Konco-konco ku

Friday, December 23, 2011

RANCANGAN SULIT ANWAR MALAM TADI TELAH TERBONGKAR


REVOLUSI BUNGA RAYA @ PERANCANGAN YAHUDI/ISRAEL

Anwar Ibrahim telah mengumpulkan bala-bala tenteranya malam tadi untuk berperang di jalanan bagi memberi sokongan tidak berbelah bagi kepada lahanat ini pada perbicaraan terakhir kes liwat beliau pada 9/1. Darah anak muda sudah mula berkobar-kobar mahu menantikan saat-saat bertempur dengan FRU di hadapan mahkamah demi menunjukkan kesetiaan mereka kepada Ketua Liwat mereka. Apa itu Revolusi Bunga Raya? Adakah sama seperti perancangan Yahudi/Israel dalam memporak perandakan negara-negaara Islam di dunia? Blog PRIMES ada menyebut berkenaan perancangan rapi geng-geng Yahudi/Zionis ini bagi menghancurkan dunia Islam dengan menggunakan kekuatan orang muda (mahasiswa).

Adakah 9hb Januari 2012 merupakan titik kemuncak? Tidak. Revolusi Bunga Raya sudah bermula sejak Reformasi 1998. Apakah tujuan Revolusi Bunga Raya ini? Ianya hanya bertujuan menajamkan konflik sesama sendiri di peringkat kepimpinan tertinggi UMNO sahaja. Hanya melalui konflik sahaja barulah Anwar Ibrahim mampu membersihkan UMNO dari semua anasir-anasir yang anti kepada nya.

Apakah cara terbaik meneutralisasikannya? Cara terbaik meneutralisasikan perancangan Anwar Ibrahim ialah:-
  1. Kepimpinan Tertinggi wajib berlaku JUJUR sesama sendiri.
  2. Tidak begitu cenderung bersifat APOLOGETIK
  3. Mengekang segala MUSANG BERBULU AYAM.
  4. Tidak mengkhianati AMANAH Presiden UMNO
  5. Menghapuskan sistem hirarki kepartian
Melakukan pertembungan dan pemujukan kepada golongan mahasiswa di IPT tidak akan berjaya samasekali melainkan kumpulan sasaran yang disebutkan di atas tadi melakukan perkara-perkara di atas. 

Kekuatan musuh bukan terletak kepada demonstrasi jalanan tetapi kepada impak yang dicetuskan oleh demonstrasi tersebut ke atas kepimpinan negara. 

Sumber: Jas Salleh

BAHAYANYA DAP PADA KESEJAHTERAAN MALAYSIA

Tertubuhnya DAP dari tulung rusuk PAP yang dibuang dari Tanah Melayu. DAP adalah penyambung tugas PAP untuk meneruskan agenda Malaysian Malaysia demi mencapai matlamat utama iaitu memecahbelahkan rakyat Malaysia khususnya Melayu. Agenda demi agenda disusun rapi oleh pimpinan tertinggi DAP dan dibantu dari luar oleh PAP dengan menyalurkan dana untuk merampas Malaysia dari Raja-raja Melayu.

Lim Kit Siang, Lee Kuan Yew, Lim Guan Eng, Ng Sue Lim, Karpal Singh dan beberapa pemimpin tertinggi DAP yang berselindung dibawah naungan Parti Gerakan Demokratik Rakyat adalah golongan-golongan yang mencatur semua parti-parti haluan kiri termasuk PKR dan PAS yang sudah semakin jelas bertuankan golongan rasis ini.

Sampai bila kita hendak membiarkan mereka-mereka ini terus-terusan memburukkan kepimpinan Melayu kita? Bagi JawaBernam selagi pemimpin no.1 Malaysia adalah agamanya Islam, bangsanya Melayu dan meneruskan dasar-dasar Islam maka sampai bila-bila pun JawaBernam akan tetap menyokong parti itu. Jagalah Raja-raja Melayu dan Sultan kita untuk memastikan Islam dan Melayu akan terus terbela.


Thursday, December 22, 2011

ADAM ADLI MENGGIGIL KETAKUTAN

*Kat bawah ni adalah temuramah wartawan dengan Adam Adli pasal punca sebenar dia turunkan bendera Najib.

Mamat tu secara terbuka mengaku dia hanya nak cari perhatian dan juga marah bila dilabelkan bodoh oleh rakyat Malaysia..

Korang baca sendiri interview di bawah ni.. Bagi gua, tidak syak lagi budak mahasiswa sekor ni memang terbukti BODOH!!



Apa niat dan motif sebenar Adam menurunkan bendera Perdana Menteri?

Adam: Pada hari itu, matlamat kami berkumpul adalah untuk mengembalikan kebebasan berakademik kepada pelajar universiti dan seluruh dunia akademia. Bagi saya isunya bukan terletak kepada bendera itu diturunkan tetapi apakah bendera yang dinaikkan, iaitu bendera ‘Kebebasan Akademik’. Media tidak fokus kepada bendera ini.

Jadi mesej yang saya cuba sampaikan adalah kami tuntut kebebasan akademik untuk semua mahasiswa. Kenapa bendera Datuk Seri Najib Tun Razak yang saya pilih, ia kerana bendera Najib terletak di tiang yang paling tepi sekali dan paling mudah untuk dicapai.

Usaha untuk kebebasan akademik ini sudah berlanjutan sejak lama dahulu. Seperti diumumkan Najib baru-baru ini yang mahu meminda Akta Universiti Kolej Universiti (Auku) Perkara 15, dengan harapan selepas itu pelajar boleh menyertai gerakan politik tetapi tidak boleh bergerak aktif dengan memegang jawatan-jawatan. Jadi untuk apa pindaan ini dilakukan? Adakah mahasiswa ini hanyalah kuli kepada parti-parti politik? Bagi saya itu satu penghinaan kepada pelajar.

Bukan maksud saya mahu semua pelajar menyertai parti politik dengan pindaan ini, pemimpin atas tidak nampak apa yang pelajar mahukan sebenarnya. Apa yang pelajar mahukan adalah berpolitik dengan tidak semestinya menyertai parti politik. Ia mestilah haluan mahasiswa sendiri dengan boleh mengkritik mana-mana kepimpinan dan dasar serta menerangkan kepada orang ramai tentang isu-isu yang mahasiswa bawakan. Jadi itulah dinamakan berpolitik tanpa perlu berpartisipasi.


Adakah tindakan Adam ini secara individual atau dipengaruhi oleh mana-mana pihak?

ADAM: Pada waktu itu, keadaan mahasiswa yang hadir menyerahkan memorandum kepada Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah di PWTC sebenarnya muram. Ia kerana keadaan terlalu terkawal tanpa ada kekecohan. Bermula dari bangunan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) lagi, kami berada di situ dalam tempoh yang agak lama, jadi kami bosan kerana tidak nampak kesan dari memorandum yang kami serahkan.

