Konco-konco ku

Wednesday, February 29, 2012

PATUT OTAK KHALID GEREJA BEKU. ADA KILANG NUKLEAR RUPANYA KAT SHAH ALAM!!

Berita panas yang baru JawaBernam terima dari rakan-rakan blogger ApaNama & Cucu Tok Selampit yang mengatakan siap bukti di Shah Alam ada kilang nuklear seperti yang di dakwa di Lynas, Gebeng. Dah hampir sedekad rupanya kilang tu ada di Selangor tapi kenapa hanya otak Khalid Gereja je yang tak betul? Dah kena mutasi ke? 

Pendedahan yang dibuat ada asasnya. Bukan macam foziah thoron yang tidak mahu buat rujukan pada Ahli Parlimen Hulu Langat iaitu seorang pakar nuklear. Ini lah kebangangan pemimpin pembangkang. Asal ada benda yang dia rasa boleh buat duit semua ikut jadi bodoh.

Sumber: Cucu Tok Selampit

PANAS!! BAHALOL AMIN MINTA TOLONG NIK AJIS BAWA KE SYURGA

Inilah muka pemimpin pakatan yang Wally Bandit, King Jason, Veruk, Hulagu Khan dan beberapa pencacai pembangkang agong-agongkan. Tidak cukup dengan beristeri dua tapi nafsu dahsyat sehingga bini orang pun nak test. Nasib baik dapat, kalau tak memang kena belasah betul-betul lah dengan si zatiwani ni. Dunia, dunia. Si ostad yang rasanya sudah cukup ilmu agama dan tahu hukum berdua-duaan boleh mendatangkan syak wasangka. Tapi itu jugalah yang dibuatnya. Tidak terpikirkah oleh ostad ni akan anak-anak serta bini-bini yang setia menunggu dirumah? Inilah manusia yang tidak bersyukur. Pantang nampak benda sedap terus dilahap. Orang punya akhlak macam ni nak dijadikan pemimpin buat bangsa Melayu? Fikirkan.

GENDANG SERANGAN ORANG MUDA SELANGOR TELAH BERMULA..AYUH BANGKIT!!!

Malam tadi telah bermulanya satu titik tolak  Sekretariat Orang Muda Selangor dalam memberi penerangan dan semangat kepada setiap DUN di Selangor bagi merampas kembali negeri ini dari tangan penjahanam bangsa,agama dan tanah air. Bermula dengan DUN Sijangkang sebagai pilihan kerana hendak memberi amaran kepada YB Dr. Ahmad Yunus Hairi, ADUN Sijangkang akan gelombang yang akan terjadi kepada Kerajaan Pakatan Selangor. 

Dengan menampilkan penceramah muda daripada Pengerusi Sekretariat Orang Muda Selangor, Saudara Budiman Zohdi merangkap Ketua Pemuda Sungai Besar telah memberi penjelasan berdasarkan fakta. Bermula dari kegagalan pakatan menunaikan janji-janji pilihanraya 2008 dahulu, isu pasir, isu air, isu sampah, isu Yayasan Selangor, isu PKNS, sehinggalah ke isu kebajikan rakyat Selangor yang dipandang sepi.

Penyampaian yang dibawa secara santai mendekatkan lagi anak-anak muda DUN Sijangkang supaya dapat bertukar-tukar pandangan dengan terus memberi maklum balas serta jawapan berdasarkan fakta yang diperolehi. Inisiatif yang bagus dari Sekretariat Orang Muda Selangor atas gerakan-gerakan untuk menyedarkan orang Selangor khususnya kepada kekejaman dan kealpaan pakatan dalam memenuhi janji-janji manis sebelum PRU-12 dulu.

Program TERANG (Tekad Rampas Selangor) membawa satu anjakan kepada orang muda melalui SERANG (Seketriat Orang Muda Selangor) dan mengumpulkan seberapa ramai penduduk setempat supaya dapat bersama-sama mendengar penerangan yang akan merungkai segala kepincangan pakatan Selangor.

Alhamdulillah, lebih kurang 120 orang penduduk setempat yang rata-ratanya anak muda tidak kira lelaki atau wanita turun di Tadika KEMAS Telok Panglima Garang bagi mendengar ucapan Saudara Budiman. Tahniah kepada warga DUN Sijangkang kerana bersama memeriahkan majlis santai. Tidak lupa juga kepada Saudara Zurihan,Ketua Pemuda Kuala Langat atas layanan mesra dan juga kepada seluruh jentera Pemuda UMNO Kuala Langat. Dan yang lebih penting ayam dan kambing bakar tu memang sedap.(hehehe)

Lagi gambar di Facebook Pemuda Kuala Langat

TEMPE GORENG!! BAHALOL AMIN PATUT BERSARA!!!

"Apabila datang satu golongan ulama' yang amat busuk hatinya, dari mereka datang fitnah dan kepada mereka fitnah itu dikembalikan."

Kes Bahalol Amin tak akan putus sampai sini sahaja. Percayalah. Kumpulan penyokong fuckatan telah sedikit demi sedikit mula sangsi dengan kelakuan pemimpin-pemimpinnya yang begitu taksub dengan ketua peliwatnya sehingga mahu mengikut jejak langkah Al-Juburi.

Bahalol Amin bawak bini pergi hotel Swiss? Mana bini dia hilang masa mereka berdua ditangkap khalwat? Kenapa Bahalol Amin sampai sekarang tidak membuat laporan polis berkenaan dia mendakwa dipukul oleh 20orang samseng upahan suami kepada pasangan khalwat Bahalol ni?

Kalau betul seperti yang beliau dakwa, maka tampillah dengan bukti dan buat report polis berkenaan insiden terbabit. Jangan diam je. Kami perlukan bukti. Jangan terlalu cepat meletakkan kesalahan sendiri kepada UMNO.

JawaBernam teringat pula akan kes Eli Kong yang telah meletakkan jawatan ekoran tersebarnya gambar-gambar tidak senonoh beliau di internet. Tanpa berfikir panjang, Eli telah nekad untuk melepaskan semua jawatan yang dipegang demi menjamin kesucian fuckatan.

BAHALOL AMIN NAK LETAK JAWATAN???

Itulah yang sepatutnya. Jangan difikirkan dan dikejar soal dunia. Mulut boleh menafikan semua perbuatan yang dilakukan tapi tanpa bukti umpama percakapan tiada makna. Sia-sia. JawaBernam mendesak supaya ostad PKR yang melantik Anwar sebagai Imam Mahdi segera meletakkan jawatan serta merta kerana telah memalukan fuckatan. Jangan jadi macam Anwar yang lupa diri. Fikirkan.

Tuesday, February 28, 2012

DR. YUNUS TERKEJUT BUDIMAN GEGAR SIJANGKANG!!!

Sekitar penerangan khas tentang isu berkaitan Selangor yang mana dilihat amat pincang. Penjelasan setiap isu yang disampaikan oleh Budiman Zohdi, KP Sungai Besar kepada penduduk muda sekitar DUN Sijangkang yang mana YB nya Exco PAS yang tidak memegang port folio agama.

Program TERANG (Tekad Rampas Selangor) membincangkan isu yang tidak menyentuh langsung masalah rakyat Selangor. Nampaknya rakyat Selangor khususnya DUN Sijangkang akan kembali bersama BN.


ADUN SEKINCHAN WAK CELENG CARI GADUH DENGAN NOH OMAR

UMNO-PAS WAJIB BERSATU UNTUK ISLAM DAN MELAYU!!


