Konco-konco ku

Wednesday, June 29, 2011

TAZKIRAH ISRA' DAN MI'RAJ UNTUK SEMUA UMAT ISLAM TAK KIRA PARTI


kiamat sudah dekat, Tidakkah kita mengetahui. Sejauh manakah amalan kita, layakkah kita untuk menghadap Allah yang Maha Esa, Adakah amalan kita sudah sempurna..?? Sejauh manakah keimanan Kita kepada Allah...?? Marilah kita sama-sama renungkan dan fikirkan sejenak akan akhirat jangan terlalu taksubkan dunia....


Antara Hadis Rasulullah S.A.W Tentang Akhir Zaman Ialah :


Penaklukan Baitulmuqaddis.

Dari Auf b. Malik r.a. Rasulullah s.a.w. telah bersabda: "Aku menghitung enam perkara menjelang hari kiamat." Baginda menyebutkan salah satu di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis." * Sahih Bukhari*

Zina bermaharajalela.

"Dan tinggallah manusia-manusia yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang." * Sahih Muslim*

Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.

"Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah akan muncul pakaian-pakaian wanita dan apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang." * Abu Hurairah r.a*

Bermaharajalela alat muzik.

"Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka. Ada yang bertanya kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?" Baginda menjawab; "Apabila telah bermaharajalela bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi-penyanyi wanita" * Ibnu Majah*

Menghias masjid dan membanggakannya.

"Di antara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegah-megahan dalam mendirikan masjid" * Riwayat Nasai.*

Munculnya kekejian, memutuskan kerabat dan hubungan dengan tetangga tidak baik.

"Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga." * Riwayat Ahmad dan Hakim*

Ramai orang soleh meninggal dunia.

"Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik dan ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang-orang yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran." * Riwayat Ahmad*

Orang hina mendapat kedudukan terhormat.

"Di antara tanda-tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka' bin Luka' (orang yang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh dua orang mulia" * Riwayat Thabrani*

Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja.

"Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja." * Riwayat Ahmad*

Bulan sabit kelihatan besar.

"Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung (membesarnya) bulan sabit." * Riwayat Thabrani*

Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita.

"Pada akhir zaman akan muncul pembohong- pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh bapa-bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu" * Sahih Muslim*

Banyak saksi palsu dan menyimpan kesaksian yang benar.

"Sesungguhnya sebelum datangnya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu dan disembunyikan kesaksian yang benar" * Riwayat Ahmad*

Negara Arab menjadi padang rumput dan sungai.

"Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput dan sungai* Sahih Muslim*

Semua tanda2 yang Rasullah SAW nyatakan sudah ada, yang terkini..Salji turun di Dubai (BH, 31 Dis.2004).Sesungguhnya Allah telah memberikan peringatan kepada manusia.

Mungkin ada yang pernah terbaca artikel ini,tapi just utk kongsi bersama2 kwn yang belum baca...jihad fisabilillah..

Monday, June 27, 2011

9 JULAI 2011, SIAPA LAGI NAK IKUT ROMBONGAN KE KUALA LUMPUR?

BERSIH 2.0, PATRIOT, PERKASA dan baru-baru ini satu lagi pertubuhan NGO ingin menyertai perhimpunan haram ini bagi menghalang kekacauan di Kuala Lumpur iaitu PSSLM (Persatuan Seni Silat Lincah Malaysia). Ramai rupanya yang berminat dengan perhimpunan tersebut, boleh tergugat rekod Perdana Menteri kita jika dibandingkan Perhimpunan Sejuta Belia di Putrajaya baru-baru ini.

Walaupun telah 1000 laporan polis dibuat, Perhimpunan Bersih 2 pimpinan Abiga Syaitan tetap tidak mahu membatalkan hasrat 'murni' itu. Jika Bersih 2 diteruskan maka benteng terakhir askar Raja-raja Melayu akan turut serta dan menghalang kumpulan tersebut dari berbuat kacau di Malaysia dengan turunnya ribuan pengamal seni silat di Malaysia. Ambiga Syaitan jangan la cabar bangsa Melayu yang begitu mementingkan keharmonian negara. Janganlah sampai berlakunya pertumpahan darah di Malaysia. Maka tragedi 13 Mei akan berulang, dan yang lebih malang persengketaan ini adalah antara Melayu dengan Melayu.

PANAS!! RAHIM & ESKAY DATANG SUNGAI BESAR BERI PENERANGAN TENTANG AL-JUBURI








Pendedahan demi pendedahan yang dibuat oleh media massa arus perdana dan elektronik terhadap ketua pembangkang yang sering di gembar-gemburkan amat menarik minat Yong. Akhirnya, baru-baru ini dua orang dari Datuk T iaitu Rahim Tamby Chik dan Shazryl Eskay Abdullah telah bertandang ke Parlimen Sungai Besar untuk memberi penerangan tentang kes video seks Al-Juburi wal Duburi. Tertarik dengan pendedahan yang telah dibuat oleh trio Datuk T, khususnya Eskay yang menerangkan dari awal pertemuannya dengan Anwar. Memang benarlah Anwar sanggup ke Thailand seorang diri semata-mata ingin meminta bantuan Eskay untuk mencari teman malamnya, China Doll. Agak kerap juga Anwar kesana bukan untuk urusan kerajaan namun kerana mencari Eskay yang merupakan 'bapak ayam' kepada Anwar. 

Oleh kerana Eskay agak berpengaruh di Thailand dengan jawatan sebagai konsulat Thailand, Anwar sering meminta bantuan Eskay untuk bertemu dengan pemimpin-pemimpin sayap kiri Thailand. Mungkin perbincangan untuk menghancurkan Malaysia. Anwar memang penyokong kuat Yahudi Laknatullah kerana si peliwat ini pernah mengadakan perbincangan dengan beberapa tokoh Yahudi di Thailand. Jangan terkejut jika memang benar Anwar adalah salah seorang ejen Yahudi di Malaysia. Dan mungkin juga Ambiga yang menganjurkan demo Bersih 2 9Julai ini adalah salah seorang ahli mesyuarat di Thailand yang membuat perancangan ingin menjatuhkan kerajaan Melayu sedia ada.

