Konco-konco ku

Monday, August 30, 2010

Isu siswa berpolitik dibincang dengan Pas, Gerakan

PULAU PINANG 29 Ogos - Perbincangan mengenai cadangan supaya mahasiswa dibenarkan aktif berpolitik akan diteruskan dengan pelbagai pihak termasuk parti-parti politik.

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, beliau sendiri akan bertemu Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Nasrudin Hassan dan Ketua Pemuda Gerakan, Lim Si Pin minggu depan untuk tujuan itu.  Selain parti politik, jelas beliau, kementerian juga akan berbincang dengan beberapa kumpulan pelajar dan bekas pelajar bagi mendengar pandangan masing-masing seterusnya dapat memberi kebaikan kepada semua pihak.

"Saya harap semua pihak yang setuju atau tidak, boleh terus berbincang bagi mencari pendapat terbaik untuk kebaikan bersama.  "Saya fikir perbincangan sebegini memang baik, kita harus lapang dada dan bersikap terbuka," katanya.  Beliau ditemui selepas merasmikan program Youth Jam anjuran DiGi Telecommunications Sdn. Bhd. di sini hari ini.

Semalam, Saifuddin yang juga ahli Majlis Tertinggi UMNO menjelaskan, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak masih bersikap terbuka membincangkan cadangan penglibatan mahasiswa dalam politik kepartian walaupun Kabinet telah memutuskan untuk melarangnya sebelum ini.  Katanya, ini kerana Perdana Menteri menyifatkan suasana politik semasa mementingkan perbincangan idea dan bukannya berteraskan siapa berkuasa.  Menurut Saifuddin, ramai ahli masyarakat belum memahami dan memerlukan masa untuk menyakinkan mereka kenapa cadangan tersebut wajar dilaksanakan. "Namun, lambat-laun saya yakin ia akan menjadi realiti dan ia sama sekali tidak akan menghuruharakan suasana kampus. "Sebagai contoh, banyak universiti di luar negara membenarkan pelajarnya berpolitik," ujarnya.

*******************************************



Wak doB ngomong:
Akhirnya, bangkit jugak isu ni. Yong setuju sangat-sangat dengan Saifuddin. Sokong 100% mahasiswa dibenarkan berpolitik. Bukan apa, macam Yong kat kampung masuk Kelab Mahasiswa Parlimen Sungai Besar tapi bila masuk belajar balik dah tak dapat nak bergiat aktif sebab terikat dengan AUKU. Yong paham kerajaan takut pengundi muda akan lebih berpihak kepada parti pembangkang, tapi kalau kerajaan tak benarkan mahasiswa mengutarakan pendapatnya dalam politik macam mana kerajaan nak tahu yang mahasiswa tu sokong parti mana? 

Kenapa diluar negara boleh dibenarkan membuka kelab penyokong UMNO contohnya walhal di negara sendiri tak boleh? Satu je sebabnya, kerana kebanyakan pelajar Malaysia yang keluar negara di taja oleh kerajaan, so mereka wajib sokong kerajaan. Betul tak Dato' Seri Najib? Kalau Yong terfitnah Yong jalok ngapuro. Luaskan lah pemikiran politik yang membina dan menolong Malaysia membangunkan lagi negara ini. Kalau Saifuddin nak ajak Yong berbincang pasal politik mewakili mahasiswa, Yong dengan berbesar hati. Yong suka cara macam ni lagi-lagi bila berkerjasama dengan parti-parti pembangkang yang boleh dibawa berbincang. HIDUP POLITIK MALAYSIA! ~dob~

Sunday, August 29, 2010

Mana Satu Dulu?? Melayu ke Malaysia?


Ahad, 29 Ogos 2010 - Jumaat yang lepas Yong hadir ke Auditorium DBKL nak dengar la gak ape yang KJ nak present pasal Youth Lab nih. Yong dengan semangatnya pergi sana ponteng kerja (memang tak ada kerja pun). Bagus juga KJ nih bangkitkan isu-isu berkaitan orang muda sekarang. Sebagai orang yang masih muda, Yong setuju sangat-sangat dengan KJ pasal ekonomi,AUKU,politik,hak orang muda,PTPTN, macam-macam lagi lah. Yong ade CD pasal proposal KJ ni. Kalau nak boleh la contact Yong. Dah habis KJ present dan selepas PM Najib bagi ucapan sikit, tiba lah sesi yang Yong nanti-nantikan - Sesi Dialog. Yong tengok memang ramai yang nak berdialog dengan PM, maklumlah bukan senang nak berdialog dengan PM face-to-face. Tapi Yong kesal sedikit la pasal 80% yang bertanyakan soalan adalah dari bangsa asing, orang Melayu hanya 20% je. Yong dah dapat agak dah, kalau orang asing yang tanya mestilah racist, tanya pasal hak istimewa orang Melayu, biasiswa, pinjaman bank untuk Bumiputera dan berbagai lagi lah. Dah nak dekat orang last yang ajukan soalan kat PM, Yong tertarik dengan soalan seorang Paria nih yang mula nak marakkan api perkauman. 

Soalan dia berbunyi, "Mana Satu Dulu? Melayu ke Malaysia?". PM dan KJ lambat hendak menjawab, maklumlah nak jaga sensitiviti antara kaum. Nanti kalau keluar jawapan orang ramai cakap PM racist pulak kan. Lebih baik diam dari berkata-kata. Tapi jangan la terus diam membisu. Kalau bagi Yong yang jawab, of course Yong jawab "MELAYU DULU LA KELING PARIA." Kalau tak ada Melayu yang buka Malaysia siapa lagi? Orang Celeng dan Paria nih datang Malaysia sebab jadi kuli orang British suruh kerja lombong ngan estate. Buta ke buat-buat bodoh? Bodoh sejarah punya orang, lu duduk Malaysia atas ikhsan Tun Abdul Rahman je, bukan lu punya negara. 1Malaysia yang dicanang oleh PM menuntut kaum lain hak kesamarataan. Beb kalo dah termaktub dalam Perlembagaan, Hak Istimewa Orang Melayu tu jangan kacau la. Betul lah pemerhatian Yong selama ni, kaum asing semakin berani nak minta macam-macam dari kerajaan, ni golongan yang tidak sedar diri . Nusantara ni Melayu yang punya. Dari kesultanan Melayu Melaka dulu, Temasek(Singapura),Riau(Indonesia),Sulu(Filipina),Siam(Thailand),Tanah Melayu(Malaysia). Sekarang je ramai penjajah kat negara-negara Melayu dulu. Buka lah buku sejarah balik. 

Ni Yong arek share sitik gambar neng BN YOUTH LAB.
(maaf kualiti gambar kurang, guna K618i jek)







~dob~

Thursday, August 26, 2010

dajjal CORNER : THE GATE = SURIA KLCC


Mungkin ramai yang tidak percaya teori saya sendiri yang mengatakan bahawa menara kebanggaan kita, menara KLCC adalah salah satu simbol Freemason yang dengan sengaja diletakkan di negara kita supaya kita membangga-banggakan keagungan menara tersebut yang menjadi antara bangunan tertinggi di dunia. Tanpa kita sedari, kita juga telah mengagung-agungkan Freemason dan menjadi pengikut mereka.

Freemason adalah salah satu daripada organisasi rahsia Yahudi yang bekerja bersama Dajjal laknatullah dalam melaksanakan misi mereka mengawal dunia (New World Order). Selain daripada Freemason, banyak lagi organisasi-organisasi rahsia yang mempunyai misi yang sama seperti Illuminati (Illuminati menggunakan lambang piramid yang mengandungi MATA SATU/all-seeing eye didalamnya), Skull and Bones, Opus Dei, Priory of Sion, the Bilderberg Group, agensi-agensi Hollywood (CW Chanel, Columbia TriStar, etc..) dan bermacam-macam lagi. Tujuan mereka menubuhkan berbagai organisasi dalam mencapai satu misi yang sama hanyalah semata-mata untuk mengelirukan dan membutakan mata hati umat-umat manusia seluruh dunia dan menanamkan sifat Dajjal yang buta satu matanya (celik mata penglihatan tapi buta mata hati). 
 
 
Di atas adalah gambar “Master’s Carpet” yang telah saya highlightkan unsur-unsur penting didalamnya yang terdapat pada KLCC dan satu lagi struktur kebanggaan Malaysia yang akan saya beritahu kemudian.

Tak perlulah rasanya saya terangkan unsur masonic yang telah saya highlightkan dengan garisan berwarna kuning. Menara KLCC yang terkenal di serata dunia dengan nama Menara Berkembar Petronas telah menepati ciri ini. Dua tiang ini adalah Jachin dan Boaz yang menjadi lambang kebanggaan Freemason. Bekas-bekas Presiden Amerika yang menjadi ahli tertinggi Freemason seperti George Washington telah meletakkan kedua-dua tiang ini di hadapan kubur masing-masing sebagai tanda kebanggaan mereka.