Pemimpin Perkasa mahu PAS dan Umno bersatu... Tapi mahukah PAS tunduk dengan egonya? lihat sahaja apa yang telah jadi dengan Hasan Ali? tepuk dada tanya selera! Kalau nak seribu daya!

Laporan Sinar Harian menyatakan, pemimpin Perkasa menegaskan bahawa kerjasama politik Pas dan Umno, yang menjadi topik perbincangan sejak pilihan raya umum 2008, sangat penting bagi menjamin kesepaduan dan masa depan orang Melayu.

Sehubungan itu, Ketua Penerangan Perkasa, Ruslan Kasim berkata, perpecahan di kalangan orang Melayu ketika ini memang berlaku, tetapi ia tidak boleh dijadikan sebagai alasan untuk tidak bersatu.

“Mengapa Pas boleh bersatu dengan DAP yang jelas tidak memperjuangkan akidah yang sama dalam perjuangan parti tetapi Umno yang memperjuangkan akidah yang sama, Pas tidak mahu bersatu?

“Perbezaan yang wujud bukan untuk berpecah belah tetapi untuk meraikan perbezaan itu,” katanya ketika menjadi panel Wacana Sinar Harian bertajuk, Mengapa Undi Melayu Pecah. - BujangSenang

PASANGAN BADRUL MENGAKU MEMANG DIA LAH YANG.........

Sinar Harian berjaya menjejak wanita didakwa berkhalwat dengan Badrolamin itu. Apa sebenarnya kisah di sebalik kejadian?

Walau enggan namanya disiarkan, namun wanita itu tidak keberatan berkongsi cerita dan menerangkan kedudukan sebenar kepada pembaca Sinar Harian khasnya. Ikuti pengakuan eksklusif daripada beliau.

“Fitnah! Saya tidak berkhalwat. Saya tidak lakukan perbuatan itu!"

“Saya tidak berada dalam satu bilik dengan ustaz (Badrolamin). Orang fitnah saya berniat jahat. Tidak bertanggungjawab!"

“Saya berada di luar bilik hotel. Bukan bersama ustaz dalam sebuah bilik seperti dakwaan."

“Namun kerana tindakan khianat itu, ustaz kena kurung dan dibelasah dalam biliknya."

“Saya pergi menemui ustaz Badrolamin atas tujuan mahu melarikan diri daripada suami, bersama anak saya yang berusia dua tahun. Saya bimbang keselamatan kami terancam."

“Saya sudah puas berusaha dan tidak mampu lagi menanggung segala bebanan ini."

“Saya memang kenal rapat ustaz dan isterinya sejak mengikuti rombongan umrah pada 1 Mei tahun lalu dan kami sering berhubung antara satu sama lain."

“Ustaz pun ada datang ke sini (Rompin) dan saya juga mengenali rapat isteri beliau. Malah isterinya juga menasihatkan saya supaya bersabar menghadapi kes fitnah ini."

“Saya juga kesal dengan sikap segelintir masyarakat yang menuding jari tanpa beri kami peluang untuk bela diri, sedangkan kes ini belum diputuskan di mahkamah."

“Tambah kesal kerana ada pihak menabur fitnah dengan meletakkan gambar palsu dan wajah yang tersebar di Internet bukan saya,” katanya.

Kakitangan di Kolej Komuniti Rompin berusia 28 tahun itu ke mahkamah semalam, bagi sebutan kesnya di hadapan Hakim Syarie, Abu Kasim Pilus, kira-kira jam 11.15 pagi, sebelum keluar semula kira-kira 10 minit selepas memberi keterangan.

Beliau hadir seorang diri di Mahkamah Rendah Syariah Rompin pada jam 9 pagi semalam. Beliau ke sana bagi proses tuntutan penceraian terhadap suaminya.

“Saya nekad mengemukakan tuntutan cerai memandangkan pelbagai usaha dilakukan untuk menyelesaikan kemelut rumah tangga gagal."

“Itulah jalan penyelesaian terbaik bagi memastikan keselamatan dan masa depan saya serta anak terbela,” katanya.

Ketika ditanya adakah punca dia menuntut cerai disebabkan sikap suaminya, wanita itu enggan mengulas dan mahu isu berkenaan diselesaikan di mahkamah nanti. -CTS

JawaBernam said: Jika tiada angin masakan pokok bisa bergoyang.

JOM MALAM NI!!! KASI GEGAR DUN SIJANGKANG!!!


KILANG LYNAS: PAKATAN RAKYAT TERKENA RADIASI 'BODOH'

Untuk sibangang yang diluar sana yang sedang meroyan sekarang ini dan mungkin dalam rangkaan rancangan menerbitkan filem ikan-ikan dicat, sayuran yang dicat atau mungkin dia sendiri yang akan mandi cat bagi memfitnah LYNAS tidak selamat sila tambah sikit ilmu tu walaupun kita semua tahu korang tu bukan lah dalam kategori BERKELAYAKAN !

Untuk pengetahuan semua, kilang LYNAS BUKAN KILANG NUKLEAR seperti yang digembar gemburkan puak-puak Pakatan Haram Jadah. LYNAS hanyalah kilang kimia yang biasa sepertimana terdapat di Penang yang diusahakan oleh Ah Beng Sepet DAPigs ! Erkk... Kena tutup juga lah kan kalau macam tu.

Mengikut Undang-undang Pengangkutan Antarabangsa, bahan mentah LYNAS adalah BUKAN bahan radioaktif kerana kandungan radioaktifnya adalah amat rendah dibawah paras yang ditetapkan.

Dedahan radiasi kepada orang awam adalah TERAMAT RENDAH. 

Read More....

Monday, February 27, 2012

HOT!! DULU BERPECAH KERANA DARAH, KINI BERPECAH KERANA POLITIK

Perpecahan antara Melayu yang dapat dilihat dari sudut pandangan seorang rakyat biasa. Jika dahulu kita mempunyai semangat assabiyah yang kuat antara Melayu sehingga tercetusnya 13Mei yang mana dilihat kali terakhir umat Islam Melayu bergabung tenaga dengan melupakan ideologi parti dan keturunan masing-masing yang pastinya Melayu pasti akan turun menjahanamkan bangsa-bangsa pendatang DAP dan GERAKAN. Maka wujudlah pelbagai kumpulan-kumpulan kecil yang berjuang tanpa kenal erti kalah. Maka telah muncullah pejuang-pejuang Melayu terulung seperti Selendang Merah.

Kita tidak dapat membezakan yang mana satu Melayu Mamak, Melayu Minang, Melayu Siam, Melayu Jawa, Melayu Banjar, Melayu Bugis, Melayu Campuran dan pelbagai lagi darah keturunan Melayu yang pelbagai. Kita tidak tahu pun yang kawan baik kita adalah dari Melayu darah yang berbeza. Asalkan berbicara dalam bahasa Melayu, mengamalkan cara hidup Melayu dan berpaksikan tiang agama Islam maka kita Melayu di Malaysia dianggap bersaudara. 

