Konco-konco ku

Thursday, February 24, 2011

SEMOGA SENANTIASA DIRAHMATI ALLAH DEMI AGAMA, BANGSA, NEGARA






Jadilah YB yang membawa kebaikan kepada kawasan masing-masing. Jangan di abaikan tanggunjawab yang di amanahkan. Semoga Allah mentakdirkan saudara-saudara ku ini mentadbir negara berpandukan Al-Quran dan As-Sunnah.

~WaKd0b~

Tuesday, February 22, 2011

SETAKAT RM 5 RIBU PUN NAK KECOH...

Mencilok sedikit info dari blog sahabat blogger rbf, di sini Yong hendak memberi sedikit ulasan berkenaan blogger pro kerajaan di bayar gaji sehingga rm5ribu. Banyak tu yop.. kalo separuh dari rm5 ribu tu beri kepada Yong pun dah cukup. Sebab ape..sebab Yong ni penganggur yang berjaya walaupun tidak mempunyai pendapat tapi Yong masih mampu berjalan mendengar ceramah ke sana ke sini kerana memang ada yang sponsor aktiviti Yong ini. Ops! Yong bukan ditaja oleh Anwar bt. Ibrahim. Kalo si Gay ni yang taja Yong confirm Yong punye dubur sudah luas. Stakat Nik Aziz yang taja mana dapat duit, dapat tiket transit masuk syurga je..kahkahkah. 

Memang ada yang taja Yong buat aktiviti yang tidak mendatangkan faedah kepada diri Yong ini kerana Yong bukanlah kontraktor yang suka menempel pada YB-YB yang banyak duit dan bagi projek pada mereka, Yong bukanlah ahli politik yang suka nak bodek rakyat supaya undilah Yong, dan Yong bukanlah artis seperti Anu-warrr yang ramai orang suka ikut bontot dia. Jadi siapa yang taja blog jawaber6 nih??

Haaa...Yong taja diri sendiri sudah. Betul boleh kaya ke kalau setakat buat blog? taik kucing.kahkahkah.. Bodoh punya Hatta sama goblok macam anu-warrr...langsung tak masuk dek akal sebab berapa ramai blogger kerajaan yang perlu Barisan Nasional bayar setiap bulan? Kami bekerja secara ikhlas tanpa mengharapkan balasan. Semuanya adalah kerana perjuangan agama, bangsa dan tanah air. Mesti lah pembangkang buat-buat tak paham sebab; PAS dok perbodohkan rakyat dengan AGAMA, PKR dok melaga-lagakan BANGSA dan DAP dok sibuk nak merampas TANAH AIR Malaysia.

p/s: dengar-dengar Anu-warrr dengan Azmin nak menikah kat Thailand..betol ke ape aku dengar ni..

~WaKd0b~

Monday, February 21, 2011

PAS meraih undi di Lorong Haji Taib

Ops! Yong djalok ngapuro. Yong minta maaf kerana entry kali ini yong bukan nak kutuk orang Kelantan atau Nik Aziz tetapi ini adalah kebenaran yang nyata terang lagi bersuluh. Jika kalian sudah tidak sanggup menatap gambar di atas boleh la tutup terus blog Yong yang tidak seberapa ini.

Ini adalah kisah benar tentang seorang sahabat yong yang gemar menjelajah keheningan malam Kuala Lumpur yang maju dan sejahtera. Mengikut cerita sahabat yong, baru-baru ini dia, Usin (bukan nama sebenar) tergerak hati hendak try ayat power tangkap cintannya kepada golongan nyah yang bersepah di bandaraya Kuala Lumpur. 

Maka, dengan berani dan berbekalkan ilmu yang penuh di dada si Usin ni pergilah ke Lorong Haji Taib yang popular dengan mak nyah yang hot-hot walaupun telah diserbu banyak kali dan balai polis hanya 100meter dari premis kegiatan mereka. Usin pun pergilah keliling tempat mereka dengan kereta sebanyak dua kali dan terus parking keretanya dihadapan kedai mamak bila sudah berkenan dengan seorang mak nyah yang comel muka ala-ala amoi. Pergilah Usin dengan beraninya kepada mak nyah amoi ini. Sesampainya Usin di hadapan mak nyah amoi ini, Usin terus membuka langkah untuk mengayat amoi ini dengan penuh kesopanan dan kesusilaan. 