Unsur kedua iaitu lantai berpetak (garisan merah) juga boleh didapati berhampiran dengan KLCC. Dalam gambar di atas, lantai berpetak berada di bawah Jachin dan Boaz. Sama juga dengan lantai berpetak yang terdapat di KLCC tetapi telah disorokkan di dalam bangunan. Lantai berpetak ini terdapat di dalam bangunan Suria KLCC bukan di dalam dua menara utama bagi menepati syarat bahawa lantai ini berada di bawah tiang, bukan di dalam.
 
 
Dah terang lagi bersuluh, gambar ini membuktikan lantai berpetak Freemason di Suria KLCC. Nama ‘Suria’ juga diambil daripada objek sembahan agama-agama pagan iaitu matahari. 




Persamaan ketiga (garisan hijau) menunjukkan satu mata yang kuat memerhati selari dengan matahari dan bulan. Secara logiknya, matahari dan bulan berada dalam kedudukan selari di angkasa. Jadi, mata yang telah memerhati pergerakan kita selama ini juga tergantung jauh di angkasa.
 
 
 
RazakSat, satelit terbaru milik Malaysia adalah objek yang paling menepati ciri-ciri all-seeing eye. Berada selari dengan matahari dan bulan di angkasa, satelit ini juga memerhati tiap gerak-geri kita melalui kamera CCTV, internet dan bermacam lagi teknologi. satelit ini jugalah yang menghantar segala maklumat yang telah kita tulis di internet (Facebook) kepada agensi-agensi perisikan seperti CIA dan FBI bagi memantau segala kegiatan kita dan menyenangkan kerja-kerja mereka menghapuskan mereka yang menentang. Lihat sajalah apa yang sudah terjadi kepada Michael ‘Mikaeel’ Jackson yang dibunuh dengan penuh konspirasi setelah memeluk Islam. Berkemungkinan juga artis-artis lain seperti Britney Spears yang pernah berminat untuk mendekati Islam diugut bunuh kerana impak yang mereka boleh bawa kepada dunia Islam adalah sangat besar dan dapat merosakkan plan yang telah mereka rancang sejak sekian lama.

Lain-lain persamaan yang terdapat antara Menara KLCC dan Freemason.

Pedang yang menghubungkan kedua-dua tiang Jachin dan Boaz bakal menjadi senjata penting ketika perang akhir zaman nanti walaupun zaman kita dibanjiri dengan teknologi-teknologi terhebat yang pernah kita saksikan. Selain itu, kaki yang mendokong jambatan KLCC juga sangat menyerupai logo Freemason! Kedua-duanye mempunyai bentuk yang lebih runcing di bahagian bawah dan dicantum keduanya dengan satu bulatan di tengah.
 
 
 
Inilah bukti besar dan jelas yang menunjukkan negara kita masih dibawah jajahan kafir laknatullah. Kita selama ini telah dibutakan dengan tipu daya syaitan. Sesungguhnya dajjal telah berjaya menanamkan sifatnya dalam diri kita. Dia telah berjaya membutakan mata hati kita. Tanpa mata hati, kita akan sesat walaupun mata penglihatan kekal celik.

Sekian, segala yang baik itu datang daripada Allah dan yang buruk itu datang daripada kelemahan diri saya sendiri. wAllahua’lam. ~dob~

Tak Dapat Duit Royalti, Saman Petronas Ada Pula Duit??

Kelantan saman PETRONAS


2010/08/26

Kes tuntutan royalti minyak ke Mahkamah Tinggi Isnin ini .

KOTA BHARU: Kerajaan PAS Kelantan akan mengemukakan saman terhadap PETRONAS berhubung tuntutan royalti minyak yang didakwa dikeluarkan dari perairan negeri itu di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Isnin ini.

Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan negeri, Datuk Husam Musa, berkata langkah menyaman PETRONAS itu diputuskan pada Mesyuarat EXCO yang dipengerusikan Menteri Besar, Datuk Nik Aziz Nik Mat, di Kota Darul Naim, semalam.

Katanya, Nik Aziz dan Timbalannya, Datuk Ahmad Yaakub, dijangka hadir di Mahkamah Tinggi itu selepas mengetuai solat hajat di Masjid Wilayah Persekutuan bagi memohon keberkatan Ilahi supaya PETRONAS terbuka hati mengambil keberkatan Ramadan. 

Solat hajat diadakan supaya PETRONAS terbuka hati pada Ramadan ini untuk membayar royalti sebelum hari raya.

Saman ini hanya membabitkan PETRONAS. Kita baik dengan Kerajaan Malaysia, kita tidak bergaduh, katanya selepas mesyuarat itu semalam.

Husam berkata, dalam kes saman itu kerajaan negeri tidak menetapkan tuntutan yang dibuat, sebaliknya terserah kepada mahkamah menentukannya.

*********************************************

         Yong pun doakan supaya Kelantan cepat la selesaikan isu ini.. Solat hajat supaya Petronas bagi duit kat Negeri Kelantan. Nak tanye kat Nik Aziz, tiada ke cara lain lagi untuk menaikkan taraf ekonomi rakyat Kelantan selain sibuk menuntut royalti minyak dari Petronas? Yong tidak salahkan Nik Aziz dalam isu ini, betul apa yang Nik Aziz buat tu. Memang hak Negeri Kelantan dapat royalti minyak. Yong sokong sangat-sangat. Petronas bagi saja lah duit royalti. Bagi mana yang boleh. Yong kesian dekat rakyat Kelantan, kesian dapat pemimpin yang fikirkan masalah duit. Mata duitan ke Nik Aziz ni? Saman la banyak-banyak kat Petronas. Karang duit royalti minyak tak dapat, habis pulak duit rakyat Kelantan bayar upah peguam lantikan mereka. Siapa yang untung? Peguam ataupun bangsa asing yang untung sebab dapat duit. Siapa yang bodoh? -renungkanlah.  ~dob~

Wednesday, August 25, 2010

WAJIB BACA: KRISTIAN DI MALAYSIA SEMAKIN RANCAK.

Nama saya Salleh Bin Omar, nama Kristian Joseph.

Saya dilahirkan di Kedah pada 5/5/1940, bapa saya seorang India Muslim dan mak saya orang Banting, Selangor. Bapa saya telah pulang ke India dan emak saya berada di Kedah,Pondok Kg Pisang. Pada 1970 saya telah pergi ke Johor Bahru untuk mencari kerja bersama-sama kawan-kawantetapi gagal. Saya terpaksa tidur di stesen keretapi. Saya telah bertemu dengan seorang paderi bernama Father Chong. Kami diberi layanan istimewa,tempat tinggal, makan dan minum dan tinggal selama 2 tahun. Kami diajar sembahyang dalam bahasa Inggeris.

Pada satu hari iaitu dalam tahun 1974, saya telah bertemu dengan seorang paderi besar di Malaysia, dari KualaLumpur bernama Kamaruddin Hj Ahmad. Beliau telah membawa saya tinggal diseksyen 14, Jalan Gasing, Petaling Jaya. Kami belajar selok belok agama Kristian di Gereja Jalan Gasing dan dibina khas! untuk orang Melayu beragama Islam (ada hingga sekarang).Setelah satu tahun saya tinggal disana, saya telah dihantar ke Indonesia selama 6 bulan, belajar cara-cara untuk sembahyang orang mati, talkinkan orang dan macam-macam lagi dalamBahasa Malaysia .



Saya belajar sekali dengan Ibu Tien Suharto yang menjadi pemimpin agong Wanita Kristian seluruh Asia dan Bendahari Agong wanita Kristian seluruh Indonesia . Saya pulang ke Malaysia, kemudian dilantik sebagai pendakwah dari Perlis hingga ke Johor Bahru. Oleh kerana saya aktif di gereja, saya dihantar pula ke Filipina selama 1 bulan, belajar selok belok Kristian dalam bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia kerana terdapat orang Malaysia ,Singapura dan orang Filipina.

Kemudian saya balik ke Malaysia sebagai pendakwah dibayar RM60.00 sehari, kenderaan percuma, seramai 6 orang. Selepas itu dihantar ke Singapura selama 1 bulan di Port Carzy bersama En Aziz orang Telok Intan. Beliau adalah Setiausha Agong Persatuan Melayu Kristian Singapura. Beliau juga adalah bekas Tentera Udara Di Raja dan berhenti memegang jawatan setiausha agong Kristian Singapore . Apabila dilantik ke gereja saya masih lagi ketua dakwah bersama 6 orang kawan.