Bangsa Melayu adalah 'direct-blood' dari keturunan Keturah, isteri ketiga Nabi Ibrahim yang disembunyikan kewujudannya. Tidak keterlaluan jika kita katakan yang bangsa Melayu adalah bersaudara dengan bangsa Yahudi. Kaji balik sejarah asal usul Melayu. Kita adalah Bani Jawi yang hilang. Bani Jawi yang dicari oleh Bani Israel. Kitalah yang akan membunuh orang-orang Yahudi yang sesat lagi menyesatkan sehingga jika Yahudi ini bersembunyi dibelakang batu sekalipun, batu itu akan memberitahu kita yang ada orang Yahudi bersembunyi dibelakangnya.

Kini, perbezaan darah keturunan Melayu sudah tidak dihiraukan lagi kerana bangsa Melayu kini telah bersatu. Keturunan Jawa, Bugis, Banjar, Minang, Siam, Mamak malah Campuran sudah tidak dapat dibezakan lagi dek kerana perubahan pantas yang berlaku dalam Malaysia. Cara dan adat Melayu itu sendiri telah terhakis kerana arus permodenan yang agak pesat. Kini, Melayu itu sendiri yang telah mengikut acuan barat yang amat menjelekkan. Cara berfesyen, berkomukasi sudah tidak menggambarkan lagi siapa diri kita yang sebenarnya. Melayu sudah hilang jati diri dan adat susila. Malu bukan lagi sifat terpuji. 

Tetapi, masih ada juga yang membeza-bezakan Melayu dengan Melayu. Zaman telah berubah. Keturunan dan darah asal bukan lagi menjadi perbezaan. Kini, ideologi politik menjadi pemisah antara Melayu untuk bersatu. Kafir mengkafir, fitnah memfitnah terus-terusan merosakkan peribadi Melayu itu sendiri. PAS dan UMNO yang merupakan pemegang amanat Melayu di Malaysia sudah tidak sealiran lagi. Umpamanya PAS itu dari bangsa lain yang mana Islamnya warak dan dijamin masuk syurga. Umpamanya UMNO itu adalah umat Islam yang kuat Melayunya sehingga terciptanya PEKIDA, PERKASA dan lain-lain pertubuhan yang ingin memertabatkan bangsa Melayu dan Islam.

Seperti seraut lidi, ia akan patah jika bersendirian. Tidak jika dijadikan satu menjadi penyapu lidi. Inilah konsep yang cuba dihalang oleh perosak negara DAP. Mereka akan cuba memasang strategi ampuh dengan bantuan badutnya PKR. DAP bukan parti Cina tetapi parti yang didalamnya ada pelbagai bangsa yang tidak sedar diri. Mereka lupa asal usul. Mereka lupa sejarah sendiri. Mereka tidak sedar akan peri kekuatan bangsa Melayu. United Malays National Organization dan Pan-Malayan Islamic Party merupakan gabungan yang maha dahsyat jika bersatu. Lupakan segala ideologi dan kembali bersatu. Jangan sampai suara kita dicatu. Jangan sampai Melayu menyentuh kaki pinta restu. Jangan sampai Melayu hilang arah tuju. Fikirkan.

INI KE PENCACAI TEGAR FUCKATAN KING JASON???

Apasal muka dia dengan Anwar sama? 99.99% hampir sama tapi tidak pada janggutnya. Dengar-dengar ada dekat Shah Alam. Apa name tempat tu....Kampung Jawa rasanya...Ceh..Muka tak hensem, hidung terkembang-kembang..King Jason??

TIMB. PENGARAH JAIP DAKWA MEMANG ADA PERANCANGAN TANGKAP BADROL

SHAH ALAM - Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) menafikan dakwaan penangkapan Dr Badrolamin Bahron sengaja dirancang penguatkuasanya.
Timbalan Pengarahnya, Datuk Mohd Ghazali Abd Aziz berkata, tangkapan berkenaan dibuat berdasarkan aduan orang ramai.

“Jaip mengikut prosedur yang ditetapkan dan tidak pernah berlaku perkara yang dirancang atau atau berkomplot,” katanya.

Menurutnya, tindakan itu dibuat atas aduan daripada suami wanita terbabit yang menghubungi penguatkuasa Jaip supaya datang ke hotel itu kerana didapati isterinya bersama lelaki lain.

Ekoran penangkapan itu, Badrolamin dipanggil memberikan keterangan hari ini bersama wanita berkenaan bagi melengkapkan siasatan.

Mohd Ghazali berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 145 Enakmen Pentadbiran Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982.

Menurutnya, selepas siasatan selesai, kertas siasatan akan diserahkan kepada pihak pendakwaan untuk tindakan lanjut.

"Ia merupakan satu prosedur biasa dalam kes seperti itu," katanya. - Sinar

PANAS!! DAP BENCI PAS! PAS-UMNO AKAN WUJUDKAN KERAJAAN PERPADUAN

Mengambil sedikit petikan dari MalaysiaKini yang mengikut kata dari DAP Kedah, "Dua punca utama menyebabkan keputusan itu dibuat ialah tindakan merobohkan pusat penyembelihan babi di Kampung Berjaya dan 50 peratus kuota perumahan bumiputera di negeri itu".

DAP dilihat sudah mengambil langkah berjaga-jaga sejak awal lagi dengan mewujudkan gerakan atau gabungan dari parti GERAKAN dan PKR sendiri. Mereka telah mula memasang strategi untuk mewujudkan kerajaan perpaduan antara DAP-GERAKAN-PKR di Kedah memandangkan kerajaan perpaduan PAS-UMNO dilihat mendapat tentangan dahsyat dari Mursyidal Am-nya sendiri.

Sedia maklum yang parti GERAKAN dan DAP adalah kawan baik sejak penubuhannya dan dua parti besar ini adalah pencetus kepada peristiwa 13Mei. Dan tidak mustahil jika benar mereka akan menggerakkan jentera mereka untuk merampas Kedah dari PAS dan seterusnya bergabung dengan keldai pakatan iaitu PKR. 

Sikap rasis yang wujud dalam diri DAP dan GERAKAN dilihat menjadi punca kerajaan pimpinan Ustaz Azizan (PAS) kelihatan pincang kerana tiada persefahaman yang dicapai. DAP khususnya dilihat agak mementingkan diri dan lupa akan asal-usul mereka. Majoriti rakyat Kedah adalah Melayu dan sudah tentu MB Kedah meruntuhkan tempat penyembelihan celeng dan memang semestinya orang Melayu mendapat hak 50% kuota perumahan di negeri itu.

JawaBernam berharap kerajaan PAS Kedah dapat menjalinkan semula usaha sama antara PAS Kedah dan UMNO Kedah walaupun mendapat tentangan dari Presidennya sendiri kerana ini semua bukan kerana harta tapi kerana kesatuan ummah yang digalakkan dalam Islam. Sedarlah apabila Melayu bersatu tiada satu bangsa pun yang dapat meruntuhkan kesatuan itu. 

PAS bukan Parti Islam, UMNO bukan Parti Islam. Tetapi PAS dan UMNO mempunyai matlamat yang sama iaitu ingin menyatukan Melayu dan Islam dalam satu kesatuan ummah yang dituntut dalam Islam. Bersatulah umat Islam sebelum kita dipijak dan diinjak-injak oleh bangsa lain. Fikirkan.

Sunday, February 26, 2012

SAMSENG CINA GUAN ENG MENGAMUK DI SPEAKER CORNER, PADANG KOTA LAMA.

