pagi punya... Yela rekod bersih kaunseling pukul 3pagi..

Dengarnya yang YB Kuala Langat ni dah nikahi wanita ini di Songkhla, Thailand pada 18/3/2012. Ada betul ka YB? Tak kan lah sebab nak nikah dengan pucuk muda si suami sanggup halau isteri pertama macam anjing kurap??

Ish... Kalau dah namanya wakil rakyat PKR, mesti ada masalah dengan perempuan. Macam ni ke YB yang kome pilih? Punah laaa....

posted from Bloggeroid

BUMBURING-LAJIM KELUAR, SABAH SEJAHTERA. - ZAHID HAMIDI


Tindakan Datuk Seri Wilfred Bumburing dan Datuk Seri Lajim Ukin yang keluar dan melepaskan semua jawatan dalam parti komponen Barisan Nasional (BN) tidak harus dilihat sebagai ancaman kepada keutuhan BN dalam menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata sebaliknya, pemimpin serta anggota BN di Sabah perlu menjadikan perkara itu sebagai cabaran dalam mempererat dan memperkukuh perpaduan sesama anggota parti.

“Apa yang berlaku pada mereka sudah dijangkakan, di mana pada pandangan saya, ia boleh diselesaikan.

“Saya harap kepimpinan Umno dan kepimpinan BN Sabah tidak memandang ringan apa yang berlaku, sebaliknya menjadikan ia sebagai hikmah untuk mengukuhkan parti,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Industri Pertahanan, Penguatkuasaan dan Keselamatan (MIDES) di sini Isnin.

Beliau diminta mengulas pengumuman Bumburing yang juga Anggota Parlimen Tuaran keluar parti Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (UPKO) manakala Lajim yang melepaskan jawatan sebagai Anggota Majlis Tertinggi Umno, Ketua Umno Bahagian Beaufort dan pengerusi BN Beaufort.

Mengenai tindakan Lajim yang melepaskan semua jawatan namun tidak sebagai anggota Umno, Ahmad Zahid berkata ia merupakan urusan dan hak peribadi, namun keenganannya melepaskan jawatan Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan dan anggota Umno dilihat sebagai tindakan tidak matang dari seorang ahli politik berpengalaman.

Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan tidak menolak kemungkinan perkembangan terbaru itu adalah satu permainan yang dicetuskan pembangkang bagi memecah keharmonian sesama anggota BN. -UMNO-ONLINE

GAMBAR INI YANG HARAKAH BANGGAKAN?? ISH..ISH..ISH..

Dengar Harakah mengecam media kerajaan BN kerana tidak mengeluarkan gambar ini yang kelihatan WORLD menurut perspektif mereka sendiri. Ermm.... JB tak nak komen ape-ape sebab nanti terbuat dosa pulak... Komen sendiri lah ye.. Ruang komen bawah tu kosong lagi rasanya...

Ni gambar asal yang JB pinjam dari abang Din Turtle.. Apa motif PAS nak bagi gambar yang tak nampak nilai keluar dalam Utusan, Berita Harian, NSTP dan The Star?? Tak pahamlah....

Otak puak haramjadah ni dah terlalu tepu dengan politik agaknya...

TERKINI!! DAP TETAP TOLAK HUDUD PAS SAMPAI MATI!!!


KENYATAAN TERKINI. Setiausaha DAP, Lim Guang Eng sekali lagi menegaskan pendirian DAP yg tidak menyokong perlaksanaan Negara Islam di Malaysia dan perlaksanaan Hudud oleh PAS. Menurut Guang Eng, pendirian DAP ini konsisten dan tidak pernah goyah sejak dulu lagi namun bersetuju dgn perlaksanaan Negara Berkebajikan oleh PAS yg melindungi rakyat miskin, fakir, sakit dan sesiapa yg memerlukan bantuan. 

Menurutnya lagi, DAP dan PAS telah menandatangani dasar bersama yg menyatakan kerangka kerjasama dan tidak pernah sama sekali menyebut tentang perlaksanaan Negara Islam atau Undang2 Hudud dalam Kerajaan Persekutuan Pakatan Rakyat!

KONON DAPAT BONUS DUA KALI TAPI SATU MASUK TABUNG HAJI!!!

Apabila PM mengumumkan akan memberi bonus raya kepada semua kakitangan awam tidak mengira fahaman politik, Kerajaan Negeri Selangor di bawah Khalid Gagap juga turut ingin memberi bonus kepada kakitangannya. Malah lebih hebat dari PM dengan memberi bonus dua kali kepada kroninya di Selangor.

Jika PM memberi bonus minima RM500 atau separuh dari gaji asal, Khalid Gagap pula memberi bonus yang agak lumayan iaitu jika dicampur kedua-dua bonus adalah berjumlah minima RM700.

Tapi sayang, itu semua hanyalah retorik pakatan dalam meraih sokongan lebih besar dikalangan penjawat awam kerajaan negeri supaya terus menyokong mereka. Perkara sebenarnya adalah mereka juga dapat bonus dengan nilai yang sama iaitu RM500. Baki RM200 yang dijanjikan akan dimasukkan di Tabung Haji kononnya dibawah Simpanan Selangorku yang tidak boleh dikeluarkan untuk menghadapi Hari Raya Aidilfitri.


LAJIM-BUMBURING MACAM TAK ADA EFFECT KALAU TAK ADA!! GOODBYE!!!

Minggu lepas kita dikejutkan dengan pengunduran dua ahli politik dari Barisan Nasional Sabah. Seorang Lajim dan seorang lagi Bumburing. Kenapa mereka meninggalkan BN dan menyertai pakatan dengan mewujudkan parti baru yang berpaksikan kepada Anwar Juburi sedangkan masih memegang jawatan tinggi dalam kerajaan?

Lajim yang dulu keras mengatakan yang Anwar adalah pemimpin yang tak layak dipilih kerana rendah moral dan mengesahkan sendiri tentang video ChinaDoll yang dibintangi Anwar ketika mula-mula sebaran clip video tersebut.

JB tak nak ulas panjang, tapi yang JB yakin dua orang pemimpin dari Sabah ini telah dijanjikan jawatan yang besar sekiranya pakatan menang di Sabah. Ataupun mungkin mereka ada sedikit pergeleseran dengan Ketua Menteri Sabah? Dan Anwar telah cucuk jarum akan memberikan jawatan no.1 negeri kepada Lajim....

Sama-sama kita saksikan drama menarik dari Sabah ini...

SINK IS KING!! HUDUD BUKAN INTIPATI DALAM PAKATAN!!


