Konco-konco ku

Monday, October 31, 2011

SERONOKNYA JADI MB YANG 'PERIHATIN'

Mesra sungguh gamaknya MB Selangor Khalid 'gagap'. Inilah namanya berkempen tika saat genting. Gunakanlah apa jua cara dan method yang ada demi untuk meraih satu undi. Tak luak punya setakat pegang tangan MB, kenalah mesra. Kalau tidak, tak ada lah Khalid 'gagap' berpeluang jadi MB lagi PRU13 akan datang. Tapi apa kata Puan Sri Salbiah? Sanggup ke tengok laki sendiri kena gomol dengan peminat????

AAHHH!!!! BIARLAH PAKATAN AMBIL PUTRAJAYA

Memang agak panas hari ini jika kita baca dan perhati para bloggers mesra kerajaan BN. Seorang demi seorang nampaknya mahu mengundurkan diri dari penulisan blog dan ada yang mahu mengambil cuti panjang kerana sebab-sebab dalam parti sendiri. Blogger-blogger mesra kerajaan memang sudah ada yang makan hati lama dengan kepimpinan Barisan Nasional yang tidak menghiraukan luahan hati rakyat. Bukan Yong nak sokong pembangkang atau berpaling ke pakatan yang semakin kucar kacir, tetapi jangan disebabkan kempimpinan yang hipokrit semua pucuk pimpinan parti akan terkena tempiasnya.

Terus terang Yong katakan yang Yong bukanlah siapa-siapa di dalam parti bahagian mahupun cawangan. Tiada jawatan dan tidak mengharapkan jawatan dari mana-mana. Yong sebagai anak muda agak terkilan juga sebenarnya dengan beberapa keputusan kerajaan yang tidak menghiraukan langsung hati dan perasaan anak muda yang hanya mahukan kehidupan yang selesa dan terjamin dengan peluang pekerjaan di Malaysia. Telah banyak posting-posting yang Yong tulis berkenaan dengan harapan anak muda khususnya graduan lepasan ipt. Mana nak cari kerja lagi, mana nak bayar hutang PTPTN lagi, tu belum lagi yang mahu berkahwin. Yong tidak salahkan kerajaan sepenuhnya, mungkin kami graduan menganggur yang tidak ada rezeki lagi untuk mendapat pekerjaan yang sesuai. Its ok PM. We don't blame you at all.

Mungkin ada yang sudah kenal Yong, dan mungkin ramai lagi yang tertanya siapa Yong di alam maya ini. Tak kisah lah. Yong bukan nak cari glamour untuk jadi YB. Yong tahu PRU13 tidak lama sahaja lagi oleh itu berduyun-duyunlah pemimpin-pemimpin tempatan mula mencari tentera sendiri untuk menjatuhkan satu sama lain. Sudahlah. Jangan ditanya siapa 'winable candidate'. Bahagian Yong sendiri dah serabut dengan macam-macam hal. Bukan Yong tak pernah diugut oleh pihak luar mahupun pihak dalam sendiri. Kecewa memang kecewa tetapi biarlah ia berlalu ditiup angin lalu. Itu semua sudah menjadi asam garam dalam perjuangan maya ini.

Pemimpin sekarang sibuk menjaja cerita masing-masing untuk menjadi calon pilihan PM. Bukan tak boleh mempromosikan diri atau berkempen tika saat-saat genting begini tetapi jangan lah pula lupa yang selama ini yang tidak pernah nampak muka turun padang jumpa pengundi-pengundi tempatan namun dengan muka agak kurang malu sekarang jenuh berkempen ke hulu hilir, penuh lah poster-poster muka, di jajanya segala amal bakti yang tidak ikhlas dan bermacam-macam lagi strategi busuk yang digunakan demi meraih simpati politik. Sekarang terpulanglah kepada akal fikiran masing-masing untuk menilai. Yong bukanlah ahli mana-mana parti yang berdaftar dan blog ini bukanlah ditaja oleh mana-mana pihak dan yang paling penting Yong tidak dapat bayaran se sen pun dari mana-mana pihak seperti yang digembar gemburkan oleh fuckatan haram.

Yong cuma berharap yang pemimpin atasan mana-mana parti politik berusahalah untuk penuhi janji masing-masing. Sekarang bukan zaman demonstrasi jalanan, sekarang zaman teknologi dan pengundi muda lebih ramai. Tidak mustahil yang suatu hari nanti berduyun-duyun anak muda Malaysia akan berhijrah ke luar negara untuk bekerja kerana tahap ekonomi di Malaysia sangat-sangatlah teruk untuk kami. Kami mahukan pekerjaan yang terjamin dengan gaji yang setimpal. Janganlah pandang sayu akan jiwa anak muda ini. Kami tidak mengharap apa-apa. Tetapi yang penting selagi umur persaraan 60tahun maka akan berduyunlah graduan lepasan ipt yang akan menganggur dan terkontang kanting mencari hala tuju masa hadapan yang kelam. Sekian.

PANAS!! SKANDAL LUAR BIASA

Apakah hubungan antara dua orang ini?? Boleh sesiapa jelaskan tak?? Siap tangan kat bahu lagi.......hihi

Sunday, October 30, 2011

TERESA 'COCK' GODA KHALID MINTA TANAH SELANGOR

 Menteri Terbesar Selangor si Khalid 'gagap' telah menyerahkan tanah kepada ketua kafir laknat paling berpengaruh Teresa 'cock'. Pemberian tanah secara godaan itu untuk pembinaan SJKC Yak Chee dan SMJK Katholik. Nampaknya tambah berpecah belah lah rakyat Malaysia dengan bertambahnya sekolah-sekolah aliran mengikut bangsa dan agama.

Yang buat Yong tertarik adalah pemberian tanah ini sebagai tanda minta ampun kerajaan Selangor ke atas orang kristian yang mana Wak JAIS telah menyerbu Gereja Haram DUMC satu tika dahulu. Khalid 'gagap' dengar-dengar nya merasa sungguh terkilan dan amat menyesal atas perbuatan Wak JAIS. Untuk menebus dosa yang besar kerana mengganggu gugat gereja haram DUMC, khalid 'gagap' dengan rasa rendah diri menyerahkan apa yang diminta oleh golongan kristian ini.

Sumber: warisan2057

p/s: Gerakan kristianisasi ni memang bertambah aktif sejak dua menjak ni. Keling estate beragama Hindu juga rasa tergugat dan begitu marah dengan pergerakan kristian kerana telah mengkucar kacirkan semua agama di Malaysia yang sebelum ini hidup tenteram.

Friday, October 28, 2011

NASI LEMAK NAMEWEE MAKIN MENCANAK NAIK

Pergh! beruntunglah Si Celeng Keparat ni. Dah lah Celake tahap super duper celake lepas tu ade pulak peminat yang pergi tengok filem bodoh kepalang die ni. Tak tau la Yong nak kate macam mane lagi. Yong tak racist jika tak nampak muka si hantu Celeng ni. Ini yang kerajaan pertahankan sangat. Berkarya seni lah sangat sampai menghina negara sendiri dan memperkotak katikkan bangsa Yong. Ish tak tau nak kate ape dah ni. 

Mungkin Celeng ni anak didik si Al-Juburi yang terkenal dengan sikap celaka di seantero dunia. Apa yang Pak Menteri tunggu lagi ni? Pigi angkat ini Celeng masuk itu lokap la. Yong memang boikot Nasi Lemak dia.

