Konco-konco ku

Monday, March 22, 2010

۩۞۩ - ISLAM TERBUKTI BENAR - ۩۞۩

السلام عليكم . بِسْــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم. لا إله إلا الله.محمد رسو ل الل
الحمد لله رب العا لمين. الصلاة و السلام على رسو ل الله.اما بعد


ISLAM TAK AKAN PERNAH BANGKIT BILA UMMATNYA TAK YAKIN & TAK DAPAT MEMBUKTIKAN ISLAM SEBAGAI SATU-SATUNYA AGAMA YG BENAR

Lazimnya, pada awalnya, kita beragama cuma ikut orang tua sahaja. Kita tak fikir agama benar atau salah.

Jika kita lahir di timur dari keluarga islam, maka kita islam.
Jika kita lahir di barat dari keluarga christian, maka kita christian.
Jika kita lahir di Himalaya dari keluarga budha, maka kita jadi bhisksu.

19 keyakinan, meski yakin sangat dengan seyakin-yakinnya, maka tetap lah tak bermakna ada 19 Tuhan,tetap Tuhan cm 1 !

1 Tuhan bmakna 1 Agama yg sebenar,macam mana kita boleh tahu sebuah agama benar???

Jadi, dalam soalan ini kita TIDAK BICARA TENTANG KEYAKINAN, tapi kita paparkan BUKTI KEBENARAN.

Jika Islam Benar, apa buktinya?
Jika Christian Benar, apa buktinya?

Untok membuktikan sebuah agama benar, maka tak boleh ditengok dari kesalahan ummatnya, kerana ummat tetaplah manusia yg tak sempurna.

Jika di negeri muslim ramai orang miskin yg beragama islam, maka itu tak bererti islam buruk, kerana di philipin yg miskin sangat agamanya ialah katholik.

Jika di negeri muslim ramai pesalah/penjahat yg masuk lokap/penjara ialah ramai yg beragama islam, maka tak bererti islam buruk, kerana di brazil, venezuela, mexico, argentina yg menjadi pesalah/napi di lokap ialah beragama christian atau katholik.

Pembuktian sebuah agama benar pun tak boleh ditengok dari pendapat orang, kerana lain orang lain fikiran, & ada ramai pendapat orang dimuka bumi ini yg satu sama lain berbeza.

Pembuktian sebuah agama benar kena dilihat dari kitabnya, jika memang kitab itu dari Tuhan, maka TAK BOLEH ada kesalahan sesikit apapun.

Mari kita sama buktikan 2 hal sahaja:
1. Bukti nyata Qur'an ialah mukjizat terbesar & sepanjang masa
2. Bukti nyata alkitab christian ramai kesalahan soalan ajaran & ayatnya

Ramai dalam Qur'an disebut Taurot & Injil yg kena kita imani, tapi Taurot & Injil itu sudah tak suci lagi, maknanya, ayat yg betul itu ramai, tapi yg salah pun ramai sangat, jumlahnya menjumpai RIBUAN KESALAHAN.

Dan, ramai pulak ajaran dalam alkitab christian yg tak diketahui, disembunyikan, tak dilaksanakan, diingkari & bahkan diejek pulak oleh ummat christian sendiri.

Page ini dibuat untok ummat muslim sahaja dengan tujuan:
1. Melindungi ummat dari Missionaries Christian

2. Menguatkan Islam & akidah dengan bukti nyata Kitab-kitab yg ada.

3. Boleh melawan missionaries kafir yg cuba menarik dengan budaya, fikiran, busana, media massa agar anak Islam menjadi kafir....

4. Memutuskan hujjah para Pluralism, Liberalism yg mengatakan semua agama sama, semua agama baik, semua agama boleh masok surga.

5. Kebangkitan Islam, kerana Islam tak kan bangkit selama ummatnya masih tak yakin Islam & tak dapat buktikan islam sebagai satu-satunya agama sebenar

6. Dapat juga jika nak diguna untok membela diri saat ummat christian menyerang kita, kerana jika kita cakap:

Hai ummat chritian, dilarang makan babi kerana tertulis dalam Qur'an ayat ini & itu, maka mereka tak nak ikut kerana mereka tak percaya pada Qur'an... Tapi jika kita cakap: Hai ummat christian, jangan makan babi kerana babi pun tertulis haram dalam Imamat 11:7 & Ulangan 14:8,,, maka apakah mereka nak khianati pulak kitab ditangan mereka sendiri?

Kena di ingat jika bukan kita yg menyerang mereka, tapi mereka lah yg menyerang kita sejak semula pertama dahulu kala melalui mass media & segala cara.

Mereka lah yg menghina Nabi kita sementara kita tak pernah menghina Nabi Isa AS, kerana Nabi Isa AS itu tetaplah salah satu dari Nabi Mulia dari Islam yg WAJIB diimani.

Hak kita untok membela saudara & akidah kita.