Ditanya kenapa Eskay mendedahkan segala moral buruk Anwar setelah berkawan agak lama, Eskay menjawab tanyalah kepada Ummi Hafilda, Saiful, Rahimi, Ezam dan beberapa rakan baik Anwar dulu yang sudah meninggalkan ketua keparat itu. Maka memang benarlah apa yang diceritakan umum. Yong dengar sendiri dari mulut Eskay. Eskay menambah, beliau bukanlah ahli UMNO mana-mana bahagian kerana hasrat beliau adalah untuk menyertai PAS pada mulanya tetapi setelah PAS bekerjasama dengan DAP dan PKR, Eskay terus membatalkan niatnya kerana tidak sanggup berpengetuakan Si Peliwat Negara Malaysia.

Maka tidak sedar lagikah rakyat Malaysia yang kononnya menyokong Parti Keadilan Rakyat. Kenapa perlu dipertahankan sangat si Juburi????

Sunday, June 26, 2011

EDISI REWIND!! ISU AIR DI NEGERI SELANGOR. JAHANAM PR!!!!

Isu air di Selangor : Mengembalikan kepentingan air untuk rakyat Selangor atau menggunakan rakyat untuk keuntungan sendiri??


DAKWA: Harga air akan naik 37% kalau kerajaan negeri tidak ambil alih air.
HAKIKATNYA: Kerajaan negeri jadi rakan kongsi dan ada saham dalam syarikat konsesi air. 55% ABBAS, 30% SYABAS, 30% SPLASH. KERAJAAN NEGERI BOLEH ARAHKAN RAKAN KONGSI JANGAN NAIKKAN TAKRIF AIR.

DAKWA: Khalid Gagap menuduh kenapa Kerajaan Persekutuan terburu-buru membina loji Sg. Langat 2.
HAKIKATNYA: Pembinaan loji memerlukan masa untuk disiapkan dan dijangka siap sebelum krisis berlaku.

HAKIKATNYA: Kerajaan negeri Selangor di bawah Pakatan Haram menyekat projek Sg. Langat 2 (RM 2.5 Billion) kerana KDEB TIDAK DIBERIKAN TENDER melaksanakan projek tersebut. Hanya kerana tender kerajaan, negeri Selangor sanggup memperjudikan kepentingan rakyat.

HAKIKATNYA: Khalid Gagap DESAK kerajaan persekutuan serahkan konsesi air kepada Pemerbadanan Menteri Besar Selangor. MATLAMATNYA HENDAK MEWUJUDKAN SATU LAGI SYARIKAT SEMESTA SDN BHD.

HAKIKATNYA: Khalid Gagap menuntut RM 9.7 Billion bayaran pampasan termasuk 1601 tangki air di taman-taman perumahan (dibina oleh pemaju dan kos dibayar oleh pembeli) dan 24,000 km pembentung yang dibiayai oleh kerajaan persekutuan. PEMBAZIRAN WANG PEMBAYAR CUKAI.

HAKIKATNYA: Projek Sg. Langat 2 gagal untuk diteruskan bila kerajaan negeri menghalang pembinaan yang melalui tanah kerajaan negeri. RAKYAT SELANGOR DIANCAM KRISIS AIR 2012.

Rakyat Selangor dikaburi dengan diberi RM 11, manakala kerajaan negeri boleh mendapat untung RM 9.7 Billion dari duit pembayar cukai kerajaan. Siapa yang untung? Rakyat atau Si Gagap?? Kerajaan negeri bagi RM11 sebulan atau RM133 setahun dihebohkan. Tapi kita lupa kerajaan persekutuan bagi subsidi petrol RON95 sebanyak 50sen seliter, purata rakyat guna 1000 liter setahun iaitu dapat subsidi sebanyak RM 500 terus DILUPAKAN!!!

Friday, June 24, 2011

PANAS!! SAH, MEMANG BENARLAH 'DIA' PELAKU DALAM VIDEO SEX


Sah memang sah lah yang si Al-Juburi wal Duburi pelaku dalam video sex ciptaan si bangsat ini. Apa bukti dan alibi yang dia ada nak mempertahankan dirinya sendiri. Jika bukan dia yang dalam rakaman itu, silalah tunjukkan jam omega yang konon dalam simpanan jijah, itulah satu-satunya barang bukti yang boleh menyangkal dakwaan datuk T. Lepas ni mesti si Juburi ini akan katakan yang penganalisa dari Amerika itu adalah orang upahan UMNO untuk mengaibkan si syaitan ini.

99.99% muka si pelaku dalam video sex dan anwar al-syaitani. Apa mahu diperkatakan lagi. Tak lama saja lagi yob. Kau ni memang celaka, kaki putar alam rakyat. PKR mesti dikuburkan sebelum rakyat bertindak tanpa banyak bicara. Dasar laki gila syahwat, jantan betina semua kau sapu. Depan belakang dah tak kira.

Mungkin PAS akan tetap mempertahankan al-juburi ini walau bagaimana cara sekalipun. Maka akan keluar lah lagi hadis da'if dari Tok Guru Nik Aziz untuk menyucikan dosa-dosa para penzina dan peliwat. Semoga Allah S.W.T yang dapat menurunkan bala kepada kau wahai Brother Anwar Bin Ibrahim (B.A.B.I).

Thursday, June 23, 2011

3 JUTA LAUTAN RAKYAT AKAN MUSNAHKAN KUALA LUMPUR


Dijangka jutaan rakyat Malaysia akan membanjiri Bandaraya Kuala Lumpur dan Malaysia akan mencatat sejarah dengan perhimpunan BERSIH 2. Perhimpunan mega ini adalah sebagai tanda protes rakyat terhadap Kerajaan Barisan Nasional. Akan habislah ekonomi warga kota yang menjadi penjaja di tepi jalan TAR yang kebanyakannya adalah dari bangsa Melayu. Maka kita bakal menyaksikan pertembungan hebat antara Melayu dan Melayu yang membuatkan bangsa Celeng dan Keling bersorak gembira dan bertepuk tangan melihat kemusnahan perpecahan Melayu di bumi sendiri.