Saya dihantar ke Baptish Church di Ipoh, dibekalkan duit RM1,400.00, bersama 2 orang kawan dan sebuah kereta untuk mengkristiankan pelajar-pelajar dan pemuda-pemuda Negeri Perak.... Pada bulan Januari saya berasa tak tenteram dan telah bertemu dengan Tuan Ibrahim, Kadi daerah Ipoh dan membawa saya bertemu MuftiNegeri Perak dan En Azlan, Pengarah Jabatan Agama dan saya terus bertaubat.


Jumlah Kristian seramai 3,000 orang telah dikristiankan, terutama penduduk Negeri Perak dan Johor Bahru, Manjoi dan Rapat Setia (Perak). Cara hendak mengenali mereka Lelaki - Berseluar hitam, berbaju putih, bertali leher hitam, bawa beg James Bond (elaun satu hari RM60.00 ). Perempuan - Berbaju putih skirt hitam dan reben hitam. Di Kuala Lumpur - Daya Bumi, Kota Raya dan Sg Wang Plaza.

Cara-cara berdakwah:
Mereka akan menemubual, tanya asal terutama pencari kerja. Pendakwah akan belanja makan apa saja, mempelawa tempat tinggal(asrama 120 katil, makan disediakan) didakwah dengan kaset, cara perlahan-lahan diajak sembahyang dengan diberi satu cross selepas dibawa sembahyang akan diberi sejenis air hitam (holy water). Setelah diberi minum 1 minggu lidah menjadi hitam, tidak boleh mengucap dan mendengar azan macam menutup telinga hal dakwah Islam tidak mahu. Air itu khusus untuk orang Islam sahaja. Kewangan gereja RM12.6 juta, sumber dari Sabah, Sarawak ,Filipina dan Singapura.

Motorola adalah penyokong dakwah Kristian ini (terletak di Petaling jaya, Pulau Pinang dan Senawang). Senawang terlibat seramai 200 orang, ketua di Senawang, Haji Hanapi Saat dan Hj Ismail orang Sungai Petani Kedah. Haji Hanapi bekas guru - akibat desakan hidup terpengaruh dengan Kristian. Sekolah yang paling teruk dilanda Kristian ialah Victoria Institution. Pengetuanya En Ismail Rahim. 20 orang telah Kristian-susah untuk diberi nasihat kerana kebanyakannya anak menteri dan datuk-datuk.

Di Ipoh
Sekolah Tengku Abd Rahman (STAR)- 2 orang Sekolah teknik seorang pelajar perempuan (bersalib) telah bertaubat, bila saya tanya, katanya untukmain-main saja, akhirnya dia bertaubat. Banting Kamariah bt Sidek -
lepasan sekolah ditarik oleh seorang guru Cina (pendakwah Cina dibayar RM165.00 sehari) En Salleh Omar yang menawarkan cek sebanyak RM10 juta kepada Yusof Noor untuk mengadakan persidangan Kristian sedunia (sebagaimana tersebar di akhbar)1982.

Salasiah bt Sidek- Sekolah Tengku Khursiah, Seremban balik ke Nibong Tebal, accident motor, didalam tudungnya ada salib. Punca terjebak dalam Kristian:

1. Desakan hidup
2.. Kurang agama

Beliau telah dapat menarik semula 300-400 orang kepada Kristian.Beliau sekarang bekerja dengan Badan Kebajikan Islam Perak. Beliau mendedahkan juga matlamat 1990 untuk menawan satu Malaysia/Brunei kepada Kristian. Padri Besar di Malaysia ialah Kamaruddin Hj Ahmad. Pairin Ketingan adalah penaungnya dan saya sebagai timbalan padri itu. Beliau telah dihantar ke Melaka (masjid paling banyak). Beliau pergi setiap masjid bertanya imam dan bilal untuk membuat kajian mengapa umat Islam malas ke masjid. Selepas
mesyuarat 3 hari saya hantar 6 orang pendakwah, tidak sampai sebulan 400 orang telah masuk Kristian di Melaka.


Target Kristian: Pemuda yang tidak faham agama, ada yang tidak tahu Fatihah dan dengan rock-pameran di kapal-kapal. Cara untuk masuk Kristian, mereka perlu gambar 2 keping dan duit setem $7.00 pergi ke mahkamah di Selangor, Kedah, Kuala Lumpur angkat sumpah. Nama dalam kad pengenalan tidak ditukar (sukar nak dikesan)

Beliau beri penerangan kepada
1. Polis Bukit Aman,
2. Pusat Islam (untukmenyedarkan umat Islam)

Bila dibaca kitab tidak akan terpengaruh dengan Kristian ini. Seorang bekas padri Abd Rahman Yaakob (Pengarah Anti Dadah,Batu Gajah) pernah menjadi padri selama 23 tahun. En Abd Rahman adalah berdakwah didalam bahasa Inggeris. Beliau sebagai padri dikenakan 4 syarat:

1. Tidak boleh hisap rokok
2. Tidak boleh minum arak
3. Tidak boleh makan benda-benda berdarah
4. Tidak boleh kahwin.

Holy water dibawa dari Indonesia (Ketua padriIndonesia) bapak Bruto yang menyediakan air ini.. Percetakan buku-buku Kristian di Cheras telah disiasat dan mereka ada lesen. Ketua padri Kamaruddin Hj Ahmad. Dalam pada berdakwah Kristian sebanyak 3 negeri tak boleh dimasuk Kristian iaitu,Kelantan, Kedah dan Terengganu, mereka pernah dipukul hingga patah tangan.

*PENGUMUMAN - HARAP DISAMPAIKAN! KPD ORANG ISLAM KITA
'Sebarkanlah walausatu ayat pun'

(Sabda Rasulullah SAW) 'Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan
mengampuni bagimu** dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan
Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telahmendapat kemenangan yang besar.'


(Surah Al-Ahzab:71) demi kebaikan kita bersama
untuksuami,isteri,anak-anak,kaum keluarga,saudara- mara,
sahabat-handai dan
generasi akan datang yang kita sayangi. 'Agungkanlah dan laungkanlah 'Allah
hu Akbar'......maha suci Allah.

Macam-macam Lambang Malaysia.


Agak-agak pernah tak semua parti ni ada tujuan yang sama? Negara kecil yang punyai banyak parti politik. Berapa kerenah parti kerajaan nak ikut? Kalau tak diikutkan akan jadi pembangkang. Sampai bile?? ~dob~

Tuesday, August 24, 2010

Jangan Lupa Budi.

 

Selasa, 24 Ogos 2010 - Astaghfirullahala'zim...apa nak jadi dengan Malaysia n Indonesia sekarang ini. Makin panas, makin berantemen. Kalau dah sampai main pijak-pijak bendera negara, negara lain pun akan marah kalau bendera mereka sendiri kena pijak. Yong tak mahu tahu siapa yang bersalah dalam hal ni. Sebab dua-dua pun ada Yong ada kena-mengena. Tapi disebabkan Yong tinggal kat Malaysia, Yong tetap pertahankan negara Yong. Sampai dipijak bendera dan baling najis manusia. Agak melampau. Wong neng kono ojo la koyo bocah cilik perange ne. Isin la sitik. Indonesia, Malaysia dah macam saudara. Malaysia minta tolong Indonesia buat bangunan kat Malaysia. Indonesia menjalinkan hubungan diplomatik melalui perniagaan dengan Indonesia. Sepatutnya perkara ini haruslah ditangani dengan baik. Nak halau orang Malaysia di Indonesia?? Fikir sendiri lah berapa ratus ribu pula orang Indonesia di Malaysia?? Mahukah mereka dihalau pulang ke negara mereka sendiri? Mereka nak makan apa? Fikirlah Indonesia. Kami membantu rakyat Indonesia. Jangan disebabkan beberapa perkara kecil yang sepatutnya boleh dibawa berbincang, timbul pula peperangan yang mengorbankan nyawa seperti yang pernah terjadi dahulu. Fikirkanlah. ~dob~

Monday, August 23, 2010

Lihat tiga titik hitam di tengah2 selama 10 saat dan selepas itu cuba kamu lihat ke dinding. Anda pasti terpaku, kagum dan naik bulu roma. Subhanallah!

Sikap berdiam diri Tsu Koon ditegur

Oleh NIZAM YATIM
nizam.yatim@utusan.com.my



KUALA LUMPUR 22 Ogos - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon digesa supaya tidak berdiam diri berhubung tindakan pemimpin Cina yang mempersoalkan hak keistimewaan kaum Melayu.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, sikap sedemikian adalah tidak wajar kerana Presiden Gerakan itu merupakan menteri yang memegang portfolio berkaitan dengan perpaduan di negara ini.

''Kenapa dia tidak tegur Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek yang buat cadangan supaya dikurangkan ekuiti bumiputera 30 peratus dalam semua sektor ekonomi secara berperingkat?

''Tsu Koon perlu nyatakan pendirian supaya dia tidak dianggap 'secara halus' turut sama bersama-sama kumpulan yang anti-Melayu kerana beliau sebelum ini adalah orang yang bertanggungjawab membuatkan orang Melayu Pulau Pinang merempat, ketika menjadi ketua menteri di negeri itu," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.



