Konco-konco ku

Monday, May 30, 2011

BERITA PANAS!!! Laporan Khas Dari Stadium Sungai Besar (FUCK PKR & DAP))



PAS tertipu lagi.... Seperti post yang Yong keluarkan 2 hari lepas, kalian sendiri dapat lihat berdasarkan video yang di rakam oleh Yong petang sebelum ceramah Pakatan Haram diadakan di Stadium Bola Sepak Sungai Besar. Lihat video di SINI. Memang tidak ada langsung bendera PAS.

Pada malam ceramah Yong sempat mendengar sedikit syarahan hebat yang di datangkan khas dari luar daerah sabak bernam. Dasar Pakatan penipu rakyat. Beriya dalam kain rentang YB Khalid datang, Azmin datang, Ng Sue Lim datang tetapi haram.....nama-nama besar ini tidak sanggup datang ke kubu kuat UMNO Selangor. Takut di gigit nyamuk. Dasar pondan penyedap Anwar.

Memang ceramah semalam hanya untuk orang PKR sahaja kerana yang memberi ceramah adalah dari pimpinan PKR pusat. Tetapi yang peliknya ramai lah tok-tok haji dan lebai berjanggut yang datang meramaikan majlis yang hanya lebih kurang 300 orang sahaja yang hadir.

Isi yang agak membosankan dengan banyaknya ceramah memaki hamun, memfitnah. Tak habis-habis lagi dengan kes Najib & Altantuya yang telah sekian lama. Najib pun dah angkat sumpah tak kenal dengan model mongolia tu. Tetapi Anwar sampai hari ini tidak berani angkat sumpah malah tidak berani langsung saman Eskay, Ezam, Saiful mahupun Ummi Hafilda. Yang tahu hanyalah bersorak memfitnah UMNO perosak bangsa, tidak memperjuangkan Melayu, sudah tidak relevan dan macam-macam lagi. 

Dah la..Malas dah Yong nak ulas panjang-panjang sebab memang setiap ceramah yang Yong pergi setakat ini semau mempunyai isi yang sama. UMNO rejim zionist lah, UMNO rasuah lah, UMNO apco lah... Sudah lah Pakatan Rakyat. Tolong lah jadi pembangkang yang memajukan negara bukan yang menghuru harakan negara. 

Sunday, May 29, 2011

PAS MEMANG KELDAI TUNGGANGAN DAP & PKR


Memang tiada satu pun bendera PAS yang di pacak siang tadi. Kalian fikirkanlah sendiri........

Saturday, May 28, 2011

PAS DIPINGGIRKAN LAGI.....DAP+PKR-PAS=PAKATAN RAKYAT

PROGRAM JELAJAH SELANGOR TAWAN MALAYSIA yang dijangka akan berlangsung pada malam ini 28MEI2011 (SABTU) di STADIUM BOLA SEPAK SUNGAI BESAR.  Mengikut perancangan Pakatan Rakyat, penceramah yang akan hadir pada malam ini dan memeriahkan lagi aktiviti fitnah memfitnah di Parlimen Sungai Besar adalah seperti:
-YAB Tan Sri Dato' Seri Abdul Khalid Ibrahim (Kalid Gagap),
-YB Azmin Ali (Penyedap Anwar),
-YB Hajah Zuraida Kamaruddin (Mak Lampir),
-Ustaz Dr. Badrul Amin (PAS Sabak Bernam),
-Tuan Haji Ustaz Fadzlin Taslimin (Ketua PAS Sg.Besar),
-YB Ng Sue Lim (Celeng Pendek),
-YB Hanizah Talha (ADUN Taman Medan) dan
-YB Muthiah Maria Pillay (ADUN Bukit Melawati).

Memang PAS sudah dipinggirkan dari Pakatan Rakyat. Yong tidak mahu mengulas panjang sebelum ceramah malam ini. Tetapi mengikut pemerhatian Yong tadi, satu bendera PAS pun tidak kelihatan. Hanya ada bendera DAP dan PKR. Nanti Yong akan upload video yang Yong ambil sebentar tadi..Teruskan bersama Yong....

Thursday, May 26, 2011

BERSIH pelawa BN sertai Perhimpunan Rakyat (hahahahahaha)

Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) hari ini mempelawa semua parti komponen BN menyertai perhimpunan besar-besaran 9 Julai ini bagi menuntut pilihan raya yang bebas dan adil.