KERJA KOSONG LYNAS CORPORATION 2011 - WALK IN INTERVIEW (TEMUDUGA TERBUKA)

Apa yang ada di Lynas?Kalian kenal akan logo ini? Sudah tentu kan?
(Klik utk bacaan lebih jelas)

Inilah sebab utama kenapa Lynas beroperasi di Kuantan,Pahang. Membuka peluang pekerjaan kepada anak tempatan tanpa perlu merantau jauh mencari pekerjaan. Sebenarnya Lynas Corporation tidak sepatutnya dipolitikkan. Kilang ini sama sahaja dengan kilang-kilang lain. Cuma oleh kerana ia dibangunkan di Kuantan iaitu kawasan jajahan pembangkang jadi ianya menjadi isu yang sangat-sangat panas di Kuantan dan sekaligus menjadi modal bodoh Ahli Parlimennya.

Kilang Lynas TIDAK MERBAHAYA kepada orang awam, persekitaran dan pekerjanya. Kilang Lynas BUKAN KILANG NUKLEAR seperti yang digembar gemburkan oleh pihak haluan kiri dan ia hanyalah kilang kimia biasa sama seperti kilang-kilang lain di Klang dan Shah Alam. Mengikut undang-undang Pengangkutan Antarabangsa, bahan mentah Lynas adalah BUKAN bahan radioaktif kerana kandungan radioaktifnya adalah sangat rendah (0.002mSv) berbanding dedahan radiasi kepada paru-paru bila merokok sekotak sehari setiap hari selama setahun (150mSv - 75 ribu kali ganda lebih berbahaya berbanding Lynas).

Faedah yang paling ketara yang kita boleh lihat secara realiti adalah pengambilan tenaga kerja. Lynas akan mengambil 350 pekerja, terdiri dari 75 ijazah teknikal, 15 ijazah bukan teknikal dan 260 tenaga mahir dan separa mahir. 250 orang pekerja kontrak yang tetap. 100% kakitangan Lynas Malaysia termasuk pihak pengurusan adalah rakyat Malaysia kecuali 4 pakar nadir bumi dari Negara China. Industri sokongan akan menjana 1000 peluang pekerjaan tambahan. Dalam fasa pembinaan ini pula lebih 2000 orang diambil bekerja pada kemuncak fasa pembinaan dan juga menyediakan peluang perniagaan untuk kontraktor dan pembekal tempatan. Fikirkanlah beribu warganegara Malaysia akan mendapat manfaat dari pembinaan Lynas.

Jadi apa yang Ahli Parlimen Kuantan si Fuziah 'Thoron' itu merepek? Tanpa bukti dan tanpa fakta yang benar maka mana mungkin si mulut 'Thoron' ini membuat kenyataan yang berbaur fitnah dan memburukkan Malaysia. Beribu kebaikan yang boleh kita rakyat Malaysia perolehi dari pembinaan kilang mega ini. Kenapa perlu disekat periuk nasi rakyat Malaysia khususnya penduduk Kuantan. Beribu-ribu graduan yang keluar dari puluhan kolej dan universiti setiap tahun. Inilah yang didambakan oleh anak-anak muda sekarang. Peluang pekerjaan yang terbuka luas untuk meneruskan hidup yang serba mencabar masakini.

p/s: Tanyalah pakar nuklear bukan pakar psikologi. Mungkin ada ikan berkepala dua pada suami si 'Thoron'.

Thursday, October 27, 2011

TEMPE PANAS!! BUDAYA KRISTIAN SUDAH MERESAP KE UNIVERSITI ISLAM

ASTAGHFIRULLAHAL 'AZIM....Apa sudah jadi dengan pelajar UIA ni? Nampaknya gerakan kristianisasi sudah berjaya hingga dapat menyelinap masuk ke dalam sebuah institusi pengajian tinggi Islam Antarabangsa yang di antara terkemuka di dunia.

Berikut adalah email yang diterima oleh rakan blogger Generasi Pejuang Bangsa daripada salah seorang penjaga yang mana anaknya ada belajar di UIA berkenaan.

"Pakcik berasa amat  sedih sekali bila lihat tindakan  pelajar dalam  video demo terbabit ... cukup memalukan  sebagai  sebuah Universiti Islam   tapi pelajar-pelajarnya telah  membawa  budaya Kristian dengan menyalakan lilin ketika berdemo seperti upacara  candlelight vigil. 


Dalam agama Islam sendiri  pun tidak pernah dilarang   melalukan perbuatan sedemikian . Sewajarnya pihak universiti menghalang demontrasi ini " 


Nama Universiti Islam yang dahulunya cukup gah dimata dunia kini sudah berubah wajah dek kerana hasutan beberapa proksi-proksi kristian yang bertebaran di kalangan pakatan haram. Malu, malu sungguh memalukan memandangkan universiti Islam di bawah pentadbiran kerajaan Islam. Candle light vigil memang ketara sungguh yang mereka mengikut tradisi agama kristian.


Inilah akibatnya jika terlalu mengikut telunjuk orang. Memang pakatan haram sudah sedikit demi sedikit menyuntik jarum dajal ke tempat-tempat agama Islam berkembang supaya agama Islam tidak dapat dikembangkan lagi. Fikirkanlah dengan sedalam-dalamnya. Adakah sudah tiada cara lain selain dari berdemo sambil memegang lilin menyatakan protes. Tahukah kalian hukum mengikut perbuatan yang kalian lakukan ini. Kita sepatutnya merasa selamat kerana masih bernaung dibawah Duli Yang Amat Mulia Tuanku Agong yakni Sultan dan Ketua Agama Islam di Malaysia. Jangan hingga Malaysia ini tergadai baru kalian hendak meraung dan menangis. Fikir sebaiknya.

Sabda nabi Saw:

الحلال بين ، والحرام بين ، وبينهما أمور مشتبهات ، لا يعلمها كثير من الناس ،

Maksudnya: Halal itu nyata dan haram itu nyata, dan di antara keduanya terdapat perkara syubhat, kebanyakan manusia tidak mengetahuinya. - Hadis sahih riwayat muslim dan lain-lainnya.

Wednesday, October 26, 2011

Q: BETUL KE MB KEDAH YANG KANTOI KHALWAT???

Apa betul yang aku dengar-dengar dan baca-baca ni. Adakah benar yang Ostad Jijan ni kena tangkap khalwat? Bukan ostad ni ke yang ada bini dua? Ostad Jijan dari PAS ni ke yang kantoi? Yang orang la ni dok sibuk-sibuk tanya sana sinun. Nak tanya siapa ni?? hehehehe.. Yong tak fitnah pun, Yong tanya ni......

SELAMAT HARI DEEPAVALI

Selamat Hari Deepavali kepada semua penganut ugama Hindu yang majoritinya berbangsa India. Semoga kita di Malaysia boleh hidup dengan aman dan damai dengan masyarakat berbilang bangsa dan agama. Kita teruskanlah perjuangan PM supaya dapat meneruskan semangat 1 Malaysia yang tidak membeza-bezakan antara semua kaum. - IKHLAS DARI: ADMIN JAWABERNAM

INFO MENARIK: ADA APA DENGAN SEKINCHAN?

SEKINCHAN! Pasti ramai tahu mengenai kawasan ini apabila mendengar namanya, namun jika ditanya maksud nama berkenaan, sudah tentu ramai tertanya-tanya.

Terletak di dalam daerah Sabak Bernam, Selangor, pasti ramai beranggapan nama berkenaan merujuk kepada perkataan Jawa berikutan rata-rata penduduk di sana berketurunan Jawa.

Namun, sebenarnya ramai tidak tahu bahawa perkataan Sekinchan sebenarnya tidak ada dalam mana-mana kamus bahasa di dunia.