Pengerusi DAP Karpal Singh berkata hari ini sebarang cubaan Pas sekarang untuk memperkenalkan hudud di negara ini mencerminkan dengan buruk niat ikhlas di sebalik apa yang diputuskan di Muktamar Pas tahun lepas.

Beliau berkata, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada Muktamar ke-57 parti itu Jun tahun lepas secara umum menyatakan bahawa tidak ada disebut negara Islam dalam al-Quran tetapi negara kebajikan.

"Ini mencerminkan tanpa sedikit keraguanpun bahawa Pas telah melupakan matlamatnya untuk menubuhkan sebuah negara Islam. Pas, dengan jelas memilih sebuah negara kebajikan," kata Karpal dalam satu kenyataann di sini.

Beliau mengulas kenyataan Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan Tantawi mengenai pendirian konsisten Karpal menolak hudud.

Karpal berkata, Mursyidul Am Pas Datuk Nik Aziz Nik Mat pada 8 Jun tahun lepas melaporkan dalam New Straits Times bahawa keputusan Pas mengubah fokus kepada sebuah negara kebajikan dan mengetepikan istilah negara Islam adalah langkah yang betul.

Karpal berkata, hudud tidak termasuk dalam kerangka dasar bersama Pakatan Rakyat, Buku Jingga.

"Begitu juga, ia tidak akan termasuk dalam manifesto bersama Pakatan Rakyat, tidak mungkin," katanya.  

Beliau berkata: "Tidak ada siapa, tidak ada parti, tidak juga organisasi yang boleh mendakwa mempunyai monopoli terhadap Tuhan.

"Saya perlu tegaskan dengan segala kekuatan yang ada pada saya, bahawa saya percaya terhadap Tuhan," ujar Karpal. - Bernama

Monday, July 30, 2012

ZUL NORDIN BERI AMARAN!! JANGAN TERMAKAN JANJI MANIS ANWAR JUBURI!!!



RAKYAT HARUS BANGGA!! BANK DUNIA MINTA ANWAR JUBURI JADI PENASIHAT EKONOMINYA!!!

Dahsyat Anwar Juburi!! Selepas balik dari mengerjakan umrah (Alhamdulillah) terus dapat rezeki yang melampau ruahnya. Bukan calang-calang orang Anwar Juburi ni. Dah lah popular di Malaysia, di Bank Dunia pun asyik disebut-sebut namanya supaya beliau dilantik menjadi Penasihat Ekonomi Dunia setelah mereka lihat keberkesanan nasihat Anwar Juburi dalam urustadbir Selangor.

Malaysia harus BANGGA dengan Anwar Juburi ni. Gila korang kalau tak BANGGA. Bank Dunia panggil tu, bukan Bank Rakyat atau Bank Simpanan Nasional. 

Tapi yang JB sedikit musykil adalah, BILA PULAK ANWAR BANTU NEGARA MISKIN? Tak kan lah Selangor orang luar panggil negara pulak?? Konfius sekejap.... Tau lah Penasihat ekonomi Selangor, tapi rasanya sebelum dapat Selangor memang negeri ni dah kaya raya...

Kita serahkan pada yang pakar jela... 

@abby_abadi112 DITEMBAK PULA OLEH DIANA AMIR!!!


“Bagi saya politik itu bukan agama. Jadi setiap dari kita harus menyokong sesiapa sahaja pemimpim (Islam) yang mahu menegakkan hukum Islam tidak kiralah ianya datang dari parti manapun dan mana tahu dekat parti yang lain pun ada individu yang bagus jugak dalam menegakkan Islam.

"Jadi terpulang pada setiap individu untuk menyokong pemimpin yang dirasakan sesuai dengannya,” kata Diana seperti dirinya yang tidak begitu arif dalam selok-belok dunia politik, Diana lebih selesa untuk tidak terlalu ekstrim berbicara.

Malah, pendekatan untuk berdiam diri itu lebih baik dilakukan untuk satu-satu isu yang timbul.

“Cuma bagi saya tentang politik ni ataupun apa apa yang berkenaan dengan polisi sepertinya lebih baik jangan nak komen sangat melainkan kita ada kemahiran dalam bidang tersebut. Macam saya tak tahu sangat, jadi lebih baik saya diam je daripada berkata sesuatu yang saya sendiri pun tak pasti,” katanya.

Mengulas tentang isu apabila artis wanita bertudung, punca rezeki tidak ada dalam dunia hiburan, Diana menolak pendapat itu.

“Saya tidak setuju jika ada individu yang mengatakan jika kita menyokong mana mana parti politik periuk nasib artis ini akan tejejas, diorang yang menyokong sesuatu parti politik itu pun akan disokong oleh parti politik tersebut dan tak rasa periuk nasi mereka akan tertutup.

“Untuk artis yang berhijrah kena kuatkan semangat sebab banyak cabaranya nanti.

Kita sentiasa kena ingat yang kita berhijrah ini untuk mendapat redha dari Allah SWT. Jadi jangan risau dengan apa pun yang berlaku, yang penting kita nak dapatkan ganjaran di akhirat bukan didunia ini. Di dunia ni buat pening kepala sahaja. Lebih baik kita fokus untuk ganjaran yang lebih besar di sana kelak,” kata Diana.

COP 10 KALI, PERCUMA SEKALI SERVIS!! ONLY IN SELANGOR!!


Dua tukang urut yang leka melayan pelanggan masing-masing di sebuah premis di Jalan KS 3A, Taman Kinrara Seksyen 3 di sini, menangis teresak-esak apabila premis tempat mereka bekerja diserbu pihak berkuasa, lewat malam kelmarin.

Kedua-duanya saling berpelukan dan sengaja menangis dengan suara kuat apabila mendapati jurugambar media bertali arus merakamkan wajah mereka yang cuba disembunyikan di sebalik bantal.

Dalam serbuan Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor kira-kira jam 11.30 malam itu, 14 tukang urut ditahan masing-masing tujuh warga Vietnam dan tujuh warga China.

Pegawai Turus D7 IPK Selangor, Deputi Superintendan Rohan Shah Ahmad berkata, ketika diserbu, lima tukang urut berusia 19 hingga 30 tahun leka memberi khidmat kepada pelanggan warga tempatan di dalam bilik-bilik kecil yang dipisahkan dengan dinding.

Menurutnya, tiga kondom belum digunakan turut ditemui dan pihaknya percaya wujud aktiviti pelacuran di premis terbabit.

Katanya, premis dipercayai beroperasi tanpa lesen sejak setengah sebulan lalu dan pengusaha dikatakan menawarkan pakej sekali perkhidmatan percuma sekiranya pengunjung mendapatkan khidmat urutan lebih 10 kali di premis sama.