“Saya jamin menteri dan parti politik bahawa ini adalah insiatif masyarkat madani dan bukannya inisiatif mana-mana parti politik,” kata pengerusi BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan pada sidang akhbar di Kuala Lumpur.

Beliau merujuk amaran Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishamuddin, sebelum ini yang mahu BERSIH 2.0 sebagai penhanjur membatalkan perhimpunan jalanan itu.

"Saya ingin menjemput semua parti politik termasuk BN dan NGO lain supaya bersama kami pada perhimpunan ini untuk bersama dengan rakyat.”



Pengumuman pertama perhimpunan itu dibuat oleh ahli jawatankuasa pusat PAS Mohamad Sabu pada Sabtu lalu. Tetapi jelas Ambiga, PAS dimaklumakan berhubung inisiatif berkenaan melalui mesyuarat BERSIH 2.0 baru-baru ini, di mana wakil beberapa kumpulan turut dijemput.



"Kami bermesyuarat dengan beberapa NGO dan kumpulan lain termasuk PAS kerana mereka mempunyai pengalaman menganjurkan perhimpunan seumpama ini,” katanya.





Mengulas reaksi dingin daripada Hishammuddin, yang menganggap perhimpunan itu sebagai cubaan menimbulkan huru-hara dan memburukkan imej antarabangsa Malaysia, Ambiga berkata pemimpin politik yang berkuasa mesti menukar tanggapan mereka berhubung perhimpunan aman yang menjadi hak perlembagaan setiap rakyat.

"Kami tidak akan berundur. Ia pada 9 Julai dan ia akan diadakan,” katanya lagi.



---------------------------------------------------


Hahahaha! Salam sahabat pembangkang, bukanlah Yong tak nak ikut..Yong yakin dengan Kerajaan Pusat..Terima kasih atas jemputan terhormat kalian tetapi Yong fikir Barisan Nasional ada cara tersendiri jika berlaku kepincangan. Bukan dengan berhimpun beramai-ramai di jalanan. Fikirlah anak bini kat rumah. Yong kena kerja kuat sebab Yong nak kumpul duit nak kawin..hahahahaha.


SEMOGA BERJAYA BERSIH!

Wednesday, May 25, 2011

Terima Kasih Kerajaan Barisan Nasional

Fuh!! Alhamdulillah ke hadrat Allah S.W.T di atas segala nikmat yang telah diberikan dan segala kesenangan yang telah Dia hamparkan kepada kita rakyat Malaysia. Sekali lagi Kerajaan Malaysia telah berjaya meyakinkan rakyat yang mereka boleh buat kerja walaupun dihujani tohmahan, desakan serta ugutan samada dari luar parti mahupun dalam parti sendiri. Inilah Kerajaan kebajikan. Harga minyak petrol RON95 dapat dikekalkan buat masa ini dan insyaAllah untuk masa akan datang harapnya. Pihak pembangkang sudah kering idea untuk memutar belitkan lagi otak rakyat. 

Sebenarnya Yong agak sedih juga dengan segelintir rakyat yang tidak bersyukur dengan pemberian yang Kerajaan Pusat beri. Bermacam-macam subsidi yang telah kerajaan beri tetapi masih ada sesetengah golongan yang memperlekehkan tanggungjawab mereka. Memang di akui gaji yang mereka terima tinggi, tetapi setimpal dengan tanggungjawab yang mereka pikul. Tidak usah dipertikaikan lagi. Kita sebagai rakyat biasa sepatutnya bersyukur kerana Kerajaan Pusat masih mahu mendengar rintihan rakyat tidak kira bangsa, agama atau keturunan. 

Seperti di Selangor, khususnya di daerah Sabak Bernam sendiri, Kementerian Pertanian dan Insdustri Asas Tani yang dipegang oleh Dato' Noh Omar telah menjalankan kerjanya dengan baik dengan memberi subsidi baja, racun, bajak dan beberapa insentif lain untuk menjaga para petani supaya bekalan makanan rakyat Malaysia tidak putus. Terima kasih Dato' Noh.

Yong lihat sendiri ada juga pembangkang yang selama ini hidup hanya untuk membangkang datang ke pejabat PPK mengambil subsidi kerajaan tanpa rasa segan. Yong bukan nak salahkan mereka, dah memang hak mereka sebagai petani. Tetapi cuma satu la yang Yong hendak ingatkan kepada rakyat Malaysia, "HIDUP INI KENA KENANG JASA". 