Dalam keadaan hujan renyai, ramai rakyat Penang berkumpul di Speaker's Corner, Padang Kota Lama. Kali ini Guan Eng turun padang setelah tidak tahan dengan asakan yang dibuat oleh Pemuda BN Penang sekaligus merampas kembali Speaker's Corner dari Pemuda BN.
Guan Eng bersama seangkatan samseng Celeng telah berkumpul dan mengelilingi Pemuda BN dan dengar ceritanya ada yang hampir hendak bertumbuk sakan umpama pencetus 13mei. Tapi Pemuda BN tidak gentar yang rata-ratanya dari UMNO. Ada sedikit ketegangan yang berlaku petang tadi.
Nampaknya Speaker's Corner telah mendapat perhatian media tempatan dan luar. Umpama merebut sebuah negeri dengan berdiri di atas pentas dan menghentam antara satu sama lain. Rasis memang tidak lagi dari mulut Guan Eng. 
Apa boleh dikatakan lagi. Oleh kerana ramainya pendatang dari Tanah Besar ini ke Malaysia maka, Pemuda UMNO/BN terpaksa berundur diri sebelum perkara yang tidak diingini berlaku. Berundur bukan bererti kalah. Dengan kehadiran Celeng-celeng entah dari mana ramainya membawa sepanduk anti-Lynas, maka Pemuda gagah berani menyerahkan Speaker Corner kepada DAP sial. 

Ada ubi  ada batas, lain hari boleh balas. JawaBernam menyokong UMNO/BN Penang!!!

SPECIAL THANK YOU TO MY INFORMER - PENANG GIRL

KISAH BADROL AMIN TANGKAP KHALWAT. PAKATAN ROSAK AKHLAK!

SHAH ALAM - Pemimpin kanan PKR, Dr Badrul Amin Baharon menafikan laporan media bahawa beliau telah ditangkap khalwat oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) di Kuantan awal pagi semalam, sebaliknya menegaskan beliau hanya mahu membantu seorang wanita yang berhadapan dengan masalah keluarga.

Badrul Amin berkata, beliau akan hadir di pejabat Jaip esok untuk diambil kenyataan oleh agensi itu.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan, Badrul Amin berkata, beliau beranggapan bahawa kejadian terbaru ini satu tindakan terancang untuk "memerangkap dan mengaibkan saya."

Badrul Amin berkata, wanita berkenaan telah menghubunginya kelmarin dengan nada cemas dan menyatakan hasrat untuk melarikan diri dari rumah kerana bimbangkan keselamatan diri.

Bagaimanapun, menurut Badrul Amin, beliau telah menasihatkan agar wanita berkenaan tidak berbuat demikian.

"Saya dengan tegas menasihatkan beliau untuk tidak berbuat demikian.

"Walau bagaimanapun pada jam 2 pagi 25 Februari (semalam), beliau telah menghubungi saya memaklumkan bahawa dia sudah tiba di lokasi Temurapat Pemimpin PKR (di sebuah hotel di Kuantan)," katanya dalam satu kenyataan dikeluarkan semalam.

Badrul Amin juga berkata, beliau telah mengenali pasangan suami isteri terbabit sejak lebih setahun lalu semasa wanita itu bersama keluarganya mengikuti rombongan umrahnya.

"Pasangan suami isteri ini sering berhubung dengan saya bagi mendapatkan nasihat mengenai masalah keluarga yang mereka hadapi termasuk kes keganasan rumah tangga.

"Dalam usaha membantu pasangan ini, saya dan isteri pernah menziarahi keluarga ini di Rompin," katanya lagi.
-sinarhairan
******************************
KATA JAWABERNAM:
Badrul Amin yang sedang panas dengan penangkapan beliau dan skandalnya di hotel Swiss semalam menggemparkan Malaysia. Bekas calon PKR Lahad Datu dan Sabak Bernam ini merupakan seorang Ustaz dari Universiti Islam Antarabangsa. Tak kan seorang yang dikatakan ustaz tak tahu hukum berdua-duaan di dalam bilik hotel? Konspirasi UMNO lagi?

Maklumat yang diperolehi dari blog PapaGomo dan Pisau.net, Ketua Cabang PKR Sabak Bernam yang kalah dua kali dengan calon BN ini telah ditangkap atas dakwaan berkhalwat dengan seorang wanita bukan muhrim dalam sebuah bilik hotel di Pantai Balok, Kuantan awal pagi semalam.

Ostad...ostad...janganlah kerana berketuakan si peliwat kome pun nak melempias nafsu sekali. Malu keluarga la.. Nasib baik dia ni bukan jawa kalau tak memang dah kena rejam lama dah. PAS wajib tegakkan hukum hudud!!!!!!

Friday, February 24, 2012

RAJA PASIR TERGAGAP GAGAP NAK JAWAB SOALAN NOH OMAR!!

SELCAT bermaksud Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan adalah satu jawatankuasa yang ditubuhkan oleh kerajaan negeri Selangor untuk memantau sebarang salah laku ataupun penyelewengan yang dilakukan oleh mana-mana pihak yang melibatkan kerajaan negeri Selangor. Anggota SELCAT ini terdiri daripada Azmin Ali,Haniza Talha, Saari Sungib,Edward Lee Poh Lin,Sulaiman Razak dan Ismail Sani keduanya daripada BN

SELCAT juga pernah digunakan oleh kerajaan Selangor untuk mengadili kes BALKIS yang melibatkan perbelanjaan yang mencecah ratusan ribu ringgit yang diadakwa sebagai penyelewengan.SELCAT juga pernah dikatakan akan menyiasat perbelanjaan boros 56 wakil rakyat BN ketika zaman pemerintahan Barisan Nasional.

Faekah Husin Sudah mengeluarkan kenyataan bahawa kerajaan negeri menjemput Noh Omar untuk hadir memberi keterangan ketika prosiding berkenaan isu pasir dijalankan oleh Selcat.

Agaknya SELCAT dah lupa beberapa perkara.Pertama SELCAT harus menjemput 9 orang kakitangan yang dipecat kerana merekalah first level yang patut dipanggil kerana dipecat selepas mengadu berlakunya penyelewengan di dalam KSSB.Betul kata Suhaimie Kota Raja bahawa mereka dipecat atas alasan disiplin tetapi itu semua hanya satu strategi untuk membuatkan mereka terkeluar daripada KSSB.

Thursday, February 23, 2012

HUKUM BAI'AH KEPADA BUKAN PEMERINTAH..AMBIL PERHATIAN!!

Soalan: Sebahagian kumpulan moden mengikat bai’at kepada pemimpin-pemimpin mereka yang mereka pilih untuk diri mereka dan mereka berkeyakinan wajibnya dengar dan taat kepada mereka (pemimpin-pemimpin jamaat) sedangkan mereka ini berada di bawah kekuasaan pemimpin-pemimpin yang sah yang dibai’at oleh umum kaum muslimin.

Adakah perbuatan ini harus? Yakni adakah boleh di atas tengkuk seseorang itu mempunyai lebih daripada satu bai’at dan sejauh manakah kesahihan bai’at ini?