Start saja Usin habis berbicara, maka giliran manusia dua alam ini pula memulakan tawarannya. Baru sepatah ayat yang dituturkan kepada Usin, Usin sudah terkejut ala-ala beruk kerana manusia yang berada di hadapannya berbahasa Melayu Kelantan. Owh! set-set demo. Kah! Kah! Kah!. Untuk pengetahuan umum, Usin adalah anak jadi Gua Musang, Kelantan. Bapak ustaz imam masjid tapi anak setan iblis di Kuala Lumpur. Jangan marah Usin.hehehe. 

Hendak dijadikan cerita, Usin bertanyalah kepada saingnya ini,
"kenapa berhijrah ke Kolumpo untuk me-nyah?"
Maka dibalas oleh lelaki "confuse" ini, 
"kat Kelantan tak boleh cari makan la Abe. Set-set demo semua nak sedap tapi bayar nak murah je."

Dah lah, Yong tak sanggup nak sambung cerita sebab babak selepas ini agak menjijikkan. Yong pun tak nak tahu apa yang si Usin ni buat dengan lelaki spesis Anuar ini kat dalam kereta. Cukuplah agaknya setakat ini. Motif yong tulis cerita ini kerana ingin memberitahu satu dunia bahawa orang Kelantan bukan semua Malaikat, sama macam negeri lain juga. Cuma dosa mereka akan terampun dan terus masuk Syurga jika ikut Nik Aziz dan mengundi PAS. Idok gitu Nik Ajis?????Kah! Kah! Kah!

Sekian.

~Wakd0b~

Friday, February 18, 2011

PAS mengemis hingga ke Masjid..

Jumaat, 1330 - Masjid Pandan Indah, Ampang. Macam tak percaya PAS sanggup mencemarkan masjid dengan meletakkan 'TABUNG DANA PILIHANRAYA KECIL DUN MERLIMAU'. Mana wakil-wakil rakyat PAS Kelantan yang dapat duit berjuta dari balak? Tak kan mereka ini tidak mampu hendak menolong parti sendiri dengan sedekah untuk berkempen? 

Ini bukan gambar edit atau photoshop. Ini lah realiti yang perlu kita lihat dengan sejujur hati tanpa memikirkan hal politik tanah air. Memang sah lah PAS menjadikan masjid sebagai medium untuk berpolitik. Yong tak nak cakap banyak lah. Sudah tentu tuan-puan khususnya penyokong Pakatan Rakyat dapat menilai sejauh mana keikhlasan hati mereka untuk berjuang memartabatkan agama Islam. Jangan kerana politik, agama Islam dilacurkan.

~Wakd0b~

Monday, February 14, 2011

Penang clash dengan Malaysia

Sempena hari valentine ni Yong bukan nak mengomel pasal kisah jiwang remaja sekarang, kisah mereka berasmaradana atau kisah melahirkan anak luar nikah. Yong nak bersembang pasal Singapore kedua yang akan tercipta tidak lama sahaja lagi jika bangsa Melayu tidak mengambil pusing langsung pasal perkembangan perampasan kuasa ini. Jangan terlalu taksub berdemonstrasi hendak menjatuhkan kerajaan Malaysia, jangan terlalu taksub dengan kes Serambi Pelacur mahupun Si Gay yang sudah tahu bersalah dan tetap lari dari masalah. Mari kita berbincang tentang Pulau Pinang, yang dahulunya aman makmur dengan rakyat berbilang bangsa. Dengan terpeliharanya nasi kandar, boria serta anak mami. Tidak sayangkah kita dengan warisan yang sedia ada ini. Sanggupkah kita kehilangan warisan bersejarah ini sejak zaman berzaman yang tidak mungkin ada pengganti. Berfikirlah wahai bangsa Melayu.