“Pengusaha premis menawarkan harga RM99 bagi satu sesi dan pelanggan mereka turut diberikan satu cop di atas ‘kad kunjungan’ setiap kali premis dikunjungi.

“Kita dapati setiap bilik-bilik kecil juga mempunyai bilik air yang menempatkan sebuah katil,” katanya.

Rohan Shah berkata, lima pelanggan warga tempatan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang bagi membantu siasatan.

Menurutnya, pengusaha bakal disiasat di bawah Seksyen 55 B Akta Imigresen kerana menggaji pekerja asing tanpa permit manakala tukang urut disiasat di bawah Seksyen 39 B Peraturan-peraturan Imigresen kerana bekerja tanpa permit sah

“Salah seorang tukang urut yang tidak mempunyai dokumen perjalanan sah disiasat di bawah Seksyen 6 Akta Imigresen,” katanya.

Seorang penjaga premis berusia lingkungan 30-an turut ditahan dan dibawa ke IPD Serdang.

JB: Dah macam main no tikam pulak masa kecik-kecik dulu. Sebab nak menang hadiah besar terpaksa beli tikam banyak-banyak sampai 10 baru dapat hadiah MISTERI!! HAHAHA.. ONLY IN SELANGOR!!

Sunday, July 29, 2012

KHALID PENTINGKAN AIR PERCUMA LEBIH DARI NYAWA RAKYAT SELANGOR!!


Sekiranya HARGA air yang murah ialah MENGORBANKAN RAKYAT YANG TIDAK BERDOSA. Maka, Teruskanlah keegoan anda .TIADA TEMPAT BAGI PEMIMPIN YANG EGO DIHATI RAKYAT. 

Ramai yang berbangga apabila ada pemimpin PAKATAN RAKYAT berposing dihadapan dipping meter paras air di empangan, dan kemudiannya dipaparkan di Blog Politik Pakatan Rakyat, Malaysiakini (BM Version), Suara-Keadilan.com, dan Harakahdaily. Tetapi , Tahukah bahawa tidak semua empangan air akan beroperasi sepenuhnya didalam keadaan Full Capacity untuk jangkamasa yang lama. 

Azmin Ali sendiri telah melihat kuasa Allah di kawasan DUN nya bagaimana aliran air yang kecil mampu untuk mengubah struktur mukabumi . 

Memang kita akui , Ramai jurutera yang telah terlibat didalam pembinaan sesebuah empangan , dan perlu dilihat kembali , setiap ciptaan manusia juga mempunyai had dan kapasiti penggunaannya. 

1 - Present Plant Efficiency & Reliability
2 - Design Production.
3 - Present Production.
4 - Available Raw Water Supply (dams & rivers).
5 - Present and Projected Demand
6 - Operation cost of each plant (sen/cu m)

Perlu kita ingat kembali, Walaupun kita ketahui rom mempunyai sistem aquaduct yang canggih dan dibina sebelum masihi, apakah rakyat di rom menggunakan sepenuhnya sistem aquaduct tersebut sehingga ke hari ini ? 

Memang terdapat 4 dari 5 Aquaduct digunakan sehingga ke hari ini, tetapi adakah ianya beroperasi dalam keadaan Full capacity sepenuhnya tanpa sebarang proses penyelenggaran ? 

Ramai yang tidak mahu terkorban didalam krisis yang lebih buruk apabila terlalu banyak air yang melimpah keluar . Dan Lim Kit Siang (林吉祥) pun telah melengas terpaksa bercatu air pada tahun 1998.

Sila Rujuk media release dari LKS untuk melihat bagaimana Lim Kit siang sendiri merintih ketika krisis ketiadaan air pada tahun 1998 - https://www.facebook.com/photo.php?fbid=265584180212108&l=17ddea1c78 

Kepada penyokong kedua dua belah pihak, sekarang kita perlu hadapi perkara ini dengan hati yang tenang .Sekiranya HARGA air yang murah ialah MENGORBANKAN RAKYAT YANG TIDAK BERDOSA. Maka, Teruskanlah keegoan anda .TIADA TEMPAT BAGI PEMIMPIN YANG EGO DIHATI RAKYAT. 

Ramai yang berbangga apabila ada pemimpin PAKATAN RAKYAT berposing dihadapan dipping meter paras air di empangan, dan kemudiannya dipaparkan di Blog Politik Pakatan Rakyat, Malaysiakini (BM Version), Suara-Keadilan.com, dan Harakahdaily. Tetapi , Tahukah bahawa tidak semua empangan air akan beroperasi sepenuhnya didalam keadaan Full Capacity untuk jangkamasa yang lama. 

Azmin Ali sendiri telah melihat kuasa Allah di kawasan DUN nya bagaimana aliran air yang kecil mampu untuk mengubah struktur mukabumi . 

Memang kita akui , Ramai jurutera yang telah terlibat didalam pembinaan sesebuah empangan , dan perlu dilihat kembali , setiap ciptaan manusia juga mempunyai had dan kapasiti penggunaannya. 

1 - Present Plant Efficiency & Reliability
2 - Design Production.
3 - Present Production.
4 - Available Raw Water Supply (dams & rivers).
5 - Present and Projected Demand
6 - Operation cost of each plant (sen/cu m)

Perlu kita ingat kembali, Walaupun kita ketahui rom mempunyai sistem aquaduct yang canggih dan dibina sebelum masihi, apakah rakyat di rom menggunakan sepenuhnya sistem aquaduct tersebut sehingga ke hari ini ? 

Memang terdapat 4 dari 5 Aquaduct digunakan sehingga ke hari ini, tetapi adakah ianya beroperasi dalam keadaan Full capacity sepenuhnya tanpa sebarang proses penyelenggaran ? 

Ramai yang tidak mahu terkorban didalam krisis yang lebih buruk apabila terlalu banyak air yang melimpah keluar . Dan Lim Kit Siang (林吉祥) pun telah melengas terpaksa bercatu air pada tahun 1998.

Sila Rujuk media release dari LKS untuk melihat bagaimana Lim Kit siang sendiri merintih ketika krisis ketiadaan air pada tahun 1998 - https://www.facebook.com/photo.php?fbid=265584180212108&l=17ddea1c78 

Kepada penyokong kedua dua belah pihak, sekarang kita perlu hadapi perkara ini dengan hati yang tenang .

TERGEMPAR!! NIZAR DAN NIK AZIZ TERLIBAT DALAM KEMALANGAN!!

Terkejut gila bila dapat berita yang sungguh menduka citakan bagi pihak-pihak pakatan yang taksub dengan Nik Aziz waima melihat gambarnya pun sudah peroleh pahala berganda. Tetapi mungkin pemandu lori yang melanggar gambar Nizar dan Nik Aziz ini akan menerima bala dan tidak akan mencium bau syurga.