Ibrahim mengulas kenyataan Tsu Koon semalam yang menasihatinya supaya memberikan tumpuan bagi meningkatkan taraf bumiputera daripada mengatakan ini dan itu yang melukakan perasaan kaum lain di negara ini.

Tsu Koon berkata, Presiden Perkasa itu juga harus lebih memberikan perhatian untuk memperkasakan pengetahuan, kemahiran dan daya saing di kalangan bumiputera.

Pada Rabu lalu, Perkasa membuat laporan polis berhubung ucapan Soi Lek pada Kongres Ekonomi Cina di sini pada 14 Ogos lalu yang menggariskan sebanyak 12 resolusi bagi memantapkan pelaksanaan Rancangan Malaysia Ke-10.

Antara cadangan Soi Lek adalah supaya kerajaan mementingkan keupayaan merit dan bukannya kuota bagi memberi peluang kepada semua pihak untuk bersaing secara sihat dan adil.

Dalam pada itu, Ibrahim menegaskan, adalah tidak wajar Tsu Koon hanya menegur Perkasa yang dikatakan telah melukakan hati kaum lain sedangkan nasihat sama tidak diberikan kepada pemimpin kaum Cina dan India yang turut bertindak sedemikian.

''Tidak wajar cadangan untuk kurang hak ekuiti bumiputera 30 peratus, lagi pun jumlah ini adalah tidak adil kerana nisbah bumiputera di negara ini 67 peratus. Adakah cadangan ini tidak melukai hati kaum bumiputera?'' katanya.
 *********************************
Wak Dob ngomong:
Yong wes perati sui wes wong celeng ki..perange koyo celeng ireng. Dino ki Yong arek ngomong orak ilok karo wong celeng ketek ki. Ngomong koyo paria. Sopo seng paham opo seng Yong arek ngomong ki eleng-eleng ke la. Yong tidak pelik dengan kenyataan-kenyataan Celeng sekarang ini. Mereka dilihat lebih ultra-kiasu dari sebelum ini. Itulah Yong sudah kata, Celeng-celeng ini bersatu nak jahanamkan Melayu. Mintak keluarkan saja Gerakan dan MCA dari Barisan Nasional. Yong bukan bersikap rasis. Tapi kamu lihat saja lah sendiri siapa yang lebih bersikap rasis? Bangsa Celeng atau kita?
~dob~

MUHASABAH: KENAPA YAHUDI BIJAK??

Pendedahan Eksklusif Tentang Yahudi Laknatullah:

Setelah berada 3 tahun di Israel kerana menjalani housemanship dibeberapa hospital disana, ada beberapa perkara yang menarik dapat saya perhatikan untuk dijadikan tesis ini, iaitu "Mengapa Yahudi Bijak?". Memang tidak dapat dinafikan ramai cendikiawan berbangsa Yahudi, dari segala bidang, Engineering, musik, saintis dan yang paling hebat ialah bidang perniagaan, dimana ia memang paling tersohor. Hampir 70% perniagaan di dunia dikuasai oleh kaum Yahudi, dari kosmetik, pakaian, pemakanan, senjata, perhotelan, perfileman di Hollywood dan sebagainya.

Ketika tahun kedua, akhir bulan December 1980 dan sedang saya menghitung hari untuk pulang ke California saya terfikir apakah sebabnya kaum Yahudi begitu pintar? Kenapa tuhan memberi kelebihan kepada mereka? Apakah ini suatu kebetulan? Atau olah manusia sendiri? Adakah bijak boleh dijana? Seperti kilang pengeluaran? Maka saya pon tergerak membuat tesis untuk Phd saya, disamping kebaikan untuk umat sejagat dan dapat hidup secara harmoni. Untuk pengetahuan anda tesis yang saya lakukan ini mengambil masa hampir lapan tahun, ini kerana untuk mengumpulkan data-data yang setepat mungkin. Antara data-data yang saya kumpulkan ialah pemakanan, adat resam, ugama, persiapan awal untuk melahirkan zuriat dan sebagainya dan data data tadi saya cuba bandingkan dengan bangsa dan kaum kaum lain.

Marilah kita mulakan dengan persiapan awal melahirkan zuriat. Di Israel, setelah mengetahui yang sang ibu sedang mengandung, pertama kali saya perhatikan ialah, sang ibu akan sering menyanyi dan bermain piano dan si ibu dan bapa akan membeli buku metamatik dan menyelesaikan masalah metamatik bersama suami, saya sungguh hairan kerana teman saya yang mengandung sering membawa buku metamatik dan bertanya kepada saya beberapa soalan yang beliau tak dapat menyelesaikanya, oleh kerana saya memang minat tentang metamatik, tentu saja dengan senang saya bantu beliau. Saya bertanya kepada beliau, adakah ini untuk anak kamu? Beliau menjawab, "ia, ini untuk anak saya yang masih didalam kandungan, saya sedang melatih otak beliau, semuga ia menjadi genius apabila dewasa kelak" Perkara ini membuat saya tertarik untuk mengikut perkembangan beliau seterusnya. Berbalik kepada metamatik tadi, tanpa merasa jenoh beliau membuat latihan metamatik sehingga beliau melahirkan anak.

Seperkara lagi yang saya perhatikan ialah pemakanan beliau, sejak awal mengandung beliau gemar sekali memakan kacang badam dan korma bersama susu, dan untuk tengah hari makan utama beliau ialah roti dan ikan tanpa kepala bersama salad yang digaul dengan badam dan berbagai jenis kekacang, menurut beliau daging ikan sungguh baik untuk perkembangan otak dan kepala ikan mengandungi kimia yang tidak baik yang dapat merosakkan pengembangan dan penumbuhan otak anak didalam kandungan. menurut beliau ini adalah adat orang orang yahudi ketika mengandung dan ianya menjadi semacam kewajipan untuk ibu ibu yang sedang mengandung mengambil pil minyak ikan.

Ketika saya diundang untuk makan malam bersama orang orang Yahudi, perkara pertama yang saya perhatikan ialah menu mereka.. Setiap undangan yg sama perhatikan ialah mereka gemar sekali memakan ikan (hanya isi atau fillet) dan biasanya daging tidak akan ada bersama dimeja jika ada ikan, menurut mereka, campuran daging dan ikan tak elok dimakan bersama. Salad dan kacang adalah suatu kemestian, terutama badam.

Seperkara yang pelik ialah mereka akan memakan buah buahan dahulu sebelum memakan hidangan utama. Jangan terperanjat jika anda diundang kerumah Yahudi anda akan dihidangkan buah buahan dahulu. Menurut mereka, dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan, ini akan menyebabkan kita merasa ngantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran disekolah.

Di Israel, merokok adalah taboo, apabila anda diundang makan dirumah Yahudi, jangan sekali kali merokok, dan tanpa malu mereka akan menyuruh anda keluar dari rumah mereka dam merokok diluar rumah mereka. Menurut saintis di Universiti Israel , siasatan menunjukkan nikotin dapat merosakkan sel utama pada otak manusia dan akan melekat pada genes, ini bermakna keturunan perokok bakal membawa generasi yg cacat otak ( bodoh atau lembab). Suatu penemuan yg dahsyat ditemui oleh saintis yg mendalami bidang genes dan DNA. Para perokok harap ambil perhatian. (Ironi nya, pemilik pengeluar rokok terbesar adalah ...... tekalah sendiri..!)

Perhatian saya selanjutnya ialah melawati tadika mereka, Pemakanan anak anak tadi cukup dikawal, makanan awal ialah buah buahan bersama kacang badam, diikuti dengan menelan pil minyak ikan (code oil lever) Didalam pengamatan saya, kanak Yahudi sungguh bijak dan rata rata mereka memahami 3 bahasa iaitu Hebrew, Arab dan Inggeris dan sedari awal lagi mereka telah dilatih bermain piano dan violin, ini adalah suatu kewajipan. Menurut mereka bermain musik dan memahami nota notanya dapat meningkatkan lagi IQ kanak kanak dan sudah tentu bakal menjadikan budak itu bijak. Ini menurut saintis Yahudi, gegaran musik dapat stimulate (semacam senaman untuk otak) maka itu terdapat ramai sekali genius musik terdiri dari kaum Yahudi.

Seterusnya ke darjah 1 hingga 6, anak anak Yahudi akan diajar matematik berkonsepkan perniagaan dan pelajaran sains amatlah diberi keutamaan. Di dalam perhatian peribadi saya, perbandingan dengan anak anak di California, ianya jauh berbeza tentang IQ dan boleh saya katakan 6 tahun kebelakang!! !. Segala pelajaran akan dengan mudah di tangkap oleh anak Yahudi. Selain dari pelajaran tadi sukan juga menjadi kewajipan bagi mereka dan sukan yg diberi keutamaan ialah memanah, menembak dan berlari, menurut teman saya ini, memanah dan menembak dapat melatih otak mem fokus sesuatu perkara disamping mempermudahkan persiapan untuk perhidmatan negara.