Jika menyembah hanya kepada ALLAH itu salah... mana BUKTInya?

Mari kita sama buktikan... ISLAM TERBUKTI BENAR !!!
Christian terbukti mengingkari alkitab ditangan mereka sendiri... ^_^
----------
Tak sempurna iman seorang muslim sehingga ia mencintai muslim lain seperti mencintai diri sendiri. Salah satu bentuk cinta ini ialah Amar Ma'ruf Nahi Munkar.

Dan kemunkaran yg banyak terjadi masa ini ialah ramai orang disekitar kita berkata "Semua agama itu baik", "Semua agama itu benar". Kita kena BUKTIKAN cuma Islam sahaja yg benar.

Monday, March 15, 2010

PERGI MAMPOSSSS!!!!1


kejap camni kejap camtu
naik ofis turun ofis dh selalu
kene maki kene marah sampai berbulu
org gomen mmg patut kene baling batu

bukan nk mrh bukan nk melenting
ikut procedure itu yg paling penting
berckp dh berbuih sampai tekak jd kering
mintak kne penyepak kot pakai tulang keting

nk ckp bodo sume blaja tinggi
konon2 berbahasa tp tak berbudi
bju dh smart tp hati mcm babi
kalo malas nk wat keje baik g mati

nak cakap buruk keje org bawahan
yang atas ok tp byk sgt alasan
dahulukan duit beribu buat sandaran
kalo tak ada jangan mimpi barang nk sampai kt tangan

aku xpeduli orang nk ckp ape
g mampos itu misi paling utame
keje gomen perasan nk jadi kaye
mkn duit rakyat mmg tak hidup lame....

nukilan:dob

Thursday, March 11, 2010

uish...jiwe rase lapang bile keje hampir selesai..arek gawe opo pun kepenak wae..next dh event tp cm ade benda yg blum setel..harap2 sumer nye diluluskan lah..golek pengalaman arek bukak company..doakan lah ye.. huu ~

Monday, March 8, 2010

PENAT



bru lepas main futsal...lepas gian setelah team JAWA RANGERS tersingkir awal dr saringan futsal piala dekan..
demm..hahahaha...

Sunday, March 7, 2010

PKR pecat Zulkifli Noordin


KUALA LUMPUR - Parti Keadilan Rakyat (PKR) semalam memecat Anggota Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin dan memintanya mengosongkan kerusi Parlimen itu.
Setiausaha Agung parti, Saifuddin Nasution berkata, keputusan itu dicapai dalam mesyuarat bulanan Majlis Pimpinan Pusat PKR yang diadakan semalam.
"Ya, sah Zulkifli dilucutkan keanggotaan parti," katanya ketika dihubungi di sini.
Beliau berkata, Zulkifli juga diberi tempoh 14 hari untuk merayu keputusan itu.
Zulkifli yang juga seorang peguam dihadapkan kepada Lembaga Disiplin parti bagi menjawab isu berhubung laporan polis yang dibuatnya terhadap rakan sekutu dari Pas, Anggota Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkenaan isu kalimah Allah dan kritikan beliau terhadap kepimpinan DAP.
Khamis lepas, Zulkifli bertindak keluar dari sidang Lembaga Displin yang membicarakan kesnya kerana membantah anggota panel terdiri daripada bukan Islam.
p/s  : ni ke parti yg diagung2kan sgt 2??nk masuk lembaga displin tuduhan guna nama Allah tp panel nye orang kafir..cmne 2 nk judge??pikir jap.. ~dob~


Wednesday, March 3, 2010

BERITA HANGAT-HANGAT TAIK AYAM

 3March2010, Berita Hairan

 
Ops Pecah Otak - Rampasan kotak rokok yang kosong dari Geng 1Malaysia.

Puncak Alam, 3 Mac 2010 - Pihak Unit Kolej Angsana-Rafflesia telah menyerbu bilik salah seorang penagih rokok tegar yang beroperasi selama setahun di sini. Bilik A3504 telah menjadi sasaran pihak berkuasa kolej dalam membanteras kes penagihan rokok. Suspek yang hanya mahu dikenali sebagai Boy dan Ahsun dibawah kumpulan Geng 1Malaysia telah dikenakan surat amaran ketiga iaitu last warning. Jika mereka ingkar akan arahan Unit Kolej, secara automatiknya mereka terpaksa meninggalkan kediaman masing-masing dengan notis 24jam. Kediaman mereka telah disita dan barang-barang rampasan rokok tidak dapat dirampas kerana Geng 1Malaysia ini begitu licik menyorokkan barang haram itu.  -dob-

PROPAGANDA YAHUDI

Antara 'barangan mereka' yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita. 

1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam. tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.

2.
Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan.
Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi dit tangan mereka.

3.
Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol,
namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.  

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.

5.
Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat
, contohnya coke dan maggi . Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi) . Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.

6
. Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ni gak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar),
namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...