Setibanya di PWTC, kami harapkan ada pegawai yang menunggu, tapi tiada. Cuma Saifuddin sahaja bersetuju berjumpa dengan kami. Bila kami menyerahkan memorandum, semua pelajar mendengar ucapan daripada Saifuddin. Bagi saya ia tidak boleh jadi. Sebelum itu pelajar bersungguh-sungguh melaungkan kebebasan akademik tetapi apabila menteri datang terus jadi sama dengan pelajar lain. Nampak sahaja menteri, terus salam dan ambil gambar, bagi saya ini bukan cara sebenarnya. Jadi saya ambil bendera dan terus menurunkan bendera Najib digantikan dengan bendera Kebebasan Akademik.

Apabila pelajar lain nampak apa yang saya lakukan, barulah mereka merasakan ‘kemenangan’ bukan hanya jumpa menteri sudah rasa menang. Saya mahu perasaan kemenangan ini boleh dirasai oleh semua pelajar yang hadir pada hari itu.


Ramai yang mempertikaikan tindakan Adam ini sebagai provokasi kepada Umno kerana melakukannya di PWTC, adakah tindakan itu matang bagi Adam?

ADAM: Bagi saya ia matang bagi orang yang memahami isu dan menerima keadaan bahawa mahasiswa sekarang ditekan. Malah bagi saya, banyak lagi tindakan yang jauh lebih tidak matang yang dilakukan pihak-pihak lain seperti menyerahkan kek berupa tahi dan sebagainya kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng baru-baru ini. Adakah bagi mereka tindakan ini matang?


Bagaimana pula dengan kehadiran seorang ahli politik ketika kamu menyerahkan memorandum ini?

ADAM: Mengenai kehadiran ahli politik itu, saya tidak tahu kerana kami tidak pernah menjemput mana-mana ahli politik. Malah dalam Twitter, kami dengan keras menghalau dan memberi amaran supaya mana-mana ahli politik tidak hadir dalam demonstrasi kami pada hari itu. Kami bertegas program ini adalah milik mahasiswa seratus peratus, tiada pengaruh parti politik.

Kami mahu serius, kami turun berdemonstrasi ini bukan kerana terpengaruh dengan mana-mana parti politik, kami datang dengan matlamat yang jelas, iaitu membebaskan dunia akademik.


Adakah Adam sedar mengenai kesan yang bakal dihadapi dari tindakan menurunkan bendera ini?

ADAM: Saya sudah fikir semasak-masaknya, saya bukan orang bodoh. Dalam blog, Facebook dan Twitter ramai yang mengatakan tindakan saya ini bodoh, bangang dan sebagainya tapi saya ingin tanya semula, siapa yang bangang? Siapa yang bodoh?

Adakah mereka sedar tindakan turun naik bendera ini tidak pernah menjadi kesalahan mana-mana tempat dalam dunia ini? jadi saya tahu perkara yang salah dan betul. Jika tindakan itu dikira jenayah, sudah tentu saya teragak-agak untuk melakukannya. Ini adalah satu bentuk ekspresi saya. Sebab itu saya percaya mereka yang mengugut saya ini tidak tahu apa-apa langsung mengenai diri saya.

Kenapa pemimpin-pemimpin parti mengeluarkan ugutan kepada saya? Bagi saya sebabnya adalah kerana undang-undang menetapkan saya tidak bersalah. Mereka tahu tidak boleh mengambil sebarang tindakan undang-undang terhadap saya, sebab itu mereka keluarkan ugutan.


Adakah Adam risau dengan sebarang tindakan yang mungkin Universiti Perguruan Sultan Idris (Upsi) kenakan selepas ini?

ADAM: Memang sebelum buat saya risau, tetapi selepas melakukannya saya tidak lagi risau. Apa yang saya risau selepas tindakan menurunkan bendera hanyalah mengenai keselamatan saya. Saya tahu jika saya mahu belajar, saya boleh belajar di mana-mana sahaja. Bagi saya tidak perlu duduk dalam kampus untuk belajar. Saya tidak risau jika dibuang oleh universiti kerana ini jalan yang saya pilih.


Bagaimana pula penerimaan mak dan ayah Adam dengan apa yang telah berlaku?

ADAM: Ayah adalah orang pertama tahu perkara ini. Ayah bertanya tentang keadaan saya. Saya beritahu ayah, saya selamat dan berterima kasih dengan kawan-kawan yang membantu saya, tanpa mereka saya tidak tahu apa yang akan terjadi pada diri saya. Apabila saya bercakap dengan mak, mak kata jangan risau dan merestui perjuangan saya.

Sehingga hari ini saya masih berterusan berkomunikasi dengan keluarga saya dan memberitahu keadaan saya masih selamat. Saya pernah bertanya mak dan ayah tentang tindakan yang saya lakukan, adakah ia betul atau salah? Ayah kata, “sejak dari dulu lagi ayah yakin dengan apa yang kamu buat dan jangan patah balik, teruskan.”

Mak pula kata, “mak sokong kamu.” Saya amat kagum dengan ayah dan mak saya.

Mereka kata, jika mahu berjuang, maka berjuanglah menuntut kebenaran. Ayah dan mak saya bukanlah orang politik, dakwaan-dakwaan yang mengatakan mak saya penyokong kuat pembangkang adalah tidak benar sama sekali. Mak saya hanyalah seorang suri rumah. Sebagai mak dia tahu apa yang saya buat ini betul atau salah. Mak saya juga kata jangan takut kepada manusia, takut hanya pada ALLAH. Tiada patah balik bagi saya.

Apa yang saya tidak boleh terima apabila imej keluarga saya difitnah dengan pelbagai dakwaan. Orang yang membuat fitnah ini patut malu pada diri sendiri, mungkin mereka ini dengki kerana tidak mempunyai mak ayah yang menyokong seperti saya.


Apa tindakan Adam selepas ini sekiranya dikenakan tindakan oleh pihak Upsi?

ADAM: Untuk menggantung saya, pihak universiti perlu bicarakan saya. Untuk memanggil saya, perlu pastikan dulu keselamatan saya terjamin. Rakan-rakan Upsi saya ada hubungi, mereka berkata pihak Upsi ada mencari saya, mereka menyarankan saya jangan balik dahulu ke Upsi kerana ada pihak lain mencari saya. Saya juga difahamkan hotel-hotel sekitar Upsi tiba-tiba penuh ketika ini.


Apa yang Adam harapkan daripada tindakan turun bendera ini?

ADAM: Apa yang saya harapkan adalah sedikit perhatian daripada isyarat kepada orang yang masih belum sedar bahawa kepincangan yang berlaku dalam negara sudah teramat teruk. Cukuplah saya mahu menunjuk ekspresi saya dan tidak menyangka ia menjadi mainan media.

Selepas mendapat perhatian media, saya mula berfikir untuk pertahan atau mahu selamat. Untuk keselamatan saya bertawakal.


Adakah Adam mengharapkan tindakan ini bakal menjadi inspirasi kepada mahasiswa lain yang mungkin bertindak lebih agresif?

ADAM: Ini mesej jelas daripada saya, sekarang masanya mahasiswa tidak perlu gentar lagi kerana sebagai mahasiswa kami boleh melihat sendiri penindasan yang berlaku. Kenapa mahasiswa harus gentar bila berhadapan dengan orang-orang yang diundi oleh kita sendiri? Orang-orang ini harus bekerja untuk kita. Jangan sesekali takut, jika tidak betul kami akan tegur, tidak kira dari sebelah manapun.