HAHAHAHA... ADAKAH INI PETANDANYA??


ISU AIR!! KEMUNCAK KEMARAHAN RAKYAT SELANGOR SEMAKIN MEMBIMBANGKAN!!

Air memang tak akan habis sebab itu semua kuasa Allah. Tetapi tak kan Khalid dan sekutunya yang tinggal di Selangor nak minum air yang belum dirawat? Adakah air lombong jalan penyelesaiannya?

Krisis air semakin meruncing dengan kedatangan petanda awal seperti air terpaksa dicatu dan tekanan air rendah dikawasan-kawasan yang padat penduduknya. Masih sombong lagikah Khalid Gagap???


OPPOSITION PARTIES USING EACH OTHER FOR THEIR OWN CAUSES


Parties in the opposition unregistered alliance of Pakatan Rakyat are in reality using each other as platform to further their causes – not for the rakyat or Malaysians in totality.

From day one when they came together, DAP has its own Chinese agenda but of course laced and disguise under a Malaysian image, PAS is pursuing the cause of certain individuals but most over their main objectives of an Islamic state.

DAP claims to be multi-racial but its struggle has been one track – championing the Chinese cause – and its members comprise 99 per cent Chinese.

PAS is Islamic based as its members can be of any race so long as they are Muslims and they pursue for an Islamic theology state, no meandering or deviation in whatever ways.

Now enter Parti Keadilan Rakyat (PKR), multi-racial and borned out of anger when the party de facto leader Anwar Ibrahim was expelled from Barisan Nasional and Umno and charged for abuse of power and sodomy.

The most aggressive and visible because Anwar is well-known even globally, PKR;s aim is to put Anwar in Putrajaya – no matter what it takes as it seems at present.

Despite the three parties getting together – like the saying goes sleeping on the same pillow and mattress and also bed – their dreams are different totally.

Right now, under the calm flowing water of the surface, the three parties are pushing one another to get to the top, to be the dominant so that their leaders can be Prime Minister.

Despite all agreeing Anwar is to be PM, the real scenario is different at the bottom of the calm flowing water.

PAS still insists on its president Abdul Hadi Awang to be PM while for the DAP, it would be Anwar because a non-Malay PM may not be good for the country with majority Malays and to DAP, Anwar is an easy prey because the aprty leaders have all his secrets.

And if PAS’s Abdul Hadi becomes PM, PAS will pursue the Islamic state concept or now has been changed to a welfare state – whatever the name changed it is still an Islamic state because it will have Islamic laws and Hudud will be implemented.

DAP does not want Hudud and Karpal Singh, DAP strongman had said over his dead body while PKR follows DAP stand.

Given the opposing ‘destinations’ the three parties have, what would it be if they win the coming general election?

Would it be like the few Arab nations that had revolutions to change the ruling parties but ended is chaos as everyone wants their ways.

And given such scenarios around the world, do Malaysians want to see this happen here where the present comfortable and peaceful country turns chaotic just because the winners want their ways?

One wonders whether sanity will prevail among those voters who are obsessed with their political leanings now and see the reality.

AZIZAN UNAWARE OF LINK BETWEEN MB CANDIDATE WITH RAKYAT'S ISSUE


Azizan Unaware Of Link Between MB Candidate With Rakyat's Issue

Kedah Chief Minister, Datuk Seri Azizan Abdul Razak who is famous for being ticked off easily, went berserk yesterday with National Council of Professors (MPN) when the result of their research involving GE13 issue did not favor Pakatan Rakyat.

As soon as he was told about the research, Azizan did not even consider or take a second to think why the result of the research showed that rakyat of Kedah are beginning to go back to BN, He did not realize that he has weaknesses, mistakes and that he did not listen to rakyat's claims, just like what the research found.

Instead, he responded by saying that the issue which they covered including choosing CM candidate is nothing and that it is not suitable to be focused by these scholars. he also mocked the intelligence of MPN and sarcastically mentioned that they were used by BN. He said that MPN was supposed to study much more serious issues such as issues among rakyat, developing the state and defending power.

Obviously, making fun and mocking everyone else is a normal thing among PAS leaders, as if they are the best in the world. And it is normal for the opposition to blame everything on BN if things do not go their way.

He said,This is a sad thing because scholars as them should be studying much bigger issues."

But it is sad for the people of Kedah because not just that their CM do not know anything and that he cannot do anything to solve issues, he is even too arrogant to accept criticism and would not take any responsibility. He made it look easy for one to be a CM. All he has to do is just sit around and do nothing. And if anyone ever say anything, just scream at them.

MPN do not represent BN. Their research regarding the CM candidate has its own significance for serious issues which Azizan had mentioned which is issues involving rakyat, developing the state and defending power. This is because, elected CM would decide whether those serious issues can be handled or not. If rakyat end up choosing the wrong CM like Azizan, then the result, well, the Kedah we see today.

Issues with timber, water, pollution, madrasah, tourism, investment, Malay reserve lands and KUIN which all have been debated by rakyat for a very long time that they are coming to a point of giving up. They said that there is no use telling the CM because he would end up saying that everything has been settled.

But in reality, what is settled?

The only thing that is settled is the decreasing state finance. Not even a single project which was proposed by PAS Kedah has ever been developed. 

It is very sad for rakyat of Kedah to have a CM who do not even understand the link between him and serious issues among rakyat.

The fact is, Azizan is a CM who do not know technology and he do not really understand how information, even confidential matters can go viral within minutes. He do not know that rakyat have their own access to matters which he said or denied. Mocking and insulting other people would not make him a good CM.

With such small knowledge when it comes to matters regarding the state and the world, who is Azizan to insult those scholars at MPN. 

RAKYAT STILL SUPPORT PM, CHINESE SUPPORT INCREASES


As Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak was appointed as the country's Prime Minister in April 2009, the political scene was still intense and rakyat's support towards the ruling party was still low.

With support from Malays divided into three while support from Chinese and Indian decreases, Barisan Nasional (BN) seemed to be in a tough situation.If we are to look at the situation, his situation was almost as same as his late father's when he was appointed as PM back in 1970s.

At that time, the ruling government just recently had a shock in the 1969 election while a few days after that, the national security was under threat with the racial riot on May 13.

But Tun Abdul Razak was really patient, determined and convinced that he could solve every issues from time to time and finally lead the country towards better development.

Like going back in time, even Najib is not anxious in facing issues and he never avoid any of them. 

Following his father's step, he then helped BN to get even more support from rakyuat, acknowledging the party as the ruling party.

Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak is already at the right track in driving Malaysia towards better development. With stronger support from rakyat as researched by UUM and MPN, this country would grow rapidly.

The latest research made by Merdeka Center showed increase in support for PM among Chinese with 42%, all thanks to the consistent efforts which was implemented by BN government.

Even if there may be a little mistake here and there from its accuracy, even if every research uses different methods, they all came to the same result - rakyat are getting happier with the administration pattern of PM and they are getting more convinced with BN.

Thus, if this trend could remain consistent or increased, it is not impossible that political tsunami which struck this country back in 2008, could happen again, bringing down a few states that are ruled by the opposition.

HRW CONDEMNS ANWAR: ANWAR STRUGGLES TO RENEW HIS DEVOUT MUSLIM'S IMAGE


Just recently, Anwar Ibrahim was recorded saying that it is right to discriminate against homosexuals.  In reply to a question from lawyer Firoz Hussein if Malaysia should “discriminate against homosexuals,” Anwar said: “Yes”. “We do not give space to homosexuals.”

Deputy director of Human Rights Watch (Asia division), Phil Robertson, accused Anwar of playing politics with civil liberties. “Anwar is fundamentally wrong when he maintains that it should be permissible to discriminate against homosexuals. 

The Human Rights Watch’s (HRW) response to Anwar’s latest stance on homosexual rights has been anticipated by political observers.   But whether this is just another political game played by Anwar remains a question.   

Phil Robertson too, does not brush-off the idea and went on saying, “While this might be a good vote-getting strategy in some parts of Malaysia, his claim shamefully runs completely contrary to the central principle of non-discrimination in international human rights law”.

However, many in Malaysia agree that Anwar is just fishing for votes when he agrees to discriminate himself (homosexual), but whether his ‘masters’ in the west, including Phil Robertson himself is also in the game by pretending to bombard and condemn him in order to ensure Anwar gets the much needed Muslims’ votes in the upcoming GE, we might never know.  

anwaraidc web had exposed that Phil Robertson is known to be in close relationship with PKR through their human rights lawyers, namely, Surendran, Latheefa Koya and Fadiah Nadwa.  His ‘closest’ acquaintance, however, is Fadiah.  It is said that their ‘closeness’ raises brows.  

These lawyers’ favourite meeting place is in Bangsar Village.   Phil has been to PKR HQ a number of times giving talks and trainings on how to use the human rights issue to suppress the government. 

Phil has been very vocal in the issue of ISA in Malaysia, which is championed by SUARAM.   SUARAM too, has been very busy trying to tarnish the government image in the scorpene submarines purchasing issues.  

Therefore, we could not be wrong to assume that the HRW, PKR, SUARAM all work as a team.  

The team must have realized that they are on the losing side when Anwar received quite a hard slap on the face for his blurry stance on homosexual rights when asked by the media soon after his acquittal from the sodomy case.  This, plus the SUARAM’s series of blunders, that left PKR/PR with no real issues to fight, Anwar needs to strengthen his position in the eyes of Malaysians, especially the majority Malay Muslims.  

A blurry statement on homosexual rights was a disaster.  What more with his unpopular statement in the Wall Street Journal on protecting the Zionist’s ‘rights’ in the Palestines.   Many Muslims abandoned him right away after these two issues.  

With his chameleon nature is already too obvious, Anwar needs to choose just one character or image, for this particular GE.  So, he chooses to show that he is still a devout Muslim who firmly rejects this new religion called ‘Human Rights’ promoted by the west.  As a good Muslim, he couldn’t even dare to consider the rights of homosexual, lesbians or transgenders.   

He must also convince the people that the west don’t support him as alleged by his enemies.  He must erase the image of a ‘western puppet’ altogether.  So, we might hear more condemnation by the west towards him after this.  

Don’t be surprise that in the next few days, we might also hear Anwar firmly rejecting and condemning liberalism and pluralism in religion, although we know for a fact that he lives by them.   

So, Malaysians, I can only say this:  be ready for this new Anwar but I sure can’t promise you how long this new Anwar will last.  

TIMBALAN MENTERI SABAH LETAK SEMUA JAWATAN?? EH! TERTINGGAL SATU JAWATAN!!

Desas-desus yang mengatakan Lajim Ukin, Timbalan Perumahan dan Kerajaan Tempatan Sabah akan meninggalkan UMNO dan melompat parti sebelum PRU13 menjadi kenyataan apabila petang semalam semasa majlis berbuka puasa bersama Pakatan telah mengumumkan untuk meletakkan semua jawatan yang beliau sandang sekarang.

Tetapi yang menjadi tanda tanya kepada semua adalah kenapa Lajim Ukin ni tak letak jawatannya dalam kerajaan negeri sebagai Timbalan Menteri? Dan juga sebagai ahli UMNO? Adakah ada perancangan yang telah dibuat oleh beliau dan tenaga pemikir dari pihak pakatan untuk menggunakan kuasa Lajim supaya Sabah dapat jatuh ke tangan pakatan?

Reaksi banyak pihak ternyata tidak terkejut dengan tindakan Lajim Ukin kerana memang sudah jelas kelihatan sejak lama dulu yang beliau ini tidak akan lama bersama UMNO kerana berlaku sedikit salah faham dalam kerajaan negeri Sabah sendiri.

Adakah benar pakatan akan merampas Sabah pula pada PRU13? Sama-sama kita nantikan.

Saturday, July 28, 2012

KERAJAAN SELANGOR BAGI AIR PERCUMA 100%!! SOKONG PAKATAN AIR FREE OF CHARGE!!!

HAHAHA..Pakatan nak menipu rakyat lagi!! Kata tak ada gangguan bekalan air kat Selangor tapi hakikatnya semalam Kerajaan Selangor hantar lori bawak air ke Seri Kembangan kerana mendapat aduan yang kat kawasan tersebut tiada air. Orang cakap degil nak mampos!!

Sekarang Khalid Gagap terpaksa tanggung malu sendiri sebab air memang tak cukup. Tak habis tahun 2012 pun lagi air dah berkurang. Mungkin benar mimpi ngeri krisis air 2014 akan terjadi jika Khalid terus berdegil dengan tindakannya tidak memberi kelulusan kepada pembinaan empangan Langat 2 yang dicadangkan oleh Kerajaan Persekutuan.

Gambar ihsan: Harapan Esok

AMARAN!! SUDAH RAMAI ORANG MELAYU YANG MURTAD!!


Pas digesa tampil menyatakan pendirian berhubung kenyataan dikeluarkan oleh Persekutuan Kristian Malaysia - merujuk kepada senarai prinsip bernegara yang disenaraikan.

