Konco-konco ku

Thursday, September 30, 2010

Tuhan dah bagi petunjuk dah tue....

SINGAPURA: Bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew (atas), dimasukkan ke hospital lewat semalam bagi mendapatkan rawatan untuk jangkitan paru-paru, lapor media tempatan.

Stesen Channel NewsAsia berkata, negarawan berusia 87 tahun itu sepatutnya hadir pada upacara memperingati Balaji Sadasivan, seorang menteri kanan kerajaan, yang meninggal dunia Isnin lalu, tetapi sebaliknya beliau dimasukkan ke Hospital Besar Singapura (SGH). 



Menteri Mentor Lee Kuan Yew bercadang untuk menghadiri upacara bagi memperingati Dr Balaji petang ini, tetapi doktor di SGH mahukan beliau masuk wad untuk menjalani rawatan bagi jangkitan paru-paru, kata satu kenyataan ringkas setiausaha akhbarnya, Yeong Yoon Ying, yang disiarkan dalam laman web stesen penyiar berkenaan. 

Lee adalah perdana menteri pertama Singapura dan dikenali kerana berjaya mengubah negeri kota berkenaan daripada sebuah pelabuhan dunia ketiga kepada salah sebuah negara terkaya di Asia dalam tempoh 30 tahun.

Beliau meletakkan jawatan pada 1990 tetapi terus memainkan peranan sebagai penasihat berpengaruh dalam kerajaan.

Beliau memegang jawatan Menteri Mentor dalam Kabinet anak lelakinya, Perdana Menteri, Lee Hsien Loong.

Lee menyampaikan ucapan pada forum perniagaan Russia-Singapura kelmarin. Akhbar Straits Times Singapura berkata Lee mendapat rawatan fisioterapi awal kelmarin di sebuah hospital selepas terjatuh Isnin lalu.

Pada September tahun lalu, Lee menjalani rawatan denyutan jantung tidak normal dengan jayanya.

Dalam temu ramah dengan New York Times awal bulan ini, Lee Kuan Yew berkata beliau mulai merasai kesan peningkatan umur tetapi boleh menerimanya. AFP/AP 

*****************************************************

hahahaha..takziah kepada Lee Yahudi. itulah balasan tuhan yang dijanjikan oleh Allah kepada manusia yang tidak bersyukur dan cuba menghancurkan Islam. apa lagi Lim Kit, Lim Guan? buta lagi ke? lepas pemimpin PAP ni siapa pulak lepas ni? pemimpin DAP ke? kita tengok jela. Yong xberani la nak suh orang tu mati cepat.

~WaKd0b~


“IRRITATING BEHAVIOR” - Le Meridien Hotel, Kuala Lumpur



hari ni Yong nak kongsi ngan korang semua pasal report yang Yong buat. hotel 5 star yang tiada sopan. mentang2 Yong orang kampung ingat Yong bodoh la boleh senyap cam tu je. baca lah untuk tatapan bersama.

"28Sept.2010,1030am-Recently I had an event in Le Meridien Kuala Lumpur. As a five star hotel, I'm expected that the service will be excellent. When I first arrived at the hotel, just wearing an old-t shirt, I went out for smoking outside the lobby area. I do went inside and outside the hotel for couple of times, maybe irritated by my movement, one of the staff (wearing a black suit and spectacles) said something which i considered as very rude, especially when it comes out from a five star hotel staff. The guy said "Keluar masuk keluar masuk" to himself which obviously refer to my friends and I. In my opinion, just because i'm not wearing expensive suit or equal to that, should i been treated that way?? what if i'm just wearing an old t-shirt, am i not still your guest?? This is my first time being there and i'm definitely will not going there anymore. It's such a shame as Le Meridien is one of Starwood properties."

~ WaKd0b ~

Wednesday, September 29, 2010

Nik Aziz ajak ahli UMNO sertai PAS demi perpaduan Melayu

KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, hari ini mengajak ahli UMNO menyertai PAS sebagai cara menangani isu perpaduan orang Melayu. 

Mursyidul Am PAS itu berkata, ini kerana parti berkenaan mewakili semua yang beragama Islam, dan sewajarnya orang Melayu yang juga orang Islam berada di dalam parti berkenaan.


"UMNO tak payah bertanding selama-lama dan duduk dalam sebuah parti, iaitu PAS. Kalau boleh, tak perlu ada parti orang Melayu lain selain daripada PAS," katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis penyampaian komputer riba kepada 200 pelajar Kolej Masterskil Kampus Metro Kota Bharu, di sini hari ini.



Beliau mengulas kenyataan Timbalan Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan, agar UMNO tidak menandingi kerusi Dewan Undangan Negeri Galas pada pilihan raya kecil yang akan diadakan tidak lama lagi. 

Takiyuddin sebaliknya mencadangkan kerusi itu diserahkan kepada PAS demi perpaduan orang Melayu selain mengelakkan pergeseran berpanjangan antara dua parti utama orang Melayu tersebut. 

Nik Abdul Aziz juga menegaskan perkara tersebut sudah sekian lama menjadi hasratnya. 

Ditanya mengenai calon untuk pilihan raya kecil tersebut, Nik Aziz berkata PAS tidak mempunyai masalah untuk memilih calonnya. 
"Sebagai sebuah parti yang sentiasa berada dalam persiapan sama ada musim pilihan raya atau tidak, soal calon sudah lama dikenal pasti, cuma ia akan diputuskan oleh pucuk pimpinan parti. 