Saya tidak menggalakkan mahasiswa lain bertindak agresif tetapi apa yang saya harap supaya mahasiswa lain jadi lebih kreatif.


Apa pandangan Adam tentang Auku?

ADAM: Sebelum adanya Auku, universiti-universiti kita hebat dengan mahasiswa yang cukup baik. Contohnya seperti Universiti Malaya (UM) yang diiktiraf sebagai antara universiti terbaik dunia pada ketika itu. Malah mereka boleh capai pencapaian ini ketika pelajar tiada apa yang kita ada pada hari ini, mereka sudah buktikan.

Jadi soalnya kenapa perlu Auku? Adakah kebebasan undang-undang sedia ada masih tidak cukup? Bagi saya dan majoriti mahasiswa lain, dengan pemansuhan Auku, maka fungsi autonomi universiti dan pelajar akan dikembalikan ke tempat asal. Dunia akademia adalah tunjang kepada negara, mereka ini adalah kuasa ketiga. Kita tidak boleh halang kuasa ini.

Dahulu, pelajar mengadakan demonstrasi demi kepentingan rakyat, contohnya seperti isu Baling pada tahun 70an dulu, tetapi sekarang pelajar berdemonstrasi menuntut hak pelajar sendiri kerana kami tidak boleh membantu diri sendiri, bagaimana mahu tolong masyarakat lain? Ia menghalang fungsi sebenar mahasiswa.


Siapa idola Adam?

ADAM: Antara idola saya adalah John Lennon dan Cornelia Sorabji.


Apakah mesej Adam kepada yang memberi ugutan?

ADAM: Saya ingin memberitahu kepada mereka ini, bukan semua perkara seperti yang kita sangkakan. Ingin saya tegaskan di sini, bukan semua orang yang tidak berpuas hati kepada kerajaan mesti menjadi alat pembangkang, perlu jadi pencacai Datuk Seri Anwar Ibrahim, tidak sama sekali.

Tindakan saya itu tidak biadab, saya tidak pernah ancam keselamatan sesiapa pun, malah keselamatan saya yang terancam. Jika ada yang mengatakan tindakan saya turunkan bendera ini salah, maka dakwalah saya di mahkamah. Saya bersedia menghadapinya, tapi bukan dengan cara ugutan begini.


Jadi adakah Adam tetap dengan pendirian untuk tidak minta maaf kepada Perdana Menteri?

ADAM: Saya tidak akan minta maaf. Selepas perkara ini berlarutan sehingga ke tahap ini, tiba-tiba pula saya didesak untuk minta maaf. Bagaimana pula dengan rakan-rakan saya? Saya tidak mahu rakan-rakan saya jatuh semangat sekiranya saya minta maaf.

Bukan maksud saya selama-lamanya tidak meminta maaf, tidak. Pada satu tahap nanti saya perlu juga minta maaf kepada beberapa orang berikutan tindakan saya ini. - SH


Cedok dari: MPP Online

1.ISLAM 2.BANGSA MELAYU 3.INSTITUSI BERAJA - HASSAN ALI

"APA GUNA KITA BERSORAK SELEPAS DAPAT PUTRAJAYA SEDANGKAN HATI MENANGIS KERANA AGAMA ISLAM, BANGSA MELAYU DAN INSTITUSI BERAJA ENTAH KEMANA." - HASSAN ALI.

JawaBernam solute kat Dato' Dr. Hassan Ali yang begitu bersemangat mempertahankan alif,ba,ta kerana tidak mahu melihat Islam, Melayu, dan Raja Melayu hilang di bumi Malaya ini. Jika dahulu tika zaman kegemilang PAS sekitar tahun 50an dan 60an memang ramai orang-orang PAS adalah tergolong dari golongan-golongan ulama' yang begitu dihormati dan disegani. Tidak dinafikan yang UMNO juga pernah meminta pendapat dari golongan terdahulu PAS mengenai Islam. Memang ade kolabrasi antara kedua-dua parti terbesar Melayu ini sejak dahulu lagi malah sekarang jika kita lihat dari skop pendapat Hassan Ali yang lebih mirip pandangan Zulkifli Nordin yang mahukan UMNO mendokong cita-cita memertabatkan Islam, bangsa Melayu dan juga institusi Beraja di Malaysia.

Tahun 50an, 60an, 65% pemimpin tertinggi PAS adalah golongan ulama' yang mendokong dan meneruskan legasi pemerintahan khalifah nabi berpandukan Al-Quran dan As-Sunnah. Manakala golongan profesional termasuk Hassan Ali sendiri hanyalah sekitar 35% sahaja. Tetapi amat berbeda jika dibandingkan dengan sekarang yang sudah terbalik; ulama' 35%, professional 65%. Mungkin ini akan mengubah landskap dan corak politik PAS sekarang yang jauh berbeza dari PAS dahulu. Tetapi rakyat tetap mahukan PAS yang dahulu yang berpandukan pimpinan ulama' yang tidak dinafikan lagi.

Pendapat JawaBernam secara individu, PAS masih relevan sebagai sebuah parti politik tetapi tidak relevan jika dikatakan sebagai parti Islam kerana golongan ulama' adalah amat sedikit. UMNO sebagai parti terkuat Melayu harus mengambil tanggungjawab ini agar Islam, Melayu dan Sultan Melayu akan terus terbela demi memastikan Malaysia terus menjadi negara Islam yang disegani di pentas dunia.

Wednesday, December 21, 2011

GAYBOY SEJATI BERIDOLAKAN ANWAR IBRAHIM (PAPA)

Ini lagi sorang bekas Mahasiswa yang bertuankan Anwar Ibrahim selaku pengerusi LGBT Malaysia. Memang mencabar JawaBernam. Dah la ko pakai baju Melayu yang melambangkan Malaysia lepas tu ko pergi bercium pulak dengan jantan Gay omputeh tu. BODOH!!!

Statement dia yang aku tak tahan tu. - “Saya tidak memeluk agama lain, apa yang dilaporkan sangat bertentangan dengan hakikat sebenar. Saya dilahirkan sebagai Muslim, saya masih seorang Muslim dan akan kekal Muslim sehingga saya meninggal dunia. Tiada apa yang mampu menggoncang keimanan saya,” katanya kepada media tersebut hari ini.

Meh sini aku nak cakap kat hang wahai si tolol Arif Alfian. Ko kalau dah berkahwin siap cium molot lagi depan khlayak ramai and then post pulak gambar kat internet kira ko ada iman lagi lah nak beriman dengan agama Islam? Ko ni mesti tak pernah belajar pasal agamakan? Al-maklumlah, budak-budak pandai yang p over the sea ni semuanya tak dibekalkan dengan pendidikan agama yang cukup rasanya. Ataupun dorang belajar tapi sampai sana terus berubah jadi SYAITON!

Bekas pelajar jurusan perubatan kat universiti di Ireland pas tu dapat pulak tajaan Petronas. Ko memang betul2 bertuah sebab ramai lagi anak-anak Melayu yang nak bernasib baik macam ko tapi tak kesampaian. Ko ni memang BODOH!

KETUA PEMUDA SUNGAI BESAR - ADAM ADLI BIADAP

Tak habis lagi beb. Pagi2 memang mimpi ngeri la bila teringat tindakan bodoh budak hingusan ni. Semua orang akan membenci engkau. Engkau bukanlah mewakili mahasiswa di Malaysia. Engkau mewakili mahasiswa yang otak cetek macam kau.