Lihat sendiri Kerajaan Selangor, apa yang mereka lakukan pada duit cukai yang dikutip dari rakyat Selangor. Kenapa tidak diberi subsidi juga kepada para petani. Kemana hilangnya Ng Swee Lim yang popular dengan "muka papan tanda" di traffic light Sekinchan yang dahulunya beriya-iya semasa berkempen hendak membantu golongan petani dan nelayan. Yang dahulunya ingin membela nasib orang kampung. Yang dahulunya berbahasa jawa semata-mata mahu meraih undi orang Melayu. Sedarlah rakyat Selangor. Pemimpin DAP memang mahu merampas tanah Melayu sejak dahulu lagi. Maka mereka akan menggunakan berbagai cara untuk mempengaruhi orang Melayu yang hilang identiti. DAP tidak mungkin menolong orang Melayu. Percayalah.

~WaKd0b~

Tuesday, May 24, 2011

Jangan Melayu Lawan Melayu - Dato' Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid


"Jangan Melayu Lawan Melayu" - Begitulah salah satu post yang di ambil dari laman sosial facebook Naib Canselor UiTM Malaysia, Dato' Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar. Sedia maklum UiTM merupakan satu-satunya Universiti kaum Bumiputra di Malaysia. Dato' Sahol yang begitu lantang menyokong dan mempertahankan Melayu dan Bumiputra sejak kebalakangan ini adalah rentetan dari pelbagai isu yang cuba dimainkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Sama seperti Naib Canselor sebelum ini Dato' Ibrahim yang begitu bersemangat menghalang UiTM dari diganggu gugat oleh kaum lain.

Syabas Dato' Ibrahim dan Dato' Sahol yang begitu menjaga kepentingan pelajaran kaum pribumi Malaysia. Yong pernah sekali ikut perarakan ke SUK Selangor atas isu Pakatan Rakyat hendak memasukkan pelajar dari kaum Cina dan India ke dalam UiTM. Memang ramai yang ikut bukan sahaja pelajar UiTM malah alumni atau bekas pelajar yang bekerja di sekitar Shah Alam, Klang, dan Kuala Lumpur turut hadir sama bagi membantah cadangan tidak bernas Menteri Besar Khalid Ibrahim.



Betapa ramai yang masih sayang kepada UiTM. UiTM di Hatiku. Pelajar UiTM bukanlah takut dengan persaingan kaum lain tetapi kami tidak mahu tandas kami berbau hancing dengan Cina hanya tahu guna tisu untuk membersihkan, dengan sebilangan mereka tidak mandi pagi, dengan bau minyak kelapa pagi-pagi dan macam-macam hal lain yang mungkin menyusahkan pelajar Bumiputra di UiTM.

"Jangan Melayu Lawan Melayu", kata-kata keramat yang akan Yong simpan dan gunakan mulai hari ini. Biarlah Anwar dengan keldai-keldainya, biarlah Nik Aziz dengan lebai-lebainya, biarlah Zaid dengan kita-kitanya. Janganlah lawan Melayu. Lawanlah Cina Super Rasis dari DAP dan babi-babinya.

"JANGAN MELAYU LAWAN MELAYU"

~WaKd0b~

Monday, May 23, 2011

MELAYU DAP YANG BANGSAT!!!


Hari ini Yong tak nak la kutuk anwar Ibrahim ke, Khalid Ibrahim ke, atau Melayu lain. Hari ini Yong nak tekankan betapa bodohnya Melayu dari Parti Keadilan Rakyat, Melayu Islam Parti Islam Se-Malaya dan Melayu Keldai Parti Demokrasi Rakyat. Nak tahu kenapa Yong kata mereka bodoh? Sebab mereka ini dengan senangnya telah diperbodohkan oleh kaum cina rasis komunis yang selama ini memang sedia maklum berkiblatkan Negara China tanah tumpah darah nenek moyang mereka.