Anwar yang sebelum ini mendesak supaya BERSIH 2 dibatalkan dalam twitternya mengajak semua ahli dan penyokong PKR berkumpul di Kuala Lumpur 9 Julai ini. Begitu juga Hadi Awang yang menjemput ahli PAS semua peringkat memberi sokongan padu terhadap perarakan raksasa ini. Ambiga yang dilantik mengetuai perhimpunan ini tidak menghiraukan berapa banyak pun police report yang ditujukan kepadanya. Perkasa dan Pemuda BN pimpinan Tok Him dan KJ akan meneruskan niat mereka yang kononnya menghalang perhimpunan ini. Ini secara langsung membuktikan yang KJ telah menerima pelawaan pemimpin BERSIH 2 untuk menyertai perhimpunan ini. Tidak lama lagi hancurlah Malaysia. Tok Him yang mengeluarkan kenyataan yang kononnya rasis bagi DAP dengan menyatakan supaya kaum Celeng tidak menyertai himpunan dan duduk sahaja di rumah. Biarlah Melayu yang bergaduh dengan Melayu. Si Celeng dan Keling hanya duduk di depan tv dan melihat malapetaka maha hebat 9 Julai nanti.

Wednesday, June 22, 2011

CELAKA DAP! SONGKOK PUN NAK DI POLITIKKAN! CELENG GOBLOK!


Ini lah yang paling aku hot pasal DAP ni. Memang celaka la ini Celeng. Memang la tak ada dalam perlembagaan diwajibkan memakai songkok semasa pembukaan sidang DUN. Janganlah dimarakkan lagi api kebencian rakyat kepada DAP. Yong tak mahu mengulas panjang lebar sebab sahabat blogger Yong ade post pasal kes ni di blog masing-masing.

Apakah songkok itu membazir wang rakyat? Bukankah pakaian rasmi dan pemakaian songkok selama ini melambangkan hormat kita kepada institusi Dewan Undangan Negeri? - BLOG MiM

Nampak gayanya mereka-mereka ini memang fobia dengan Umno. Siang malam Umno sering menghantui hidup mereka. Ada kalanya tidur malam pun tersedar dalam keadaan berpeluh-peluh kerana termimpikan Umno. Di Sarawak Umno bukannya ada pun, tapi Umno juga yang kena. - rbf online

Tuesday, June 21, 2011

BERSIH 2.0 : SIAPA SEBENARNYA SYAITAN BERNAMA AMBIGA NI??


Memang telah menjadi isu paling hangat bulan ini berkenaan perhimpunan haram bersih yang wajib ditentang oleh semua lapisan masyarakat tidak kira agama, bangsa demi menjaga Malaysia dari keadaan yang huru hara. Yong sebenarnya memang tidak kenal langsung siapa sebenarnya si Ambiga ini melainkan yang menjadi peguam kepada kes murtad lina joy. Dia ni bangsa apa pun Yong tak dapat nak kenal pasti. Mungkin dia ini adalah ejen Yahudi atau proksi di Malaysia yang memang ditugaskan untuk menghuru harakan negara Islam Malaysia ini yang masih mengekalkan pemimpin Islam dan mempertahankan kedaulatan raja Melayu. Tanya punya tanya akhirnya salah seorang tiba-tiba menghantar mesej pesanan ringkas ke telefon bimbit Yong tentang siapa sebenarnya Si Syaitan Ambiga ini.

"Sila ambil maklum dan war-warkan siapakah pengerusi Himpunan Bersih 2 yang diikuti oleh puak pembangkang;

Nama: Ambiga Sreenevasan
1. Agama Hindu
2. Anti Islam
3. Penyokong Tegar Kes Murtad
4. Menjadi peguam bela kes Lina Joy seorang wanita Islam yang murtad
5. Menganjurkan forum pertikaikan kuasa mahkamah syariah melibatkan kemasukan orang bukan Islam masuk Islam
6. Pendokong dan Penggerak IFC (Inter Faith Comission/Suruhanjaya Antara Agama) yang pernah mengatakan bahawa perceraian dalam Islam adalah zalim dan juga menyokong pluralisme agama.
7. Menawarkan khidmat guaman percuma kepada umat Islam yang hendak murtad sekiranya dibawa ke mahkamah persekutuan.
8. Penyokong kuat kepada seorang wanita India yang hendak memohon menjadi peguam syarie dan nasib baik permohonan ditolak.

Minta tuan/puan sebarkan. Kepincangan ahli PAS yang bertakbir dengan nama Allah tetapi sanggup mengikut petualan agama Islam."

Wahai orang Islam yang mengakui dirinya Islam. Janganlah terpedaya dengan hasutan syaitan. Janganlah diikutkan nafsu. Kita hidup di dunia tidak lama. Beramal dan berbaktilah selagi termampu. Tegaklah Islam untuk kesejahteraan bersama.

Monday, June 20, 2011

PROGRAM STUDY SKILLS UPSR PARLIMEN SG. BESAR

Pendekatan kepada rakyat yang berbeza di Parlimen Sungai Besar merupakan kunci utama kepercayaan penduduk di sini untuk terus bersama pimpinan Barisan Nasional. Baru-baru ini bertempat di Sekolah Kebangsaan Seri Utama Sungai Besar telah berlangsungnya program study skill untuk murid yang akan menduduki UPSR tahun ini. Sekolah Seri Utama merupakan sekolah yang ke 6 dalam siri jelajah. 

Kemahiran belajar secara berkesan dan motivasi kepada murid-murid dan ibu bapa adalah program yang baik untuk memacu pelajar di Parlimen Sungai Besar supaya menjadi insan yang berguna kelak. Ketepikan dahulu soal politik. Untuk melihat anak bangsa berjaya kita haruslah bersatu padu dalam matlamat untuk melihat bangsa kita tidak dipijak sewenang-wenangnya. Pendidikan adalah penting untuk semua.