Ketua Pemuda Sungai Besar, Saudara Budiman Zohdi mengulas tentang tindakan biadap Adam Adli ini.

Tuesday, December 20, 2011

MAHASISWA YANG BERNASIB BAIK, TETAPI PENDEK AKAL.

Ciri seorang GayBoy memang ada lah dekat si Adam Adli ni. Tak mustahil yang anwar terpikat dan tergoda dengan budak jambu ni. Al-maklumlah..jadi student ni seronok..tak ada boleh buat part time jual body.. 

Kesianlah dekat deme wahai Adam Adli. Penat mak kamu lahirkan kamu sampai beso cenggini tapi kecewa kerana tak jadi rupe orang dah. Mesti kena jolok juboq ni kan??

Nasib kamu lah Adam Adli. Selagi kamu idak minta maaf secara terbuka kepada PM dan seluruh orang UMNO, kamu akan lah dapat balasan yang setimpal sampai mampos!

Baru jumpe beberapa kali dengan Anwar terus tergoda. Beb, gua cakap sama lu, ayat si nuar jub jub ni semua gua dah hafal la. Ayat sama je diulang-ulang. "UMNO rasuah! UMNO zalimi! UMNO kafir!" itu je lah pun isi ceramah dari mula sampai habis keluar ayat maki hamun, fitnah dan macam-macam lagi. Otak lu memang singkat la Adam Adli. Walaupun cgpa lu 2.5 je tapi tak pe, lu sudah confirm masuk jerat anwar n jadikan lu coffee boy dia. Sedia jela tahan dinding.

Monday, December 19, 2011

ADAM ADLI @ ANJING ALJUBURI, LU MEMANG DAH LAMA HIDUP!!!

Wahai Adam Adli bin Abd Halim, anak seorang bekas pegawai TLDM dan seorang penuntut tahun kedua di Universiti Perguruan Sultan Idris. Maklumat anda semua telah dikenalpasti. Maka berhati-hatilah pada setiap langkahmu. Jangan ditanya kenapa perlu dibaling najis kearah mu. Atas sikap biadap kamu terhadap pemimpin tertinggi negara. Atas kebodohan kamu memperbodohkan rakan-rakan kamu. Atas kesudian kamu menjadi ketua dalam perarakan BEBAS. Dan juga atas alasan apa sekalipun sehingga mengganggu ketenteraman negara.

Jangan dijolok sarang tebuan. Kelak disengat tidak keruan. Jangan bermain dengan api. Kelak marak terbakar diri. Jangan diganggu buaya kelaparan. Kelak dibaham tiada kelihatan. Jangan disentuh harimau pahlawan. Kelak dipijak kawan-kawan. 

Jika ada yang berminat ingin ke blog si derhaka Adam Adli ini silalah.

USTAZ FATHUL BARI BAKAL GEGARKAN MERU

Salam sahabat semua. Jemputlah datang ke penerangan khas 'Selamatkan Akidah Umat Islam' yang disampaikan oleh UFB di Meru. JawaBernam hanya tolong mengkhabarkan sahaja. Mana-mana yang ada kelapangan boleh lah kita ikuti ceramah khas dari ulama' muda UMNO ini.

Sumber: Gerakan Timur

Friday, December 16, 2011

KERANA PAKATAN HAREM RAKYAT DAPAT RM500 (BR1M)

Cantek punye perli orang-orang Sabak Bernam ni bro. 'Kerana Pakatan Rakyat, Kami dapat rm500 dari UMNO/BN'. HAHAHA.

Mana dia orang-orang Pakatan? Tak mau ucap terima kasih ka pada BN?

Owh lupe. Juak-juak pembangkang ni bukan dapat rm500 full pun. rm100 diwajibkan derma kepada parti untuk pilihanraya akan datang. Al-maklumlah pakatan dah kurang buat ceramah, masjid pulak tak boleh nak kutip derma takut kena maki dengan pihak pengurusan masjid.

Buta mata ke buta kayu ni puak pakatan? Apa lagi yang korang nak? 

Thursday, December 15, 2011

GEMPAR!!! KOMUNIS JENERAL MAT SABU MULA MENGGANAS DI BENTONG!

BENTONG – Lapan sekeluarga Orang Asli yang tinggal di sebuah pondok di kebun durian berhampiran Kampung Gemeti, dekat sini, berdepan detik mencemaskan apabila dihujani tembakan bertalu-talu daripada pihak tidak dikenali.

Amat Stek, 40, berkata, dia bersama isteri, adik, dua anak serta tiga anak saudaranya tinggal di pondok itu sementara waktu untuk menjaga durian milik majikannya.

Menurutnya, kira-kira jam 9.15 malam ketika mereka semua ingin masuk tidur, dia terdengar bunyi bising di luar pondok.

“Saya cuba menjenguk di bahagian luar pondok dan mendapati seseorang sedang menghalakan senapang patah ke arah pondok serta menembak bertalu-talu. Atas dasar keselamatan, saya meminta semua ahli keluarga meniarap dan berlindung,” katanya.

Amat berkata, selepas itu, tembakan dapat didengari dari sebelah tepi pondok menyebabkan mereka semua terus berlindung.

Menurutnya, kemudian secara tiba-tiba ruang pondok diliputi asap berwarna merah hasil daripada tin yang dilemparkan pihak tidak dikenali itu.

“Kami semua melarikan diri dari pondok itu dan merentasi kebun untuk menyelamatkan diri seterusnya memaklumkan kepada majikan berhubung perkara itu,” katanya.


Majikan lapor polis

Sementara itu, majikan mangsa, Lum Kwong Chee, 53, berkata, selepas dimaklumkan pekerjanya, dia terus ke tempat kejadian sebelum ke balai polis untuk membuat laporan.

Menurutnya, selain pondok, kenderaan Ford Ranger yang diletakkan di hadapan pondok juga turut menjadi sasaran tembakan pihak tidak dikenali itu.

“Terdapat kesan tembakan di bahagian pintu dan keempat-empat cermin tingkap juga dipecahkan. Wang tunai yang terdapat di dalam kereta bernilai RM200 turut lesap,” katanya.

Kwong Chee berkata, walaupun terdapat kesan tembakan, namun tiada sebarang kemalangan jiwa berlaku.

Menurutnya, pihaknya tidak mengetahui punca kejadian dan menyerahkan kepada polis untuk menjalankan siasatan.


Polis jalankan siasatan

Manakala, Pemangku Ketua Polis Daerah Bentong, Deputi Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor berkata, selepas menerima laporan daripada majikan mangsa, pihaknya terus menjalankan siasatan di tempat kejadian.

Menurutnya, hasil siasatan mendapati terdapat kesan tembakan di dinding rumah dan kenderaan Ford Ranger yang diletakkan di hadapan pondok itu.

“Selain itu, polis juga menemui butir peluru dipercayai peluru penabur.

“Siasatan awal mendapati, kejadian kemungkinan berpunca daripada perasaan tidak puas hati atas pemasangan jerat babi dilakukan pekerja Orang Asli itu yang terkena individu atau kumpulan dipercayai sedang memburu.