Sedar atau tidak sebenarnya bangsa Melayu di Pulau Pinang sudah semakin berkurang kerana berhijrah ke bandar-bandar besar seperti Kuala Lumpur. Masih adakah sisa-sisa bangsa Melayu atau anak mami yang akan terus mempertahankan Pulau Pinang. Mungkin hanya segelintir. Sejak Pakatan Rakyat mengambil alih tampuk pemerintahan Penang, semakin ramailah bangsa Melayu yang dihalau dari tanah sendiri. Akan bertebaranlah bangsa Cina yang lupa daratan dan lupa jasa budi Melayu yang sanggup berkongsi tanah dengan bangsa lain. Berilah sedikit masa sahaja lagi, tanah Pulau Mutiara akan menjadi hak hakiki bangsa Cina jika bangsa Melayu tidak menentang kezaliman yang diperlakukan oleh bangsa derhaka ini. Diambil dari tajuk lagu Newboyz dahulu "Sejarah mungkin berulang lagi". Adakah Penang akan menjadi seperti Singapore? Tidak hairan jika Lim Guan Eng boleh membaca hadis dan ayat Al-Quran jika mentornya Lee Kuan Yew yang pandai menarik undi Melayu Singapura dengan memakai songkok sebelum si jahanam ini berkuasa dan menidakkan hak istimewa bangsa Melayu di Singapura. Masih butakah rakyat Malaysia.

Kenapa takut melawan kata,
Jika kata benar belaka.
Biar mati kerana agama dan bangsa,
Asal tanah air aman selesa.

p/s: SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL. BERSELAWATLAH KITA KE ATAS JUNJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD S.A.W.

~Wakd0b~

Thursday, February 10, 2011

PKR akan berkubur di Selangor tahun ini.....



Salam 1 Malaysia kepada rakyat Malaysia dan seluruh dunia jika ada yang membaca blog yong yang tidak seberapa ini. Malam tadi yong berkesempatan menjengah sebentar ceramah yang diadakan di Jalan Kebun Klang. Dengan penampilan pemidato terhebat dari ahli UMNO sendiri iaitu Srikandi7 (saudari ummi hafilda), bekas s/u Anu-warrrr (Rahimi), dan ketua pembangkang selangor yang baru Dato' Satim Diman.

Berkisar tentang parti yang agak makin tenggelam dan makin sedikit penyokong iaitu PKR, Rahimi memulakan bicaranya dihadapan lebih kurang 1000 orang penduduk kampung Jalan Kebun dan kampung-kampung yang terdekat. Rahimi memberitahu kebenaran tentang Anu-warrrr dari mula dia berkerja dengan si bedebah itu sehinggalah beliau berhenti atas dasar insaf dan kembali ke pangkal jalan UMNO. Tidak banyak yang diceritakan, sama sahaja apa yang diceritakan oleh bloggers lain kerana beliau sekarang masih dalam kes mahkamah dan tidak mahu si Kapal Sing a song terus menangguhkan kes perbicaraan Anu-warrrr.

Yang menarik pada malam tadi dengan kemunculan Ummi Hafilda yang membawa bukti-bukti aset yang beliau sempat curi dari simpanan abangnya sendiri, Azminah. Memang yong dah agak memang si Anu-warrrr dan Azminah ini adalah pasangan bahagia yang sanggup bermadu kasih sesama mereka kerana mereka ini berkongsi kasih Shamsidar. Tidak percaya tanyalah sendiri pada Nalakarupan (Tokeh judi MAGNUM). Mengikut kata Srikandi7, Shamsidar dan Anu-warrrr sudah lama menjalin hubungan yang terlarang sejak Azminah menjadi orang kanan Anu-warrrr semasa dalam UMNO dan menjadi Timbalan Perdana Menteri lagi. Tidak keterlaluan jika yong katakan di sini si Azminah, Anu-warrrr dan Shamsidar adalah sundal dan dayus. Anu-warrrr pernah berjanji dengan Azminah bahawa jika si bahalol ini berjaya menawan Malaysia, bahalol ini akan menjadi Presiden Malaysia yang pertama selepas di ubah menjadi Republic of Malaysia dan jawatan Perdana Menteri akan di beri kepada Azminah (jika berjaya, Azminah akan menjadi Perdana Menteri termuda di dunia) manakala Shamsidar akan bercerai dengan Azminah yang pondan dan berkahwin dengan Anu-warrrr si pemain belakang (back player) dan akan menjadi First Lady of Malaysia menggantikan Rosmah untuk mencari publisiti.