Menurut Ketua Kampung, Selamat Buryani, lucunya nama Sekinchan sebenarnya diambil daripada pelat Cina yang merujuk kepada perkataan ‘second chance’ yang bermaksud pilihan kedua.

Katanya, ini kerana kawasan berkenaan dibuka ketika zaman keganasan komunis dan kebanyakan penduduk di situ adalah kumpulan yang diberi pengampunan dan pilihan kedua oleh British untuk keluar daripada parti komunis.

“Sebenarnya kawasan ini majoriti dulunya dihuni kaum Cina. Namun, ketika darurat di Tanah Melayu sekitar 1946 hingga 1960, lokasi ini menjadi satu laluan dan tumpuan mereka.

“Ini kerana banyak komunis yang datang, khususnya dari Perak, menjadikan lokasi ini sebagai kawasan untuk mendapatkan bekalan makanan daripada penduduk dan kerana itu juga, tempat ini memang turut menjadi antara kawasan hitam ketika itu,” katanya.

Berikutan itu, berlaku banyak peristiwa membabitkan keganasan komunis di mana ada penduduk turut dibunuh manakala wanita dilarikan.

Disebabkan kekerapan komunis menyerang kawasan itu, ramai penduduk dihasut untuk menyertai kumpulan berkenaan di mana ada antaranya bertindak sebagai ‘mata-mata’ komunis selain menghantar bekalan makanan kepada mereka.

Keadaan berkenaan menyebabkan British yang memerintah Tanah Melayu ketika itu mengambil keputusan membina kem pengasingan dan kem pemulihan bagi memantau keselamatan dan kegiatan penduduk.

“Tidak silap saya, di sini saja tiga kem pemulihan dan pengasingan dibina bagi menempatkan penduduk Cina.

“Langkah itu dibuat British setelah ramai penduduk pada waktu itu dikesan menjadi tali barut komunis kerana ada yang membekalkan makanan selain menjadi pengintip pengganas,” katanya.

Ternyata, usaha itu berjaya menyekat komunis daripada bermaharajalela di kawasan Kuala Selangor apabila sedikit demi sedikit mula mengundur ke utara tanah air.

Ini kerana, sepanjang mengikuti tempoh berkurung itu, penduduk hanya dibenarkan keluar pada waktu siang sama ada untuk membeli makanan atau bekerja.

Disebabkan barangan keperluan makanan dicatu, kumpulan komunis mula merasakan untuk mendapatkan bekalan hingga akhirnya mereka mengundur ke Perak,” katanya.

Menurut Selamat, sepanjang tempoh keganasan komunis hingga tamatnya darurat, kedatangan penduduk luar, khususnya kaum Cina, pasti menarik perhatian penduduk tempatan.

“Dulunya, jika ada orang tak dikenali datang ke kawasan sekitar Kuala Selangor, khususnya kaum Cina, penduduk pasti bertanya asal mereka. Bukan apa, ia untuk memastikan mereka bukan tali barut komunis yang mungkin ada niat jahat.

“Jika mereka sebut Sekinchan (second chance), kami tahu mereka adalah penduduk yang diletakkan dalam kem tahanan itu. Lama-lama, perkataan itu melekat di bibir penduduk hinggalah kawasan berkenaan kekal disebut Sekinchan hingga ke hari ini,” katanya.

Sebagaimana kawasan lain, Sekinchan juga tidak lari daripada arus pembangunan semasa. Jika dulu ia bagi menempatkan kem tahanan sementara, kini Sekinchan menjadi sebuah Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam daerah Sabak Bernam yang membabitkan lima perkampungan iaitu Kampung Pasir Panjang, Kampung Baru Sekinchan, Kampung Sungai Leman, Kampung Parit Empat dan Kampung Baru Sentosa

Sumber: Harian Metro

p/s: Cina Sekinchan memang asal dari KOMUNIS!!!

Tuesday, October 25, 2011

PANAS!! DR. HASSAN ALI DI LARANG MENYAMPAIKAN CERAMAH

Memang cerita panas beb! YB Dr. Hasan Ali telah diugut supaya tidak hadir pada majlis "Roadshow Debat Rakyat" yang dijangka berkongsi pentas bersama YB Zulkifli Nordin tentang pembongkaran isu-isu semasa khususnya kes DUMC.
Mengikut artikel yang diperolehi dari DET, Dr. Hasan Ali telah mendapat tekanan dan ugutan dari beberapa orang pemimpin PAS Selangor dan PAS Pusat supaya tidak datang berceramah di pentas BN. Mereka takut Dr. Hasan Ali akan dedahkan siapa dalang yang bertanggungjawab dalam isu DUMC dan ingin menjaga hati DAP yang sekarang telah menjadi ketua dalam pakatan haram.

Yong bagi cadangan kat YB Dr. Hasan Ali supaya berundurlah dari PAS dalam sokonglah BN di bawah pimpinan DS Najib. PAS sudah lari jauh dari matlamat asal perjuangan Islamnya.

Monday, October 24, 2011

APABILA USTAZ HARUN DIN BERSUARA TENTANG PERJUANGAN ISLAM....

Timbalan Mursyidul Am PAS, Prof. Datuk Dr. Haron Din mahu kesemua Pemimpin PAS yang didakwa Pro Sekular agar menghentikan serta merta niat 'baik' mereka untuk meliberalkan dakwah Islam PAS. Liberalisasi yang dibawa puak berhaluan kiri PAS ini dilihat semakin mencemar imej dan maruah Parti tersebut dengan mengambil sikap keterbukaan yang melampau sehinggakan Perjuagan parti sendiri dipijak parti kawan makan lawan. 

Penentangan keras beberapa Pemimpin PAS terhadap Perhimpunan Sejuta Umat (HIMPUN) misalannya adalah 1 pendirian yang terpesong dari perjuangan parti yang sememangnya mahu akidah diletakkan sebagai landasan utama dalam perjuangan parti. 

"Tidak salah jika tidak mahu hadir ke Perjuangan itu. Akan tetapi menentang HIMPUN pada tahap yang melampau adalah salah kerana jelas matlamat utama HIMPUN adalah bagi mempertahankan kekuatan akidah ummah. Perkara ini mesti diperbetulkan kerana dikhuatiri akan memesongkan akidah penyokong2 Parti. Dalah erti kata lain, tidak seharusnya pihak mereka ini berkempen memboikot Perhimpunan sedemikian." 

Itu dakwa salah seorang anak murid Haron Din yang turut menjelaskan Pengasas Darul Syifa' itu turut kecewa dengan tindakan Pemimpin2 tersebut. Beliau merujuk tindakan Khalid Samad yang bersikap melampaui batasan kuasa politik sehinggakan menafikan dakwah yang membawa kebaikan kepada umat Islam. 

"Jangan pula disebabkan HIMPUN turut disertai Kumpulan yang tidak seteru dengan PAS, kita terus beranggapan HIMPUN 1 program yang tidak sihat. Yang salah kita kritik. Yang benar kita sokong dan pertahankan. Tidak kira ianya berkaitan ideologi politik ataupun sebaliknya. HIMPUN telah terbukti tidak menyebabkan berlakunya kekacauan malah berakhir dengan baik. Ini bermakna persepsi puak2 ini ternyata salah dan PAS sewajarnya tidak punyai masalah untuk turut bersama dalam Perhimpunan tersebut di masa akan datang." 