“Siasatan dijalankan di bawah Seksyen 39 Akta Senjata Api dan suspek dalam kes ini sedang kami kenal pasti,” katanya. - Sinar Hairan

Wednesday, December 14, 2011

SEORANG LAGI ORANG KANAN ANWAR KELUAR PKR

Nampaknya semakin ramai tinggalkan PKR! Lim Boo Chang umum keluar PKR - Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Bahagian Bukit Gelugor, Lim Boo Chang mengumumkan beliau keluar daripada parti itu berkuatkuasa serta-merta dan menyertai parti Gerakan Rakyat Malaysia (GERAKAN).

Boo Chang berkata, beliau keluar daripada PKR selepas hilang keyakinan terhadap parti itu yang gagal menepati janjinya untuk mereformasikan rakyat, persaingan sesama sendiri yang melampau dan tindakan parti yang sering mengenepikan ahlinya.

Dalam sidang media sebentar tadi, Boo Chang juga mengumumkan perletakan jawatan sebagai Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP).

Tuesday, December 13, 2011

PERPADUAN UMMAH HASSAN ALI. UMNO-PAS BAKAL DIREALISASIKAN.

Ura-ura mengatakan yang Hassan Ali bakal dipecat dari kempimpinan tertinggi PAS tidak membawa kemurungan langsung kepada diri beliau kerana individu ini berjuang bukanlah atas tiket PAS atau Pakatan Haram namun atas niat menyatupadukan umat Islam di Malaysia sekaligus membawa maksud yang besar iaitu menggabungkan dua parti Melayu-Islam terbesar di Malaysia iaitu UMNO-PAS. Perpaduan ummah, itulah cita-cita murni Datuk Dr. Hassan Ali yang sejak dari dahulu. Pada PRU13 akan datang beliau tidak kisah bertanding atas tiket PAS mahupun UMNO kerana yang penting beliau dapat teruskan perjuangan suci menyatupadukan umat Islam di Malaysia.

Inilah yang amat ditakuti oleh pemimpin tertinggi Pakatan Haram atas cita-citanya yang mendokong Islam sebagai satu agenda politik beliau. Sudah tentu Hassan Ali akan terus dicantas keras oleh rakan dalam parti kerana ini sedikit sebanyak menggugat dan mengeruhkan perpaduan yang dibina oleh DAP-PKR-PAS dalam Pakatan Haram. Jika benarlah Hassan Ali akan bertanding atas tiket UMNO, pemimpin PAS tidak akan terkejut kerana mereka telah menganggap yang beliau adalah beban serta ejen UMNO dalam Pakatan yang semakin hari semakin menjadi kudis kepada Pakatan Haram.

video

KISAH DONGENGAN PAS MAHUKAN UNDANG-UNDANG HUDUD

Hampir mendekati tarikh keramat PRU13 maka timbul lah semula penguatkuasaan undang-undang hudud yang hanyalah sebagai modal bagi menarik undi orang Melayu Islam untuk terus bersama PAS. Retoriknya cerita hudud yang telah masuk entah ke berapa puluh pusingan PRU namun tidak juga direalisasikan oleh PAS walaupun telah berjaya menguasai negeri Kelantan dan Kedah. Undang-undang agama Islam adalah dibawah hak dan kuasa Jabatan Agama Islam setiap negeri dan tidak perlukan kelulusan perlembagaan persekutuan jika benar PAS hendak menggunakan hudud.

Di dalam manifesto PAS yang terkini 'Negara Berkebajikan Tawaran PAS', sedikit pun tidak ada menyentuh tentang pelaksanaan hukum hudud di dalam pemerintahan mereka jika mereka menang dan menguasai Malaysia. Pendokong PAS mungkin telah tertipu oleh parti yang kononnya Islam ini dek kerana mahu menjadikan Malaysia sebagai negara Islam yang unggul. Tidak cukup lagikah Islam di Malaysia? Kita masih mengikut hukum-hukum dan lunas-lunas Islam berpandukan Al-Quran dan As-Sunnah. Dan agama Islam masih menjadi agama rasmi negara walau setelah berpuluh tahun Barisan Nasional memerintah. Kedaulatan Islam masih utuh dijaga dengan adanya Sultan dan Agong yang bertindak sebagai ketua agama Islam di Malaysia.

Buku Jing-GAY iaitu buku janji-janji manis Pakatan Haram tidak pernah menyentuh langsung berkenaan penguatkuasaan undang-undang hudud yang mana dilihat lebih menjurus kearah sebuah negara republikan yang mengetengahkan janji pembangkang yang telah hampir habis satu penggal pemerintahan namun tidak nampak langsung perubahan yang dibawa. Aset negeri semakin lama semakin habis ditarah oleh mereka adalah. Apa lagi kepercayaan yang boleh diberikan kepada rakyat Malaysia jika semua manifesto pakatan tidak pernah ditunaikan. Selepas hampir 4tahun memerintah makin ramai rakyat yang tidak berpuas hati dan semakin menyampah dengan janji pakatan yang tidak pernah ditunaikan. Rakyat perlu sedar akan kedangkalan setiap pemimpin pembangkang yang hanya lebih pandai menabur fitnah dari membangunkan negeri masing-masing.

Monday, December 12, 2011

VIDEO HEBAT!!! PERBAHASAN PENUH ISU EKONOMI MELAYU


Walaupun tidak dapat turut serta dalam PAUMNO 2011 yang lepas namun terima kasih kepada KP Sg. Besar kerana telah meng'upload' beberapa rakaman video semasa perbahasan beliau. Pemimpin muda masa kini yang berjiwa besar. Ada juga isu-isu dan cadangan yang menarik minat JawaBernam seperti - pemansuhan tol Batu Tiga, Shah Alam, pemberian wang saku kepada lepasan graduan untuk mencari kerja, dan yang utama kupasan menarik mengenai ekonomi orang Melayu. Syabas di ucapkan kepada Saudara Budiman Hj. Zohdi, KP Sg. Besar, Wakil Selangor dalam PAUMNO 2011.

Tonton video seterusnya di blog KP Sungai Besar Minda Budiman.

DAULAT TUANKU! SEMOGA TUANKU SENANTIASA DIRAHMATI ALLAH S.W.T.

DAULAT TUANKU! DAULAT TUANKU! DAULAT TUANKU! MERAFAK SEMBAH MENJUNJUNG KASIH TUANKU! SEMOGA TUANKU DIPANJANGKAN USIA MENERAJUI NEGERI SELANGOR SEBAGAI SULTAN BAGI SEMUA RAKYAT JELATA DAN KETUA AGAMA ISLAM DI NEGERI TUANKU SELANGOR DARUL EHSAN.

p/s: Tahniah juga kepada YB Datuk Dr. Hassan bin Ali, Exco Agama dan Adat-adat Melayu Selangor di atas pengurniaan DPMS (Datuk Paduka Mahkota Selangor) sempena Hari Keputeraan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah. Janganlah dipertikaikan lagi penghargaan Baginda Sultan kepada beliau kerana pada tahun ini sudah cukup jelas yang Datuk Dr. Hassan Ali telah bertungkus lumus menegakkan syiar Islam di Selangor. Diharap kepada individu-individu yang iri hati dengan pencapaian YB Gombak Setia ini tidak lagi berkata dibelakang kerana ini penganugerahan dari Sultan dan Sultan tiada prejudis dalam pemberian pingat.