Bagaimana dengan Datin Seri Azizah?? Datin Seri Azizah akan diceraikan dan biarlah hidup merempat bersama anak-anaknya kerana matlamat Anu-warrrr ini hanyalah untuk menakluk Malaysia dan menjadikan Malaysia negara kedua Singapura. Kenapa Shamsidar memilih Anu-warrr?? Inilah yang menjadi topik hangat, antara si pondan yang tidak punya nafsu dengan isterinya sendiri dan si gay boy yang bisexual bernafsu dengan lelaki dan perempuan, lebih baik Shamsidar memilih Anu-warrrr, lebih nikmat, lebih lazat.

Anu-warrr si bangsat durjana ini tidak mengenang budi. Habis madu sepah dibuang, itulah perumpamaan yang sesuai untuk anak-anak ikannya - Sukma, Azizan, Saiful - kerana selepas mereka-mereka ini menjadi mangsa nafsu songsangnya, si juburi ini tidak langsung mengesat air mani yang melekat pada lubang jubur mereka malah di halau, di maki, di hina bagai anjing kurap. Jika benar Anu-warrrr tidak bersalah kenapa sampai sekarang binatang itu tidak berani angkat sumpah. DAP dan PAS beriya-iya membantu binatang haram ini kerana telah dijanjikan dengan bermacam-macam kemewahan. Pada DAP si binatang ini berjanji akan menjadikan negara Malaysia sebagai negara Republik seperti Singapura dan Indonesia, menghapuskan Hak Istimewa Melayu dan pada PAS binatang ini berjanji akan negara Islam akan diwujudkan dan hukum Hudud akan terlaksana tapi janji tinggal janji. Bodohlah namanya siapa yang percaya pada Anu-warrr si agen Yahudi atau lebih sopan dengan panggilan Dajjal.

Nak lagi bukti? Pergi dan dengarlah sendiri pengakuan Ummi Hafilda di Ceramah yang akan diadakan pada 13 Februari ini di Johan Setia, Klang. Bawalah sekali keluarga, sahabat, girlfriend, boyfriend untuk sama-sama mendengar dan berfikir tentang manusia jahat yang diberi nama Anwar bt. Ibrahim.........

Wassalam.

~WaKd0b~

Wednesday, February 9, 2011

CERAMAH MARI JAHANAMKAN PKR!!!


ceramah paling panas malam ini akan berlangsung di jalan kebun klang.

umi hafilda, rahimi osman dan dato satim diman akan menggegar jalan kebun.

lokasi : perkarangan rumah hj kamal arifin, lot 3746 lorong haji soeb,jalan kebun.

tarikh/masa : 9 februari 2011 jam 8.30 malam.

sebarkan kepada rakyat. nuar konpem menggigil !

Saturday, February 5, 2011

PKR kian runtuh....


Assalamualikum dan salam 1Malaysia kepada readers sekalian. Berita terbaru yang Yong terima ini tidak sedikit pun mengejutkan Yong kerana Yong sudah dapat mengagak akan ramai lagi pemimpin PKR yang akan meninggalkan Anu-war dan kekasihnya Azminah. Mengikut sumber warisan2057, pengerusi PKR Sabah, Pajuddin Nordin telah meletak jawatan walau kerusi itu belum hangat didudukinya. Sebelum ini kedengaran seorang pemimpin PKR dari kaum India dan seorang lagi pemimpin dari Negeri Sembilan jika tidak silap akan meletak jawatan, namun lain pula yang meletak jawatan. Ini bermakna jentera PKR sudah ampuh dan tidak bermaya lagi untuk meneraju pakatan pembangkang. Kita saksikanlah lagi drama yang akan muncul tidak lama lagi. Tunggu........................