Menurut beliau yang juga bergiat aktif di dalam PAS Kawasan, puak2 Pro Sekular di dalam PAS dilihat terlalu menjaga kepentingan kerjasama Pakatan sehinggakan sanggup mengenepikan prinsip perjuangan Parti. Bagi beliau, kerjasama Pakatan tidak salah malah 1 strategi positif, namun dalam mengutarakan isu berkenaan Prinsip Perjuangan Islam, ianya tiada tolak ansur dan ketegasan mesti digunakan bagi memperlihatkan ketelusan dan konsisten dalam PAS. Haron Din juga katanya amat khuatif dengan perkembangan mutakhir politik dalaman Parti yang semakin berkecamuk dan tidak terkawal dalam mengejar kuasa mengatasi rujukan Piagam PAS. 
Khalid Samad sebelum ini dikatakan bakal mengepalai desakan agar seteru beliau di dalam PAS, Dr. Hasan Ali diambil tindakan oleh Jawankuasa Tertinggi Pakatan atas tindakan beliau menyertai HIMPUN yang menunjukkan rasa tidak hormat dengan pendirian Gabungan tersebut.

Sumber: GERAKAN TIMUR
******************************************
Yong bukanlah kenal sangat dengan Dr. Harun Din ni tapi Yong amat mengagumi beliau lebih dari Nik Aziz. Bercakap bila perlu. Itulah Dr. Harun Din. Beliau pernah juga datang singgah ke Sungai Besar satu tika dulu. Memang arif tentang mengubati orang dari benda-benda halus yang kita tidak nampak dari mata kasar. Sedikit mukaddimah untuk Timbalan Mursyidul Am PAS ini. 

Namun dek kerana kebodohan beberapa pemimpin PAS yang begitu beriya-iya mendokong perjuangan DAP dan PKR yang sudah jauh terpesong jadi tidak mustahil yang PAS juga akan terpesong walau ada tokoh-tokoh hebat seperti Dr. Harun Din dan Dr. Hassan Ali. Selamatkanlah umat Islam-Melayu di Malaysia dari kesesatan Pakatan Haram.

HINA ISLAM: SYARIKAT YAHUDI SEMAKIN MELAMPAU

article source: zharifalimin


Bila di lihat dan diperhatikan dengan teliti, yang di 'saf' belakang tu orang sebenarnye. Mereka mengiklankan solat dengan berpakaian seperti ini. Berkupiah jenama 'coke'.

Mula mula tengok dekat email, saya tak berapa perasan sebenarnye gambar ni adalah 'orang' sebab yang 'saf' kat belakang tu sama macam botol air yang disusun. Cantik jer. Tapi saya mula perasan bila tengok 'imam' yang dekat depan tu tengah sujud. Nampak tangan. Tergamam aku.

Perhatikan perkataan 'coca-cola'. Cuba beli satu botol coke dan koyakkan pembalut plastik dan lepas itu terbalik kan. Kita akan dapat lihat tulisan nya akan menjadi '' La' Muhammad La' Makkah ''. yang bermasud TIADA MUHAMMAD, TIADA MAKKAH. 

Sedarlah wahai sahabat sahabat, bila kita mengucapkan kata-kata TIADA MUHAMMAD, TIADA MAKKAH, sebenarnya akidah kita dah terpesong. Kita renungkan kembali, bangsa yahudi tidak akan aman selagi Islam itu tak tenggelam. 

Mereka sering berusaha menghancurkan ISLAM. Dan bila kita lihat balik, sebahagian usaha mereka telah hampir berjaya kerana orang Islam kini lebih terikut dengan budaya barat. Bangsa Yahudi tahu, mereka tidak boleh mengalahkan ISLAM dengan peperangan dan mereka cuba untuk musnahkan ISLAM melalui pemikiran.
 
p/s: memang melampau Yahudi Laknatullah ni. Mereka tahu yang mereka tidak akan dapat mengalahkan Islam dengan peperangan, mereka mengatur strategi supaya meracuni pemikiran umat Islam. Ayuh membanteras Yahudi.

Sunday, October 23, 2011

PAKATAN SELANGOR CELAKA!! PADANG PKNS PULA DIJUAL....


Ahad lalu, Kira-kira 200 penduduk SS7 Kelana Jaya berhimpun di Kompleks ini membantah cadangan PKNS untuk membangunkan Kompleks Sukan PKNS di sini kepada 7 blok pangsapuri 35 tingkat dan sebuah kompleks perniagaan 15 tingkat.

Bantahan itu diketuai oleh Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Kawasan SS7 Kelana Jaya, Datuk Zul Mukhshar Md. Shaari yang menyatakan pembangunan Kompleks Sukan PKNS itu juga akan mengakibatkan peningkatan kadar jenayah selain menjejaskan kualiti kehidupan penduduk di situ. - AntaraPos

p/s: Ya Allah! Kau selamatkanlah negeri Selangor ini dari kerakusan pakatan haram yang memerintah ini. Kau hapuskanlah kafir-kafir harbi DAP ini. Kau binasakanlah DAP Yahudi ini dari muka bumi-Mu Ya Allah. Semoga negeri Selangor yang bersultankan wali-Mu ini terpelihara dari  segala macam kemungkaran. Amin.

TEMPE PANAS!!!: REFORMIS AL-JUBURI AKAN BER'BOGEL' JIKA TAK DAPAT DUIT!!

Tarikh keramat 2 September 1998 tidak mungkin dapat dilupakan oleh golongan reformis dan pejuang keadilan yang menuntut keadilan untuk Anwar Ibrahim. Ketika itu amarah terhadap Tun Mahathir sukar dikawal.

Laungan " Mahathir letak jawatan..Mahathir letak jawatan...Mahathir letak jawatan.." di Masjid Negara ketika itu adalah igauan mimpi paling ngeri buat Mahathir.

Ketika itu rakyat tidak tahu siapa ketua, siapa pemimpin, tidak ada mesyuarat rasmi, tidak ada FB seperti sekarang, tetapi rakyat turun ke jalanan menuntut keadilan untuk Anwar. Rakyat turun kerana mahukan Mahathir meletak jawatan.
Sehinggalah pada tanggal 20 September 1998, Anwar akhirnya mengambil keputusan untuk turun bersama rakyat di Masjid Negara kemudian berarak ke Dataran Merdeka. Sejarah telah tercipta, lautan manusia yang belum pernah disaksikan menjelma dan mereka berhimpun tanpa diupah, tanpa paksaan, tanpa mesyuarat rasmi, tanpa rasa takut dan gentar.

Berapa ramai yang ditangkap, dipukul, dilokap, dibuang kerja, dibuang universiti dan sebagainya. Inilah pejuang-pejuang reformasi yang tidak boleh dilupakan walaupun ada di kalangan mereka yang tewas dan kecundang di tengah jalan.

Anwar akhirnya ditangkap, dipukul dan ditelanjangkan. Satu ujian yang paling hebat yang terpaksa dilalui oleh seorang Pejuang Tokoh Reformasin bernama Anwar Ibrahim (al-juburi).
***********************************
BOGEL 2.0 BAKAL TERJADI JIKA JANJI TIDAK DITUNAI

KUALA LUMPUR – Gerakan Reformasi Malaysia (Reformis) tidak teragak-agak untuk melancarkan Bogel 2.0 sekiranya pihak bertanggungjawab tidak menunaikan janji mereka dalam masa terdekat ini.

Setiausahanya, Norzairi Jantan mendakwa, pihaknya dijanjikan dana RM100,000 setahun, tetapi masih belum mendapatnya walaupun dua tahun sudah berlalu.

Menurutnya, beberapa kali perjumpaan dibuat bersama pihak bertanggungjawab di Selangor bagi membincangkan perkara itu.