Lapan prinsip disenaraikan dalam kenyataan dikeluarkan pada 18 Julai lalu di mana prinsip terakhir merujuk kepada kebebasan beragama merangkumi kebebasan untuk menganut, mengamal, dan menyebarkan agama di mana ia dibenarkan berkembang tanpa sebarang pembatasan tidak wajar dari undang-undang, penegahan ataupun larangan.

Ini kerana, prinsip tersebut dilihat sebagai satu tuntutan keterlaluan dan di luar lingkungan perlembagaan yang sudah dipersetujui bersama sebelum merdeka.

Perkembangan itu disifatkan mungkin membuka lebih banyak ruang tuntutan yang tidak munasabah, yang akhirnya akan mencetuskan kekacauan, huru-hara dan ketidakstabilan dalan negara.

Presiden Jalur Tiga (Jati), Datuk Dr Hasan Mohamed Ali pada sidang medianya hari ini beranggapan tuntutan tersebut bukan sahaja bertentangan dengan semangat perlembagaan tetapi ia akan merungkai asas kehidupan 28 juta rakyat Malaysia yang inginkan keamanan, keselamatan dan kesejahteraan yang dinikmati sekarang.

"Saya ingin penjelasan selain daripada pihak Persekutuan Kristian Malaysia, adakah Pakatan Rakyat bersetuju dengan tuntutan yang dibuat? Sekiranya bersetuju, maka saya ingin mengajukan satu lagi pertanyaan adakah PAS juga sebagai salah satu komponen Pakatan Rakyat bersetuju melaksanakan tuntutan itu?" katanya.

Beliau bagaimanapun menyatakan pendirian tidak mempunyai masalah dengan tujuh lagi prinsip bernegara yang disenaraikan Persekutuan Kristian Malaysia itu. - GelombangRakyat

DI MANA NG SUE LIM?? CELENG SEKINCHAN MENYOROK BELAKANG TELUR KHALID!!

Penyelewengan Pangsapuri Damai, Sekinchan telah hampir sampai ke kemuncaknya apabila sedikit demi sedikit rahsia besar kroni ADUN Sekinchan mula terbongkar. Penduduk Sekinchan terutama golongan belia berbangsa Cina begitu marah dengan Celeng Sekinchan ini kerana tidak mengutamakan hak mereka terlebih dahulu sebelum menyerahkan rumah pangsapuri terbabit kepada syarikat kroninya.


Pengerusi SERANG, Budiman Zohdi, akan membongkar sedikit demi sedikit penyelewengan yang dibuat oleh ADUN Sekinchan terbabit yang mengaitkan dirinya dengan PBT Majlis Daerah Sabak Bernam yang turut terlibat dalam kelulusan penyerahan tender pangsapuri kepada sebuah syarikat yang baru diwujudkan untuk pengambil alihan pangsapuri ini secara total.

Budiman menegaskan YB Sekinchan perlu menjawab segala persoalan yang dikemukakan oleh penduduk tempatan berhubung kes ini. Laporan polis juga telah dibuat oleh NGO SERANG minggu lepas untuk mendesak Celeng Sekinchan ini menjelaskan apa kaitan beliau dengan NKK Enterprise yang membeli kesemua unit rumah pangsapuri terbabit.


PANAS!! BEKAS KETUA SIASATAN JENAYAH DITOLAK JADI CALON!!

Semenjak penglibatan Bekas Ketua Siasatan Jenayah PDRM, Dato' Mohd Fauzi Saari dibawa kehulur kehilir oleh kepimpinan PAS pusat, beliau telah memasang angan-angan untuk bertanding sebagai YB demi untuk 'menegakkan Islam bersama PAS'. Namun hakikat yang sungguh pahit ditelan adalah beliau DITOLAK!!

Ura-ura yang mengatakan beliau akan bertanding di Larut telah ditolak dengan sebulat suara oleh akar umbi dan kepimpinan PAS kawasan kerana tidak mahu menghampakan pengundi tempatan yang mahukan suara akar umbi mereka didengar dengan meletakkan calon pilihan mereka.

Dah puas dijaja oleh golongan khawarij PAS dan dibawa kesana-sini tapi kesudahannya adalah HAMPA. 


XAVIER TERNYATA BODOH ALANG!! PATUT SELANGOR MUNDUR!!

Mana lah tak lingkup Selangor dikerjakan oleh geng pakatan yang haprak ni. Vision tak ada langsung. Tak kan lah nak berak time tu jugak baru nak gali lubang?? Bodoh tu tolong simpan sikit la buat berkempen tak lama lagi.

Macam ni punya YB pun ada ke? dah la selalu tidur kat Dewan DUN, tak reti nak buat kerja, otak tepu pulak tu. Minta pengundi tempat dia fikir balik la. 

MELAMPAU!! THE STORE MERENDAHKAN TARAF UMAT ISLAM DI BULAN RAMADHAN!!

Berita yang baru terbaca di website AIDCNews tentang perkara yang JB anggap telah menghina umat Islam di seluruh Malaysia dengan memberi diskaun harga minuman keras di premis The Store.

Kita WAJIB BOIKOT THE STORE!!! 

Kita bukan hendak menidakkan rezeki yang mereka perolehi tetapi hanya sekadar memberi peringatan terakhir kepada mereka supaya tidak mempermainkan bulan Ramadhan dengan tawaran yang betul-betul tidak merendahkan martabat Islam itu sendiri.

Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) telah mengirim sekitar 600 ribu email kepada ahli-ahli dan rakan-rakan sekutunya sebagai tanda protes The Sore yang mempromosi arak secara terbuka bersempena dengan bulan Ramadhan.

Adakah ini salah satu agenda Yahudi yang telah meresap masuk secara senyap untuk meruntuhkan akidah umat Islam di Malaysia? Wallahua'lam....

Friday, July 27, 2012

HEBAT BOB LOKMAN!! JADI ARTIS PUN TAK SEKAYA NI...

Untung bila artis masuk parti politik terutama PAS yang telah menyediakan bermacam kelebihan yang tak pernah terfikir ketika menjadi artis dulu. Ingat lagi dulu Bob Lokmon tidak semewah kini yang mampu berkereta besar hasil sumbangan PAS.

Kalau lah tahu yang pendapatan jadi penceramah lebih tinggi daripada menjadi artis, sudah tentu semua artis akan menjadi penceramah sepenuh masa.


SHEILA RUSLY KASI AJAR SAMA @abby_abadi112 !!!


Artis wanita khususnya mereka yang membuat keputusan untuk berhijrah dan menukar imej dengan memakai tudung tidak wajar dan perlu mengeluh dengan dugan Allah dalam kerjaya atas perubahan yang baru sahaja dibuat.