Sunday, December 11, 2011

PANAS!!!: BLOGGER TAK BERTUAN VS BLOGGER UMB

Berita hangat yang JawaBernam baru sahaja baca dari salah satu blog UMB bertuankan TF. Nampaknya ada sedikit pertelingkahan antara blogger Jas Salleh dan salah seorang blogger UMB, blogger APA. Hish! Apa lagi lah blogger-blogger yang walaupun satu bumbung namun berbeza pendapat bergaduh. Malulah sikit dengan blogger junior yang baru nak mengenali blogger-blogger otai ni.

JawaBernam tidak berpihak pada sesiapa kerana JawaBernam bergerak sendiri bukan dibawah UMB mahupun NADI RAKYAT atau mana-mana pertubuhan dibawah UMNO. Apa faedah yang kita dapat wahai blogger-blogger otai sekalian? Asal timbul isu tentang TF masing-masing nak tunjuk belang seorang nak menyerang, seorang lagi nak mempertahankan ketuanya.

Muak la weh! dulu PapaGomo bertegang lidah dengan TunFaisal. Sekarang ni diorang pun dah malas nak gaduh lalu gunakan pula geng-geng sendiri untuk menhentam antara satu sama lain. Sudah-sudahlah deme buat kerja tak berfaedah ni buang masa. Lebih baik deme tumpu pada perjuangan asal UMNO pada PRU13 untuk menawan kembali Selangor, Penang, Kedah dan Kelantan. 

BERSATU TEGUH, BERCERAI ROBOH.
BULAT AIR KERANA PEMBENTUNG, BULAT KATA KERANA SEPAKAT.

Saturday, December 10, 2011

"ADA AKU KISAH?" : HASSAN ALI

Pada posting yang lepas JawaBernam ada mengupas berkenaan isu 'Hassan Ali akan bergabung dengan UMNO', maka berderulah artikel-artikel lain yang agak similar keluar. Selepas satu per satu dugaan yang Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor lalui maka semakin jelaslah yang Pakatan Rakyat khususnya PAS menidakkan kelibat Hassan Ali di dalam kancah politik parti Islam itu. Walau diasak dengan berbagai tuduhan liar yang tidak masuk akal dan cuba menegakkan kebenaran Islam yang secara jelas mendokong matlamat sebagai salah seorang pejuang Islam unggul namun dek kerana segelintir individu yang begitu iri hati dan takut dengan setiap pendedahan yang beliau lakukan nyata kelibat Hassan Ali semakin kabur.

Serangan dari dalam dan luar parti sendiri khususnya Khalid 'Gereja' dan DAP yang begitu lantang menegakkan benang yang basah sedikit sebanyak menggugat peluang Dr. Hassan Ali ini untuk terus menjadi wira pada PRU13 kelak. Tidak dinafikan ada cakap-cakap sekeliling yang mengatakan undian untuk bertanding pada PRU depan dilihat amat tipis buat Hassan Ali kerana cawangan-cawangan tidak lagi menaikkan namanya selaku orang harapan seperti sebelum ini. Namun harus diingat yang beliau adalah individu yang begitu kuat menegakkan kebenaran jika hendak dibandingkan dengan parti-parti lain.

Isu penjualan arak di 7 Eleven Seksyen 7, isu pengkaderan murtad kristian anjuran DUMC, isu pengharaman kitab Injil dalam Bahasa Melayu serta yang terbaru penglibatan beliau dalam program HIMPUN dan beberapa isu lain yang dianggap begitu membimbangkan sekutu kuatnya dalam meraih undi bukan Melayu-Islam untuk menyokong Pakatan Rakyat. Lim Guan Eng, Karpal Singh, Anwar Ibrahim malah Nik Aziz juga pernah memberi amaran kepada Hassan Ali supaya menjadi seorang Muslim yang sederhana. Perlukah dihalang perbuatan beliau yang sudah terang lagi nyata berjaya membuka mata Muslim di Malaysia bahawa masih ada seorang pejuang kebenaran dalam memantapkan Islam di Malaysia.

Agak bersimpati dengan nasib bekas ADUN Sungai Burung ini. Kerana kebenaran beliau dihina dan dicerca oleh rakan seperjuangan sendiri yang kononnya menegakkan Islam. Ingatlah yang PAS bukanlah berjuang untuk menegakkan Islam namun perjuangan mereka adalah kerana mahu membunuh saudara seagama mereka, UMNO. Inilah cita-cita dan matlamat parti Islam ini sejak dari terkeluarnya mereka dari Perikatan.

Thursday, December 8, 2011

PAKATAN BUAT PERANGAI LAGI!! BORANG BR1M DI JUAL....

(KLIK GAMBO UTK BESO)

Benda dah boleh agak. Semua mereka nak duplicate nak bagi buruk nama BN. Selepas tabloid Selangor Terkini yang Yong dedahkan bulan lepas kini mereka baru terpikir nak buat borang palsu bagi BR1M. Harap maklum kepada semau rakyat Malaysia bahawa borang asli BR1M hanya akan dikeluarkan pada 10Disember2011 dan hanya boleh didapati daripada wakil-wakil BN yang sah disetiap bahagian. 

Yang orang PR pencacai dok usah la hendak menyusahkan rakyat Malaysia. Udah la duit negeri semua deme yang cekau, ni nak pi kaut pulak duit jual borang? Tak dak otak ka nak pikiaq?

SANTAI POLITIK: BETUL KE RAMAI ANAK MUDA BERMAZHABKAN PEMBANGKANG?

Betul ke yang ramai anak muda zaman millenium sekarang ini menyokong pembangkang? Mungkin ia dan mungkin tidak. Yong pun bukanlah terlalu muda untuk memikirkan itu semua tetapi Yong beranggapan bahawa anak muda zaman ini bukanlah lebih cenderung kepada pembangkang dan bukanlah cenderung kepada kerajaan sekalipun. Mereka ini semua adalah pengundi yang jika boleh kita klasifikasikan sebagai pengundi atas pagar atau non-partisan voter. Jika mereka melihat isu-isu yang dibangkitkan relevan dengan keadaan semasa dan perlukan perubahan maka mereka akan menentang kerajaan dan mengundi pembangkang. Jika kerajaan dapat comes out dengan beberapa solution yang bagus untuk mereka, maka sudah pasti undi mereka akan pergi ke kerajaan walaupun masih tidak ramai anak muda Melayu yang mendaftar sebagai pengundi.

So, jangalah pihak kerajaan berasa terlalu gusar dengan helah pembangkang yang menggembar-gemburkan bahawa undi orang muda berpihak pada mereka. Dusta semua itu. Yong dahulu pun sama seperti mereka tidak menghiraukan kisah politik Malaysia yang agak merimaskan dari semasa ke semasa. Tidak mahu ambil tahu tentang 'membela nasib rakyat', 'kembalikan kuasa rakyat' dan macam-macam lagi. Anak muda bersama Pakatan Rakyat?? Agak lucu jika Yong sendiri lihat ditempat Yong, anak muda yang mereka maksudkan adalah budak-budak sekolah, anak muda keciciran pelajaran, yang suka melepak tak tentu pasal, suka cari gaduh yang konon-konon punya kuasa. Itu yang Pakatan Rakyat banggakan?