Jawapan Samahah al-Syeikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz –rahimahullah- :

Bai’at ini adalah BATIL dan TIDAK BOLEH melakukannya; kerana ia akan membawa kepada perpecahan kesatuan, fitnah (kekecohan) yang banyak, dan pemberontakan ke atas pemerintah secara tidak syar’ie. Telah sahih bahawa Nabi s.a.w bersabda:

أوصيكم بتقوى الله والسمع والطاعة وإن تأمر عليكم عبد ، فإنه من يعش منكم
فسيرى اختلافا كثيرا ، فعليكم بسنتي وسنة الخلفاء الراشدين من بعدي ،
تمسكوا بها وعضوا عليها بالنواجذ ، وإياكم ومحدثات الأمور فإن كل محدثة
بدعة ، وكل بدعة ضلالة

Maksudnya: “Aku berpesan kepada kamu supaya bertakwa kepada Allah serta dengar dan taat walaupun kamu diperintah oleh seorang hamba, kerana sesungguhnya barangsiapa yang hidup antara kamu dia akan melihat perselisihan yang banyak, maka wajib atas kamu berpegang dengan sunnah ku dan sunnah para Khalifah al-Rasyidin selepasku, berpegang teguhlah dengannya dan gigit dengan geraham kamu serta hati-hati olehmu akan perkara baharu kerana setipa perkara yang diadakan (-dalam agama-pent-) itu adalah bidaah dan setiap bidaah itu sesat”. [al-Tarmizi, Ibn Majah, dan Ahmad].

Serta sahih juga baginda bersabda:

على المرء السمع والطاعة فيما أحب وكره ، ما لم يؤمر بمعصية الله ، فإن
أمر بمعصية الله فلا سمع ولا طاعة

Maksudnya: “wajib atas seorang muslim itu mendengar dan taat dalam perkara yang dia suka dan benci selama mana dia tidak diperintah melakukan maksiat kepada Allah, jika dia diperintah melakukan maksiat kepada Allah maka tidak wajib dengar dan taat”. [Muslim].

Dan baginda s.a.w bersabda:

إنما الطاعة في المعروف

Maksudnya: “Sesungguhnya ketaatan itu hanya dalam perkara makruf”.
[al-Bukhari dan Muslim].

Dan baginda s.a.w bersabda:

من رأى من أمره شيئا من معصية الله فليكره ما يأتي من معصية الله ولا
ينزعن يدا من طاعة

Maksudnya: “Barangsiapa yang melihat pemerintahnya melakukan sesuatu maksiat kepada Allah maka hendaklah dia membenci apa yang dia lakukan daripada maksiat kepada Allah itu namun jangan pula dia mencabut tangan daripada ketaatan (bai’at)”. [Muslim].

Hadis-hadis dalam perkara ini sangat banyak semuanya menunjukkan wajib taat kepada para pemerintah dalam perkara makruf serta tidak boleh memberontak kepada mereka melainkan mereka melakukan kekufuran yang jelas yang ada pada pemberontak bukti daripada Allah.

Tidak diragukan lagi bahawa wujudnya bai’at kepada sebahagian manusia akan membawa kepada perpecahan dan pemberontakan kepada pemerintah maka WAJIB MENINGGALKANNYA, dan HARAM MELAKUKANNYA, kemudian wajib atas mereka yang melihat pemerintahnya melakukan kufur yang jelas untuk MENASIHATINYA sehingga dia (pemerintah) meninggalkan perbuatan itu, dan tidak boleh memberontak kepadanya jika pemberontakkan itu membawa keburukan yang lebih banyak kerana mungkar tidak dihilangkan dengan perkara yang lebih mungkar, seperti yang dinyatakan oleh para Ulama seperti Syeikhul Islam Ibn Taimiah dan al’Allamah Ibn al-Qayyim –rahmatullahi ‘alaihima-. Wallahu waliyyut Taufiq.


[Sumber: Majmuk Fatawa Ibn Baz, jil 28, m.s 250-253].

Jika memberontak kepada pemerintah yang jelas kafir pun tidak harus jika membawa kemudaratan yang lebih, maka bagaimana pula memberontak kepada mereka yang bukan kafir?  Allahul Musta'an.

PENDEDAHAN EKSKLUSIF!! JANJI PAKATAN SELANGOR TERBONGKAR-EDISI TAWAS SIRI-1

TAWAS adalah singkatan bagi Tabung Warisan Anak Selangor. Tabung ini diwujudkan selaras dengan janji keling kerajaan pakatan Selangor sebelum pilihanraya ke-12 dengan memberi setiap anak yang lahir di Selangor diberi RM100. 

Tapi betul ke semua anak Selangor yang lahir di Selangor menerima bantuan 'merakyatkan ekonomi selangor' ini? Ade ke statistik yang membuktikan kerajaan selangor telah memberi bantuan yang dijanjikan? Sebab yang berdaftar dengan TAWAS sekarang ini cuma sekitar 50 ribu bayi jika hendak dibandingkan dengan jumlah kelahiran yang direkodkan oleh Jabatan Pendaftaran Negara. Lihat SINI atau SINI untuk jumlah kelahiran yang dikarang oleh PAS. Sebab apa JawaBernam ikut statistik yang ada pada PAS? Sebab kan pembangkang tak percaya dengan semua sumber dari kerajaan BN.

516,645 kelahiran dicatatkan pada tahun 2010 itu termasuk kelahiran luar nikah. Dan Selangor menduduki tangga teratas diikuti oleh Sabah dan Johor. Statistik juga menunjukkan yang Selangor juga menjadi juara liga kelahiran anak luar nikah paling tinggi pada 2009 hingga kini. 

Teruskan pendedahan yang akan JawaBernam singkapkan. Semua rakyat Selangor wajib tahu...

Pendaftaran baru TAWAS baru 50 atau 60 ribu orang yang belum tentu lulus. Dahulu sebelum hampir bahang pilihanraya, kerajaan Selangor menyekat pendaftaran kepada anak-anak sebelum setahun saja boleh didaftarkan. Nak pilihanraya ni TAWAS telah membuka pendaftaran kepada semua anak-anak Selangor yang lahir sejak 2008 yakni sejak pakatan memerintah. Ini baru gula-gula. Masalah yang timbul kat sini adalah, untuk pendaftaran yang telah dibuat pada 2008 pun masih belum menerima sijil atau kad apatah lagi statement simpanan yang dijanjikan oleh TAWAS. Bila berlaku kes-kes mak bapak datang serang mereka salahkan bank sebab tak siapkan akaun bayi-bayi Selangor ni. Bila ada pula yang call pejabat TAWAS mereka kata sudah hantar kepada pihak bank tapi sebenarnya tak jalan apa pun. Makan gaji buta.

Kerajaan Selangor janji bagi RM1,500 kepada anak kelahiran Selangor tapi yang sebenarnya hanya bagi RM100 yang disimpan didalam akaun selama 18tahun. Pakatan PENIPU! Tak kan dah perintah 4 tahun baru dapat kumpul bayi 50,000?? Anak luar nikah tak dapat ke??

Pendedahan TAWAS siri 2 akan menyusul...........

APABILA BLOGGER TIKAM BLOGGER

Jika kita katakan blogger kita ada yang pendek akal tentulah ada yang bakal melenting kerana bila sudah merasakan 'dunia ana yang punya' dan kepala jadi sebesar Gunung Ledang, fikiran jadi pendek dan terkadang nampak keterlaluan.

Umum sudah mengetahui, PRU ke 13 sudah terlalu hampir untuk dilaksanakan dan sebagai blogger yang mendakwa cenderung kepada BN, anda seharusnya sudah siap siaga untuk 'bersama' dalam menghadapi detik yang paling sukar dalam sejarah pilihanraya BN.

Semakin hampir kepada detik PRU 13 yang selama ini dijadikan matlamat perjuangan bloggers, semakin celaru pula minda segelintir blogger. Jebat tidak menyatakan semua terguna pakai kepada keadaan ini, tetapi tentulah blogger se-entario maya faham siapa yang Jebat maksudkan.