Golongan tersebut seharusnya yakin dan jitu akan niat utama mereka untuk berhijrah kearah kebaikan dan harus mengelak daripada memberikan kenyataan yang boleh mencemarkan imej mereka selepas membuat keputusan untuk berubah ke arah baik itu.

Pelakon yang juga penerbit drama Sheila Rusly berkata, seandainya ada di kalangan artis yang baru sahaja bertudung sukar untuk mendapat tawaran kerja kerana penghijrahan yang baru saja dibuat itu, individu tersebut harus menerima dugaan tersebut dengan hati terbuka.

“Jangan mempertikai isu tawaran lakonan atau rezeki kerjaya merosot hanya kerana kita baru sahaja beberapa hari bertukar imej bertudung. Artis yang terbabit kena sedar niat kita berhijrah ini kerana Allah.

“Namun, percayalah takkan Allah mahu tutup rezeki jika kita berubah ke arah kebaikan? Kalau seseorang artis mengeluh mengenai nasib dan kesan daripada keputusan bertudung itu, ia seolah-olah mereka tidak ikhlas berhijrah.

“Bertudung dan menutup aurat itu tidak membebankan atau membatasi urusan seharian kita,” katanya ketika dihubungi di sini.

Pelakon dan Penerbit eksekutif JS Pictures ini berkata demikian sebagai respons kepada luahan dan rungutan segelintir artis wanita yang bertudung mendakwa kurang mendapat tawaran seperti sebelumnya selepas bertukar imej bertudung dalam masa terdekat.

Malah tambahnya lagi, terdapat sesetengah artis yang tergamak memberi kenyataan sinis dengan memburuk-burukkan pihak tertentu selepas menukar imej tersebut dengan menekankan bab Politik dalam negara. - MPP

HASAN ALI MUNCUL SEMULA DI FORUM TV SELEPAS 20 TAHUN MENYEPI!!


KUALA LUMPUR 27 Julai - Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr. Hasan Mohamed Ali kembali berkhidmat sebagai Pengacara sebuah Forum berkaitan Islam menerusi Forum Khas : Ehya' Ramadhan yang telah disiarkan di TV1.

Forum yang dipaparkan pada setiap hari Khamis jam 10 malam itu bakal berlangsung selama 4 minggu sepanjang bulan Ramadhan dengan tajuk perbincangan berkaitan Islam khususnya mengupas aspek kerohanian ibadah dalam mengimarahkan bulan tersebut.

Rancangan ini telah membuka tirai pada malam tadi di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) itu telah menjemput 2 panel khas iaitu Prof. Madya Dr. Abdul Aziz Hanafi & Prof. Dr. Muhaya Hj Mohammed membincangkan tajuk 'Ramadhan Pembinaan Sahsiah'.

Klik SINI untuk berita lanjut.

'KAMI DESAK NG SUE LIM BERI KETERANGAN!!' - BUDIMAN, SERANG



GEMPAR!! TNC UNIVERSITI NEGERI PAKATAN SABIT KES MEROGOL??

Panas!! Panas yang disangka sampai ke petang rupanya RIBUT TAUFAN di tengah hari!! Itulah antara perumpamaan yang selayaknya dikatakan kepada salah satu Timbalan Naib Canselor salah sebuah institut pengajian tinggi milik kerajaan negeri.

Walaupun kes ini sebelum beliau mendapat jawatan tertinggi dalam ipt terbabit tetapi kerana tidak cukup bukti yang kukuh maka kes ini disenyapkan. Dan baru-baru ini sahabat JB, Sahabat Gunung telah mengeluarkan satu salinan laporan polis berhubung kes ini.


Pendedahan akan dilakukan jika tiada respon dari si pelaku. JB percaya yang beliau tak akan mengaku dengan begitu sahaja. Sudah lah negeri bergolak dengan bermacam isu, kini timbul pula bukti kes sebenar yang memang beliau merogol. Tunggu dan Lihat siapa yang kenaaaaaa........

LAJIM UKIN KELUAR AKAN SERTAI PEMBANGKANG??


Tika ini banyak khabar berita menyentuh secara langsung perkembangan terkini perihal Ahli Parlimen Beaufort, Lajim Ukim yang kini sedang berura-ura untuk menyertai PKR setelah beberapa kali tertangguh sebelumnya.

Dalam satu pertemuan dengan Nik Aziz Nik Mat di Kelantan sebelum ini, Lajim Ukim dikatakan telah melahirkan hasrat untuk menyertai PKR dan memohon restu daripada Mursyidul Am PAS itu agar penyertaannya itu dapat membantu pakatan pembangkang.

Pelik bunyinya. Mahu menyertai PKR kemudian tiba-tiba mohon restu daripada Muryidul Am PAS. Samada berita itu tersalah lapor, songsang atau sebaliknya, sukar dipastikan.

Apa yang pasti, jika Lajim Ukim sudah nekad untuk melompat menyertai PKR atau masuk apa sahaja parti pembangkang, kita doakan sahaja mudah-mudahan itulah yang terbaik untuknya. 

Lagi berita di SINI.

Wednesday, July 25, 2012

GURU WANITA DIROGOL DALAM RUMAH SENDIRI!!


SABAK BERNAM- Perubahan sikap seorang guru wanita yang menjadi pasif dan pendiam membongkar rahsia dia dirogol rakan sekerjanya.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Mohamad berkata, dalam kejadian jam 5 pagi, 14 April lalu, mangsa yang baru bangun dari tidur diterkam suspek berusia 37 tahun di ruang tamu rumahnya sebaik sahaja dia membuka pintu.

"Suspek seorang guru sekolah rendah bertindak menerkam dan merogol mangsa yang ketika itu bersendirian di rumah.

"Bagaimanapun tiada ugutan yang dibuat dan mangsa tidak mengalami sebarang kecederaan," katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di pejabatnya di sini, semalam.

Menurut Noor Mushar, disebabkan kejadian itu, mangsa berusia 33 tahun itu trauma dan berubah sikap menjadi pasif serta pendiam yang kemudiaannya perubahan itu disedari oleh suami mangsa.

"Mangsa yang pada mulanya takut menceritakan tragedi itu akhir terpaksa mengakui menjadi mangsa rogol selepas didesak berkali-kali oleh suaminya.

"Mangsa ditemani suami kemudiaannya membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sabak Bernam, kira-kira jam 2 petang, Ahad lalu," katanya,

Berdasarkan laporan yang diterima, polis bertindak menahan suspek yang sudah berkahwin namun masih belum mempunyai cahaya mata itu di kediamannya di sekitar Sungai Besar kira-kira jam 10 malam, pada hari sama laporan dibuat.