Kesedaran anak muda untuk bergiat dalam politik masih dalam nisbah yang agak rendah sebenarnya. Mereka mungkin tidak tertarik dan berminat langsung dengan politik kerana mereka yakin yang Barisan Nasional akan tetap berkuasa dan membela nasib mereka untuk meneruskan kehidupan. Jika politik stabil maka ekonomi negara sudah tentu stabil. Apa yang penting parti politik yang memerintah harus menjaga keamanan negara supaya Malaysia tidak menjadi seperti negara yang bergolak kerana kekacauan politik. Jika Barisan Nasional bekerja keras untuk menawan hati anak muda tidak mustahil yang BN akan tetap terus mentadbir kerajaan yang sedia ada dan yang penting buanglah tabiat corruption and scandal yang merupakan kudis terbesar dalam Barisan Nasional.
 Pemuda dan Puteri perlu memainkan peranan untuk memberi penerangan dan menyampaikan amanat Presiden kepada anak muda supaya terus bersama BN. Jangan dibiarkan anak muda hilang arah tuju. Bantulah mereka jika tidak dengan wang, berilah mereka latihan yang bersesuaian untuk kelangsungan hidup masa hadapan. Wujudkan satu wadah untuk diberi peluang pekerjaan dan juga latihan asas dalam segala bidang kepada mereka supaya mereka tidak membuat perkara yang sia-sia.

CINTA: MEMAHAMI SIFAT LELAKI


1. Hidup Lelaki Lebih Mudah
Lelaki lebih mudah cara hidupnya berbanding wanita. Kerana itu, lelaki sukar untuk memahami jika sesuatu perkara itu disampaikan dalam bentuk kiasan ibarat oleh wanita. Wanita suka mengkias ibarat dan berharap lelaki faham, tetapi lelaki lebih suka jika ianya dijelaskan dengan bahasa yang mudah dan jelas, secara berterus-terang. Sekiranya wanita tidak jelas mengenai sesuatu perkara, tanyalah secara terbuka kepada lelaki.
 

2. Bahasa Lelaki Adalah Berlainan
Lelaki bercakap dengan bahasa yang berlainan. Ini yang menyebabkan lelaki dan wanita sukar berkomunikasi antara satu sama lain. Apa yang dari kata-katanya, jika dia bercakap dengan wanita, adalah berbeza daripada yang dimaksudkannya. Inibukan bererti dia berbohong. Maka adalah lebih baik bagi wanita untuk memahami lelaki dari apa yang dilakukannya berbanding dari apa yang dikatakannya. Lelaki tidak pandai melahirkan rasa hatinya dalam bentuk kata-kata. 

3. Lelaki Suka Membisu
Wanita berkebolehan untuk membincangkan sesuatu subjek yang sensitif dan mendukacitakan sebagai salah satu cara berhadapan dengan realiti, tetapi lelaki masih lebih suka untuk menyembunyikan dan membisu.

4. Lelaki Tidak Kompleks
Jika terdapat semua tanda yang menunjukkan bahawa seseorang lelaki hanya mahu wanita menjaganya, mengemas rumah, menyediakan makanan untuknya dan melakukan jima’ secara kerap dengannya, wanita harus percaya babawa itulah yang lelaki tersebut mahu. Ini bukan bererti lelaki berfikir secara primitif, tetapi lelaki memang sedemikian. Wanita biasa menganggap lelaki sebagai kompleks, tetapi sebenamya kehendak lelaki adalah mudah.

5. Jangan Paksa Lelaki
Bila wanita mendesak lelaki agar mendedahkan perasaannya, mungkin lelaki itu akan mendedahkan sesuatu yang wanita itu tidak suka mendengarnya. Maka adalah lebih baik jangan bertanya dan menyelidik hingga ke akar umbi. Lebih baik bagi wanita membaca bahasa badan lelaki, matanya, atau perubahan mendadak dalam corak perlakuannya. Jika dia pada kebiasaannya suka membaca tetapi tidak melakukannya, mungkin pada ketika itu fikirannya sedang kacau. 

6. Lelaki Berahsia Dengan Lelaki Lain
Tidak sebagaiana wanita yang lebih mudah untuk bercakap dengan wanita yang lain mengenai masalah, harapan dan kebimbangan yang amat rahsia dan peribadi, adalah sukar bagi lelaki untuk menjadi mesra secara verbal sedemikian rupa. Untuk melakukannya, lelaki memerlukan kekuatan dan keberanian yang tinggi.

7. Lelaki Pentingkan Kejujuran
Jika lelaki tahu bahawa isterinya suka bercerita pada wanita lain tentang dirinya, besar kemungkinan lelaki itu tidak akan bercerita lagi secara mesra mengenai hal-hal rahsia kepada isterinya. Kejujuran adalah penting bagi lelaki. Dia mahukan isterinya menyimpan rahsia-rahsia rumahtangga.

8. Lelaki Tidak Suka Dikritik
Jangan mengkritik lelaki, melainkan jika anda sedia untuk bertikam lidah dengannya. Lelaki tidak begitu terbuka untuk menerima kritikan. Mengkritik di belakangnya, contohnya kepada saudara atau kawannya, mungkin dapat mengelakkan konfrantasi serta merta tetapi dia akan berasa marah juga apabila perkara tersebut disampaikan kepadanya. Cara yang baik untuk mengkritik lelaki ialah dengan berjenaka dan lembut.
Cara lelaki mengkritik adalah berlainan, dan jarang dilakukan oleh lelaki. Bila lelaki mahu mengkritik, masa dan keadaan dipilih dengan teliti. Bila menegur, perbincangan itu ringkas, tidak beremosi, dan tepat. Untuk wanita mengkritik lelaki, elok jika kritikan itu digabungkan dengan sedikit pujian.

9. Lelaki Juga Mahukan Sokongan
Bila lelaki menghadapi masalah dan mengadu pada wanita, wanita harus memberitahu lelaki itu bahawa dia masih diperlukan. Lelaki mahukan keselesaan perasaan, sokongan serta kata-kata “Saya cintakan abang…” dan “Tidak kira apa yang terjadi, saya tetap bersama abang …..”. 

10. Lelaki dan Ego
Ramai lelaki menunjukkan egonya di dua masa, pertama di dalam kerja, dan kedua di atas ranjang. Ini biasanya menyebabkan wanita menjadi bosan. Tetapi sebaik-baiknya wanita patut memepertingkatkan ego suaminya. Wanita yang menyemarakkan api cinta akan menikmati kehangatan api cinta itu. Lelaki mahu wanita memberitahu bahawa sumbangannya diiktiraf dan dinilai. Jika anda tidak menyatakannya kepadanya, siapa lagi. Jika anda mempertingkatkan ego lelaki, ia akan membuatkan lelaki merasa senang dan setiap orang di sekelilingnya akan mendapat faedah terutamanya yang dicintainya. 

11. Sahabat Yang Paling Baik
Jadilah sahabat yang paling baik kepada suami anda, dan dia akan menjadi sahabat yang paling baik kepada anda.