“Kita dijanjikan dana untuk membantu golongan reformasi dan meneruskan gerakan ini tetapi sebaliknya kita terpaksa mengeluarkan perbelanjaan sendiri setiap kali mengadakan reformasi.

“Kebanyakan kita hanyalah peniaga kecil dan terpedaya dengan janji mereka yang mahu membantu tetapi pengorbanan kita hanya sia-sia,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Beliau mendakwa, pihak berkenaan memberi pelbagai alasan setiap kali mereka mahu menuntut janji tersebut, malah sengaja melambatkan prosedur untuk menyalurkan dana.

Norzairi berkata, pihaknya dimaklumkan, dana tersebut sudah disalurkan kepada salah sebuah pertubuhan bukan kerajaan pertengahan tahun ini.

“Kita kesal dengan tindakan mereka yang seperti memperbodohkan golongan reformis yang banyak berkorban untuk mereka.

“Kita mahukan mereka menunaikan janji dan tidak akan teragak-agak untuk mengadakan reformasi Bogel 2.0 sekiranya janji itu tidak ditunaikan,” katanya.- Sinar Harian

p/s: Walaupun telah 13 tahun reformasi al-juburi berlaku namun penggerak-penggerak reformasi ini tidak pernah berhenti berharap mahukan balasan. Dulu beria kata "Kami ikhlas berhimpun dijalanan semata-mata mahu menuntut keadilan al-juburi tanpa meminta se-sen pun dari al-juburi". Sekarang apa cerita bro?? hahaha.. 

Friday, October 21, 2011

TERESA 'COCK' DESAK KHALID 'JAMBAN' TUTUP STADIUM SHAH ALAM

Teressa 'cock' hari ini cuba mendesak kerajaan Selangor pimpinan Khalid 'gampang' dibawah kuasa DAP anti-Islam menutup Stadium Shah Alam esok sekali gus membatalkan terus hasrat ribuan NGO berhimpun demi menyelamatkan umat Islam di Malaysia. Teressa 'cock' yang sebelum ini begitu lantang dengan Kristian-nya dan hendak membenarkan Bible dalam Bahasa Melayu dibawa masuk ke Malaysia tanpa melalui pemeriksaan KDN. Celeng buta yang langsung tidak fasih berbahasa Melayu ini ingin benar melihat Bible Bahasa Melayu masuk ke Malaysia dan menyebarkan kristianisasi ke Malaysia khususnya kepada orang Melayu.

Apakah motif sebenar Teressa 'cock' ni?? Kita tinggalkan dulu isu yang tidak akan pernah habis ini. Esok beberapa badan NGO yang tidak ada kena mengena langsung dengan parti politik ingin mengadakan HIMPUN dengan niat sebagai tanda sokongan terhadap DYMM Sultan Selangor dan menyelamatkan akidah umat Islam di Malaysia yang kian terhakis dan menentang gerakan kristianisasi yang diadakan di DUMC.


Pls forward ths msg to other Christians. 
“Dear bro and sister in Christ, following the statement by Sultan of Selangor on Jais raid in DUMC, there’ll be a big anti-Christianity rally in Shah Alam Stadium on 22 October, Saturday 2pm organised by Perkida, Perkasa etc. We’re afraid this will intensify tension between Muslims and Christians. PAS will issue a statement tomorrow that urge members not to participate. Pls pray for God’s intervention.”
Teressa 'cock' juga cuba mengarahkan PAS supaya tidak ikut serta dalam perhimpunan ini. Nampak sangat yang DAP sudah rasa tergugat dengan himpunan ini. Dan sudah terbukti bahawa PAS sudah dalam genggaman DAP sehingga sanggup mengikut bontot Celeng Celaka ini. Kenapa perlu takut dengan perhimpunan ini? Kami Muslim bukan hendak lancarkan perang kepada Kristian di Malaysia. Kami diajar untuk hidup harmoni di bawah naungan Islam-Melayu. So, don't worry bro and sister in Christ.

SAYANGI SELANGOR
YAKINI BN

Thursday, October 20, 2011

PRU13: PAKATAN SELANGOR TUMBANG, YAYASAN SELANGOR HANCUR

Seperti yang kita sedia maklum bahawa kerajaan Selangor pimpinan pakatan haram sekarang ini sedang bertungkus lumus hendak menjatuhkan Yayasan Selangor yang dibina oleh UMNO-BN Selangor sejak dahulu lagi. Maka oleh kerana sudah tahu akan nasib mereka yang kian tergugat dari hari ke hari, maka mereka akan bertungkus lumus melesapkan duit kerajaan Selangor untuk dijadikan modal politik kotor mereka. Satu laman web Sel13.com telah mengupas dengan lanjut tentang perihal Yayasan Selangor ini.

Sumber: Sel 13.com

Yayasan Selangor ditubuhkan pada 5 November 1975 di bawah Akta Syarikat iaitu sebagai Syarikat Berhad Menurut Jaminan. Tujuan utama penubuhannya adalah untuk memberi peluang dan kemudahan pelajaran, biasiswa dan latihan untuk warganegara Malaysia dan rakyat Selangor, khususnya. Terhasilnya Yayasan Selangor adalah daripada keinsafan beberapa orang cendekiawan yang menyedari bahawa bilangan pelajar Bumiputera sangat berkurangan di sekolah-sekolah menengah yang baik dan terbesar di bandar seperti Kuala Lumpur. Bilangan pelajar Bumiputera dalam jurusan Sains dan Matematik pula sangat ketara jauh ketinggalan berbanding kaum lain.
Itu semua berlaku sebelum Pakatan Rakyat mengambilalih Selangor dari tangan UMNO-BN. Apabila Selangor berjaya ditawan, apa yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat adalah merompak dan melanun di dalam Yayasan Selangor.
Sel13.com akan mula merungkaikan perlanunan dan perompakan yang dilakukan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat ke atas Yayasan Selangor dalam siri-siri pendedahan seterusnya bermula dari artikel ini.
 
Bahagian Audit Dalam Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor telah diarahkan untuk menjalankan pemeriksaan audit di Yayasan Selangor. Pemeriksaan audit tersebut telah dijalankan dari 29 November sehingga 1 Disember 2010. Terdapat terlalu banyak penemuan yang berjaya dilakukan. Antaranya ialah:
PERJAWATAN YAYASAN SELANGOR
Mungkin ramai yang tidak tahu bahawa Yayasan Selangor adalah sebuah entiti yang ditubuhkan pada 5 November 1970 di bawah Akta Syarikat 1965 sebagai sebuah syarikat berhad menurut jaminan tanpa bermodal saham. Pengurusan Yayasan terdiri daripada 203 perjawatan lantikan tetap dan kontrak mengikut pecahan.
Menariknya, Yayasan Selangor di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat mempunyai terlalu ramai pegawai yang menyandang gred jawatan tinggi. Yayasan Selangor di bawah Pakatan Rakyat menjadi kawah emas yang boleh dilombong oleh para pengikut dan penyokong mereka.
Kita perhatikan bagaimana kerajaan Khalid Ibrahim membodoh-bodohkan rakyat Selangor dalam cubaannya untuk memufliskan Yayasan Selangor dan merompak aset Yayasan tersebut.