'Kau lempang aku, aku pijak kau' itu antara ayat yang sesuai buat kecelaruan dan cakar mencakar antara beberapa orang blogger beberapa hari ini. Susah sangatkah hendak menyokong tindakan sesama kita? Benar, dalam perjuangan akan ada pelbagai pendapat dan pendekatan, tetapi janganlah sampai bercakar sesama sendiri sehingga kita tidak dapat 'bersama' di dalam menghadapi sebarang kemungkinan.

Saling kenal antara mereka sepatutnya menjadikan apa jua kemelut yang dihadapi diselesai,dirunding dengan secara bersemuka. Kalau pada masa air tenang boleh duduk semeja minum teh tarik mengapa pula dalam keadaan sekarang tidak boleh dibuat perkara yang sama?

Kedua-dua pihak sila ambil pendekatan segera untuk menyelesaikan keadaan ini. Jangan kerana kemelut yang tak sepatutnya tercipta ini, BN pula yang tersadung kaki menyembah bumi. 

Nukilan Jebat Berkokok.

Wednesday, February 22, 2012

HARAM BERSEKONGKOL DENGAN ISRAEL TAPI DEMI ANWAR SEMUA DOSA AKAN TERHAPUS...

Nik Ajis melalui Majlis Syura PAS telah bersepakat berkenaan tindakan Anwar yang menyokong Israel atas kezaliman kepada penduduk Islam Palestin. Ini petikan penuh Nik Ajis selepas bertemu Anwar Jubuq....

*********************************
Pagi semalam, sekitar pukul 9.30, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah datang menemui saya. Tujuannya adalah untuk menjelaskan maksud kenyataannya berhubung ‘keselamatan Israel’ yang disiarkan oleh Wall Street Journal pada Januari lalu.

Mungkin juga beliau datang setelah mengetahui keputusan Majlis Syura Ulama PAS minggu lalu yang menggesa beliau menarik balik kenyataan dalam Wall Street Journal itu yang difahami sebagai menyokong Israel.

Majlis Syura Ulama juga menggesa, sekiranya kenyataan itu dilaporkan secara salah atau membawa maksud yang berbeza, maka beliau dinasihatkan agar mengambil tindakan undang-undang dengan menyaman Wall Street Journal bagi membersihkan nama.

Pada pertemuan itu saya ditemani oleh Ketua Penerangan PAS Pusat, Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man. Ia berlangsung dalam suasana harmoni. Datuk Seri Anwar telah menjelaskan kesemua isu yang telah berbangkit.

Memahami penjelasan Datuk Seri Anwar, di sini saya mengulangi pendirian PAS sebagaimana diputuskan oleh Majlis Syura Ulama iaitu PAS sekali-kali tidak mengiktiraf negara haram Israel. Maka PAS tetap istiqamah menyokong perjuangan rakyat Palestine yang dihina di bumi sendiri. Terserahlah kepada Datuk Seri Anwar untuk menerima pendirian PAS ini.

Bagi saya, pendirian PAS adalah wajar kerana kewujudan negara haram Israel merupakan suatu kezaliman, tanpa peri kemanusiaan dan menafikan hak umat Islam, malah merampas hak seluruh rakyat Palestine. Tambahan pula, tindakan penguasa Israel yang tidak habis-habis menzalimi dan membunuh rakyat Palestine, termasuk kanak-kanak, wanita dan orang tua. Justeru, adalah haram menerima kewujudan negara Israel yang haram.

Pada saya, Datuk Seri Anwar memahami pendirian PAS yang tidak mengiktiraf negara Israel dan menyokong sepenuhnya perjuangan rakyat Palestine. Oleh kerana itu tidak berbangkit PAS telah menggadai prinsip perjuangan tatkala bersama Pakatan Rakyat. 

Apa pun saya yakin, pihak Pakatan Rakyat tetap sepakat dalam menyokong perjuangan rakyat Palestin untuk membebaskan tanah airnya daripada cengkaman Israel yang zalim itu.

Justeru pada saya, adalah haram bersekongkol dengan pihak Israel dalam apa bentuk hubungan sekalipun.

Nik Abdul Aziz Nik Mat.
****************************

Dari kenyataan Nik Ajis di atas JawaBernam dapat simpulkan disini yang PAS tetap dengan pendiriannya untuk mempertahankan Palestin dan tidak mengiktiraf Israel TETAPI 'terserah' kepada Anwar untuk menerima keputusan PAS. PAS seperti menyiakan segala tindakan Anwar menyokong Israel dan sekaligus PAS dilihat turut menyokong penuh tindakan Anwar untuk menyokong Israel. Ini terbukti yang PAS bukanlah parti yang memperjuangkan Islam. Mungkin Anwar telah memberi tawaran yang agak lumayan kepada Nik Ajis supaya tutup mulut dan diam!

TEMPEN PANAS!! KEDAH BUBAR DUN MINGGU DEPAN!! PAS IS DEAD!


Menteri Besar Kedah dijangka akan memohon perkenan daripada pihak Istana untuk membubar DUN Kedah bulan depan. Pembubaran DUN Kedah ini di sebabkan desakan daripada semua Wakil Rakyat PAS yang menjawat jawatan Exco dalam Kerajaan negeri.

Phahrolrazi (gambar) antara yang terlibat dalam mendesak Azizan Razak selain daripada Dr. Ismail dan beberapa orang  Wakil Rakyat PAS yang melakukan sedemikian. Menurut laporan dari Wisma Darulaman 4 Pejabat Exco Kerajaan Negeri Kedah telah di kosongkan pagi tadi.

Azizan Razak hari ini berhadapan satu lagi AZAB DUNIA daripada Allah SWT selaku PEMEGANG AMANAH RAKYAT, ini oleh kerana beliau telah berlaku ZALIM terhadap Ugamanya dan dasar perjuangan PAS. Lagi berita di blog PadiJantan.

PAKATAN SELANGOR A.B.A.I KEDUDUKAN YAYASAN SELANGOR!!

KUALA LUMPUR 22 Feb – Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim perlu memberi penjelasan terkini mengenai apa yang berlaku kepada Yayasan Selangor termasuk membabitkan perancangan untuk merobohkan asramanya di Kampung Pandan.

Ketua UMNO Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo menyifatkan sikap berdiam diri kerajaan negeri berhubung perkara berkenaan menjadi tanda tanya kepada rakyat Selangor terutama di kalangan yang kurang berkemampuan.

“Mereka perlu ingat penubuhan Yayasan Selangor adalah untuk membantu keluarga yang kurang berkemampuan, manakala asrama itu dibina untuk menempatkan pelajar di luar bandar mendapat pendidikan di sekitar ibu negara seperti yang dilakukan sejak dahulu lagi.

“Mengapa tiba-tiba mereka mahu merobohkan asarama berkenaan, sedangkan ramai anak Selangor yang berjaya lahir daripada mereka yang mendapat kemudahan daripada asrama berkenaan, bagaimana nasib dengan pelajar luar bandar untuk mendapat peluang sebegitu rupa jika asrama itu dirobohkan,” katanya kepada UMNO-Online di sini.

Menurutnya, memang ada dikhabarkan satu asrama baru yang bakal dibina untuk menggantikannya di kawasan luar ibu kota dan tidak strategik berbanding dengan asrama sedia ada yang berhampiran dengan beberapa sekolah ternama seperti Sekolah Menengah Aminuddin Baki dan Sekolah Menengah St John di Bukit Nenas di ibu negara.