Selanjutnya pemerhatian saya menuju ke sekolah tinggi (menengah) di sini murid-murid ditekan dengan pelajaran sains dan mereka digalakkan mencipta produk. Segala projek mereka walaupon kadangkala kelihatannya lucu dan mengarut, tetap diteliti dengan serius apatah lagi ianya berupa senjata, perubatan dan engineering, idea itu akan dibawa ke institute tinggi di Politeknik dan Universiti.

Satu lagi yang diberi keutamaan ialah fakulti perniagaan. Saya sungguh terperanjat melihat mereka begitu agresif dan seriusnya mereka tentang perniagaan. Di akhir tahun di universiti, para penuntut dibidang niaga dikehendaki melakukan projek dan mempraktikkannya dan anda hanya akan lulus jika kumpulan anda (10 pelajar setiap kumpulan) dapat keuntungan sebanyak $US1juta! Anda terperanjat? Itulah kenyataan, dengan rangkaian seluruh dunia dan ditaja sepenuhnya oleh syarikat milik Yahudi, maka tidak hairanlah mereka dapat menguasai ½ perniagaan didunia! Siapakah yg mencipta design Levis yg terkini? Ianya dicipta di Universiti Israel oleh fakulti bisnes dan fesyen.

Pernahkah anda melihat cara orang Yahudi melakukan ibadah mereka? Salah satu caranya ialah dengan menggoyangkan kepala mereka, menurut mereka ini dapat mengaktifkan otak mereka dan menambahkan oksijan dikepala, banyak ugama lain di Timur Tengah, seperti Islam juga ada menyuruh umatnya menunduk atau menggoyangkan kepala, ini guna dapat mensimulasikan otak kita supaya bertambah aktif. Lihat orang orang Jepun, mereka sering menunduk-nundukkan kepala dan ianya sebagai adat. Ramai orang orang Jepun yg pandai? Adakah ianya sebagai kebetulan? Kegemaran mereka ialah sushi (ikan mentah). Adakah ini kebetulan? Fikirkanlah!

Pameran seni di sepanyol
dgn berani mmenzahirkan penghinaan
sbg bukti ISLAM semakin lemah.
xkira dari pucuk pimpinan hingga ke orang bawahan.
     
Berpusat di New York, Dewan Perniagaan Yahudi bersedia membantu mereka yg berminat untuk melakukan bisnes (sudah tentu untuk Yahudi sahaja). Jika mereka ada idea yg bernas, jawatan kuasa akan memberi pinjaman tanpa faedah dan pentadbir dari jawatan kuasa tadi akan bekerjasama dengan anda untuk memastikan yg perniagaan mereka menurut landasan yg betul. Maka itu lahirlah Starbuck, Dell, Coca cola, DKNY, Oracle, Perfileman di Hollywood, Levis, Dunkin Donut dan ada beratus kedai ternama dibawah naungan dewan perniagaan Yahudi di New York. Graduan Yahudi dari fakulti perubatan New York akan disarankan untuk mendaftar dipersatuan ini dan digalakkan memulakan klinik mereka sendiri dengan bantuan wang tanpa faedah. Barulah saya tahu mengapa hospital di New York dan California sentiasa kekurangan doktor pakar.

Kesimpulanya, pada teori saya, melahirkan anak dan keturunan yg bijak boleh dilaksanakan dan tentunya bukan semalaman, ianya memerlukan masa, beberapa generasi mungkin? Persiapan awal adalah ketika sang ibu mengandung, galakkanlah si ibu melakukan latihan matematik yg mudah tetapi konsisten di samping mendengar musik klasik (bagi umat Islam lebih baik diperdengarkan bacaan ayat suci Al-Quran - admin). Seterusnya ubahlah cara pemakanan, makanlah makanan yg elok dan berkhasiat yg baik untuk otak, menghayati musik sejak kecil adalah baik sekali untuk pertumbuhan otak kanak kanak, dengan bermain piano dan violin sudah tentu dapat melatih anak anak mencerdaskan otak mereka. Demikian juga sukan yg memerlukan kosentrasi yg tinggi, seperti memanah, bola keranjang, dart dan menembak. Merokok menjanjikan generasi yg moron (goblok) dan sudah tentu genes bodoh akan mengikut ke generasi si perokok. Lawatan saya ke Singapore pada tahun 2005 amat memeranjatkan sekali! Di sini perokok seperti di anak tirikan dan begitu susah sekali untuk perokok, dan anda tahu berapa harga sekotak rokok? US$ 7 !!! ini bersamaan perbelanjaan sehari untuk makan anda!! Saya puji sekali sikap pemerintah Singapore dan menakjubkan sekali!!! Dan seperti Israel ianya begitu taboo dan cara pentadbiran dan segi pembelajaran mereka hampir serupa dengan Israel , maka itu saya lihat banyak institusi pelajaran mereka bertaraf dunia walaupun hakikatnya negeri Singapore hanyalah sebuah pulau sebesar Manhattan !!


Anda mungkin musykil, benarkah merokok dapat melahirkan generasi goblok? Saya telah menemui beberapa bukti menyokong teori ini. Lihat saja Indonesia, jika anda ke Jakarta, di mana saja anda berada, dari restoran, teater, kebun bunga hingga ke muzium, hidung anda akan segera terbau asap rokok! Dan harga rokok? Cuma US$ .70cts !!! dan hasilnya? Dengan penduduknya berjumlah jutaan orang berapa banyakkah universiti terdapat di sana? Hasil apakah yg dapat dibanggakan? Teknologi? Jauh sekali. Adakah mereka dapat berbahasa selain dari bahasa mereka sendiri? Mengapa mereka begitu sukar sekali menguasai bahasa Inggeris? Ditangga berapakah kedudukan mereka di pertandingan matematik sedunia? Adakah ini bukan akibat merokok? Anda fikirlah sendiri.

Di tesis saya ini, saya tidak akan menimbulkan soal ugama atau bangsa, adakah Yahudi itu zalim sehingga diusir dari semenjak zaman Paraoh hingga ke Hitler, bagi saya itu isu politik dan survival, yg ingin saya ketengahkan ialah, mampukah kita dapat melahirkan generasi yg bijak seperti Yahudi? Jawapannya ialah mungkin dan tidak mustahil dan ianya memerlukan perubahan, dari segi pemakanan dan cara mendididik anak dan saya kira hanya memerlukan 3 generasi sahaja. Ini dapat saya lihat sendiri tentang cucu saya, ini setelah saya mengajar anak saya melalui program yg telah saya nyatakan di atas tadi, pada umur 9 tahun (cucu saya) dia dapat menulis esei sepanjang 5 mukasurat penuh. Eseinya hanyalah mengenai 'Mengapa saya gemarkan tomato! ' Selamat sejahtera dan semuga kita dapat melahirkan manusia yg bijak dan bersifat mulia untuk kebaikan manusia sejagat tanpa mengenal batasan bangsa.

Penulis : Dr. Stephen Carr Leon
Di alih bahasa oleh :Adibah Mohd NoorMatriculation Lecturer, Department of SciencesUIA Matriculation Centre, Petaling Jaya, Selangor.

Sunday, August 22, 2010

WARKAH MELAYU.


Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO) - 100% ahlinya merupakan orang MELAYU yang beragama ISLAM, tiada bangsa lain di dalam parti ini. Kenapa?? kerana hendak menjaga kepentingan orang MELAYU itu sendiri dari dahulu sehingga sekarang. Melayu Jawa, Melayu Mamak, Melayu Banjar, Melayu Mat Saleh, Melayu Minang, Melayu Siam, tidak kira lah susur galurnya dari mana. Asal MELAYU ade tersemat didalam i/c maka secara automatiknya orang itu MELAYU. 


Parti Islam Se-Malaysia (PAS) - 100% ahlinya merupakan orang MELAYU yang beragama ISLAM.  Tujuannya menegakkan agama ISLAM di Malaysia. Tujuannya adalah hendak menegakkan syiar ISLAM di MALAYSIA. Pernah bersatu dengan UMNO. Tetapi disebabkan berbeza fahaman maka mereka berpecah dan membawa haluan masing2. Dahulu, ulama'-ulama' di dalam PAS menjadi penasihat agama kepada kerajaan MALAYSIA tapi sekarang.........mereka ini tetap MELAYU di bumi bertuah MALAYSIA. Tanah tumpah darah MELAYU.