Dalam kes perlantikan Pengurus Besar.
Jumlah permohonan - 42 orang
Senarai layak - 8 calon
Tarikh Temuduga - 22 Februari 2010
Panel Temuduga – (i) Pegawai Kewangan Negeri
(ii) Pengerusi J/Kuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan
Keputusan Panel -
Pilihan Utama - Razali bin Tumirin
Simpanan - Raja Razmann Shah bin Raja Mahmod
 

Begitu juga dengan perlantikan Pengurus Kewangan yang walaupun menepati keputusan panel tetapi terdapat NOTIS KEBANKRAPAN yang tidak dimaklumkan oleh calon pilihan utama panel semasa ditemuduga. Calon pilihan utama Pengurus Kewangan adalah Mohd Saifulruddin bin Sulaiman, manakala calon pilihan adalah Norita binti Ariffin.
Secara jelas , terang dan nyata, laporan tersebut menunjukkan bagaimana Khalid Ibrahim dan konco-konconya menjalankan pengkhianatan ke atas amanah yang dipertanggungjawabkan kepada mereka.
Pendedahan-pendedahan seterusnya akan memperincikan tentang penyelewengan dalam Yayasan Selangor, termasuklah perlantikan Ilham Marzuki sebagai Pengurus Besar Yayasan Selangor melalui jalan belakang dan pendustaan. Ilham Marzuki adalah anak saudara isteri Khalid Ibrahim iaitu Salbiah Tunut dan tidak mempunyai kelayakan untuk menjawat jawatan tersebut tetapi berjaya setelah hadir sesi temuduga tertutup bersama-sama Khalid Ibrahim.

PAKATAN HARAM 
PENCURI DUIT RAKYAT SELANGOR
"TOLAK PAKATAN HARAM, SELAMATKAN SELANGOR"

CERAMAH BONGKAR: EZAM DI BAGAN DATOH, PERAK

Jom penduduk setempat dan yang berhampiran pergi ceramah bongkar ni! Kita dengar dari mulut bekas S/U Politik Al-Juburi tentang segala macam cerita tentang pemimpin anugerah tuhan ini. Jom yop perak! kita gempo!

JawaBernam InsyaAllah akan kesana mendapat cerita panas........

Tuesday, October 18, 2011

TEMPE PANAS: DADDY & PUPPY MINTA NYAWA KAT BLOGGER UMNO




Mak aih! Bukan main rancak cerita panas dari Pulau Pinang ni. 3hari 3malam tak akan berhenti cerita pendedahan eksklusif berpunca dari pembongkaran MPP Online. Memang gigih usaha rakan blogger ni sampai bergegar satu Malaysia. Tak pasal-pasal keturunan Lim ni dok mempertahankan anak dan cucu nya yang sudah terang bersalah. Kenapa tak dikenakan tindakan undang-undang? Kes ni dah kira dalam 'sexual harrasment'. Boleh di penjara tau. Tapi Yong tau sebab ape keturunan Lim ni takut. Sebab keturunan ni dah bagi rasuah kat keluarga budak perempuan tu rm200ribu sebagai rasuah tutup mulut. Kalau report polis takut kena SPRM datang cari pulak sebab rasuah. Tak ke haru jadinya nanti.


Hari ini keturunan Lim, Lim Guan Eng (Lidah Biawak) dan Lim Kit Siang (Celeng Tua) membuat kenyataan media memohon belas kasihan blogger UMNO dan PM Najib & TPM Muhyiddin supaya dapat menghentikan cerita benar ini dan tidak mengaitkan segala artikel terbabit dengan anak dan cucunya. Kira Lim's family ni minta nyawa la kat kerajaan Barisan Nasional. Sebab sudah tak tertanggung akan kemaluan masing-masing. Sebab pindah sekolah kerana nak bagi anak tak payah potong rambut biar je berambut panjang. Nampak beno cucu tak ada displin. Dah dapat sekolah kerajaan nak sekolah swasta, berlagak beno. Pi buat sekolah sendiri la kalau nak langgar disiplin sangat.


Untuk mengikuti keluarga Lim minta nyawa kat blogger UMNO boleh lihat ni >>> Lim Cel Eng

"PLEASE STOP IT!" SAID LIM'S CELENG

 Atok dan bapak merayu kepada semua blogger pro-Kerajaan supaya berhenti mengeluarkan artikel-artikel yang boleh membuatkan mereka sakit jantung dan mati kojol. MPP dan beberapa rakan blogger lain yang masih bersemangat waja menjolok sarang tebuan yang masih panas tidak henti-henti mengeluarkan dan terus mengeluarkan posting edisi wilayah masing-masing. Memang dahsyat blogger pro-kerajaan ni bekerja. hehehe..

"Berani kerana benar, takut kerana salah". Apa yang hendak ditakutkan dan dimalukan wahai Lim Guan Eng and Lim Kit Siang. Kan memang Celeng-celeng jenis korang ni tak tau malu. Buat ape nak malu-malu anjing pulak. Ala, setakat raba tetek bukan apa sangat pun. Puak-puak korang kan memang penuh dengan dosa. Tu tak campur yang memfitnah orang lagi. Cukup-cukuplah ye pakatan haramjadah.. korang boleh mampos!!!!

Monday, October 17, 2011

EDISI PENANG: CELENG-CELENG TERKEJUT DIKANDANG, CUCU SUDAH PANDAI MAIN RAMAS

 
Terang lagi bersuluh yang pemimpin Dapig ini cuba menutup aib yang telah dilakukan oleh anaknya sendiri. Marcus anak keturunan Lim. Hebat betol lah orang-orang politik ni kebal dengan undang-undang. Al-maklumlah Yong orang biasa je anak seorang petani. Untung jadi anak CM Penang ni. Dah lah dapat rasa buah dada kawan sendiri, pastu boleh lagi pindah sekolah lain tanpa dikenakan sebarang tindakan. Baca cerita sebenar di SINI

Sumber dari sekolah Heng Ee mengesahkan memang dia dipindahkan ke sekolah lain dan proses dijalankan mengikut prosedur yang ditetapkan.


Beliau menafikan dakwaan pemindahan kt St. Xavier's Institution adalah kerana masalah disiplin seperti yang didakwa itu.


"Dia adalah seorang pengawas di sekolah dan mempunyai prestasi yang agak baik dalam bidang akademik. Kami tidak mahu dia meninggalkan sekolah ini.

"Malah ibubapanya juga tidak mahu dia meninggalkan sekolah ini tetapi dia memilih untuk belajar di sekolah lain," kata sumber yang tidak mahu identitinya didedahkan.

p/s: habislah Lim's Family lepas ni. Memang kena kaw2......

DAP CELENG

Sunday, October 16, 2011

PANAS!! DAP CELAKA. CUCU KEPALA DAP LAGI CELAKA

Angkara kemaruk sex tahap melampau. Cucu kepada seorang pemimpin tertinggi DAP telah melakukan satu tabiat yang terkutuk. Memang melampau. Tak jaga air muka datuk ngan ayah langsung lah Celeng celake ni. Kalau dah keturunan celaka, memang celakalah tempat yang layak. 

Kerana hendak menutup ke'malu'an yang telah dilakukan oleh darah dagingnya sendiri maka, ayahnya sanggup membayar wang tutup kes kepada keluarga gadis terbabit rm200 ribu. 200 ribu??? High class punya anak dara ni. hahahaha..

p/s: Terima kasih MPP atas info yang pasti membuatkan pembangkang panas telinga.

CINA PULAU PINANG MENOLAK TSU KOON (SUKUN)

Senario politik negara yang sekarang sudah berbeza agak menakutkan pembangkang yang telah dari awal memasang proksi atau wakil-wakil mereka meresap kedalam kerajaan bertahun lamanya. Bak kata pepatah Melayu, "Disangka panas hingga ke petang rupanya hujan ditengah hari". Bukanlah hendak menafikan pengorbanan dan sumbangan bekas Ketua Menteri Pulau Pinang ini namun dek kerana ketidakpercayaan dari pemimpin dalam parti sendiri yang ingin membongkar segala punca kekalahan mereka di Pulau Pinang.