"Apatah lagi apabila PAS sudah ada kelab penyokong bukan Islam iaitu Cina yang boleh diletakkan sebagai calon jika perlu, cuma ia akan diputuskan oleh pucuk pimpinan parti," katanya. 

Kerusi Galas kosong selepas penyandangnya Che Hashim Sulaima dari parti Pas meninggal akibat barah usus pada Isnin lalu. - BERNAMA 

********************************************************************************

Ulasan Yong: elok sangat lah tu kan..yang UMNO ajak PAS pun ajak. apa mahu ditunggu lagi. bergabung lah. buang UMNO, PAS.. buat parti baru untuk orang MELAYU. tak usah nak gaduh lagi. fikirkan lah wahai pemimpin teragung sekalian. kita diambang kebinasaan. Yong tak nak kutuk Nik Aziz sebab Yong masih hormat beliau sebagai ulama' negara. kamu semua nak cakap apa cakap lah. Yong tetap sokong UMNO dan Nik Aziz. tapi satu je silap kat kenyataan Nik Aziz iaitu meletakkan bangsa Babi sebagai wakil. yang ni Yong akan tentang abis-abisan. kata nak bantu orang Melayu, kenapa nak bagi bangsa Babi ni letak jadi calon? lupakan je bangsa Babi ni untuk kesejahteraan bangsa mulia Melayu bersama.

p/s: teringat seorang kawan pernah menjerit kepada Yong. "Woi ade BABI kena langgar!" Yong pun pegi lah menjenguk sebab kat kampung Yong memang ade babi hutan. Sekali pegi tengok rupanya bangsa Cina yang kena langgar. motif??

~WaKd0b~

Nikmat Kesihatan

Dua nikmat agung yang diabaikan kebanyakan orang ialah kesihatan dan masa lapang. (Hadis riwayat Imam Bukhari, Tirmidzi dan Ibn Majah)


Ini adalah cerita bergambar yang sebenar . 
Ianya boleh merubah hidup kita, cara kita berfikir serta maksud hidup kita.

Ianya adalah kisah seorang lelaki dari Bahrain yang bernama Ibrahim Nasser. Dia telah lumpuh sepenuhnya sejak lahir dan hanya boleh mengerakkan kepala dan jari-jari. Pernafasannya juga terpaksa menggunakan alat bantuan pernafasan. 


Ibrahim telah menanam keinginan untuk bertemu dengan Sheik Nabeel Al-Wadi seorang ulama’ dari Kuwait .  Ayah Ibrahim telah memohon kepada Syeikh Nabeel Al-Wadi agar dapat menunaikan hajat anaknya Ibrahim untuk berjumpa dengannya.


Ini gambar Syeikh Nabeel di Lapangan Terbang dalam perjalanan untuk berjumpa dengan Ibrahim. 

Ibrahim tersangat gembira dapat berjumpa dengan Sheikh Nabeel bila beliau membuka pintu biliknya. Kegembiraannya dapat digambarkan pada raut wajahnya sehingga sukar baginya untuk berkata-kata pada mulanya. 


Saat-saat bila Syeikh Nabeel masuk ke dalam bilik Ibrahim.


Dan ini adalah wajah kegembiraan Ibrahim bila dapat berjumpa dengan Syeikh Nabeel 

Perhatikan alat pernafasan dileher Ibrahim…dia tidak dapat bernafas secara normal. 


Syeikh Nabeel mencium dahi Ibrahim.


Ibrahim bersama-sama ayah, bapa saudaranya dan Syeikh Nabeel.

Syeikh  Nabeel dan Ibrahim berkongsi cerita tentang dakwah melalui internet dan segala macam usaha yang diperlukan olehnya. Mereka juga berkongsi cerita tentang perkara lain.


Semasa perbualan mereka , Syeikh Nabeel telah bertanyakan satu soalan yang telah menyebabkan Ibrahim tidak dapat menahan tangisan lantas menghamburkan air mata. 


Ibrahim tidak dapat menahan air mata yang mengalir apabila mengenangkan pengalaman yang menyedihkan .


Syeikh Nabil mengusapkan air mata Ibrahim.


Tahukah anda apakah soalan yang telah menyebabkan Ibrahim tidak dapat menahan kesedihan sehingga menangis sepuas-puasnya ? 
Syeikh Nabeel telah bertanya kepada beliau, sekiranya Allah memberikan dia nikmat kesihatan sehingga dia boleh berjalan, apakah yang akan dilakukan olehnya ?

Mendengar Soalan ini, Ibrahim telah menangis sepuas-puasnya sehingga ayahnya, bapa saudaranya dan kesemua orang di dalam bilik itu termasuk juga jurugambar telah menangis ..

Dia telah menjawab, demi Allah jika saya boleh berjalan maka saya akan menunaikan sholat saya  di masjid dengan penuh gembira dan akan menggunakan segala nikmat kesihatan untuk mendapat redha Allah. 
Wahai saudara-saudara sekelian Allah telah memberikan kita semua nikmat kesihatan dan kita semua boleh berjalan dengan tidak ada masalah.
 
Adakah kita menunaikan sholat kita di masjid ataupun kita hanya membuang masa berjam-jam di depan TV dan komputer ?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...