“Apakah motif sebenarnya mengenai perkara itu, apakah ia bertujuan bisnes sehingga mengadai peluang pendidikan kepada pelajar luar bandar menikmati pendidikan seperti pelajar di Kuala Lumpur.
“Sehingga kini, kerajaan negeri masih berdiam diri mengenai perkara itu, malah beberapa pendedahan yang dibuat terhadap Yayasan Selangor masih lagi belum dijawab oleh Menteri Besar, orang yang bertanggungjawab,” katanya.

Ismail berkata, Menteri Besar perlu prihatin dengan perkara itu dan tidak membiarkan begitu saja kerana sebagai orang bertanggungjawab terhadap Selangor, beliau seharusnya memberi penjelasan terhadap apa yang ingin dilakukan.

“Jangan berikan penjelasan sekadar `batuk di tangga’ beri penjelasan yang sejelas-jelasnya, jangan biarkan rakyat tertanya-tanya dan yang paling penting jangan perjudikan nasib rakyat Selangor hanya untuk kepentingan sesuatu pihak sahaja,” katanya. -MediaUMNO

JOM HADIR!! BONGKAR DUSTA ANWAR DAN PAS!!






Tuesday, February 21, 2012

PR BODOH!! YEA..YEA...PR BODOH!! YEA..YEA..PR BODOH!!

Untuk pengetahuan rakyat Malaysia sekalian, untuk entry kali ini kami akan jawab terlebih dahulu pembohongan paling utama pencacai-pencacai PKR sepertimana tulisan yang kami merahkan diatas, iaitu kapal tersebut adalah kapal israel. Kemudian kami akan susuli dengan penjelasan mengenai kehadiran kapal tersebut di Pelabuhan Klang dalam entry seterusnya.

Kapal Zim USA dan Zim Atlantic BUKAN nya kapal israel seperti yang didakwa oleh pendekar-pendekar tempang PKR.

Pendekar-pendekar tempang PKR tidak buat homework terlebih dahulu sebelum menabur fitnah. Mereka tidak belajar bagaimana untuk mengetahui sesuatu kapal dari negara mana. Itu perkara asas yang perlu diketahui terlebih dahulu. Boleh diibaratkan seperti orang solat. Apa guna solat berpuluh rakaat sampai lutut lemah longlai dan dahi sampai lekuk, tetapi tidak berwudhu terlebih dahulu sebelum solat ?

Sama halnya yang dilakukan oleh pendekar-pendekar tempang pembangkang berhubung isu kapal israel. Mereka sepatutnya belajar terlebih dahulu bagaimana untuk mengenali sesebuah kapal dari negara mana sebelum merakam video dan panggil pemberita datang ke sidang media mereka dan bercakap sampai berbuih mulut. Jangan tipu pemberita hanya semata-mata kerana hendak kejarkan glamor.

Untuk mengetahui sesebuah kapal dari negara mana bukannya perkara susah. Lihat sahaja kapal anda sudah boleh tahu tetapi dengan syarat anda seorang yang tahu ilmu pengetahuan am.

Read More....

NIK AJIS DIPERKUDAKAN LAGI OLEH SAHABAT KARIB ISRAEL!!

Rasulullah S.A.W bersabda, "Apabila lahir segolongan ulama' yang amat busuk pekertinya (PAS), dari mereka datang fitnah dan kepada mereka fitnah itu dikembalikan kepadanya."

Isu Anwar menyokong 'Two-State Solution' dan menyokong sepenuhnya keselamatan Israel tidak akan ada noktahnya. Apabila kita mahukan penjelasan dari Anwar dan rakan-rakan subahatnya maka media pakatan mula memainkan fitnah kapal dagang ZIM yang didakwa mereka Malaysia membenarkan kapal-kapal itu berlabuh di Port Klang. Tahukah kalian Port Klang berada dibawah kerajaan siapa? Siapa yang mempunyai kuasa lebih untuk membenarkan mana-mana kapal dagang berlabuh di negeri tadbirannya? Ya! Selangor adalah di bawah pentadbiran pakatan dan seharusnya pakatan boleh tidak membenarkan kapal dagang dari Israel itu berlabuh di kawasan jajahan mereka.

Majlis Syura PAS baru-baru ini telah bermesyuarat antara mereka akan tindakan yang akan diambil oleh mereka ke atas Anwar B.A.B.I. Saman Wall Street Journal atau minta maaf secara terbuka kepada umum atas kebodohannya menyokong Israel. Dan hari ini Anwar telah berjumpa dengan N.Ajis untuk menerangkan kepada N.Ajis akan tindakan yang bakal dilakukan oleh Anwar atas desakan Majlis Syura PAS. Anwar dikatakan berkeras dengan kenyataan nya dan tidak akan menarik balik segala tindakannya menyokong 'Two-State Solution'. Memang Anwar tidak akan berganjak dengan pendiriannya kerana takut dibunuh oleh Zionis Israel. Begitu sombong binatang bernama Anwar Ibrahim ini. Inikah pemimpin yang diidamkan rakyat? Lidah bercabang, sumpah-sumpah yang boleh bertukar warna mengikut persekitaran, dan yang penting bermati-matian mempertahankan Israel dan menjaga bontot rakan subahatnya. Fikirkan.

PANAS!! 26 NGO PAHANG BANTAH HIMPUN

KUANTAN - Sebanyak 26 badan bukan kerajaan di Pahang membantah Himpunan Hijau 2.0 yang didalangi pembangkang yang menentang operasi syarikat Lynas Advance Material Plants yang telah diberikan lesen beroperasi sementara.

Jurucakap kesemua NGO itu, Wan Emril Nizam Wan Embong, berkata himpunan yang dirancang diadakan di Padang Majlis Perbandaran Kuantan 1 di sini pada Ahad ini, akan menimbulkan masalah keselamatan dan ketenteraman awam.

"Satu laporan polis dibuat hari ini bagi pihak 26 badan bukan kerajaan di Pahang yang mempunyai keahlian lebih 50,000 orang bagi membantah perhimpunan berkenaan," katanya ketika ditemui pemberita di perkarangan Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan di sini hari ini.

Wan Emril Nizam, yang juga Pengerusi Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Pahang, berkata pelbagai penerangan telah dibuat oleh kerajaan mengenai  operasi kilang itu yang telah diakui selamat oleh pakar-pakar dalam bidang berkenaan.

"Perhimpunan itu lebih bermotifkan politik dan hanya mahu menggugat soal keselamatan dan ketenteraman awam," katanya.

Beliau berkata majoriti penduduk di sekitar Kuantan tidak bersetuju dengan penganjuran himpunan itu kerana ia menimbulkan rasa kurang selesa selain akan turut memberi gambaran negatif kepada pihak luar.

Ketua Penerangan Perkasa Pahang Muhammad Faiz Hashim pula berkata perhimpunan berkenaan bermotifkan politik semata-mata.

"Kita perlu dengan cakap pakar dan jangan dengar dakwaan oleh pihak-pihak yang kurang mahir mengenai perkara berkenaan," katanya.