Parit Keadilan Rakyat (PKR) - 70% daripadanya adalah orang MELAYU beragama ISLAM. Mereka bersatu kerana hendak menjaga seorang MELAYU dari fitnah. Lain-lain tujuan penubuhan parti baru ini kurang jelas.
*******************************
Ahad, 22 Ogos 2010 - Hari ini yong orak enek mood arek ngomong keburukan orang lain. Hari ini yong nak berkongsi perjuangan yong. Yong memang orang UMNO (walau baru nak berjinak-jinak). Yong nak orang MELAYU bersatu menentang penjajah-penjajah yang masih bergerak aktif di bumi tercinta MALAYSIA. Memang susah nak satukan orang MELAYU di MALAYSIA ni, tapi tidak mustahil. Yong positif MELAYU akan bersatu satu hari nanti. DAP,MCA,GERAKAN,MIC,PPP tengah bersorak gumbira kerana MELAYU masa kini asek hentam menghentam sesama bangsa. Ingatlah wahai bangsa ku, MELAYU itu kuat lagi gagah perkasa. Ramai tokoh-tokoh kemerdekaan orang kita sendiri. Kenapa kita tidak boleh tolak ketepi sebentar fahaman politik masing-masing. Kita cuba tegakkan syiar ISLAM seperti kemahuan PAS. Kita tolong bangsa sendiri, tidak rugi mana pun sebab tanpa orang MELAYU siapalah kita di bumi merdeka ini. Singapura sedang mengintai peluang hendak merobohkan tembok-tembok perpaduan MALAYSIA. Masih tidak sedarkah kalian? Beralah lah sedikit untuk kepentingan bangsa MELAYU. Kaum Cina semakin ligat menjalankan misi mustahil mereka menghapuskan HAK ORANG MELAYU sedikit demi sedikit. Butakah kalian? Mahukah MALAYSIA menjadi seperti Singapura yang dahulunya MELAYU menjadi pemimpin tetapi sekarang bangsa asing yang memerintah? Mahukah MALAYSIA menjadi seperti Indonesia yang dahulunya MELAYU ISLAM berkuasa di bumi mereka tetapi lihatlah sekarang gereja-gereja semakin banyak daripada masjid? Mahukah MALAYSIA menjadi seperti Thailand yang dahulunya MELAYU SIAM ISLAM senang mengerjakan solat di masjid tetapi sekarang mereka ditembak dengan kejam didalam masjid rumah ALLAH S.W.T.? Jika kita MELAYU bersatu, tiada siapa dapat merobohkan tembok-tembok MELAYU di bumi MALAYSIA. Bersyukurlah MALAYSIA masih aman dan damai tanpa peperangan. Tanpa pertumpahan darah. Hunuskanlah Keris MELAYU jika kita dicabar. Jangan menjadi seperti boneka yang terus menerus menurut kata bangsa-bangsa asing walau mereka berstatus Warganegara. Perkemaskan diri dengan ilmu di dada supaya kita dapat menepis segala fitnah mereka. Isilah rohani kita dengan Iman dan Taqwa kepada Yang Maha Esa agar kita tidak terhasut oleh syaiton Laknatullah. Ketahuilah Kiamat semakin hampir, bermacam-macam tanda telah muncul, bersedialah dengan perisai-perisai sebagai Muslim yang taat kepada ALLAH S.W.T. dan ikut lah AL-QURAN dan SUNNAH NABI ALLAH, MUHAMMAD S.A.W.
~dob~

Saturday, August 21, 2010

DAP + PAP = ISRAEL


All-seeing-eye, ini merupakan salah satu lambang dalam Illuminati yang dirancang oleh Yahudi berabad lama nya. Kat sini yong bukan nak bercakap sangat pasal pertubuhan syaitan ni. Yong nak berkongsi satu informasi berkenaan gerakan Yahudi di Kepulauan Nusantara ni. Tahukah anda semua yang sebenarnya Yahudi sudah lama bertapak di Asia Tenggara? Mesti anda tak perasan kan? 


People's Action Party (PAP) Singapura; Parti inilah yang telah membawa anasir-anasir Yahudi @ Israel ke dalam Singapura. Anda tidak percaya? "Lighting" sign yang ada pada lambang parti ini begitu jelas menunjukkan salah satu lambang dalam Illuminati@Freemason yang diterajui oleh Yahudi. Sedar atau pun tidak, Democratic Action Party (DAP) Malaysia; merupakan anak parti PAP ini yang mengusulkan "Malaysian Malaysia" dengan tujuan menghapuskan hak istimewa orang Melayu. PAP telah berjaya menghapuskan hak orang Melayu di Singapura jadi mereka ingin menghapuskan hak orang Melayu di Malaysia. 


Sebenarnya, Singapura merupakan negara jajahan Israel Laknatullah. Mereka ingin berusaha menghapuskan orang Melayu beragama Islam. Yahudi bukan hendak menghapuskan orang Melayu, tetapi Islam. Ya, Islam kerana mereka amat takut jika orang Islam bersatu, maka akan hancurlah Yahudi. Orang Cina mahu menghapuskan orang Melayu kerana mahu Malaysia menjadi negara republik ke-2 mereka selepas Singapura. Sudah sedarkah kalian?? Dimanakah Melayu selepas ini??Tiada lagi bermakna kata-kata hikmah Hang Tuah - "Tak kan Melayu hilang di dunia."  Yahudi mempunyai agenda tersendiri untuk menghapuskan seluruh umat manusia di atas muka bumi ini..ingat! semua manusia bukan orang Islam sahaja.-sekian, ~dob~

- will be continue -

Friday, August 20, 2010

Anwar Ibrahim Punye Cerita...


Kabare podo sedolor2 ku neng seluruh dunio. Dino ki arek ngomong pasal anwar ki. Alih bahasa: yong sebenarnya dah lama nak tulis pasal anwar ni, tapi tiada bukti atau saksi yang kukuh yang boleh yong mengata dia. yong tak suka buat fitnah membuta tuli. yong arek ngomong enek bukti yang sahih lagi benar. yong ki akeh konco (yong ni banyak kawan), dengan lelaki, perempuan dan shemal (pondan). yong tanye diorang:
****************
Yong:  Betul ke orang ramai cakap, Anwar ni GAY???
Miza (bukan nama sebenar):  Betul la u, kami panggil Anwar tue Papa tau kalau uolls nak tau.
Yong:  Bia btol korang nih. Tak caya la aku.
Miza:  Kalau u tak mau caya dah. Malas mak nak layan uolls nih. Budak2...
****************
Macam tu lah sedikit perbualan yong ngan sorang pondan nih pasal Anwar Ibrahim yang dorang agung-agungkan sgt tu..Yong tak memfitnah ye kawan-kawan. Yong cerita dari cerita yang yong tanye. Kalau pondan tu tipu yong, yong pun terpaksalah tipu anda semua.  -sekian.  ~dob~

Yang Mana Satu Masjid Al-Aqsa???


Setiap kali melihat bangunan kubah emas ini, apa yang anda namakan kepada bangunan ini? Anda sebut ini Masjid al-Aqsa? Anda fikir ini Masjid al-Aqsa kerana siaran berita di televisyen mengatakan ini masjid al-Aqsa? Hanya kerana berita di televisyen menunjukkan imej ini setiap kali timbul isu di Masjid al-Aqsa, maka anda fikir inilah Masjid al-Aqsa? Anda silap, kerana penglihatan dan minda sudah dikuasai Yahudi.

Imej bangunan kubah emas yang anda lihat itu ialah Dome of the Rock (atau Masjid Umar), manakala Masjid al-Aqsa pula dikatakan bangunan berkubah perak hitam yang terletak tidak jauh dari Dome of the Rock. Jadi, mana satu al-Aqsa?

Masjid kubah perak kehitaman, tidak jauh dari Dome of the Rock
Jika dikatakan Dome of the Rock itu sebagai bukan al-Aqsa, maka kita silap. Jawapannya, ia juga al-Aqsa kerana berlaku peristiwa Nabi Muhammad diangkat ke langit di satu tapak dalam Masjid Umar itu.
Jika dikatakan masjid berkubah perak hitam yang berada di sebelah Dome of the Rock itu sebagai al-Aqsa, maka tidak juga silap kerana namanya sebagai al-Aqsa sudah lama diketahui penduduk sekitar Jerusalem. Maka mana satu al-Aqsa yang sebenar? Jawapannya, seluruh kawasan yang menempatkan Dome of the rock dan masjid kubah perak kehitaman itu adalah al-Aqsa. Ia satu kawasan, bukan satu bangunan.
Tetapi, kita asyik disogok dengan imej Dome of the Rock sahaja sebagai al-Aqsa, ia adalah untuk mengalih perhatian umat Islam seluruh dunia terhadap lokasi sebenar Masjid al-Aqsa yang pernah dilawati Nabi Muhammad dalam peristiwa Israk Mikraj. Kerja penggalian oleh Yahudi di Masjid al-Aqsa yang berkubah perak hitam terus dijalankan tanpa banyak halangan kerana penglihatan majoriti umat Islam sudah dialihkan kepada Dome of the Rock. Maka, setiap kali timbul isu protes di kalangan umat Islam Palestin terhadap penggalian Masjid al-Aqsa oleh Yahudi, kita akan ditunjukkan imej Dome of the Rock. Penggalian itu pula diberikan alasan sebagai untuk tujuan cari gali sejarah dan arkeologi theologi.
Kerja penggalian itu secara tersembunyi adalah untuk meruntuhkan Masjid al-Aqsa supaya ia kelihatan seperti ia runtuh dengan sendiri bagi mendirikan semula Istana Kuil Sulaiman (sila rujuk artikel Knights Templar dalam posting sebelum ini, Pertubuhan Dajjal). Istana Kuil Sulaiman itulah yang akan menjadi tempat Dajjal ditabalkan sebagai raja kepada bangsa Yahudi di akhir zaman, ‘raja yang dijanjikan’ di tanah yang dijanjikan.