Terima kasih kepada Ahli Parlimen Sungai Besar, YB Noriah Kasnon yang memberi dana untuk program ini yang telah masuk tahun yang kedua dengan matlamat untuk melihat kemajuan anak kampung. Jasa YB tidak akan dilupakan.

Saturday, June 18, 2011

STRATEGI KAUM CINA DAP SEMAKIN MENYERLAH


Sedar atau tidak bangsa mata sepet semakin ramai di Malaysia yang mana mungkin satu hari nanti bangsa Melayu akan menjadi kaum minoriti di negara sendiri. Mereka mengatakan kita rasis dan tidak mementingkan bangsa lain. Terlalu mempertahankan bangsa sendiri. Ya! Memang kami bangsa Melayu mementingkan bangsa kami sendiri sepertimana bangsa Cina dan India di Malaysia. Tetapi kami tidak membawa masuk Indonesia menjadi warganegara Malaysia walaupun kami serumpun sebangsa.

Kenapa perlu mempertikaikan kekuatan bangsa Melayu untuk bersatu. Memang kami akan bersatu satu hari nanti. Jangan terkejut jika sebahagian bangsa Cina atau India akan di halau dari Malaysia. Jadi kamu bangsa yang merempat di negara orang. Apabila Tanah Besar China tidak mahu menerima kaum Cina ini kembali ke negara nenek moyang mereka, baru lah mereka sedar yang kaum Cina di Malaysia ini adalah kaum Cina yang tidak tahu bersyukur dan tidak layak mendapat kerakyatan China. Begitu juga kaum India yang di Malaysia begitu di hormati dan mendapat hak masing-masing, tetapi masih tidak mahu bersyukur dengan apa yang negara tumpangan mereka ini beri. Jika mahu kembali ke negara India, maka akan hilanglah harta mereka dan hanya menjadi kuli kerana India di Malaysia adalah keturunan Pariya ataupun keturunan hamba. Begitu sombong kaum India Malaysia.

Kita bangsa Melayu jangan lah buta mata dan hati dengan permainan politik kotor mereka ini. Merekalah sebenarnya ejen-ejen Yahudi yang diseludup masuk ke Tanah Melayu untuk mengkucar kacirkan negara. Sedikit demi sedikit rakyat dari Tanah Besar China dan Singapura dibawa masuk untuk memajoritikan bangsa mereka. Ekonomi sudah mereka pegang lama, sekarang masa mereka untuk mengambil kesempatan menguasai politik Malaysia dengan demokrasi undi bangsa mereka sendiri. 

Akibat ada segelintir Melayu yang cepat lupa diri dan lupa sejarah yang mahukan kuasa dan harta dunia maka mata mereka sengaja dibutakan dan hati sengaja dihitamkan oleh kerana nafsu duniawi. Maka berlawanlah Melayu dengan Melayu. Bersoraklah kaum lain dengan kebodohan Melayu itu sendiri. Sedarlah bangsa Melayu.

JANGAN MELAYU LAWAN MELAYU
MELAYU KU LAYU
JANGAN MELAYU KU SAYU
MUDAH LUPA BUKAN MELAYU 

ROADSHOW SELAMATKAN SELANGOR (SSDE) DUN SABAK

19 JUN 2011, AHAD 9 MALAM

DEPAN KUIL, JALAN LADANG TORKINGTON, SABAK BERNAM

PENCERAMAH:-
YB DATO' WARNO DOGOL (ADUN SABAK)
YB GOBALA KRISHNAN (AHLI PARLIMEN PADANG SERAI)

LAGI CERITA PANAS PASAL CELENG CENDEK SEKINCHAN

hahahahha...Yong tergelak guling-guling tengok gambar yang Yong dapat dari Sungai Rapat Online yang si Celeng Cendek ni saman. Memang kena sungguh la muka dia dengan hidung tu. 

Tapi bukanlah Yong nak cerita kenape hidung dia jadi macam tu. Yong nak cerita pasal perkembangan pesat penduduk kaum Cina di Dun Sekinchan. Semenjak dua menjak ni kaum Cina semakin ramai di Sekinchan dan Daerah Sabak Bernam, Yong dapat aduan bahawa rakyat asal negara China telah dibawa masuk melalui jalan laut ke Bagan Sekinchan. Tempat lain Yong tak tahu pula. 

Sebabnya kerana Yong ada berjumpa dengan seorang nyonya tua ni. Yong saja lah nak beramah mesra dengan dia. Bila Yong cakap bahasa Melayu dia langsung tak paham. Logik ke kalau betul dia penduduk Malaysia dan telah bertahun-tahun tinggal di negara ini tidak faham langsung dengan bahasa Melayu apatah lagi hendak bercakap. Yong ada minta IC dia sebab nak uruskan tentang satu dokumen tapi translator dia kata tinggal kat rumah. Pelik bin Ajaib.

Harap Kementerian Dalam Negeri dapat menyiasat perkara ini secepat mungkin.

JELAS 2 DI STADIUM BOLA SEPAK SUNGAI BESAR

Nampaknya Pakatan Rakyat semakin bersemangat ingin menawan Daerah Sabak Bernam dan meruntuhkan kubu kuat Barisan Nasional di Selangor. Malam tadi JELAS 2 (Jelajah Selangor) telah diadakan dengan kehadiran penceramah-penceramah yang punyai nama seperti Azmin Ali, Sivakumar, Dr. Badrul Amin dan ADUN Petaling Jaya Selatan. Disamping ceramah mengutuk Kerajaan Barisan Nasional, Pakatan Rakyat Daerah Sabak Bernam turut merasmikan jentera Bersih 2.0 peringkat daerah Sabak Bernam yang akan dibawa ke Kuala Lumpur untuk berdemonstrasi pada 9 Julai ini.