Muhammad Faiz berkata Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (AELB) sebelum ini telah menegaskan bahawa keputusan meluluskan pemberian lesen kendalian sementara kepada syarikat Lynas dibuat selepas mengambil kira semua aspek.
Katanya Ketua Pengarah AELB, Datuk Abdul Aziz Raja Adnan telah menjelaskan bahawa antara perkara yang diberi perhatian ialah aspek keselamatan, standard dan peraturan serta garis panduan yang ditetapkan termasuk di peringkat antarabangsa.

"Jadi operasi syarikat itu akan dikawal rapi memandangkan lesen itu adalah sementara dan bukannya lesen terbuka kepada Lynas Advanced Materials Plant untuk beroperasi di Gebeng, " katanya.- Bernama

HOT!! AZNIL DILANTIK SENATOR.

Aznil yang kini sudah menamatkan kerjaya sebagai penyampai radio Era,  melihat tanggungjawab ini bukan sahaja untuk golongan seni semasa malah untuk mereka pada masa akan datang.

“Kita ada kurang dari 8 tahun untuk tujuan itu supaya dunia hiburan dapat berdiri sama tinggi dengan bidang lain. Saya sudah melibatkan diri sebagai penggiat seni sejak dari zaman analog (pengurusan secara tradisional, kecil-kecilan dan hardcopy) sehinggalah di zaman digital (serba serbi secara IT) ini amat merasakan kita tidak seharusnya hanyut dalam dunia permodenan. Saya menjadi saksi dan penggiat aktif dalam perubahan infrastrukur pembangunan.

“Jadi kepandaian akademik, pengalaman jatuh bangun dan keupayaan membuat unjuran perniagaan ini di masa akan datang harus digandingkan dalam menyuarakan perjuangan di peringkat yang didengari. Ya, saya bersedia,” katanya bersemangat.

Pada Aznil, seseorang Senator yang mewakili golongan seni di Dewan Negara seharusnya memainkan peranan sebagai  perwakilan rakyat dan menteri dunia hiburan. Dia seharusnya berupaya mewakili golongan seni, pertama untuk bercakap mengenai sejarah - kerana hanya mereka yang tahu asal usul bidangnya yang akan memahami situasi semasa.

Menurutnya, dengan mengetahui sejarah, sektor yang diwakili itu juga memperlihatkan tindakannya lebih realistik dalam menyuarakan setiap tuntutan. Pengetahuan latarbelakangnya juga memungkinkan seseorang itu membuat analisa yang lebih mendalam. Beliau juga akan dilihat sebagai seorang yang memahami perjuangan golongan yang sebelumnya. Senator yang mewakili golongan seni turut harus sekurang-kurangnya memahami sejarah pembangunan dunia seni hiburan negara maju lain sebagai perbandingan.

“Ini penting untuk melihat akan kesesuaian dasar mereka yang boleh digunapakai oleh negara kita. Tiada guna jika kita menjadi perwakilan di Dewan Negara jika kita sendiri tidak tahu dari mana kita bermula dan suara kita dilihat sebagai suara kosong. Jadi di sinilah peranan 'kementerian hiburan' itu memainkan peranannya sebagai penyimpan data dan sejarah jatuh bangun dunia hiburan.

“Kedua, bercakap mengenai masa kini - seseorang Senator yang mewakili dunia hiburan seharusnya seorang yang peka kepada perubahan dan perkembangan dalam dunia hiburan tempatan dan luar negara. Dia seharusnya tidak terperuk dengan kaedah lama yang sudah 'tamat tempoh' tetapi seharusnya lebih terkini.

“Fungsi Senator harus mampu bercakap dan bertindak mengikut formula dan acuan masa kini dan tidak dilihat sebagai terkebelakang. Untuk lebih relevan, fungsi Senator itu juga harus menjadi ejen perubahan kepada industri yang diwakilinya. ‘Mind set’ penggiat seni juga harus diubah dan melalui revolusi untuk bergerak sepantas perubahan IT.

“Tidak segan pada perubahan IT menjadikan beliau sebagai seorang yang kebal diuji arus permodenan. Kita harus didedahkan, dipersiap dan diberi peluang untuk bersaing di peringkat global pada masa kini. Fungsi mewakili masyarakat seni masa kini bukan sahaja dari segi IT tetapi juga dari segi modal insan,” katanya.
Sumber: Semut Hitam

HABIS LAH UMNO!! PAKATAN LAGI RAMAI ALIM ULAMA' DAN LAGI HEBAT DARI ULAMA' MUDA UMNO!!

Ng Sue Lim @ Celeng Ng boleh menghafal hadis ciptaannya atas sokongan ulama' PAS lalu digelar Ust. Ng!

Digelar Khalifah al-Penangi. Memimpin ulama' PAS bagi menegakkan syiar fahaman DAP nya.

"Anugerah Tuhan", "The Choosen One". Hasil dari penyatuan ummah Lesbian, Gay maka di anugerahkan kepadanya oleh Badrul Amin al-Indoniiii akan gelaran Imam Mahdi Malaysia.

Ust. Boodak telah mendapat mimpi lalu diberilah gelaran Nabi Orang Melayu kepada N.Ajis al-Paaasiiiiii.....

p/s: Haa...ramaikan ulama'-ulama' pakatan yang rupanya telah menjadi lebih dari ulama'. Apa kata Ustaz Dr. Fathul Bari?

Kita dengar penerangan Ustaz Dr. Fathul Bari di blog Abu Aqif Studio

BLOGGER PRIHATIN!!! MARI TOLONG ADIK KITA..

Perhatikan, wajah comel Faris sebelum ini belajar di sekolah di Puncak Perdana, Shah Alam, Selangor.
"Sejak bila Faris dimasukkan ke Sime Darby Medical Center Subang Jaya (Subang Jaya Medical Center)?," tanya saya.
"Sejak 1 Februari, masa itu dia kena sawan dan ada kesan kepada otak. Hari ke empat doktor ambil air tulang belakang dan dia dilaporkan dijangkiti penyakit Hemophagocytic Lymphohistiocytosis, HLH. Ringkasnya, barah darah. Semalam ketika terlantar, dia nampak berupaya menggeleng-gelengkan kepala walaupun doktor kata paru-paru tidak begitu berfungsi dan hati dia bengkak. Doktor hendak dia berehat dan kemudian diberikan ubat tidur," ujar anak kelahiran Jawi, Seberang Prai, Pulau Pinang itu.
Berikut gambar Faris dan keluarga di hospital.
Untuk rekod, Sham, kakitangan Standard Chartered Bank.

"Sham, saya percaya ramai pembaca blog saya mampu menghulurkan bantuan. Cuma, lazimnya setiap kita ingin menyumbang, memerlukan kepastian berhubung fakta sebenar, sebab itu saya menghubungi awak," jelas saya.

"Dalam waktu terdekat, saya akan menghantarkan salinan laporan pengesahan doktor dan gambar terkini Faris," balasnya.

"Insurance coverage macamana?," soal saya.

"Saya punya RM25,000, isteri (Zuraini Mohamad) punya RM15,000," jawab Sham.

Bil hospital Faris setelah 18 hari dimasukkan ke hospital, kira-kira RM75,000.

Dalam erti kata lain, Sham dan keluarga memerlukan lebih RM30,000 lagi untuk membiayai kos perubatan anak bongsu mereka.

Kepada pembaca bermurah hati, saya dengan rendah hati memohon bantuan semua untuk membantu Faris. Salurkan sumbangan ke akaun Maybank 1628-5200-2738 (Shamrulismawi Ismail).

Ihsan Blogg Mazidul Akmal melalui Papa Gomo.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...