Baru-baru ini DAP telah mengejutkan Malaysia dengan kenyataan akan meletakkan calon Melayu dari DAP untuk bertanding. Sedia tahu sejak merdeka lagi parti ini merupakan parti yang begitu lantang mengutuk bangsa Melayu dengan menidakkan cadangan PAS membentuk Negara Islam, menidakkan keadilan anwar Ibrahim tetapi masih ada segelintir Melayu yang lupa asal usul telah berkiblatkan DAP sebagai wadah perjuangan yang korap. Kenapa Melayu ini tidak menjadi ahli PAS? Kerana PAS istiqamah dengan pembentukan Negara Islam-nya. Kenapa tidak dipilih PKR? Kerana Anwar menjadi PM adalah misi utama parti itu yang semua tahu merupakan kepentingan peribadi bukan untuk rakyat. Betapa hinanya Melayu DAP ini bersekongkol dengan orang-orang jahiliyah yang tidak menghiraukan sensitiviti agama, bangsa malah Negara semata-mata ingin mengejar cita-cita seperti PAP yang telah berjaya menguasai politik malah ekonomi Singapura.

Apa rasionalnya PAS berpihak kepada Pakatan Rakyat jika sudah ada Melayu murtad ini di dalam DAP. Tidak lama sahaja lagi, PAS dan PKR akan dihalau dari Pakatan seperti anjing kurap belaan DAP. Walaupun Yong penyokong tegar UMNO tetapi Yong masih sayangkan PAS yang sepatutnya mengambil langkah lebih awal untuk angkat kaki dari pakatan yang secara terang bertuankan DAP. PAS merupakan salah satu parti pembangkang yang istiqamah dengan perjuangannya sebelum menyertai Pakatan Rakyat. Bukan semua cadangan dari PAS itu kerajaan pusat tolak, ada juga yang kerajaan pusat terima dan telah dilaksanakan cuma biasalah sebagai pembangkang mesti lah ada saja yang tak cukup, nama pun pembangkang. Di harap PAS dapat menerima pelawaan PM Najib untuk mewujudkan kerajaan perpaduan yang bertunjangkan al-Quran dan as-Sunnah.

Tentang PKR? Boleh pergi jahanam sama itu parti yang memecah belahkan Melayu dan Islam. Apabila yang terkeji, terhina di sanjung dan di angkat menjadi ketua maka para pengikutnya akan berperangai seperti anjing yang merayu disuapkan pedigree. Cakap lah macam mana sekalipun, rakyat sebenarnya sudah muak dengan segala pendedahan terhadap anwar. Waima dari Datuk Eskay, Ummi Hafilda, mahupun Ezam semua orang dah tak sanggup nak bagi ulasan kerana anwar cuba menegakkan benang yang basah dan tak akan tegang melainkan ‘senjata’nya sahaja. PAS diharap jangan terpedaya dengan segala janji manis yang keluar dari mulut dajjal Malaysia ini.

Semoga PRU-13 nanti tidak ada lagi pergaduhan, permusuhan, perkelahian, sesama Muslim. Tidak ada lagi yang lebih adil di Malaysia ini yang memerintah melainkan dari bangsa Melayu sendiri. Hidup Melayu!!!

Sunday, May 15, 2011

GAMBAR MESYUARAT PERWAKILAN PEMUDA SG. BESAR

sumber: omei shooter


PR PENIPU!!! ELAUN GURU KAFA HANYA RM200...


Walaupun sudah lama isu ini di keudarakan oleh para blogger di alam maya namun Yong tetap nak teruskan pendedahan sebenar apa yang berlaku kepada kerajaan pimpinan PR sekarang. Sebelum itu Yong ucapkan terima kasih kepada kerajaan negeri Selangor khususnya yang telah dapat menunaikan janji pilihanraya walaupun tidak semua. Kita sebagai manusia biasa memang susah nak tunai kan semua janji dalam sekelip mata, maka perlu mengambil masa walaupun 4 tahun untuk tunaikan. Janji wajib di tunaikan.

Seorang sahabat Yong yang menjadi guru KAFA di salah sebuah sekolah di daerah Sabak Bernam memberitahu Yong yang kerajaan negeri Selangor hari ini bagus kerana tidak mungkir janji untuk menaikkan elaun KAFA ke RM1000. Syukur Alhamdulillah hari ini guru tersebut tidak merungut lagi.

Tetapi adakah kalian sedar bahawa sebenarnya Kerajaan Selangor hanya memberikan RM200 sahaja kepada tiap-tiap guru KAFA. Jadi mana datangnya baki RM800? 