Semalam, Jawatankuasa Wanita Gerakan diketuai Ketua Wanitanya mendesak agar Menteri di Jabatan Perdana Menteri meletak jawatan dan tidak dipilih sebagai calon wakil rakyat mewakili parti tersebut dalam PRU13 akan datang. Mereka menganggap Sukun sudah tidak lagi berfungsi dalam menyumbang apa-apa jua aspek di dalam kepimpinan malah menjadi liabiliti besar di dalam parti GERAKAN. Bukanlah hendak dikatakan 'habis madu, sepah dibuang', namun kerana mereka sayangkan partilah mereka terpaksa menyingkirkan mana-mana individu yang mempromosikan dirinya lebih dari parti sendiri.

Ada juga kepimpinan peringkat negeri Pulau Pinang yang mendakwa Sukun ini kerap berjumpa denga Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga S/U Agonng DAP untuk membincang agenda politik beliau yang semakin kelam. Tindakan bodoh Sukun yang mula berpaling tadah dan menjadi talam dua muka amat membimbangkan GERAKAN di Pulau Mutiara. Nampaknya proksi DAP sudah mula menunjukkan mukanya dan menampakkan taringnya. Jika DS Najib tidak berhati-hati dengan keadaan ini maka akan berkuburlah Barisan Nasional di Malaysia.

p/s: Apa-apa masalah mesti Celeng cari Celeng. Bloody-Shit!!!

DAP CELENG 

Friday, October 14, 2011

SELANGOR MAJU : KONFLIK AZMIN "LEMBUT" & KHALID "GAGAP" MEMANG ADA ASASNYA.

Salam kepada readers di mana jua anda berada. Straight to the point. Konflik antara si pembancuh kopi Al-Juburi dan si jamban Khalid gagap memang ada asasnya. Jika kita lihat sejak awal pembabitan Khalid gagap ke dalam pengurusan Selangor, pemimpin-pemimpin atasan pihak pembangkang tidak berapa bersetuju atas perlantikan Khalid Gagap sebagai Menteri Besar Selangor. Atas beberapa faktor dalaman yang mana dapat dilihat ketidak akraban pemimpin atasan khususnya Lim Guan Eng dari DAP, Azmin dari PKR dan juga Mat Sabu dari PAS. Kenapa Yong berkata demikian? 

Dari sumber risikan Yong yang boleh dipercayai, walaupun mereka ini berada dalam satu kapal yang mewah buat masa sekarang, namun perselisihan faham yang terjadi dalam parti sudah tidak dapat dibendung lagi. Di dalam PKR sendiri proses pemilihan parti yang berlangsung sering dihuru-harakan oleh orang dalam sendiri kerana terdapatnya puak-puak yang tidak berpuas hati dengan calon yang dipertandingkan. Jika dahulu pemilihan yang dikotori pergaduhan di Cabang Sabak Bernam, kini ia menular ke Cabang Kuala Selangor yang Khalid Gagap sebagai ketua cabang. Khalid merupakan ketua yang baik, yang itu Yong kena jujur tetapi ada beberapa tangan-tangan ghaib dari DAP yang mengaturkan semua urusan pentadbiran kerajaan Selangor sehingga Khalid Gagap tidak boleh campur tangan langsung khususnya dalam isu arak, rumah urut, pusat judi, pusat hiburan yang semakin banyak tumbuh umpama cendawan selepas Selangor bertukar kerajaan.

Azmin merupakan orang harapan DAP yang merancang untuk membolot semua harta kerajaan Selangor sebelum mereka kalah dalam PRU13 nanti. Jadi segala projek di dalam Selangor akan dikendalikan oleh Azmin dan diserahkan kepada proksinya dari kalangan pemimpin DAP seperti Ronnie Liu dan Eli Wong. Atas kejujuran Khalid Gagap yang hendak membanteras penyelewengan dan korupsi dalam kerajaan nya maka Azmin terpaksa masuk campur atas desakan DAP. Pakatan selalu menuduh BN mengamalkan rasuah tetapi sebenarnya mereka inilah yang memang kuat makan rasuah dek terkena umpanan DAP. Isu pasir, ternakan celeng/babi, isu PKNS dan segala yang berkait rapat dengan kerajaan Selangor sudah tidak dibawah bidang kuasa Khalid Gagap sebagai MB Selangor. Kita boleh lihat yang pimpinan Khalid Gagap sudah agak lemah dan goyah kerana anak ikan kesayangan Anwar sudah cucuk jarum membantu orang-orang Cina DAP.

SAYANGI SELANGOR
YAKINI BN

AWIE HENTAM BOB

KUALA LUMPUR, 14 Okt — Seramai 10 artis menyerahkan borang keahlian menyertai Pemuda Umno malam tadi.

Mengetuai penyerahan borang keahlian kepada Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin di pejabat Pemuda Umno di sini ialah Timbalan Presiden Seniman Rozaidi Abdul Jamil atau lebih dikenali sebagai Zed Zaidi.

Antara yang menyertai pergerakan itu ialah Rashdan Baba, Ezani Nizarif dan Haris Kool dan penyanyi Adam AF.

Zed Zaidi berkata penyertaannya dalam parti itu adalah sebagai menerima pelawaan Perdana Menteri Datuk Seri Najib dalam program “Jom Masuk Umno”.

Pelakon itu yakin corak kepimpinan Perdana Menteri akan melahirkan generasi pelapis yang dapat menyumbang kepada pembangunan negara termasuk industri hiburan.

P/s: Awie, Zed Zaidi, Adam, Ezani, Rashdan, Haris - Siapa lagi empat?

MUKA DAJJAL PEMESONG AKIDAH ISLAM SUDAH DIKENAL PASTI

Kes murtad di DUMC tidak akan berakhir selagi ada campur tangan politik oleh pihak pembangkang. Agenda terhebat mereka sudah dapat didedahkan oleh orang luar maka mereka perlu mencari alternatif lain untuk meneruskan misi yang telah mereka rancang sejak bertahun-tahun. DAP sebagai ketua walau tidak menjadi ketua pembangkang di Parlimen namun PAS dan PKR tetap menjadi orang suruhan DAP sejak mereka bergabung. 

"Gerakan memurtadkan orang Islam terbongkar apabila pihak Jabatan Agama Islam Selangor membuat serbuan ke atas gereja Damansara Utama Methodist Church (DUMC). 


Di sini kami ingin mendedahkan gerakan dan dalang di sebalik gerakan kristianisasi terhadap orang Islam, pendedahan ini telah diperolehi daripada 2 orang yang berada di waktu JAIS membuat serbuan pada malam Majlis Thanks Giving Dinner yang telah di adakan di Gereja tersebut.

Pendedahan yang di buat oleh - RASIDAH BT AB. RAZAK. Beliau telah mula di perkenalkan kepada saorang lelaki Cina yang bernama RAYMOND KOH dalang yang bertanggungjawab di atas kerja-kerja menyebarkan dakyah kristian pada orang-orang Islam. 


Dia menjalankan kerja-kerja ini bersama isterinya yang bernama SUZANA@LIEW SOW YOKE kedua-dua mereka adalah ahli HARAPAN KOMUNITI yang menguruskan tapak kompleks gereja DUMC tersebut.