Menurut kepercayaan (tradisi lisan) masyarakat di Timur Tengah, Masjid al-Aqsa didirikan di atas kesan runtuhan salah satu daripada bangunan istana Nabi Sulaiman yang mana di dasar tanahnya menyimpan saki baki pengetahuan rahsia terhadap ilmu sihir dan rahsia alam jin. Ia juga dikatakan menyimpan rahsia terhadap penyempurnaan pengetahuan alam jin yang tertimbus di dasar tanahnya. Ini kerana dalam tradisi Islam dan Yahudi, Nabi Sulaiman dikenali sebagai seorang manusia yang dikurniakan kelebihan oleh Allah untuk berhubung dengan alam jin. Maka, segala pengetahuan berhubung alam jin telah ditimbus ke bawah tanah (tahu relevan muzik underground dengan istilah ini?) ditanam oleh Nabi Sulaiman sebelum baginda wafat kerana manusia secara dasarnya ditegah untuk mempunyai hubungan dengan jin dan syaitan (kecuali dengan izin Allah).

 Logistik peralatan kerja penggalian di Masjid al-Aqsa
Kembali kepada kerja penggalian di tanah yang dijanjikan. Terma ‘raja yang dijanjikan’ dan ‘tanah yang dijanjikan’ ini tidak terdapat dalam kepercayaan Yahudi Ortodox, melainkan hanya terdapat dalam kepercayaan Yahudi Zionis Gnostic. Doktrin itu hanya dipercayai oleh golongan Yahudi penyembah syaitan sejak zaman Babilon dan Mesir purba serta para Yahudi penganut agama pagan dari zaman awal sejarah kesesatan.

Thursday, August 19, 2010

Teori & Mistik

Dari mana asalnya salsilah "Melayu" apa kaitan dengan : JAWI. Siapa sebenarnya Yahudi Zionis? Kenapa mereka memburu saki baki keturunan Nabi Yusuf? MAHADI berasal dari darah keturunan Nabi Ibrahim = Ishaq+Ismail+ "Q" ? Siapa Q? Siapa Pemuda Bani Tamim? Apakah itu "3Mim"?Tiada NABI diutus ke Nusantara? Islam bertapak kukuh dikelilingi Hinduism dan Budhism...

YAHUDI ZIONIS yang memerintah Israel sekarang ini bukan keturunan NABI ISHAQ. Mereka menipu seluruh penduduk dunia dengan mengaku sebagai Bani Israel padahal mereka ialah bangsa Khazars yang ganas dan bengis dari selatan Russia, induk Yakjuj dan Makjuj yang telah dilepaskan dari tembok Zulkarnain seperti yang dijanjikan di dalam alQuran? Misteri ini kian terbongkar.
SATU KEGANJILAN diakhir zaman......... Penemuan kajian, Melayu Nusantara ialah Bani Ishaq beragama Islam sementara Yahudi Zionis ialah Bangsa Khazar yang berugama Yahudi. ??? Kaum Phastuns di Afghanistan dan Pakistan juga adalah Bani Ishaq??? Misteri yang semakin nyata.

Soi Lek..Soi Lek..Sui BaLek......

Khamis, 19 Ogos 2010 - BODOH!!! Chua Soi Lek buat kontroversi lagi sekali. Dulu pasal Si Celeng ni keluarkan statement bangang "Tolak Ketuanan Melayu" and then sekarang Si Celeng buat kecoh lagi pasal "Hak Istimewa Orang Melayu".  Lu Soi Lek, kalau mau buat peraturan sendiri pegi la balik China Celeng. Jangan cabar orang Melayu. Yong rasa Kerajaan Barisan Nasional dah bagi apa yang bangsa Celeng ni nak boleh dikatakan semua. Ingat la asal usul lu orang Celeng, lu datang Malaya suruh bekerja gali bijih timah untuk ekonomi Malaya ojo kelalen kui. Endas mu wes atos opo arek kenek keplak karo golok.. 13 resolusi hak orang Celeng. Bullshit man. Jangan lupa daratan bangsa Celeng. Ayuh Melayu bangun lah jangan la melayu sangat. Jom kita daftar pengundi cepat! Si Celeng ni dah tau Melayu akan kucar kacir sebab PAS n UMNO tak mau bersatu. MCA, DAP, GERAKAN bersatu sebab mereka Celeng, mereka tolak parti untuk kepentingan bangsa sendiri. Melayu??? Bila??
        ~dob~

Tuesday, August 17, 2010

RENUNGKAN lah ...Lady Gaga- Alejandro New Song...Jangan LALAI diatas ilmu yang kurang


Assalamualaikum .Semoga apa yang nak saya sampaikan harini dapat memberi sedikit manfaat kepada semua khususnya kepada peminat peminat cik Gaga ni .Insya-Allah .Baru-baru ni terdetik nak menyiasat perkembangan baru cik Gaga yang saya sudah tahu tentang dia dan illuminati .Rupanya video untuk lagu Alejandro iaitu lagu baru dia dah release .Banyak kontrevasi tentang video ni .Time nak tengok tu macam ragu-ragu jugak .Yelah vid cik Gaga ni saya sudah sedia maklum banyak unsur-unsur lucah .Tapi oleh sebab nak mengkaji apa yang ada dalam vid dia kali ni jadi saya play jugak vid dia. Jadi seperti yang disangka .Banyak benda yang dapat dilihat dalam video yang membuktikan yang dia memang Illuminati puppet .Ramai lagi artis Hollywood pun sama tapi dia yang paling berpengaruh so far ..

V
ideo yang mencapai lebih dari 20 juta viewer kali ni lebih berani dan mengandungi banyak simbolik .Saya akan cuba explain dari apa yang saya dah dapat di satu web Rasanya ramai jugak yang dah tahu cik Gaga adalah salah satu artis dibawah naungan illuminati .Bagi mereka yang tak tahu apa itu illuminati boleh lah ke web ni http://mistisfiles.blogspot.com/ and tengok dekat belah kanan cari Jentera Fitnah Al-Masih Ad-Dajjal .. Ada complete explanation tentang Illuminati and Freemason juga Lepas dah faham boleh teruskan baca apa yang nak saya explain lepas ni ..

D
alam video terbaru dia .Ada sesuatu yang cuba disampaikan .Ada jalan cerita yang tersembunyi disebalik lagu yang dinyanyikan .Kalau hanya dengar lagu ,mungkin tak banyak yang kita boleh tahu .Kita akan mula analisa dari permulaan video lagu
Alejandro – Lady Gaga hingga habis. Ini adalah jalan cerita berdasarkan video .Jangan hanya baca buka mata tapi baca buka minda .





Video dimulakan dengan laki-laki membuat beberapa formasi dan beberapa dari mereka kepala mereka ditutup dengan sarung, mungkin mengisyaratkan bahawa itu adalah orang-orang tahanan dari beberapa macam. Salah satu laki-laki adalah dalam bentuk piramid sementara yang lain memegang hexagram sebagai tahanan berbaris.
 
“I know that we are young.
And I know you may love me.
But I just can’t be with you like this anymore, Alejandro.”


Selepas tu diteruskan dengan proses pemakaman .Perarakan membawa keranda yang kita dapat nampak Cik Gaga kat depan tu mengenakan jubah hitam dan membawa Sacred Heart (Hati Kudus) .Sacred Heart ni adalah pendarahan hati Tuhan untuk umat manusia (dalam kepercayaan kristian). Kenapa kata Sacred Heart ? Tengok gambar bawah ..Hati yang Lady Gaga pegang tu ada bukan hati biasa biasatapi ada paku dan dawai yang di lilit-lilit (simbolik) yang sama macam Sacred Heart of Jesus (merujuk kepada hati Jesus)..Google untuk baca lebih lagi ..
 