Kerajaan Persekutuan/Pusat yang telah menyelesaikan baki RM800 untuk diberikan kepada guru-guru tersebut menerusi JAKIM dan disalurkan kepada JAIS dan semua Jabatan Agama Islam Negeri yang lain. Ini adalah untuk memenuhi janji BN yang telah lama berjanji untuk menaikkan elaun KAFA tetapi masa tidak mengizinkan mereka berbuat demikian apabila Selangor telah bertukar tampuk pemerintahan. Jadi janganlah dibanggakan kerajaan PR yang hanya menjadi perantara Kerajaan Pusat untuk menyalurkan dana tersebut kepada guru-guru KAFA.

Jika Kerajaan PR ini mengatakan bahawa duit elaun KAFA adalah dari mereka, mereka sebenarnya berdusta belaka. Bukan hendak menghasut kalian cuma ingin mendedahkan kebenaran yang selama ini nampak Kerajaan PR begitu perihatin kepada rakyat tetapi sebenarnya hanya cakap kosong.

Sedangkan duit pelajar yang berjaya masuk ke universiti sudah tidak mampu di beri, apatah lagi elaun KAFA. Cukup kaya kah Kerajaan PR jika hanya mencuri pasir dan menebang pokok balak? fikirkan.

~WaKd0b~

Wednesday, May 11, 2011

RAMALAN POLITIK WZWH SELEPAS PRU-13



politik di malaysia telah menunjukkan yang ia sedang menuju kehancuran yang mana formula perikatan yang diterajui barisan nasional yang menekankan perkongsian kuasa sudah tidak diyakini oleh kaum-kaum di malaysia terutama kaum cina yang kita lihat pada hari ini mempunyai perancangan untuk menguasai arena politik malaysia.  isu-isu rasis dan agama menjadi keutamaan. 

situasi politik malaysia selepas pru 13 boleh dikategorikan kepada dua situasi yang agak kalut.

  • Majoriti Cina sokong DAP.
  • Majoriti Melayu dan Bumiputera sokong UMNO/parti Bumiputera.
  • Pengundi India mungkin 60-40, 50-50 atau tidak boleh menentukan sokongan mereka.
Orang atas pagar bagaimana rasional pun akan memilih bangsanya! Ini menambah lagi jurang pola.

Dari segi jangka panjang ini tidak bagus untuk negara. Sistem persekolahan Malaysia yang vernakular merumitkan lagi masalah.

Malaysia amat bahaya kalau kerajaan tidak dapat majoriti mudah bila keadaan "stalemate". Jika pengundi Melayu dan Bumiputera bersatu hati senang kita boleh lihat kumpulan majoriti kaum Melayu Bumiputera plus kaum India dan minoriti Cina.

Kalau kaum Melayu Bumiputera dan India berpecah 50-50 maka apa yang WZWH ramalkan kerajaan "stalemate" akan menjadi kenyataan. Silap jika tidak dapat dikawal rusuhan kaum pasti meletus.

Rakyat mahu pemimpin negara yang ada sedikit elemen diktaktor, ada sedikit elemen Nicollo Machiavelli, ada sedikit elemen Friedrich Nietzsche dan Shih Huang Ti serta politik tegas Muawiyah.

Kepimpinan strategi 'Mr. Nice Guy", "Mr Compromise", "Mr Pleasing" sudah tidak boleh diterima pakai lagi. Ada kaum yang tidak menghargainya.

Jika mahu deal dengan kaum ini maka kita perlu pemimpin yang ada elemen-elemen seperti yang saya gambarkan.

Akhir sekali jika politik Malaysia akan menuju kehancuran maka masa untuk tentera bersedia mengambil alih. Tentera ini bertuankan Agong dan Raja-Raja Melayu.

Malaysia masih ada penyelamat terakhir.

SELAMAT ULANGTAHUN UMNO 65 TAHUN


Tahniah la kepada UMNO yang telah mencapai usia 65 tahun sejak merdeka. Yong sebenarnya tak ada apa nak tulis cuma nak minta jasa baik pemimpin UMNO sekarang yang mudah lupa diri apabila sampai ke pucuk pimpinan tertinggi. Bukan mengharapkan anugerah atau apa tetapi cubalah hargai kami para blogger.

Sedih apabila terbaca blog DARUL EHSAN TODAY yakni sahabat saya juga walaupun pernah jumpa sekali semasa di Janda Baik, Pahang. Sepanjang pemerhatian Yong selama 2hari bersama beliau menjalani kursus di sana, beliau memang sibuk dengan laptop nya sahaja semata-mata mahu mematahkan segala fitnah dari pihak pembangkang. Tidak berjasakah beliau terhadap kepimpinan parti? Yong bukan lah orang kuat parti tetapi agak terkilan juga bila ada para blogger senior yang dilupakan dengan mudah.