Thursday, June 16, 2011

BERSIH 2.0: PEMUDA SG.BESAR DAN PEMUDA SABAK BERNAM BUAT LAPORAN POLIS

Khamis, 16 Jun 2011 - Pemuda Berani, Mesra Daerah Sabak Bernam, Pergerakan Pemuda Sungai Besar dan Pergerakan Pemuda Sabak Bernam yang diketuai oleh Saudara Budiman bin Haji Zohdi telah membuat laporan polis di IPD Sabak Bernam, Sungai Besar pada pukul 12 tengah hari tadi berhubung penganjuran demonstrasi Bersih 2 yang akan berlangsung 9 Julai ini.

Memetik kata-kata amaran oleh Ketua Pemuda Sungai Besar, Saudara Budiman, penganjuran demonstrasi untuk meluahkan ketidak telusan SPR dalam pilihanraya adalah salah satu pengkhianatan kepada negara yang mana rakyatnya mahukan Malaysia aman tanpa sebarang perbalahan. Idea Bersih ini tidak menggambarkan kerajaan berkebajikan yang digembar gemburkan oleh pihak pembangkang yang mana boleh dilihat niat ini lebih menjurus kepada kebencian rakyat kepada kerajaan. Banyak keburukan dari kebaikan jika perhimpunan ini diteruskan di Kuala Lumpur tempat warga Kuala Lumpur mencari rezeki.

Ketua Gerakan Belia 4B Daerah Sabak Bernam ini menambah pelampau-pelampau yang turut serta dalam perhimpunan ini merupakan golongan yang tidak mengutamakan rakyat Malaysia yang mengganggu periuk nasi orang lain. Selain memberi kesan buruk kepada perspektif pelancong-pelancong dari negara luar yang datang ke Malaysia dan mendambakan keamanan dan keharmonian rakyat berbilang bangsa di Malaysia.

Turut hadir memberi sokongan adalah Pergerakan Pemuda Sabak Bernam, Belia 4B Sabak Bernam, Persatuan Penjaja Daerah Sabak Bernam dan beberapa badan NGO lain.

Wednesday, June 15, 2011

BERSIH 2.0: PAKATAN MENGANIAYA RAKYAT

Bersih yang membawa erti suci daripada najis atau kotoran adalah begitu sinonim dengan situasi negara sekarang yang dianggap tidak bersih oleh pihak pembangkang. Memang tidak dinafikan ada segelintir pemimpin kerajaan yang tidak bersih dari segi moral dan kelakuan. Tetapi jangan lah hendak membantah dengan melibatkan para peniaga yang berada di Kuala Lumpur, lubuk rezeki rakyat Malaysia. Pakatan Pembangkang tidak fikirkah akan nasib para peniaga yang mencari sesuap nasi untuk menampung kehidupan seharian di bandar besar yang penuh dengan cabaran. Fikirkanlah jika kita berada di tempat mereka apa yang kita rasa. Usahlah diikutkan nafsu yang tidak ada penghujungnya untuk semata-mata menuju Putrajaya yang dahulunya di caci, di hina dek kerana pembaziran wang rakyat. Mentaliti pihak haluan kiri ini seharusnya diubah, ubah lah untuk kebaikan rakyat yang dahagakan keamanan dan kesejahteraan negara. Malaysia merupakan satu-satunya negara paling berdemokrasi dengan mengikut pilihan rakyat yang memilih siapa yang harus memerintah. Banyak cara lagi yang boleh PR lakukan untuk menyakinkan rakyat. Janganlah marahkan nyamuk, kelambu dibakar.

-wakDOB-

Sunday, June 12, 2011

EDISI UTARA SELANGOR : LU APSAL YB KACAU KAWASAN GUA???

SHAH ALAM - Ahli Parlimen Kota Raja, Dr Siti Mariah Mahmud mendakwa seramai 1,120 orang pengundi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabak dipindahkan ke kawasan DUN Sungai Panjang tanpa pengetahuan pengundi tersebut.


Menurut Dr Siti Mariah, tindakan tersebut bukan sahaja menyukarkan pengundi malah ia mempunyai agenda tersembunyi memandangkan pertukaran kawasan mengundi itu turut melibatkan kawasan Parlimen dan DUN. "Mereka dipindahkan SPR atas alasan pembetulan sempadan," katanya.

"Tindakan tersebut menyusahkan rakyat kerana ada yang terpaksa mengundi lagi jauh, contohnya seperti DUN Sungai Panjang, sekaligus akan mengakibatkan mereka gagal untuk keluar mengundi. Malah ada juga yang pergi ke pusat pengundian yang biasa tetapi nama mereka tiada, dan mereka pun balik," katanya.

DUN Sungai Panjang merupakan kubu kuat UMNO dan penyandangnya ialah bekas Menteri Besar Selangor, Khir Toyo yang memenangi kerusi dengan majoriti lebih 5,000 pada 2008.

Sumber: Selangor Kini 3-10 Jun 2011

***********************************

WakDob said :-
Alahai Dr Mariah yang buta lagi tak mahu mentelaah. Dah tak ada lagi ke isu yang nak dibangkitkan untuk kepentingan rakyat Selangor? Yang pergi menyibuk sampai ke Daerah Sabak Bernam kenape. PR menang pun kat Sekinchan je. Itupun DAP keparat si Celeng Cendek yang menang. Kenapa perlu kecoh? Jagalah kawasan masing-masing. Biarlah Ust. Badrul Amin atau Ust. Fadzlin Taslimin yang uruskan tentang kawasan mereka ini.

Untuk pengetahuan kalian dan juga Dr Mariah, Parlimen Sungai Besar, DUN Sungai Panjang, dan DUN Sekinchan adalah kawasan Parlimen yang baru berusia 8 tahun selepas dipisahkan dari Parlimen Tanjung Karang dan Parlimen Sabak. Oleh kerana kepadatan penduduk yang meningkat setiap tahun, maka SPR perlulah menetapkan garis sempadan parlimen dengan sebetul-betul nya. Kalau tak percaya tanyalah Ust. Fadzlin Taslimin. Jangan tanya Ng Celeng Cendek tu dia bukan ada kat kawasan pun.