~WaKd0b~

PAKATAN RAKYAT DI MINTA BERTENANG.

Sabtu, 5 Februari 2011 - Isu rakyat Malaysia lambat dibawa pulang oleh Kerajaan Malaysia adalah isu tergopoh-gapah yang cuba ditimbulkan oleh pihak pembangkang.  Pembangkang diharap supaya lebih bersabar dan bertenang kerana Tan Sri Muhyiddin Yassin telah memperjelaskan didalam Utusan bahawa penghantaran rakyat Malaysia pulang ke tanah air bukanlah perkara remeh kerana ia memerlukan kebenaran pihak Mesir yang masih dalam keadaan kucar-kucir.  Pihak TUDM sedang berusaha keras untuk memperuntukkan 9 kali penerbangan sehari ke Mesir dengan niat agar kesemua rakyat Malaysia dapat dibawa pulang dengan selamat. 

Tidak perlu dipolitikkan isu ini sehingga berdemo ke kedutaan Amerika kerana ini akan mengeruhkan keadaan yang sedia ada kelam kabut.  Harap banyak bersabar kepada pihak pembangkang dan biarlah Kerajaan Malaysia uruskan.  Jangan terus menerus menimbulkan isu perbezaan politik kerana Kerajaan BN tidak akan membeza-bezakan fahaman politik yang dibawa oleh pelajar walaupun ada setengah penuntut yang merupakan penyokong tegar PAS.  Apa yang penting saat dan detik ini hanyalah keselamatan pelajar di sana yang masih dalam keadaan trauma.  Diharap pihak lain tidak campur tangan dengan proses pemindahan ini.

~WaKd0b~

Friday, February 4, 2011

BN MENANG, MINYAK NAIK 10SEN...


Yong tahu isu ni dah lama, tapi memandangkan masih lagi kedengaran mereka-mereka yang tidak berpuas hati tentang minyak naik sebab BN menang di Tenang adalah dusta sama sekali. Ini semua adalah kebetulan yang tidak disengajakan. Mereka-mereka ini kita tidak boleh dipersalahkan kerana mereka ini malas membaca berita luarnegara mahupun ekonomi. Yang selalu dibace adalah hiburan atau sukan tidak diselak langsung lampiran ekonomi atau krisis luar negara. Tidak mengapa, biarlah Yong yang memberikan jawapan dan kebenaran. Mahu percaya atau tidak terpulang.

Krisis di mesir adalah petunjuk kepada kejatuhan sumber minyak dunia, kerana mesir adalah penyumbang minyak dunia yang ke-2 terbesar. Makanya, pelabur-pelabur sudah angkat kaki terlebih dahulu dan lombong-lombong minyak terbiar dek kerana rusuhan menentang kerajaan. Readers boleh lah tengok sendiri di sini.

Maka tuan-tuan, puan-puan sudah lihatkan sebab utama mengapa harga minyak naik. Tetapi janganlah dipolitikkan harga minyak RON97 sebab golongan macam kita ni ramai pakai RON95 saja. Sepatutnya orang asing la yang banyak merungut pasal kita rasanya tidak terlalu terbeban dengan kenaikan ini. 

Yong mendoakan agar rakyat dan pelajar Malaysia di Mesir selamat sampai ke tanah air. Janganlah dipolitikkan isu penghataran pulang rakyat Malaysia. Dengar cerita Kerajaan Kelantan hanya keluarkan duit untuk rakyat Kelantan sahaja. Tidak kasihankah Nik Aziz kepada rakyat Malaysia lain yang kebanyakannya Islam yang masih dalam ketakutan dan kebingungan. Sedarlah kerajaan Kelantan, janganlah terlalu racist hingga saudara sebangsa dan seagama dipinggirkan.

~WaKd0b~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...