 
 But I just can’t be with you like this anymore, Alejandro. Siapa Alejandro? Seorang lelaki yang dia tak boleh bersama ke? And then dia curang dengan Roberto dan Fernando? (berdasarkan lirik). Jawapan nya tak .Alejandro bukan seorang lelaki. Kalau dengar lagu tanpa tengok video mungkin takkan faham . Gambaran video ni mengatakan bahawa Alejandro mungkin membawa maksud sesuatu yang lebih dalam.. Jadi kalau bukan manusia .Apa dan siapa Alejandro ?
 
 
Kemudian Gaga ni dipaparkan dalam kedudukan berkuasa, memakai mahkota hitam sambil melihat tahanan melakukan persembahan untuknya. Gaga kemudian mengalihkan satu goggle. Sekaligus mempamerkan simbol illuminati - The All-Seeing Eye (bukan sekali tapi banyak kali) untuk mendedahkan sifat sejati dari kekuatannya .
 
 
Selepas itu ada sebuah adegan simbolik lagi, seorang tentera dipaparkan dipasang ke string, seperti boneka. Yang jelas menunjukkan yang ada seseorang ‘control’ dia .Atau senang kita guna istilah dia adalah ‘mind-control slave’ .Dia tidak boleh mengawal pergerakan sendiri.. Dan memegang senjata di kemaluannya. Wajah dianampak kosong, nampak bingung betul betul seperti seorang hamba yang di-control segala pergerakannya - oleh Gaga si illuminatist tak guna .
 
 
Dalam adegan selanjutnya, Gaga sedang berbaring ,memakai red latex suit yang untuk biarawati tu (Kristian) dan memegang tasbih .Okay jadi boleh nampak kan ..Waktu scene ni gaga pandang ke langit dan menyanyi part : “Stop, please, just let me go, Alejandro” .Sebaik saja dia sebut “Alejandro” Gaga mengangkat dua tangannya kelangit . Jadi dalam ni kita boleh nampak dengan jelas nampak yang Alejandro merujuk kepada tuhan bukan manusia .
 
“She hides true love
En su bolsillo.
She’s got a halo ’round her finger,
Around you.”
 
Maksud lirik ni pulak .A halo' bermaksud ia dianggap "suci"(holy). Around her finger(cincin kawin) merupakan penyatuan Gaga dengan tuhan melalui agama, tapi dia sekarang malu dengan pernikahan ini kerana suaminya telah mati.Jadi dia menyembunyikan cincin itu di bolsillo nya, bolsillo dalam Sepanyol yang bermaksud poket dan mula menyalahkan tuhan. Selepas sahaja lirik tu ..Konsep penolakkan (rejection) ditujukan kepada Tuhan bermula ..Kerana Tuhan nampaknya tidak memenuhi keperluan rohani Gaga. Dia kemudian memutuskan untuk mencari ketuhanan diri .Dengan memeluk satu spirituality yang baru .Dalam video ni lebih menunjukkan yang Gaga telah bertukar dari biarawati menjadi paderi Luciferian (Syaitan) . Kenapa kata jadi paderi Syaitan ?

( Mata Satu yang kita tahu simbolik kepada Illuminati)
 
Saya kata paderi syaitan sebab tengok jelah jubah Gaga di atas .Ada banyak sangat simbol salib terbalik .Ni menunjukkan bahasa simbol yang membawa maksud yang jelas .Kita tahu salib adalah simbol keimanan bagi agama Kristian kerana mewakili pengorbanan Jesus & kebangkitan . Dalam Kristian, salib terbalik dikenali sebagai "Cross Of St.Peter", untuk menghormati Simon Peter yang diminta untuk disalibkan terbalik kerana dia merasa tidak sesuai untuk dihukum mati dalam hal yang sama seperti Kristian lain .,Tapi dalam kalangan bukan-Kristian, salib terbalik merupakan simbol penyelewengan dan sesuatu yang membawa kuasa negatif kerana simbol terbalik selalu ditemui dalam ilmu hitam dan Satanisme iaitu pemujaan syaitan..
 
 
Salib terbalik dan pentagram terbalik adalah simbol yang selalu digunakan untuk berhubung dengan syaitan. Untuk memuja dan menyeru syaitan .


“ In symbolism, an inverted figure always signifies a perverted power (…)Black magic is not a fundamental art; it is the misuse of an art. Therefore ithas no symbols of its own. It merely takes the emblematic figures of white magic, and by inverting and reversing them signifies that it is left-handed.”- Manly P. Hall


Waktu ni lirik ni yang dinyanyikan menunjukkan gaga tidak mahu diganggu oleh tuhan .

Dont bother me, Dont bother me, Alejandro (merujuk kepada tuhan)

Don't call my name ,Don't call my name, Bye Fernando .
I'm not you're babe , I'm not you're babe, Alejandro (tuhan)
 
Salib terbalik (simbol syaitan) ditempatkan pada kedua bahu gaga, menjadi simbol tiang. Dilapiskan dan digabungkan dengan simbol terbalik di alat kelaminnya. Di angkat oleh sekumpulan lelaki dalam satu bulatan .Mengangkat seperti mengagungkan Gaga,menyambut kedatangan Gaga ke dalam kumpulan mereka .
 
 
Sebaik sahaja lepas tu menunjukkan Gaga memasukkan tasbih kedalam mulutnya . Tasbih adalah serangkaian manik-manik yang digunakan dalam tradisi Katolik untuk berdoa dan meditasi. Dalam Islam sendiri ada tasbih . Jadi dengan menelan tasbih, Gaga menggabungkan dalam dirinya simbol ketaatan dalam agama dan juga bermaksud cara Gaga untuk mendapatkan Ketuhanan dengan cara sendiri. Dia ingin mencapai keilahian dengan satu cara sendiri. Itu adalah prinsip aktif Lucifer .Jelas menunjukkan yang Gaga bukan menyembah tuhan tetapi Lucifer ..
 
 
I’m not your babe I’m not your babe , Fernando .Waktu menyebut perkataanFernando ,Gaga membuat simbol tangan macam tu (yang jelas merujuk kepada Jesus) .Itu adalah tanda berkat bagi ajaran Kristian, Katolik kepada mereka yang dianggap Suci. Jangan lah ingat Gaga tu buat simbol tu suka-suka .Sebab semua simbol membawa makna yang tersendiri .Kita yang kena solve apa makna dia ..


Dapat tengok kan kat belakang Gaga ada salib ..Gaga dah menghina kristian cukup banyak dalam video dia .Gaga menyanyi sambil memandang keatas dan kemudian dia mengulang-ulang lirik :

" Don't call my name, Don't call me Name Bye Fernando (Jesus) "


Dan di akhir video ..Ditunjukkan Gaga dilampirkan bersama strings ..Pada mulanya Gaga control lelaki tu dan akhir video ditunjukkan Gaga pula di-control ..Oleh siapa ? Fikir-fikirkan lah siapa yang control cik Gaga ni .Siapa dalang disebalik semua ni ?Siapa ketua ?Anda mampu cari jawapan nya kan? Insya-Allah pasti .

Sebagaimana disebutkan di atas, video Alejandro sangat kompleks dan simbolik, dan sesuai untuk multitafsir. Boleh jadi macam-macam .bergantung pada pengetahuan si pemerhati dan sudut pandangan masing-masing. Namun demikian, rasanya bahagian-bahagian video Alejandro dalam ni jelas and tak perlu banyak teka teki macam video Telephone dan Bad Romancae.J adi apa yang gaga nak cuba sampaikan dari video nya? Dalam ni gaga menolak iman Kristian oleh mengotori simbol dan menunjukkan yang ada satu kuasa spiritual lain .Hmm lepas ni apa ? Menghina Al-Quran dan Islam ?.Nauzubillah jauh-jauhkan la ya Allah ...
 
 
Cik Gaga ni membawa bersamanya semua agenda illuminati dan taktahu la macam mana ramai yang boleh terpukau dengan dia . Namun saya yakin dah ada banyak peminat dia yang mula ragu-ragu dengan diri Gaga ,tindakan nya dalam setiap video. tapi masih tidak boleh berhenti mendengarkannya. Ingin saya katakan kat sini ,berhentilah mendengar lagu Gaga .Tidak mustahil nanti dia akan cuba menyelitkan lirik yang akan menyebut La-la-la Allah .(Tiada Allah) .Dan kita sebagai manusia sentiasa lalai .Tanpa iman mungkin kita akan menyanyikan lirik tersebut (dengan alasan ia hanya lagu) dan pada saat itu ,apa akan jadi ? Ya Allah ,lindungi lah kami dari tipu daya syaitan dan sekutu nya .Amin ya rabbalalamin .sumber asal : vigilant citizen :)

Sesungguhnya pendengaran
, penglihatan dan hati,semuanya itu akan diminta pertanggungan jawabnya" (Al-Isra' 17:36)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...