Ingatlah Jasa Blogger.

~WaKd0b~

Tuesday, May 10, 2011

UNDI PAS HILANG SONGKOK, UNDI DAP HILANG KEDAI, UNDI PKR HILANG KAMPUNG


TAHNIAH KEPADA PENDUDUK KAMPUNG KERANDANG YANG KAMPUNG MEREKA DIMUSNAHKAN PAGI TADI!!! SOKONGLAH LAGI PKR!!!!


Selama berpuluh tahun Kampung Kerandang wujud sekalipun di atas tanah TOL secara aman damai dan tidak tergugat langsung. Kemenangan PKR yang kemudian menguasai pentadbiran Selangor pula dianggap sebagai satu rahmat yang membole
hkan Kampung Kerandang diberikan geran, apatah lagi cakap berdegar-degar para pemimpin PKR yang mengutuk kerajaan terdahulu kerana tidak memberikan geran kepada kampung berkenaan.

Pagi tadi, Kampung Kerandang, Sungai Tegi hanya tinggal nama. Sebabnya, kampung berkenaan akan dibersihkan dan segala prasarana di kampung tersebut akan dimusnahkan oleh jentera-jentera yang dibawa oleh Kerajaan PKR Selangor.

Pagi t adi juga, Dewan Orang Ramai Kampung Kerandang yang menjadi MARKAS UTAMA PKR sewaktu Pilihanraya Kecil Hulu Selangor, bertukar wajah menjadi kubu 300 orang penduduk Kampung Kerandang yang cuba mempertahankan kampung mereka daripada dimusnahkan oleh kerajaan Khalid Gagap!!!

Ketika Selangor ditadbir oleh UMNO-BN, Kampung Kerandang terselamat daripada dirobohkan walaupun berstatus TOL. Namun penduduk kampung yang lebih mempercayai Anwar Ibrahim, kemudiannya terlalu BERSYUKUR SEBAB PAKATAN RAKYAT MENANG...

Hasilnya, mereka kehilangan kampung dan rumah... sama seperti PENDUDUK KAMPUNG BUAH PALA yang hanya mampu mengenang perkampungan mereka di dalam ingatan saja!!!

Cuba anda baca apa yang berlaku di Kampung Kerandang yang menaikkan bendera PKR pada Pilihanraya Kecil Hulu Selangor tahun lepas dan janji-janji manis para pemimpin PKR kepada penduduk kampung sambil mengutuk pentadbiran Khir Toyo walaupun yang membatalkan TOL tanah di kampung tersebut adalah pentadbiran Khalid Ibrahim! 

BACA DI BAWAH INI:


Nasib yang sama akan terus menimpa perkampungan TOL Melayu di seluruh Selangor yang sebelum ini menjadi penganut setia Pakatan Rakyat!!!

TAHNIAH LAAA... APA NAK BUAT, NAK TUMPANG BAGI SIMPATI PUN, PENDUDUK KAMPUNG SENDIRI YANG MINTA SANGAT KAMPUNG MEREKA DIMUSNAHKAN OLEH DAP-PKR!!!

Masa UMNO perintah, bukan main lagi... UMNO kejam, UMNO zalim, UMNO tidak berhati perut, UMNO itu, UMNO ini... sekarang PKR-DAP alias Pakatan Rakyat yang perintah, rasailah nikmat kasihan belas dan pembelaan daripada Pakatan Rakyat Selangor yang diketuai oleh Teresa Kok dan Elizabeth Wong!!!!

Monday, May 9, 2011

DAP LAKNATULLAH CUBA MENGKAFIRKAN MALAYSIA


Salam, sejak dua menjak ini Pakatan Rakyat terutama DAP telah membangkitkan dan menyemarakkan api kemarahan orang Islam di Malaysia dengan pelbagai isu yang cuba digembar-gemburkan oleh agent-agent nya. Yong memang pantang kalau dengar pasal agama Islam dipermainkan lebih-lebih lagi oleh pihak Kafir Harbi ini. Untuk pengetahuan DAP, penganut agama Islam bukan sahaja dari kalangan orang Melayu sendiri tetapi ada juga dari kaum mereka sendiri Cina dan India. Jadi mengapa perlu dicanang seantero dunia tentang pengubahan agama rasmi Malaysia yang telah termaktub dalam perlembagaan sejak berkurun lama cuba di ubah dan di perkotak katik kan oleh orang-orang yang dengki dan cuba menghapuskan Islam di Nusantara. 