Dr Mariah cakap tu macam lah Parlimen Sabak dan Parlimen Sungai Besar jauh bebeno. Idak le jauh mane YB oi. Lain kali datang la dulu ke Parlimen Sabak atau Sungai Besar untuk info yang terkini, jangan main cakap ikut suka je.

Last but not least Dr Mariah, untuk pengetahuan Dr Mariah, Daerah Sabak Bernam memang merupakan KUBU KUAT UMNO!! 

Sekian.

~WaKd0b~

Friday, June 10, 2011

EDISI SEKINCHAN: BUDAK CINA KENA ROGOL DENGAN INDIA

PETALING JAYA: Kegembiraan seorang murid Tahun Dua yang mengikuti kakak dan abang iparnya ke sebuah majlis perkahwinan bertukar tragedi apabila menjadi mangsa rogol ketika berada dalam tandas, di Sekinchan, Sabtu lalu. 

Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam itu, mangsa yang berada di dalam dewan majlis berkenaan, dikatakan meminta abang iparnya menemaninya ke tandas yang tidak jauh dari lokasi terbabit.

Abang ipar mangsa berusia 20-an yang menunggunya di luar tandas memanggil mangsa selepas hampir 15 minit belum keluar, tetapi mangsa menjawab urusannya belum siap menyebabkan lelaki berkenaan beredar dan menunggu di sebuah kantin tidak jauh dari lokasi itu.

Bagaimanapun, tidak lama selepas itu, abang ipar mangsa mendengar jeritan budak dipercayai adik iparnya sebelum melihat seorang lelaki berlari keluar dari tandas berkenaan dalam keadaan bogel. 

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Mohd Adnan Abdullah, berkata abang ipar mangsa yang melihat adiknya meraung kesakitan itu bergegas mendapatkan pertolongan orang ramai menangkap suspek sebelum ditahan hampir 20 minit kemudian.

Berita Harian
7 Jun 2011



PETALING JAYA: Tindakan seorang lelaki gila seks merogol kanak-kanak di dalam tandas sebuah sekolah di Sekinchan, Sabak Bernam, membawa padah apabila dia dicekup orang ramai ketika cuba melarikan diri dalam keadaan berbogel selepas mangsa menjerit, Sabtu lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam itu, mangsa yang berusia lapan tahun datang ke sekolah terbabit bersama kakak dan abang iparnya untuk menghadiri majlis perkahwinan di dewan sekolah berkenaan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Mohd Adnan Abdullah, berkata mangsa meminta izin untuk ke tandas dengan ditemani abang iparnya.

Menurutnya, bagaimanapun selepas kira-kira 15 minit abang ipar kanak-kanak terbabit menunggu di luar tandas, dia bertanya kepada adiknya sama ada sudah selesai membuang air atau belum, namun mangsa memberitahu belum selesai.

“Abang ipar mangsa pergi ke kantin berhampiran tandas dan menunggu di sana.

“Bagaimanapun, selang beberapa minit kemudian, dia terdengar jeritan adik iparnya dari dalam tandas menyebabkan dia berlari ke situ. Ketika itu dia terlihat kelibat seorang lelaki berlari dalam keadaan bogel,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya, semalam.

Mohd Adnan berkata, abang ipar mangsa meminta bantuan orang ramai di situ sebelum mereka mengejar suspek dan menangkapnya dan diserahkan kepada polis.

“Hasil siasatan suspek yang berusia 20-an mempunyai dua rekod jenayah lampau dalam kes samun, bagaimanapun ujian air kencing ke atasnya negatif. Suspek juga tidak mempunyai pekerjaan.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan (KK) dan suspek direman sehingga 11 Jun ini bagi membantu siasatan,” katanya.

myMetro
7 Jun 2011



*****************************************************************


Selamat petang kepada readers jawaber6. Ucapan takziah keatas budak Cina yang baru tahun dua diatas insiden yang tidak di sengajakan oleh budak India 20 tahun yang merogolnya di dalam tandas. Nasib baik Yong pergi kursus pada hari itu, kalau tidak mesti Yong dah dapat tangkap gambar pergaduhan dahsyat antara kaum di Sekinchan, dibawah bidang kuasa ADUN Ng Sue Lim. 

Dengar dari beberapa orang saksi yang kebetulan berada di Balai Polis Sekinchan pada malam itu, seramai lebih kurang 200 orang dari kaum Cina telah membelasah anak muda India itu cukup-cukup hingga nyawa-nyawa ikan sebelum dihantar ke balai polis Sekinchan untuk tindakan lanjut. Bagaimanapun, setelah budak India itu di sumbat ke dalam lokap Sekinchan, lebih kurang 100 orang Cina masih menunggu di luar balai polis kerana masih tidak berpuas hati dengan insiden yang memalukan itu.

Setakat ini sahaja yang Yong tahu tentang cerita ini. Kesudahannya terpulang kepada pihak yang berkuasa lah. Mungkin pada malam kejadian, budak India tu memang dah bernafsu habis kot sampai budak darjah dua pun nak di tibainya. 

Psstt....YB Hannah boleh je kahwin dengan Keling. Tapi anak tak tahu la siapa yang punya sebab "Anak Malaysia".


~WaKd0b~

Thursday, June 9, 2011

RAKYAT MULA MEMPERTIKAIKAN KERAJAAN SELANGOR



Salam semua rakyat Malaysia samada di dalam atau di luar negara. Yong hari ini akan mengutarakan komen yang agak bertepatan dengan tajuk artikel Yong semalam berkenaan PKNS. Harap kalian dapat lah menilai sendiri pendapat orang tempatan tentang Kerajaan Selangor yang diperintah oleh PR sekarang. Komen ini bukan dari Yong tetapi dari salah satu akhbar yang terpaksa di rahsiakan. Kalau nak tahu lebih lanjut kena la cari sendiri ye.