"Suspek kini ditahan dan disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana kesalahan merogol.

Sementara itu, katanya, orang ramai diminta segera membuat laporan dan tidak mendiamkan diri sekiranya menjadi mangsa jenayah.

"Laporan itu penting bagi memudahkan siasatan dijalankan dan membolehkan tindakan segera diambil ke atas penjenayah," katanya. - Sinar Harian

PENIAGA JUAL MAKANAN PADA UMAT ISLAM DI SIANG HARI UNTUNG BESAR!!


BUKIT BERUNTUNG - “Nak apa abang... Makan ke bungkus?” Itu layanan awal si suami ketika wartawan Sinar Harian tiba di gerai peniaga nasi lauk di tepi persimpangan sebuah kawasan industri di sini jam 12.30 tengah hari.

Bagaimanapun, setelah memperkenalkan diri si suami dengan tenang memberitahu makanan dijual hanya untuk pekerja warga asing bukan Islam.

Tinjauan selama setengah jam mendapati sebaliknya apabila makanan dijual kepada semua pelanggannya yang datang tidak mengira Islam, puasa atau tidak.

“Kami hanya jual kepada pelanggan tetap yang bukan beragama Islam.

“Menu yang disediakan juga khusus untuk warga Myanmar seperti kari dan sedikit saja lauk pauk Melayu,” katanya yang sudah lebih dua tahun berniaga di kawasan itu.

Menurutnya, mereka perlu terus menyediakan makanan untuk pelanggan tetap kerana bayaran bulanan sudah dijelaskan.

Bagaimanapun, tinjauan jelas mendapati segelintir pembeli adalah daripada orang Islam.

Peniaga terbabit turut dilihat menasihati pelanggannya supaya tidak membeli makanan ketika wartawan Sinar Harian berada digerainya kerana bimbang gambar yang dirakam akan menjejaskan perniagaannya.

Seorang pemandu lori berasal daripada Kedah yang enggan dikenali berkata, makanan yang dibungkus adalah untuknya dan ketika dia mengambil makanan, peniaga pasangan suami isteri itu langsung tidak menegur atau menghalangnya.

“Saya bungkus untuk saya makanlah, siapa lagi. . .

"Tapi, saya makan dalam lori bukanlah di tempat terbuka, malulah,” katanya yang mengakui tidak menghidap sebarang penyakit menguzurkan.

Sementara itu, seorang pegawai penguat kuasa daripada Pejabat Agama Islam Daerah (Paid) Hulu Selangor ketika dihubungi berkata, jika peniaga terbabit didapati bersalah tindakan denda tidak kurang RM1,000 akan dikenakan terhadap peniaga terbabit. - Sinar Harian

Jawa Bernam: Tak sampai seminggu berpuasa bagi umat Islam yang menunaikan rukun Islam ini, tetapi peniaga berani mati ini tetap membuka gerai menjual nasi berlauk disiang hari kononnya hanya menjual makanan tersebut kepada warga asing yang bukan beragama Islam yang bekerja di sekitar kilang berhampiran.

JAIS tak kan nak buat penyiasatan dulu sedangkan dah terang-terang keluar kat surat khabar ni. Bertindak la cepat sikit.

PAKATAN FOBIA DENGAN 'JANJI DITEPATI' SEBAB MEREKA TAK PERNAH TUNAI JANJI!!

Lawak petang!! Tiap hari puak pakatan ni asyik nak buat JB tergelak je la. Pasal tema hari merdeka pun korang nak politikkan jugak ke? Lantak PM la nak letak tema apa. Sekarang yang memerintah Malaysia adalah Barisan Nasional bukan Pakatan Haram.

Kalau nak desak sangat, pi desak Khalid Gagap tu supaya jangan nak sombong sangat sampai nak bahayakan nyawa rakyat Selangor dengan keengganan dia selesaikan isu air. 2014 dah tak lama lagi woi! Krisis air 2014 membabitkan Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya yang mempunyai kepadatan penduduk lebih tinggi berbanding negeri-negeri lain di Malaysia.

"JANJI DITEPATI". Ok lah tu. Ini bermakna janji pilihanraya 12 yang UMNO/BN manifestokan telah berjaya dilaksanakan. Mungkin pakatan panas sebab semua janji pakatan tak pernah dibuat dan ditepati.

Gila betul la pakatan ni.

GEMPAR!! MP KUALA LANGAT HALAU ISTERI MACAM ANJING!!



Tentu anda mengenali Ahli Parlimen Kuala Langat yang sangat sinonim dengan HARAMJADAHnya setiap kali dia berceramah, kan? Dan tentunya anda juga mengetahui bagaimana dia cukup hafal dengan gejolak serta selok-belok rumahtangga Najib Abdul Razak dan Rosmah Mansor, Perdana Menteri Malaysia dan isterinya, sehinggakan banyak perkara yang tidak diketahui oleh orang lain, Abdullah Sani tahu.

Walau apa pun puncanya kepada masalah rumahtangga Abdullah Sani dan isterinya, tindakan Abdullah Sani yang enggan membenarkan isterinya masuk ke rumah dan mengambil segala dokumen-dokumen penting, amat memusykilkan kita. Malah larangan Abdullah Sani ke atas kedua-dua orangnya daripada mengambil isterinya di Kelang Sentral juga, sebenarnya menimbulkan pelbagai persoalan.

Mungkinkah ini merupakan satu petunjuk kepada Abdullah Sani yang gemar sangat MENGHARAMJADAHKAN Najib Abdul Razak dan Rosmah Mansor selama ini? Atau barangkali dia memang memerlukan publisiti sebegitu rupa, bagi membolehkan dia mengekalkan kedudukannya dalam PKR dan sebagai Ahli Parlimen Kuala Langat?

Lagi cerita di SINI.

ABBY ABADI DILANTIK IKON UBAT KUAT!! BERTAMBAH REZEKI MENJADI AHLI PAS!!!


TERKINI!! RAFIZI LEMBU UNDUR DIRI DARI PANDAN! TIDAK YAKIN BOLEH MENANG!!

Berita terbaru yang diterima, Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli yang sebelum ini begitu lantang menjaja dirinya bakal bertanding di Pandan, dikhabarkan sudah 'menarik diri'. Ini berikutan maklum balas yang diterima menunjukkan dia tidak selamat bertanding di situ. 

Ia juga dikatakan mengecewakan pihak-pihak di DUN Bukit Antarabangsa dan Parlimen Ampang - berdekatan Pandan - masing-masing kerusinya diketuai Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dan Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamaruddin yang amat mengimpikan 'gabungan' dengan Rafizi. 

Rafizi dipercayai kini mencari 'tapak baru' di Terengganu pula.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...