Pasagan suami isteri ini meletakkan sasaran 1 hari 1 orang, mereka yang berjaya di kristiankan oleh mereka akan di peralatkan untuk mengenal pasti sasaran seterus nya untuk di pengarauhi. 

Juga difahamkan bagi setiap orang Islam yang berjaya di kristianisasikan, pasangan ini akan menerima ganjaran berjumlah diantara RM30,000-RM40,000 ke dalam akuan peribadi mereka dari pertubuhan kristian berpengkalan di Austrialia." - Blogger Double-Y


"Empat golongan dipercayai menjadi sasaran utama kumpulan pendakwah Kristian untuk memurtadkan orang Islam di negara ini.Exco Hal Ehwal Islam,Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor,Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berkata,mereka ialah golongan miskin, anak muda,pesakit kronik dan golongan intelek yang berpengaruh tetapi kurang pengetahuan agama.

“Mereka menjalankan penerapan fahaman Kristian menggunakan pelbagai taktik dan strategi, termasuk menerusi pendekatan Islamik dengan cara yang sangat halus,” katanya.

Antara caranya kata Datuk Dr Hasan Mohamed Ali ialah dengan mendekati pesakit kronik yang terlantar di hospital terutama yang diabaikan atau kurang mendapat perhatian keluarga.

“Inilah sasaran utama untuk mereka dekati, mulanya dengan cara membantu namun lama-kelamaan mereka mula mempengaruhi dan memesongkan akidah individu terbabit,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Seminar Menangani Cabaran Kristianisasi di Malaysia." - Blogger BadutRakyat

********************************

Memang tak dinafikan yang gerakan kristianisasi telah lama wujud di Malaysia yang merupakan negara Islam. Dan negeri Selangor merupakan pusat gerakan ini kerana kepadatan penduduk yang melampau dan kekangan masa bekerja untuk mengenal Allah. Mereka ini mengambil kesempatan di atas kesibukan warga kota bekerja siang dan malam. Dengan masalah kewangan, hutang keliling pinggang menjadikan golongan ini sasaran yang bagus untuk dimurtadkan. Gerakan menjadikan kristian agama rasmi Malaysia akan dapat direalisasikan jika Sultan tidak campur tangan dalam isu agama ini. Lihat juga situasi sekarang yang beberapa pemimpin pembangkang sudah berani mencabar dan melawan kata Sultan Melayu yakni Ketua Agama Islam bagi setiap negeri. Cina Celeng jangan lupa kedudukan. Walaupun ekonomi Celeng-celeng ini yang pegang namun Melayu masih mempunyai Sultan Melayu yang akan terus menjaga hal ehwal Adat Melayu dan agama Islam. Sebab itulah mereka beriya-iya mahu menghapuskan sistem beraja dan digantikan dengan republikan. Sebarkan dan ceritakanlah kepada para sahabat, rakan, kawan dan juga keluarga anda semua. Semoga Islam akan terus bertapak di Malaysia dan marilah kita mempertahankan Institusi Beraja di Malaysia. - JawaBernam.

Wednesday, October 12, 2011

HIMPUNAN SEJUTA UMAT - AYUH TENTANG DAP!!!!

" Himpunan Sejuta Umat yang bakal diadakan di Stadium Shah Alam pada 22 Oktober ini merupakan satu manifestasi bagi membendung ancaman kepada akidah umat Islam di Malaysia.

Perhimpunan raksasa yang buat pertama kali diadakan itu dianjurkan oleh Sekretariat Himpunan Sejuta Umat Cegah Murtad (Himpun) dengan kerjasama kira-kira 1,000 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dari seluruh negara.

Setiausaha Sekretariat Himpun, Aminuddin Yahaya berkata, ia merupakan satu perhimpunan yang dianjurkan tanpa sebarang kepentingan politik dan kesemua wakil parti dan NGO digalakkan hadir.

Kami yang mewakili hampir 1,000 NGO daripada pelbagai latar belakang akan bersama-sama menjayakan Himpunan Sejuta Umat bagi merakamkan rasa terharu kami di atas ketegasan dan komitmen yang ditunjukkan oleh Sultan Selangor berhubung isu serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas sebuah gereja baru-baru ini, ujarnya dalam satu kenyataan di sini." - BHO blog.

p/s: Bagus event ni. Kalau la Yong dapat sponsor buat event macam ini memang Yong akan jadikan acara tahunan. Tolak ketepi dahulu ideologi politik masing-masing, ayuh kita bersatu menentang golongan yang mahu memurtadkan dan memesongkan akidah umat Islam di Malaysia.


SEKADAR SELINGAN BAGI KAWASAN.

Tuesday, October 11, 2011

CIKGU MALA YANG MALANG SAMAN BLOGGER PAPAGOMO & GAP

Assalamualaikum Cikgu! Selamat Malam Cikgu! Kesian Cikgu Mala ni yop. Malang sungguh rasanya. Mungkin dia terasa terhina setelah kalah teruk di Tenang? Setelah sekian lama menyepi tiba-tiba muncul pula cerita pasal Cikgu Malang ni nak saman blogger PapaGomo dan G.A.P rm5juta ke atas ayat-ayat fitnah yang dibongkarkan oleh blogger pro-kerajaan. Kesian, memang kesian. Dah lah tak menang. Duit pertaruhan hangus terbakar. Duit dah habis maka PAS minta ganti rugi supaya Cikgu Malang bayar balik deposit hari tu. Oleh kerana tak ada duit maka di saman nya PapaGomo dan G.A.P sebab nak bayar balik hutang.

Sudah lah Cikgu Malang. MC mike dengan laki mike udah dihebahkan ke seantero dunia. Apa lagi nak kecoh ni siap nak saman-saman pulak. Kalau masuk court pun confirm mike kalah sebab bukti semua dah ada sebab menipu MC. Konon sakit tapi sibuk berkempen keliling kampung. Awok tu cikgu, udah ade koje. Berterima kasih lah sikit pada Kerajaan Barisan Nasional yang tidak ambil tindakan sikit pun keatas awok. Ceiiitttt!!!!!!

SURAT MC CIKGU MALANG

SAYANGI SELANGOR
YAKINI BN

UiTM BERI PELUANG KEDUA KEPADA BUMIPUTERA

 Sekadar menyampaikan pesanan dan amanat ayahanda UiTM Dato' Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid bin Abu Bakar. Demi untuk anak bangsanya yang semakin ramai supaya menjadi bangsa yang berjaya dan dihormati. 
Terima Kasih UiTM.

**********************************************

Pelajar lepasan STPM, program asasi dan kolej matrikulasi yang tidak berjaya meneruskan pengajian ke peringkat ijazah sarjana muda boleh memohon untuk menyambung pengajian di peringkat diploma UiTM.

Dato’ Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar, Naib Canselor UiTM berkata, tujuan penawaran itu adalah untuk memberi peluang kedua kepada pelajar berkenaan kerana menyifatkan mereka golongan yang pintar apabila mendapat keputusan baik dalam SPM dan STPM sebelum ini.

Layari laman web UiTM Malaysia

Sunday, October 9, 2011

BREAKING NEWS: YANG BERHORMAT DAPAT ANUGERAH

Tahniah kepada YB Hajjah Noriah bt. Kasnon, Timbalan Menteri KETTHA merangkap ahli parlimen Sg. Besar di atas penganugerahan pingat dari negeri Melaka yang membawa gelaran Datuk.

Semoga YB Datuk Hajjah Noriah bt Kasnon dapat terus berkhidmat demi agama, bangsa dan negara.
Blogger JawaBernam akan tetap menyokong YB hingga akhir.

IKHLAS DARI :- ADMIN JawaBernam.blogspot
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...