"Kerajaan negeri pakatan pembangkang tidak ubah seperti 'anjing menyalak bukit'. Mereka bising sekiranya ada isu yang memberi kelebihan politik kepada mereka. Sebaliknya jika isu lain, mereka akan berdiam diri. Sikap 'talam dua muka' itu memang sudah dijangkakan. Contoh, bila kerugian Yayasan Selangor dan penyelewengan di Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) didedahkan, mereka hanya diam seribu bahasa. Macam beruk sakit gigi pun ada. Masing-masing tidak bersuara. Cuba jika melibatkan Barisan Nasional (BN), mereka akan melalak macam anjing nampak hantu. Universiti Selangor yang hampir nazak pun masih tidak mengaku tetapi menyalahkan BN. Inilah yang perlu rakyat tahu. Kerajaan negeri pembangkang sebenarnya tidak tahu mentadbir tetapi suka menyalahkan orang lain bila kelemahan mereka didedahkan."-JOE JAMBUL, Sungai Tengi.

"Masyarakat yang amanah jangan kompromi dengan mereka yang terlibat dengan salah guna kuasa. Pemimpin yang diberi amanah juga perlu melaksanakan dengan tanggungjawab. Akibat salah guna kuasa boleh menyebabkan negara musnah. Lihat apa yang berlaku kepada Yayasan Selangor yang mengalami defisit RM7.41 juta kerana ditadbir oleh individu yang tidak bertanggungjawab. Hairannya sehingga sekarang masih tiada apa-apa tindakan kepada individu berkenaan. Pemimpin negeri pula hanya pejam mata kerana perbuatan tersebut dilakukan oleh kroni."-BENCI HIPOKRASI, Kelana Jaya.

Wednesday, June 8, 2011

PAS SUKA AYAT AL-QURAN DI PERMAINKAN!!


BAHAWA Muzakarah Khas Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan pada 3 Disember 2010 telah membuat ketetapan iaitu:- Perbuatan orang bukan Islam membaca dan menghuraikan ayat-ayat suci al-Quran dengan sewenang-wenangnya tanpa perasaan ikhlas dan jujur adalah satu kesalahan menghina kesucian Kitab Suci itu. Ia termasuklah perbuatan membaca ayat al-quran oleh penceramah politik bukan Islam dipentas ceramah dan kempen kerana ia mendatangkan keraguan dan fitnah dalam masyarakat. Ketetapan ini adalah bertujuan melindungi dan mempertahankan kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan sebagaimana termaktub dalam perkara 3 Perlembagaan Negara. Pihak berkuasa boleh mengambil tindakan undang-undang dibawah Seksyen 298 Kanun Keseksaan terhadap sesiapa yang berniat mahu melukakan hati penganut Islam.

PANAS!!!! PKNS MAKIN TENAT!! ANGKARA KERAJAAN PENINDAS!!



SHAH ALAM: Seorang anggota pembangkang di Dewan Undangan Negeri Selangor pada Rabu mempertikai tindakan pengurusan baru Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS)melantik pegawai kontrak dan perunding bagi membuat kerja yang boleh dilakukan oleh para pegawai sedia ada.
Abdul Shukor Idrus (BN-Kuang) memberitahu persidangan dewan undangan negeri, tindakan tersebut mengakibatkan kos pengurusan anak syarikat kerajaan negeri itu melambung tinggi.
Beliau berkata, pelantikan sembilan pegawai kontrak dan perunding dengan gaji bulanan antara RM7,500 sehingga RM20,000 sebulan mengakibatkan PKNS terpaksa membelanjakan sejumlah RM93,000 sebulan bagi membayar gaji mereka sahaja.
Abdul Shukor mempersoalkan mengapa PKNS membayar seorang perunding untuk membuat kerja-kerja berkaitan teks ucapan Pengurus Besarnya dengan bayaran RM7,500 sebulan sedangkan perbadanan itu sudah ada pegawai akhbar dan pegawai perhubungan awam.
Beliau juga mempersoalkan pegawai-pegawai kontrak yang dilantik datang dari syarikat swasta dan mereka tiada pengalaman dalam pelbagai peraturan kewangan kerajaan.
Abdul Shukor menambah, Jabatan Audit Negara cawangan Negeri Selangor dalam laporannya mendapati pada keseluruhannya pengurusan kewangan PKNS adalah tidak memuaskan kerana ketidakcekapan pengurusan serta garis panduan kewangan yang tidak jelas.
Katanya, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bertanggungjawab atas apa yang berlaku dalam PKNS mengikut prinsip moral dan undang-undang.
Abdul Khalid sebelum ini telah mengarahkan operasi PKNS diaudit dan sehingga kini laporan audit itu belum dikeluarkan lagi.
Abdul Shukor menegaska, menteri besar harus memastikan setiap pegawai yang dilantik terdiri daripada mereka yang beramanah dan bertanggungjawab agar tidak berlaku sebarang penyelewengan.
Memang telah diketahui sejak Pakatan Pembangkang menguasai Selangor Darul Ehsan, duit hasil negeri bahkan duit rakyat selangor yang dinobatkan sebagai negeri terkaya di Malaysia telah diperah habis-habisan oleh Pakatan Pembangkang. Kita bukan setakat mahu mempersoalkan tentang perlantikan pegawai kontrak yang bergaji lumayan tapi yang lebih penting Yong nak tanya kepada Kerajaan Selangor kenapa PKNS di jual??
Ini bukan soal kepentingan peribadi sebab Yong memang tiada kepentingan langsung dalam institusi ini bahkan Yong sendiri masih belum bekerja dengan mana-mana institusi kerajaan. Kalau betullah apa yang informer Yong beritahu sebentar tadi maka memang CELAKA lah Barisan Exco dan MB Kerajaan Selangor. 
Yong menulis bukan kerana dibayar beribu seperti blogger pakatan yang dapat beribu-ribu. Yong menulis kerana inginkan kepastian dari Kerajaan Selangor. Diharap MB Khalid dapat menjawab dengan jujur sebelum Yong cari sendiri jawapannya.