Kenapa perlu diperjudikan hak kebebasan beragama di Malaysia dengan menimbulkan pelbagai isu yang tidak sepatutnya terlintas dibenak otak rakyat Malaysia. Kita seharusnya bersyukur dengan kepimpinan yang sedia ada yang tetap berlandaskan Islam walaupun tidak semua. Kita tetap menghormati penganut agama lain dan tetap membantu memberi peruntukan dan tanah kepada setiap agama di Malaysia untuk membina rumah-rumah ibadat agama masing-masing. Tidak cukup lagikah gereja terbesar di Selangor yang dibina oleh penganut Kristian, atau tidak besar lagikah patung-patung berhala yang terletak di Kelantan? Apa lagi yang tak cukup sehingga agama Islam sebagai agama rasmi hendak ditolak tepi dan digantikan dengan agama Kristian Zionis yang terang-terang menentang kebangkitan Islam di Nusantara.

PAS dan Melayu Islam PKR seharusnya menjadi penasihat tentang perihal agama Islam dan menerangkan kepada DAP Laknatullah ini mengenai dasar-dasar Islam yang telah dilaksanakan oleh Kerajaan Persekutuan tidak bertentangan langsung dengan agama Islam menurut Al-Quran dan As-Sunnah sebagai landasan. DAP ini sudah melampau jika agama Islam tetap hendak dipermainkan.

Mengapa perlu Perdana Menteri yang beragama Kristian hendak diangkat menjadi pemimpin no.1 Malaysia sedangkan majoriti rakyat di Malaysia adalah Melayu dan penganut agama Islam yang suci walau berbeza kaum. Kami orang Islam tidak mengira bangsa akan membantah sekeras-kerasnya terhadap isu ini. Memang tidak akan menjadi kenyataan.

~WaKd0b~

Wednesday, May 4, 2011

MINYAK NAIK LAGI...NI SEMUA ANWAR PUNYA PASAL...



Happy belated Labour Day present from Putrajaya - RON97 up by 20 sen!

Sept 2009 - RM 2.00
July 2010 - RM 2.10
Nov 2010 - RM 2.15
Dec 2010 - RM 2.30
Jan 2011 - RM 2.40
Feb 2011 - RM 2.50
April 2011 - RM 2.70
May 2011 - RM 2.90!


HAAA....dah puas cuti kan? dah sambut hari pekerja kan? esok kerajaan nak bagi hadiah naik harga minyak pulak...jangan la buat-buat terkejut..ni semua salah anwar jugak..kih3

Pak menteri sekalian, Yong bukannya membangkang kerajaan nak naikkan harga minyak. Tapi tolonglah fikir masalah rakyat jelata seperti Yong ni. Jangan lah naikkan harga minyak lagi. Yong tak dapat cari kerja yang stabil lagi sebab baru nak mula hidup. Hutang PTPTN pun belum bayar lagi ni. 

Pak menteri, walaupun Yong baru daftar pengundi tahun ni, tak bermakna Yong akan mengundi Pakatan Rakyat. Yong suka berPerdana Menteri kan orang Melayu yang menjaga Melayu bukan macam Anwar Al-Juburi wa Duburi yang cakap tolong Melayu tapi hipokrit semata.

Pak menteri, Yong duduk kat kampung sebab tolong bapak Yong cari duit nak sekolahkan adik-adik Yong yang tengah belajar. Adik-beradik Yong ramai Pak Menteri dan bapak Yong tak kaya macam Pak Menteri sekalian tapi tidak la Yong sekeluarga tergamak minta sedekah macam Pakatan Rakyat buat untuk perjuangan mereka.

Tak pe lah kalau Pak Menteri nak naikkan harga minyak lepas ni. Asal kan mana-mana projek yang ada tu bagi lah kat kami orang kampung. Kontraktor-kontraktor Pak Menteri semua tak jujur, bagi projek kat kaum lain, PEMALAS.

Sampai sini je luahan hati Yong insan kerdil Pak Menteri. Harap Pak Menteri pertimbangkanlah rayuan Yong.

~Wakd0b~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...