12. Lelaki Mesra Tanpa Beremosi
Antara perkara yang ada pada lelaki dan wanita ialah kehendak mutlak untuk dikasihi, dan mengasihi sebagai balasan. Intimasi emosional, bersatunya jiwa bukan hanya jasad, adalah cara bagaimana kasih sayang itu lahir. Ianya bukan satu proses saja, tetapi merupakan penglibatan simia dan magis. Setiap manusia bergantung kepada intimasi emosional untuk seimbang dan gembira, paling kurangnya ia diperlukan untuk meneruskan kehidupan. Tempat di mana lelaki berbeza dari wanita ialah pada kebolehan lelaki untuk mesra dari segi seks tanpa kemesraan emosi. Jalinan atau hubungan antara dua perkara ini iaitu kemesraan seks (cinta berahi) dan kemesraan emosi (cinta kasih) tidak penting pada ramai lelaki. Ramai lelaki memberi keutamaan yang rendah kepada kemesraan emosi. Lelaki lambat mencapai kemesraan emosi berbanding wanita. Lelaki lebih cepat mencapai kemesraan seksual. Kemesraan emosi ujud apabila terdapat hubungan yang rapat dan jujur antara suami isteri. Ia mungkin dianggap penting s ebagai hubungan seks yang lebih memuaskan, tapi jika tanpa kemesraan emosi, seks boleh dilakukan juga oleh lelaki. Melakukan seks tanpa kemesraan emosi boleh menyebabkan punca konflik semulajadi antara lelaki dan wanita. Bila keperluan kemesraan emosi wanita tidak dipenuhi samada sebelum atau selepas seksual, kekecewaan akan melanda wanita.

13. Lelaki Suka Menyelerak
Lelaki bersifat suka menyelerakkan barang-barang dan berharap isterinya akan mengemas. Kadangkala lelaki mahukan isterinya bersifat seperti ibunya. Walaupun pada kebanyakan ketika lelaki adalah pembuat yang vmemulai atau meneruskan sesuatu, ada kalanya mahu dijaga oleh seorang ‘ibu’. Dia menunjukkan kemahuannya itu secara tidak langsung dengan menyelerak.

Wednesday, December 7, 2011

EDISI PRU 13: HASSAN ALI AKAN BERGABUNG DENGAN UMNO

Ada ura-ura yang mengatakan Dr. Hassan Ali ini akan bergabung dengan pemimpin UMNO dalam PRU13 akan datang memandangkan Pakatan sendiri sudah tidak menerima lagi kelantangan suara beliau dalam menegakkan Islam di Selangor. Pihak pakatan janganlah terkejut jika perkara ini benar kerana tiada yang mustahil dalam politik lebih-lebih lagi dalam menegakkan syiar Islam di Selangor.

Dilihat dari rentetan isu-isu yang sering ditimbulkan oleh pakatan yang begitu anti dengan ke-Islam-an Hassan Ali yang sanggup membelakangkan kerjasama PKR dan DAP maka besar kemungkinan UMNO akan turut membantu Hassan Ali dalam meneruskan pelaksanaan Islam di Selangor.

'Agen katak tua UMNO'. Itulah gelaran yang diberikan oleh pencacai pakatan kepada Hassan Ali. Walaupun media di sebelah kiri begitu mengkritik dan menghentam Hassan Ali namun media di pihak kanan ini akan terus memberikan laporan yang positif kepada beliau kerana pihak kanan memang memerlukan pemimpin yang berani ke depan seperti beliau. 

Blogger Gelombang Rakyat melalui entri terbarunya mengatakan yang ada perjumpaan sulit dibuat antara PAS dan UMNO Selangor tanpa melibatkan Khalid Samad yang mana dilihat berbentuk positif untuk kemenangan PRU13 di Selangor. Mungkin kedua-dua parti Islam-Melayu ini akan bergabung bagi membentu kerajaan Islam di bawah naungan Sultan Selangor. Kita nantikan.


KJ : PENGHARGAAN UNTUK PEJUANG MEDIA BARU


RAMALAN TERUS MERAMAL - wak DO b

PRU13??? Agak berat juga kalau kalian yang jika seperti Yong yang hanyalah blogger biasa yang tidak mempunyai bisa bila berkata tentang pilihanraya. Ramai pihak sebelah kanan yang meramalkan undi 2/3 akan kembali kepada mereka kerana terdorong atas beberapa faktor yang begitu kuat mendokong khususnya berkenaan kepincangan pentadbiran pihak sebelah kiri yang dilihat bersikap rasis dan tamak dalam membolot harta rakyat. Manakala bagi pihak sebelah kiri pula terus mengatakan yang mereka akan terus mempertahankan negeri-negeri yang mereka tadbir dan akan merampas satu lagi negeri sasaran iaitu negeri Johor Darul Takzim. Tetapi itu semua hanyalah ramalan, mungkin terjadi mungkin tidak.

UMNO perlu terus mengikut landasan yang betul dan bersesuaian dari semasa ke semasa tanpa melencongkan terus matlamat asal untuk menyatupadukan rakyat Malaysia yang berbilang kaum, bangsa dan agama dibawah payung Raja Melayu dan Perlembagaan Malaysia. Bersihkan dahulu segala daki-daki lama yang telah sekian lama menebal dek kerana kekaburan pemimpin atasan. Jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Jangan kerana seorang melempar najis maka satu kawasan terkena busuknya.

Lihat dari perspektif anak muda yang semakin lama semakin mual dengan gaya berpolitik pemimpin Pakatan Rakyat yang semakin jauh terpesong dek kerana ingin cepat berkuasa dan merampas putrajaya. Hari ini cakap 'ya' esok kata 'tidak'. Permainan politik keanak-anakkan. Di Selangor khususnya masih banyak lagi janji yang tidak tertunai. Setakat pemberian rm100 kepada warga emas yang menyokong PR, gaji minimum rm1500 bagi penjawat awam Selangor yang diwajibkan mengambil O.T, dan bermacam-macam lagi janji-janji manis yang pernah diungkapkan dahulu itu semua hanyalah retorik. PKNS yang sepatutnya untuk orang Melayu berniaga telah dinaikkan cas penyewaan kedai kerana duit Selangor sudah habis dibolot oleh Pakatan Rakyat. Ramalan akan berlaku lagi Tsunami politik di Selangor dengan terjatuhnya semua YB-YB Pakatan Rakyat.

SAYANGI SELANGOR
YAKINI BN

Tuesday, December 6, 2011

BUDIMAN: EKONOMI ORANG MELAYU TIADA RASIS

 Jika sekarang ini bangsa lain seperti Cina dan India begitu rasis mengatakan yang ekonomi Malaysia telah ditakluk oleh orang Melayu kerana kuasa politik, maka Sdr. Budiman, KP Sungai Besar memberikan penjelasan yang begitu terang dan nyata bahawa rangkaian ekonomi Malaysia tetap berpusing kepada semua peniaga-peniaga semua bangsa di Malaysia. Tidak perlu khuatir dgn Melayu kerana Melayu ini masih ada lagi sifat ingin berkongsi dengan bangsa lain tanpa mementingkan rakan sebangsa. Kerana kita hidup didalam masyarakat yang berbilang bangsa maka kita perlulah 'give and take'. 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...