~WaKd0b~

Saturday, June 4, 2011

CERAMAH YB SENATOR EZAM DI SUNGAI AIR TAWAR



Semua dijemput hadir :

ROADSHOW SELAMATKAN SELANGOR
4 JUN 2011, SABTU JAM 9 MLM
RUMAH SIDANG AHMAD IKHSAN, PARIT BARU BARUH.

Friday, June 3, 2011

SUARA ANAK MUDA: PARLIMEN BELIA


Salam 1Malaysia..Sebenarnya Yong agak tertarik dengan penerangan saudara Armand Azha tentang post beliau di dalam blognya. Klik Sini. Dengan sepenuh sokongan Yong akan terus menyokong seratus peratus apa yang di cadangkan oleh Saudara Armand tentang Parlimen Belia. Pak Menteri janganlah sampai tidak menghiraukan belia yang merupakan pengundi terbesar di Malaysia setakat ini. Jangan nafikan hak dan pandangan/cadangan para belia di Malaysia takut Kerajaan akan terima tempiasnya. 

Kami para belia bukanlah hendak menukar kerajaan yang sedia ada cuma mahukan kerajaan yang lebih prihatin tentang nasib rakyat khususnya nasib golongan muda belia remaja ini. Kerajaan haruslah mengambil inisiatif ini dengan hati terbuka tanpa prejudis terhadap keikhlasan belia Malaysia terhadap beberapa isu yang tidak disenangi oleh rakyat. 

Difahamkan golongan belia yang bijak pandai sekarang sudah ramai jadinya banyak syarikat-syarikat swasta mahupun kerajaan tidak mahu mengambil mereka bekerja kerana kelulusan yang terlalu tinggi. Ini isu yang terlalu penting bagi kami sebagai golongan belia generasi Y. Kami tidak meminta banyak kepada Pak Menteri cuma berilah kami pekerjaan yang setaraf dengan kelulusan bukan untuk berfoya-foya tetapi untuk membayar kembali hutang PTPTN yang telah kami guna sepanjang pembelajaran kami. Kami tahu yang kerajaan BN akan melaksanakan SL1M yang membantu 3000 graduan menganggur. Tahniah dan terima kasih kepada Perdana Menteri yang memahami hati anak muda. Diharap setelah habis latihan ini, jangan lah pula diabaikan ribuan graduan lain yang menganggur.

Sebenarnya banyak lagi isu yang berkaitan dengan belia masa kini yang agak rumit tetapi biarlah Yong usulkan kepada Perwakilan Parlimen Belia Sg.Besar, Selangor untuk dibawa ke Parlimen Belia yang akan dilaksanakan tidak lama lagi. Diharap usaha murni kerajaan ini bukanlah hangat-hangat sahaja kerana inilah salah satu wadah penting untuk golongan belia mengutarakan pendapat dan cadangan kepada kepimpinan tertinggi Malaysia.

Terima kasih Saudara Armand. Terima kasih DS Najib. Terima kasih Kerajaan BN. Terima kasih Malaysia.

Thursday, June 2, 2011

PAS DAN PKR SUDAH TIDAK SEBULU..MEMANG BERBULU SI GAGAP!


Petisyen Membantah Konsert MTV World Stage di I-City Seksyen 7 Shah Alam

01 Jun 2011
Y.A.B. Tan Sri Dato` Seri Abd Khalid bin Ibrahim
Dato` Menteri Besar Selangor
Pejabat Menteri Besar Selangor
Tingkat 21, Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah
40502 Shah Alam
Selangor Darul Ehsan

Y.A.B. Tan Sri Dato’,

Petisyen Membantah Konsert MTV World Stage di I-City Seksyen 7 Shah Alam

Dengan segala hormatnya perkara di atas dirujuk.

2. Kami yang bertandatangan di bawah, selaku penduduk Shah Alam, 
ingin membantah cadangan pihak MBSA untuk membenarkan Konsert 
MTV World Stage diadakan di I-City. Bantahan kami adalah atas sebab :-

2.1. I-City merupakan pusat ilmu ( IT) dan bukan pusat hiburan.

2.2. Penganjuran Konsert MTV World Stage di I-City akan 
menyebabkan berlakunya kesesakan lalu lintas bagi penduduk 
Shah Alam, terutamanya penduduk Seksyen 7.

2.3. Penganjuran Konsert MTV World Stage di I-City akan 
mengganggu ketenteraman awam dengan berlakunya kebisingan 
khususnya bagi penduduk Seksyen 7.

2.4. Shah Alam adalah Bandar Raya ilmu dengan terdapatnya UniSel, 
UiTM, MSU dan PTPL dan kewujudan tapak konsert adalah bercanggah 
dengan wawasan Bandar Raya ini.

2.5. Pelajar-pelajar IPT yang ramainya di Shah Alam akan terdedah 
kepada budaya lepak dan berpesta yang tidak akan membantu kemajuan 
diri mereka.

3. Dengan itu, kami yang bertandatangan di bawah menuntut supaya 
konsert tersebut tidak diadakan di I-City dan sekiranya ingin diteruskan 
ianya dianjurkan di kawasan seperti Stadium Bukit Jalil yang jauh dari
kawasan perumahan dan lengkap dengan kemudahan parkir kereta yang 

*************************************************

Apa dah jadi dengan Kerajaan Selangor 'Fuckatan Rakyat" kita ni. 
Yang PKR si anjing DAP telah sebulat suara tetap dengan pendirian 
mengadakan world stage di i-city, shah alam dimana terdapatnya 
ribuan pelajar UiTM, Unisel, PTPL, MSU dan Politeknik. 

Yang si pak turut PAS pula mula dengan agendanya untuk tidak 
mencemarkan bandaraya Shah Alam yang terkenal dengan pusat ilmu 
bukan pusat hiburan. Maka akan bertelagah lagikah PAS dan 
PKR&DAP seperti pertelingkahan yang dahulu semasa rampasan arak 
di 7eleven yang mana dapat menyaksikan Hasan Ali mengaku kalah pada 
tuntutan DAP.

Kita tunggu dan lihat ye kawan-kawan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...